Piekeren / self destructief denken mja je eigen fantasie is 10000 keer erger dan dat het werkelijk is allemaal. Best lastig omdat onder controle te houden. Had ik vroeger behoorlijk erg! Is nu gelukkig minder.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:54 schreef HiZ het volgende:
Ik ben één van die mensen die niet goed kan tegen onzekerheid en allerlei zaken en nog een paar slagjes minder tegen onzekerheid in relaties.
Als ik in de relationele sfeer tegenkom dat ik even niet zeker ben over wat de ander wil met onze relatie dan kan ik helemaal over de rooie gaan omdat ik eindeloos doorga met het ontwikkelen van de meest negatieve scenario's.
En als zich dan in de praktijk dat voordoet in combinatie dat ik de ander niet kan spreken (wat me helaas) nogal eens gebeurt, dan is het net een gekke muizenmolen in mijn hoofd.
Het rare is nou dat ik rationeel weet waar ik mee bezig ben. En dat de enige oplossing is dat ik er afstand van neem tot ik er echt iets aan kan doen maar dat in de praktijk ik mezelf helemaal gek maak met die scenario's tot op het punt dat ik niet meer normaal kan functioneren in mijn omgeving.
Als je dit 'gedrag' herkent en WEL weet hoe je er mee om moet gaan, dan zou ik het graag eens willen horen.
fotoboekquote:Op zondag 29 januari 2006 23:14 schreef HiZ het volgende:
iets achterlaten in fb? ik ben even de kluts kwijt
Relativeren heet datquote:Op zondag 29 januari 2006 23:32 schreef Executrix het volgende:
Ik heb in mindere mate ook last van dit probleem. Wat er bij mij in ieder geval goed tegen helpt is jezelf confronteren met de werkelijkheid: wat die ander ook denkt over hoe je gehandeld hebt, gebeurd is gebeurd en er is toch niets aan te doen, maak er gewoon het beste van. En houd de gedachte in je achterhoofd dat het afspelen van die scenarios totaal geen zin heeft omdat je er toch geen invloed op kunt uitoefenen.
Zoals de meeste hier ken ik dit gevoel ook erg goed helaas.. Zodra er ook maar een beetje onzekerheid is, loop ik mezelf de hele dag de kop gek te makenquote:Op zondag 29 januari 2006 21:54 schreef HiZ het volgende:
Ik ben één van die mensen die niet goed kan tegen onzekerheid en allerlei zaken en nog een paar slagjes minder tegen onzekerheid in relaties.
Als ik in de relationele sfeer tegenkom dat ik even niet zeker ben over wat de ander wil met onze relatie dan kan ik helemaal over de rooie gaan omdat ik eindeloos doorga met het ontwikkelen van de meest negatieve scenario's.
Ook zelfvertrouwen denk ik.. Als jij niet helemaal lekker in je vel zit, dan ga ja sneller zo lang over dingen nadenken dan wanneer je je top voelt. Dan heb je meer de instelling van, who cares..quote:Op maandag 30 januari 2006 10:30 schreef sugarnieuws het volgende:
kwestie van ervaring lijkt mij? Hoe vaker je bepaalde situaties mee maakt des te beter je er mee om kan gaan.
Lekker hard een vrolijk muziekje draaien wil wel eens helpen om je stemming wat te verbeterenquote:Op maandag 30 januari 2006 10:25 schreef Dreuzel het volgende:
[..]
Het enigste wat ik kan aanraden is wanneer je weer zo aan het piekeren bent, ga wat doen. Alleen al om je gedachten ergens anders op te focussen.
Succes d'rmee...
Ja, ik maak mezelf hier helemaal gek mee. Tot het nemen van daadwerkelijke beslissingen daarentegen kom ik weer niet, omdat ik echt helemaal doormaal. Maar het maakt ook het maken van andere beslissingen totaal onmogelijk. Soms wordt het heel extreem en stop ik zelfs met het doen van normale dingen als eten en zo.quote:Op maandag 30 januari 2006 08:46 schreef Alicey het volgende:
TS, maak je jezelf hier gek mee, of neem je ook beslissingen op basis van al die twijfels, of heb je bijvoorbeeld ook moeite om iemand voldoende te vertrouwen?
Ik herken het en ben zelf ook nog zoekende om er beter mee om te gaan. Wat ik me sinds kort heb voorgenomen is om niet meer achter dames aan te gaan die mij onmiddellijk en extreem fascineren. Dan word ik speelbal van m'n eigen angsten. Dus ik richt me voortaan op 'gewoon' leuke mensen. Kijken hoe dat gaat.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:54 schreef HiZ het volgende:
Als je dit 'gedrag' herkent en WEL weet hoe je er mee om moet gaan, dan zou ik het graag eens willen horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |