abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34587117
Pagina 1

Pagina 2

Pagina 3


Hier kunnen we ff bespreken hoe je die opgaven maakt.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_34587234
Opgave 1:

0,5 ha = 5000 m.

Breedte van de vloeropp. noemen we X
Lengte van vloeropp. is dus 5000/X

Oppervlakte O zal worden:
(5000/X + 8 + 5) (totale lengte) * (X + 5 + 5 )(totale breedte)
= (X + 13) * (5000/X + 10)

Oftwel:

O = 5000 + 10X + 65000/X + 130
O = 10X + 65000/X + 5130

Minimale oppervlakte van het aan te kopen land:

O' = 0

O' = -65000/X² + 10

-65000/X² + 10 = 0

-65000/X² = -10

X = 76,90 = Breedte.
Lengte is 5000 / 76,90 = 65 meter.

Dus de het totale stuk zal 76,90 x 65 meter worden.
Klinkt aannemelijk, toch?

[ Bericht 15% gewijzigd door Skv op 29-01-2006 18:10:08 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 29 januari 2006 @ 17:54:56 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34587268
Wat is een iniectie?
  zondag 29 januari 2006 @ 18:08:22 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34587672
injectie bedoelen ze denk ik. Welke pagina staat het?

Welk vak is dit eigenlijk? Welk niveau (uni, school, hbo) Op zich wel grappig.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34587696
Opgave 7

a) tabel maken

1
2
3
4
5
| P | Q | P^Q | ¬(P^Q) | ¬P | ¬Q | ¬Pv¬Q |
| T | T | T   |  F     | F  | F  | F     |
| T | F | F   |  T     | F  | T  | T     |
| F | T | F   |  T     | T  | F  | T     |
| F | F | F   |  T     | T  | T  | T     |


En inderdaad hetzelfde

b) P --> Q is hetzelfde als ¬(P^¬Q). Je maakt de waarheidstabel voor P--> Q, je koppelt de rijen in de tabel waar een T staat in de kolom van P --> Q aan elkaar met behulp van OR terwijl je de atomen in zo'n rij aan elkaar koppelt met een AND. En dan maar vereenvoudigen
  zondag 29 januari 2006 @ 18:09:09 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34587701
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:08 schreef McCarthy het volgende:
injectie bedoelen ze denk ik. Welke pagina staat het?
1e van de drie, onderaan.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:11:01 #7
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34587763
goed, een andere vorm van injectie die ik in gedachte had.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34587776
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:08 schreef McCarthy het volgende:
injectie bedoelen ze denk ik. Welke pagina staat het?

Welk vak is dit eigenlijk? Welk niveau (uni, school, hbo) Op zich wel grappig.
DIt is het proeftentamen achteruit de bundel Redeneren, Argumenteren en Modelleren.
©Faculteit EWI afdeling toegepaste wiskunde, Universiteit Twente.
Eerstejaarsvak. Kan iemand me helpen met vraag 5 en 6 anders.. kom ik niet uit
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_34587869
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:09 schreef fallrite het volgende:
Opgave 7

a) tabel maken
[ code verwijderd ]

En inderdaad hetzelfde

b) P --> Q is hetzelfde als ¬(P^¬Q). Je maakt de waarheidstabel voor P--> Q, je koppelt de rijen in de tabel waar een T staat in de kolom van P --> Q aan elkaar met behulp van OR terwijl je de atomen in zo'n rij aan elkaar koppelt met een AND. En dan maar vereenvoudigen
Ja, die logica snap ik wel
Vooral die wachttijdproblemen vind ik kut..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:18:01 #10
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34587957
ik zal vanavond en morgen eens kijken.
maar iig bedankt voor dat oefententamen ....
De wereld is op hol geslagen
pi_34587991
Ik hoop dat het zoiets gaat worden, dinsdag, zoals achterin het boek staat.
Heb je RAM al eens vaker gehad? Zo ja, lijken de tentamens een beetje op bovenstaande?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_34588032
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:09 schreef fallrite het volgende:
Opgave 7

a) tabel maken
[ code verwijderd ]

En inderdaad hetzelfde

b) P --> Q is hetzelfde als ¬(P^¬Q). Je maakt de waarheidstabel voor P--> Q, je koppelt de rijen in de tabel waar een T staat in de kolom van P --> Q aan elkaar met behulp van OR terwijl je de atomen in zo'n rij aan elkaar koppelt met een AND. En dan maar vereenvoudigen
Snap je die andere opgaven ook?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_34588412
Opgave 3 A:

Te maximaliseren functie is 20 x1+60 X2. (productie per uur).

