Ik was ondertussen trouwens ook via die synce-kde site een bericht tegengekomen waarin een Imate Jam (precies dezelfde telefoon als de MDA) succesvol met KOrganiser gesynct werd. Nog wel aardig wat gerotzooi zo te zien, maar ik ga 't een dezer dagen nog wel even proberen denk ikquote:Op maandag 30 januari 2006 00:02 schreef Dandelion het volgende:
[..]
ah mooi dus ik kan er wel wát mee. Ben benieuwd, ook naar hoe sunbird van mozilla zich op dit vlak gaat ontwikkelen.
Ik snap nu nog steeds niet helemaal wat ik nu precies moet intikken.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:33 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Gewoon emergen met 't versienummer erbij (dus iets in de richting van emerge -av sys-devel/gcc-2.95 ) zou 't volgens mij gewoon moeten kunnen doen. Ben alleen alweer een tijdje weg van Gentoo dus ben niet helemaal zeker meer van m'n zaak..
Op packages.gentoo.org kan je alle beshikbare versies van alle packages zien.
Er zijn ook grafische package managers voor Gentoo he, volgens mij heet er eentje Kuroo of iets dergelijks. Daarin zal je vast wel gewoon gcc 2.95 kunnen kiezen en installeren. Anders moet je even wachten op iemand die wat meer Gentoo in z'n vingers heeft dan ikquote:Op maandag 30 januari 2006 00:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik snap nu nog steeds niet helemaal wat ik nu precies moet intikken..
Ik krijg de mda ws morgen al, maar ja ivm tentames enzo ga ik er donderdag pas echt mee aan de slag, dus ik ben benieuwd. Morgen eerst maar een windowsbak bevuilen met de inhoud van mijn huidige toestel...quote:Op maandag 30 januari 2006 00:10 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Ik was ondertussen trouwens ook via die synce-kde site een bericht tegengekomen waarin een Imate Jam (precies dezelfde telefoon als de MDA) succesvol met KOrganiser gesynct werd. Nog wel aardig wat gerotzooi zo te zien, maar ik ga 't een dezer dagen nog wel even proberen denk ik. Mocht 't lukken zal ik t even posten hier
Gefeliciteerdquote:Op maandag 30 januari 2006 00:20 schreef Dubbeldrank het volgende:
Zo m'n nieuwe gentoo lamp server is eindelijk up
Dat is wel ff wat meer configwerk dan ik gewend was van Debian
In mijn ervaring werkt het (als je gewoon bij de bandbvreedte een internetverbinding kiest) praktisch net zo snel, met een iets grotere compressie alleen. Ik was zelf inieder geval zeer positief verrast door dit mooie stukje softwarequote:Op maandag 30 januari 2006 00:26 schreef Tijn het volgende:
Nou, dat FreeNX werkt. En het is snel. Cool
Morgen maar even werken of het ook via internet werkt, maar via het netwerk is het in elk geval al een stuk beter dan VNC.
--edit--quote:Op maandag 30 januari 2006 16:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Via de terminal. Typ eens man par, dan zie je hoe het werkt.
Klinkt alsof apache niet goed ingesteld staat.. misschien gebruikt PMA andere bestandsextensies die apache niet herkent als php script? of misschien is er iets in een meegeleverde .htaccess niet goed?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:47 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik heb een vreemd probleem met phpmyadmin op Gentoo, ik heb de laatste versie gecompiled maar krijg gewoon het script in plain text te zien. Standaard zit er geen config.inc.php bij maar die kan je zo copy/pasten uit config.default.php. Voor zover ik kan zien functioneert php normaal, een simpel phpinfo bestand og phpsysinfo draaien prima. Iemand een idee?
-edit-
Ik draai hetvolgende:
PHP 5.1.1
MySQL 5.0.18
phpmyadmin 2.7.0 pl1
Je bedoeld AddType meuk in apache?quote:Op maandag 30 januari 2006 17:05 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Klinkt alsof apache niet goed ingesteld staat.. misschien gebruikt PMA andere bestandsextensies die apache niet herkent als php script? of misschien is er iets in een meegeleverde .htaccess niet goed?
