quote:
GORINCHEM - ,,Waarom heeft u gestolen?’’ vroeg politierechter mr. Plaisir de Gorcumer C.D., die maandag 86 wordt.
,,Dat heb ik me zelf ook vaak afgevraagd,’’ was het antwoord van de Gorcumer in de rechtbank in Dordrecht. ,,Rijk werd ik er niet van.’’
,,Ik deed het voor de kick, niet omdat ik het geld niet had,’’ biechtte hij op. Voor het stelen van blikjes kattenvoer en twee boterpunten bij de Aldi ter waarde van ongeveer 1,50 euro moest hij gisteren voor de Dordtse rechtbank verschijnen.
,,Het is niet de eerste keer dat u heeft gestolen, we hebben een heel overzicht van verschillende diefstallen sinds 2000 van u,’’ aldus politierechter Plaisir. ,,U heeft eerder gestolen bij de Aldi en u bent ook langs geweest bij de Hema, de Nettorama en Albert Heijn.’’
De hoogbejaarde Gorcumer was al een aantal keren gesommeerd voor de rechtbank te verschijnen. Maar omdat hij nooit kwam opdagen, werd hij gisterenochtend door de politie opgehaald en naar de rechtbank gebracht.
Officier van justitie D. van der Sluis eiste een geldboete van 100 euro. ,,Dat is nogal wat, kan daar niet 25 euro vanaf,’’ was de reactie de Gorcumer. ,,Sinds een half jaar betaal ik al mijn boodschappen. Ik weet ook wel dat het niet kan zo. Ik kan de spanning echt niet meer aan, want het is niet niks als je met spullen in je zak gesnapt wordt. Dat kan ik op mijn leeftijd niet meer hebben.’’
De Gorcumer had bij een eerdere veroordeling al een geldboete van 250 euro gekregen. ,,Het gaat niet over grote bedragen, maar u mag niet stelen,’’ sprak de politierechter de Gorcumer toe. ,,Daarom leg ik u een geldboete van 50 euro op. Mocht u binnen een jaar weer in de fout gaan, dan moet u wél 100 euro betalen.''
Ga toch werken domme opa
ik weet zeker dat veel opa´s stelen . zij zeuren altijd om jongeren maar Opa´s doen het erger
wie gaat er nou stelen van 1,50
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.