Randvoorwaarden.

  • 4 x1 + 6x2 < 72 (oppervlakte in m²)
  • 200.000 x1 + 600.000 x2 < 6.000.000 (kosten in Euro)
  • 2 x1 + 2 x2 > 32 (personeel in personen)
  • x1 > 0 (tekenrestrictie)
  • x2 > 0 (tekenrestrictie)

    Zijn er nog meer
  • Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34588476
    Opgave 3 B:

    Dan moet je de voorwaarden uit Opgave 3A grafisch tekenen.
    Mag je dan bij randvoorwaarde 2 (de kosten) alles delen door 100.000?
    Dat je krijgt 2 x1 + 6 x2 < 60?
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34588600
    Opgave 3 D:
    Deelbaarheid: goed
    Proportionaliteit: goed
    Additiviteit: Niet goed, omdat je hier kosten, oppervlakten en personen optelt. Er is geen sprake van een gemeenschappelijke waarde.
    Zekerheid: Goed


    Denk ik.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34589175
    Opgave 4 A

    Ct = 0,75 Ct-1 + 100
    t0 = 0.

    Opgave 4B
    Ct+1 = 0,75 Ct + 100

    Algemene oplossingformule:

    (100 * (1 - 0,75^t) / 1 - 0,75) + 0,7^t * t0

    = (100*(1-0,75^t) / 0,25) + 0,7^t * t0.

    Ct = -300 * 0,75^t + 400

    [ Bericht 9% gewijzigd door Skv op 29-01-2006 22:26:45 ]
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34589800
    quote:
    Op zondag 29 januari 2006 18:20 schreef Skv het volgende:

    [..]

    Snap je die andere opgaven ook?
    Ik ben nu zelf bezig met het voorbereiden van m'n tentamen over logica e.d.
    pi_34596020
    Hmm. Ik hoop dat die zooi die hierboven staat goed is.
    Dan ga ik namelijk een redelijk cijfer halen voor mn tentamen dinsdag
    Ik heb iig 0,5 punt bonus.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      zondag 29 januari 2006 @ 22:48:24 #19
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34597459
    Opgave 1 is correct, alleen hoefde je niet de afmetingen uit te rekenen, je doet dus extra werk.

    btw, ik denk dat het tentamen ook zo zal zijn!
    (andere getalletjes, doe dit vak al te vaak, leer iedere keer op het laatst, nu weer )

    opgave 2a:

    nee de groei is exponentieel; y=a.gt
    per tijdseenheid neemt de groei met een vast percentage af maar per tijdseenheid is de absolute afname steeds groter dan de vorige. (zoiets )

    opgave 2b:
    y=a*gt
    a=50
    t=tijd in minuten
    g=groeifactor

    kies een getal op de lijn --> 40 (lekker duidelijk)'

    invullen in formule:

    40=50*g15
    0,8=g15
    g=0,81/15
    groeifactor=0,985

    formule
    y=50*0.98t

    [ Bericht 50% gewijzigd door 1ofthefew op 29-01-2006 23:22:56 ]
    De wereld is op hol geslagen
    pi_34598130
    Maar het tentamen is wel te vergelijken met bovenstaande?
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      zondag 29 januari 2006 @ 23:24:17 #21
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34598975
    zoiets zal het denk ik wel worden.
    en heel vaak plukken ze 1 of 2 sommen letterlijk uit het dictaat en veranderen ze alleen de getalletjes...
    De wereld is op hol geslagen
    pi_34599043
    Wij hebben een docent die soms letterlijk vragen overneemt uit oude tentamens.. en laten die nou net op Internet staan
      zondag 29 januari 2006 @ 23:30:31 #23
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34599213
    elk jaar, vlak voor de tentamens denk ik weer:

    "was ik maar naar de colleges gegaan"
    De wereld is op hol geslagen
    pi_34600275
    Die shit uit het dictaat snap ik verder bar weinig van.
    Alleen dat oude tentamen lukt wel

    Ik ben wel af en toe naar de HC's gegaan en twee keer naar de WC's.