Is het niet makkelijker om die programma's aan te passen?quote:Op zondag 29 januari 2006 23:58 schreef thabit het volgende:
Die versies willen enkele programma's die ik zelf gemaakt heb niet compilen.
Dat gebeuren bedoel ik inderdaad. Maar heeft Gentoo niet een tijdje geleden die hele httpd.conf uit elkaar gehaald en gespreid over meerdere bestandjes? Weet 't niet precies meer want ben al ruim een half jaar weg van Gentoo, maar ik dacht ooit zoiets meegekregen te hebben.. Dus misschien staat 't ergens in een ander bestandje in de buurtquote:Op maandag 30 januari 2006 17:25 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je bedoeld AddType meuk in apache?
Hmm ik kan helemaal niets vinden van php in de httpd.conf, dat doet gentoo dus blijkbaar niet zelf. Ik zit nu in de php docs te kijken maar ik zie alleen toevoegingen voor php4 en ik draai 5
Heb nu het volgende toegevoegd:
AddHandler cgi-script .cgi
AddHandler cgi-script .pl
AddType text/html .shtml
AddOutputFilter INCLUDES .shtml
AddType application/x-httpd-php .php .php5 .php4 .php3
Eens kijken wat dat uithaald
Net even getest hier en het werkt prima. Let wel op dat je met gcc-config de juiste compiler instelt. Eventueel kun je ook een link aanmaken (bijv. /usr/bin/gcc-2.95).quote:Op maandag 30 januari 2006 18:42 schreef NewOrder het volgende:
Zolang je 2.95 alleen gebruikt voor je eigen programma's en de rest van je systeem compileert met een nieuwere versie lijkt het mij geen probleem.
Na de emerge zal gcc-2.95 de default compiler zijn, maar dat kun je met gcc-config weer terugzetten.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:05 schreef thabit het volgende:
Ik wil zeg maar nog wel dat de huidige versie de standaardversie is en dat ik dan met gcc -V 2.95 of iets dergelijks die andere versie aanroep. Gaat dat op jouw manier?
Okee, dank je wel. Ik zal het straks eens proberen.quote:Op maandag 30 januari 2006 19:39 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Na de emerge zal gcc-2.95 de default compiler zijn, maar dat kun je met gcc-config weer terugzetten.
Ondertussen werkt het allemaalquote:Op maandag 30 januari 2006 18:51 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Dat gebeuren bedoel ik inderdaad. Maar heeft Gentoo niet een tijdje geleden die hele httpd.conf uit elkaar gehaald en gespreid over meerdere bestandjes? Weet 't niet precies meer want ben al ruim een half jaar weg van Gentoo, maar ik dacht ooit zoiets meegekregen te hebben.. Dus misschien staat 't ergens in een ander bestandje in de buurt
Wat valt er te browsen aan audio cd's?quote:Op maandag 30 januari 2006 19:08 schreef CarpeNoctem het volgende:
hoe stel je ubuntu in dat ie audio-cd's opent zodat je erin kan browsen? En dus niet dat ie gelijk opent in Sound Juicer?
in Windows .cda bestandjes.quote:Op maandag 30 januari 2006 22:56 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Wat valt er te browsen aan audio cd's?
In KDE de originele bestandjes, wavjes, oggjes, mp3tjes, en nog een paar formatenquote:
Hier werkt synce, en ik kan via rapip:/ via konqueror in mn PDA browseren, maar wanneer ik raki opstart, kan ik er niets mee... Alleen DCCM opstarten of afsluiten, geen CAB-files mee installeren en ik zie geen sync in het menu....quote:Op zondag 29 januari 2006 18:46 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Ik heb een SDA, en daar kan ik nu mee syncen, alleen niet met Kontact/KOrganiser maar alleen met Evolution. Moet er wel meteen even bijvermelden dat er vanuit het KDE kamp op het moment hard gewerkt wordt aan een universeel sync-systeem, waarvan toch vrij snel een eerste release verwacht wordt.