    Hoop dat ik het haal.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34602448
    Anyway, ik ga morgen wel ff naar dat ondersteuningscollege
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34609987
    quote:
    Op zondag 29 januari 2006 22:48 schreef 1ofthefew het volgende:
    Opgave 1 is correct, alleen hoefde je niet de afmetingen uit te rekenen, je doet dus extra werk.

    btw, ik denk dat het tentamen ook zo zal zijn!
    (andere getalletjes, doe dit vak al te vaak, leer iedere keer op het laatst, nu weer )

    opgave 2a:

    nee de groei is exponentieel; y=a.gt
    per tijdseenheid neemt de groei met een vast percentage af maar per tijdseenheid is de absolute afname steeds groter dan de vorige. (zoiets )

    opgave 2b:
    y=a*gt
    a=50
    t=tijd in minuten
    g=groeifactor

    kies een getal op de lijn --> 40 (lekker duidelijk)'

    invullen in formule:

    40=50*g15
    0,8=g15
    g=0,81/15
    groeifactor=0,985

    formule
    y=50*0.98t
    Dat is ook om te huilen hoe simpel. En stel je dan voor dat ik de HC's helemaal nul snapte.
    Vaag vak.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      maandag 30 januari 2006 @ 14:29:55 #27
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34612967
    helaas dat ondersteuningscollege weer vergeten

    heeft hij nog hints of aanwijzingen gegeven wat je moet bestuderen of wat belangrijk is?


    groeten en leerse
    De wereld is op hol geslagen
    pi_34613413
    waar blijft Thabit om dit af te kraken?
    SKV wat voor opleiding doe je?
    pi_34615471
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 14:29 schreef 1ofthefew het volgende:
    helaas dat ondersteuningscollege weer vergeten

    heeft hij nog hints of aanwijzingen gegeven wat je moet bestuderen of wat belangrijk is?


    groeten en leerse
    Hmm dat tentamen achterin het dictaat (uit de OP) was wel representatief zei die.
    Verder schoot het niet bepaald op met dat college, hij heeft die kut Veegmethode ofzo een half uur uitgelegt omdat een groep vrouwen dat niet snapte.
    En die opdrachten 5 + 6 die ik zo kut vond snap ik nog niet. Maargoed.
    Hij zegt dat je logisch na moet denken, en dat er wel één of twee werkcollegesommen inkomen.
    maar daar ben ik niet geweest, dus dat gaat niet lukken
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34615504
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 14:45 schreef Fatality het volgende:
    waar blijft Thabit om dit af te kraken?
    SKV wat voor opleiding doe je?
    Bestuurskunde. Maar dit tentamen is voor bestuurskunde, bedrijfskunde en gezondheidswetenschappen.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34618212
    ik kan me vergissen maar dit is toch vwo stof?
      maandag 30 januari 2006 @ 17:21:49 #32
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34618303
    fuck, naja ik reken erop dat dit wel een her wordt

    het Skv, kun jij van een dame (die zijn vaak netjes en fanatiek met huiswerk/colleges) alle aantekeningen en uitwerkingen kopieren/krijgen?

    als ik een her heb, dan heb ik er wel een bak bier voor over ...
    De wereld is op hol geslagen
      maandag 30 januari 2006 @ 17:26:23 #33
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34618415
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 17:18 schreef Fatality het volgende:
    ik kan me vergissen maar dit is toch vwo stof?
    in principe is het ook wel simpel alleen veronderstellen ze basiskennis van het VWO voor de 2e fase....

    (de 2e fase en dergelijke was niet zo best
    De wereld is op hol geslagen
    pi_34618846
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 17:21 schreef 1ofthefew het volgende:
    fuck, naja ik reken erop dat dit wel een her wordt

    het Skv, kun jij van een dame (die zijn vaak netjes en fanatiek met huiswerk/colleges) alle aantekeningen en uitwerkingen kopieren/krijgen?

    als ik een her heb, dan heb ik er wel een bak bier voor over ...
    Kweenie, zal eens rondkijken.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34620096
    Kutvak
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34620897
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 17:26 schreef 1ofthefew het volgende:

    [..]

    in principe is het ook wel simpel alleen veronderstellen ze basiskennis van het VWO voor de 2e fase....

    (de 2e fase en dergelijke was niet zo best
    ik snap niet wat iedereen daarover klaagt.
    De 2de fase was helemaal niet zo heel slecht, ook het wiskundeniveau was niet megabelabberd. Bij mijn ex-studie Scheikunde kwam ik bij wiskunde prima mee, terwijl veel anderen er moeite meehadden omdat ze de regeltjes niet meer kenden. Maar de meeste dingen zijn je toch echt ooit allemaal aangeleerd. En zo vind ik ook dat een gedeelte van het geklaag over de wiskunde bij de scholieren/studenten zelf ligt.

    Maargoed daar gaat dit topic niet over en ik zou verder mijn mond houden ,succes met het vak
    pi_34622055
    Wie kan me vraag 5C en 6C uitleggen

    -edit- 6C lukt nu, how bout 5C?

    [ Bericht 18% gewijzigd door Skv op 30-01-2006 19:29:19 ]
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34623532
    Hmm, nog een vraagje:


    Die bovenste formule, als je hebt
    k=2
    Lapda=4
    U=5

    Kan iemand me uitleggen hoe je, als je dit in de eerste formule invult uitkomt op:

    1 Gedeeld door
    1+ 4/5 + 8/15

    ?
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34624008
    Het linkerdeel is een sommatie van n=0 naar k - 1 en k=2 dus van n=0 naar n=1. Je hebt dus twee termen, één met n=0 en één met n=1.

    Bij n=0 krijg je: 1/0! * (4/5)^0 ottewel 1/1 * 1 = 1
    Bij n=1 krijg je: 1/1! * (4/5)^1 oftewel 1/1 * 4/5 = 1 * 4/5 = 4/5

    Daarna komt het rechterdeel (rechts van de +) en die vul je ook helemaal in:

    1 / 2! * (4/5)^2 * ((2*5)/(2*5-4), dit zal dan wel 8/15 zijn, als ik geen fouten heb gemaakt
    pi_34624084
    Overigens is het een mu, geen u
    pi_34624435
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:07 schreef fallrite het volgende:
    Het linkerdeel is een sommatie van n=0 naar k - 1 en k=2 dus van n=0 naar n=1. Je hebt dus twee termen, één met n=0 en één met n=1.

    Bij n=0 krijg je: 1/0! * (4/5)^0 ottewel 1/1 * 1 = 1
    Bij n=1 krijg je: 1/1! * (4/5)^1 oftewel 1/1 * 4/5 = 1 * 4/5 = 4/5

    Daarna komt het rechterdeel (rechts van de +) en die vul je ook helemaal in:

    1 / 2! * (4/5)^2 * ((2*5)/(2*5-4), dit zal dan wel 8/15 zijn, als ik geen fouten heb gemaakt
    1/0! is toch 0
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34624474
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:16 schreef Skv het volgende:

    [..]

    1/0! is toch 0
    0! = 1, dat is gewoon afgesproken/gedefinieerd.
    pi_34624486
    Dat tentamen had ik vorig jaar, die was goed te doen...vakje wel gehaald
    The extreme always seems to make an impression.
    pi_34624657
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:17 schreef fallrite het volgende:

    [..]

    0! = 1, dat is gewoon afgesproken/gedefinieerd.
    Ahh okay
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      maandag 30 januari 2006 @ 20:27:48 #45
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34624970
    godver, heb last van mijn ogen, kan nauwelijks nog lezen :S
    De wereld is op hol geslagen
    pi_34627151
    Ik snap van dat tentamen nu alles, behalve 5C.
    Als we een soortgelijk iets krijgen, moet het lukken.
    Moeten ze niet gaan beginnen met verzamelingen en integraalrekenigen natuurlijk
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34627211
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 20:27 schreef 1ofthefew het volgende:
    godver, heb last van mijn ogen, kan nauwelijks nog lezen :S
    Waarom duurt dat ding 3 uur ipv 3,5 uur?
    Van 9 tot 12 in SC 0 zie ik net.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
      maandag 30 januari 2006 @ 22:23:58 #48
    138514 1ofthefew
    always on the run
    pi_34630508
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 21:13 schreef Skv het volgende:
    Ik snap van dat tentamen nu alles, behalve 5C.
    Als we een soortgelijk iets krijgen, moet het lukken.
    Moeten ze niet gaan beginnen met verzamelingen en integraalrekenigen natuurlijk
    integraalrekenen is juist heel simpel.
    een voorbeeldsom en alles is hetzelfde, ff naar de primitieve terug en de een min de ander en je hebt de opp.

    maar ja, meestal wat ik beheers komt er niet in
    De wereld is op hol geslagen
    pi_34630612
    quote:
    Op maandag 30 januari 2006 22:23 schreef 1ofthefew het volgende:

    [..]

    integraalrekenen is juist heel simpel.
    een voorbeeldsom en alles is hetzelfde, ff naar de primitieve terug en de een min de ander en je hebt de opp.

    maar ja, meestal wat ik beheers komt er niet in
    Zou je me dat een beetje duidelijker uit willen leggen
    Ik snap er niet heel veel van.
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    pi_34630751
    Oh ik denk dat ik het al snap.
    Als er een 2 boven staat en een 1 onder, reken je eerst de primitieve terug.
    Daarna vul je eerst de bovenste in. Daar haal je de uitkomst van het onderste getal weer vanaf.
    Zoiets, toch?
    Maar dan heb je een uitkomst, wat wil die zeggen dan? Welke oppervlakte krijg je dan?
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')