Dit terzijde, zoals ik het nu heb gedaan is door het gebruik van Synce en Multisync. Synce verzorgt de communicatie met de SDA (en op die site staat ook het programma Raki, een KDE-programma dat er voor zorgt dat je je telefoon in je filemanager kan browsen zoals elk ander filesystem) en multisync, waarmee ik 'm kan synchronizeren met Evolution. Prima werkende oplossing, maar ik kijk toch uit naar het nieuwe KDE Framework hiervoor (wat gedaan wordt in samenwerking met OpenSync), voornamelijk omdat ik Kontact veel lekkerder vind werken dan Evolution.
Welke linux?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 01:18 schreef thabit het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het muiswieltje werkt onder Gnome?
Volgens mij kan je CAB files installeren door ze gewoon naar 't Raki systemtray-icon te slepen. Als dat niet lukt kan je 'm natuurlijk ook op je telefoon zetten via rapip:/ en 'm in je telefoon openen. Syncen gaat inderdaad niet via Raki, maar via Multisync (een gnome programma volgens mij) en misschien dus ook via een KDE programma zoals ik eerder zei, maar dat moet ik zelf in ieder geval nog testen.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 01:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Hier werkt synce, en ik kan via rapip:/ via konqueror in mn PDA browseren, maar wanneer ik raki opstart, kan ik er niets mee... Alleen DCCM opstarten of afsluiten, geen CAB-files mee installeren en ik zie geen sync in het menu....
Proberen opnieuw te installeren. Gelukt, maar toch heb ik het idee dat ik er toch wat meer mee moet kunnen doen... Vooral een internetverbinding kunnen maken met mn PDA en AvantGo kunnen syncen...
Dat zou hier moeten staan volgens mijn bookmarksquote:
He, wat tof van je. Jammer dat de discussie al veel te vaak gevoerd is. Ga jij lekker Windows gebruiken als je dat fijn vindt en laat dit topic verder links liggen. Dit topic is er niet om te bespreken of Windows beter is of niet, dit is er om mensen te helpen met Linux/Unix.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 12:51 schreef t0y het volgende:
toch geef ik jullie de kans om verheldering te bieden
Nu heb ik nog geen antwoord. Wat kan mij het verrotten of die discussie al vaak gevoerd is, ik heb er niets van meegekregen. Daarom vraag ik om verheldering.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
He, wat tof van je. Jammer dat de discussie al veel te vaak gevoerd is. Ga jij lekker Windows gebruiken als je dat fijn vindt en laat dit topic verder links liggen. Dit topic is er niet om te bespreken of Windows beter is of niet, dit is er om mensen te helpen met Linux/Unix.
Linux is voor mij helemaal niet moeilijk. Het is pas moeilijk als je Windows gewend bent en stug in die denkwereld blijft hangenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:27 schreef t0y het volgende:
[..]
Je hoeft geen heel betoog te geven over hoe geweldig Unix/Linux wel niet is, ik wil alleen weten waarom jullie het helemaal de bomba vinden!
Dat is wel even iets anders dan je afvragen waarom we 'moeilijk doen' en het grote bs vinden. En ik vind Linux fijn omdat het gewoon prima werkt. Ik kan ermee wat ik wil, het ziet er puik uit, het werkt goed en het is gratis. Niets moeilijk aan, Windows is niet veel makkelijker, wel veel duurder.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:27 schreef t0y het volgende:
ik wil alleen weten waarom jullie het helemaal de bomba vinden!
Usenetquote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is wel even iets anders dan je afvragen waarom we 'moeilijk doen' en het grote bs vinden. En ik vind Linux fijn omdat het gewoon prima werkt. Ik kan ermee wat ik wil, het ziet er puik uit, het werkt goed en het is gratis. Niets moeilijk aan, Windows is niet veel makkelijker, wel veel duurder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |