abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 februari 2006 @ 15:32:56 #101
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_34795945
ijsthee werkt ook verzachtend
Ik zeg graag wat ik denk, en ik doe wat ik zeg.
pi_34808355
Het gaat duidelijk de goede kant op. Waarom moesten ze er eigenlijk uit?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 00:50:10 #103
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_34817116
Vanwege de onstekkingen eraan.
Die maandelijks terug kwamen.
En nu tot het verleden behoren.
pi_34825348
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 00:50 schreef M.Ram het volgende:
Vanwege de onstekkingen eraan.
Die maandelijks terug kwamen.
En nu tot het verleden behoren.
Hoe gaat het nu met de pijn dan?
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:24:36 #105
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_34826376
Voor het moment op de plek waar de linker amandel zat die doet nog veel zeer.
Rechts voel ik niks meer gaat dus goed.
Praten daarin tegen gaat nog steeds met pijn gepaard.
Is nu precies 1 week geleden.
Nog anderhalve week dan zou het helemaal goed zijn, volgens de arts.
pi_34826554
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:24 schreef M.Ram het volgende:
Ik hoop 't voor je
Brutal. Fucking. Metal.
pi_34913679
Ik heb ook aardig vaak keelpijn en dan is het ook altijd dezelfde keelpijn: ik voel een dag van te voren dat ik de volgende dag keelpijn krijg, het doet normaal zeer maar bij slikken extra en ik hoef eigenlijk nooit te hoesten. Maar ik weet dus niet echt of dat dan keelontstekingen zijn enzo of gewoon keelpijn? En nu ben ik 16, als m'n amandelen eruit zouden worden gehaald, krijg ik dan de pijn van een kind of die van een volwassene?
pi_34920204
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:24 schreef M.Ram het volgende:
Bij mij zijn ze er in juli vorig jaar uitgegaan, toen ik 23 was. 4 dagen in het ziekenhuis moeten blijven, onwijs veel pijn gehad, waterijs (loactoseallergie) gegeten tot ik het niet meer kon zien (er liggen er nog steeds een stuk of 30-40 in de vriezer) en inderdaad veel moeite met praten.

Na een week weer aan het werk gegaan, voor die tijd mocht ik niet buiten komen i.v.m. verhoogd risico op bacteriën. Nog ruim 2 maanden last gehad van de (volledige) narcose, heel snel moe, geen fut e.d.

Dat was toen.... En nu? Nu is het februari, heb ik pas 1x lichte keelpijn gehad, géén keelontstekingen meer, nauwelijks slijmophoping in mijn keel als ik wakker word... kortom: Ik ben reuze blij dat ik het gedaan al, al waren die 2 weken wel een ware marteling

Het komt helemaal goed TS! Over een tijdje zul je er erg blij mee zijn! (bijv. in de zomer als iedereen buiten in de zon zit en jij voor het eerst GEEN keelonsteking hebt
pi_34920313
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 20:48 schreef Luutgaert het volgende:
Ik heb ook aardig vaak keelpijn en dan is het ook altijd dezelfde keelpijn: ik voel een dag van te voren dat ik de volgende dag keelpijn krijg, het doet normaal zeer maar bij slikken extra en ik hoef eigenlijk nooit te hoesten. Maar ik weet dus niet echt of dat dan keelontstekingen zijn enzo of gewoon keelpijn? En nu ben ik 16, als m'n amandelen eruit zouden worden gehaald, krijg ik dan de pijn van een kind of die van een volwassene?
Er tussenin denk in, neigend naar volwassen. Als je de baard in de keel hebt gehad (als je man bent tenminste) zijn je amandelen volgroeid, vertelde de arts die mij opereerde...
Maar de jonger je bent, de sneller het heelt, dus de pijn gaat wel sneller over!

Om bijwerkingen erbij te halen: Ik had de eerste twee weken absoluut geen zin in seks... en 4000 mg paracetamol in zetpilvorm in je kont helpt ook niet echt...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 00:18:00 #110
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_34922798
Het gaat stukken beter heb vandaag zelfs weer is normaal gegeten nog wel met pijn maar vooral aan de linker kant waar de amandel zat rechts is weer normaal.
nog een weekje thuis en dan hoop ik weer lekker te werk te gaan.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 23:00:02 #111
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_35348358
ooh heerlijk, bij mij gingen ze eruit op m'n 5e ofzo...lekker hele dag ijsjes eten joh
pi_35358685
Bij mij waren ze er uitgehaald en weer teruggegroeid
  woensdag 22 februari 2006 @ 11:59:06 #113
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_35360330
Godverdomme, gisteravond dit topic gelezen en heb nu een mega dikke opgezwollen keel...slikken doet ook zeer
Me zus heeft net een dikke penicilinekuur achter de rug omdat ze keelonsteking heeft gehad, en nu mag ik daar blijkbaar ook achteraan??
Godver
  donderdag 23 februari 2006 @ 08:09:19 #114
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_35395827
Nou ik ben er gelukkig helemaal vanaf nu.
  donderdag 23 februari 2006 @ 08:10:15 #115
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_35395836
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 10:59 schreef Moja het volgende:
Bij mij waren ze er uitgehaald en weer teruggegroeid
En terug groeien voor de 3de keer dan zou ik wel een medisch wonder zijn
  donderdag 23 februari 2006 @ 08:30:46 #116
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_35395971
Grrr, meerdere keren wakker geworden met keelpijn vannacht.
Ook gapen doet zeer zelfs hoesten is ook geen pretje.

Volgensmij mag ik binnenkort ook een kuurtje ophalen
pi_36323964
Ben ook weer ziek. Al de 4e keer dit jaar en 2 keer daarvan had ik een keelontsteking, terwijl ik daar nooit last van had.
Toch maar even naar de huisarts geweest vanmorgen en inderdaad onstoken amandelen. Mocht kiezen tussen een kuurtje (wat zou betekenen dat ik 2 dagen korter ziek ben) of gewoon uitzieken. Nou, dan ziek ik wel gewoon uit. Maar moet het wel in de gaten houden.
Als deze keelonsteking over is, moet ik nog een keer langskomen om te kijken hoe het er dan uit ziet.
En als dit meer voor gaat komen, moeten ze er misschien wel uit, maar dat zie ik echt voor geen meter ziten
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:24:26 #118
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_36328295
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 12:14 schreef Minnie_ het volgende:
Ben ook weer ziek. Al de 4e keer dit jaar en 2 keer daarvan had ik een keelontsteking, terwijl ik daar nooit last van had.
Toch maar even naar de huisarts geweest vanmorgen en inderdaad onstoken amandelen. Mocht kiezen tussen een kuurtje (wat zou betekenen dat ik 2 dagen korter ziek ben) of gewoon uitzieken. Nou, dan ziek ik wel gewoon uit. Maar moet het wel in de gaten houden.
Als deze keelonsteking over is, moet ik nog een keer langskomen om te kijken hoe het er dan uit ziet.
En als dit meer voor gaat komen, moeten ze er misschien wel uit, maar dat zie ik echt voor geen meter ziten
Ligt eraan hoe oud je bent?
Ik ben in iedergeval weer helemaal op en top en blij dat ze eruit zijn.

Beterschap in iedergeval
pi_36339734
32.

Heb het gevoel dat het ietsjepietsje beter gaat. Heb net een tijdje geslapen met een koude natte lap rond m'n nek en da's toch wel goed geweest, denk ik. En ik heb natuurlijk waterijsjes in voorraad.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:48:52 #120
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_37881340
Ah ik mag morgenochtend mn amandelen eruit laten halen. Als ik zo de tijdslijn van TS heb gevolgd dan ben ik er wel 2,5 week zoet mee
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:44:14 #121
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_37884942
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef Damzkieee het volgende:
Ah ik mag morgenochtend mn amandelen eruit laten halen. Als ik zo de tijdslijn van TS heb gevolgd dan ben ik er wel 2,5 week zoet mee
Alles bij elkaar was ik er 11 weken uit.

Maar dat verschild van persoon tot persoon.

Mijn doc zei 8 tot 12 weken duurt het ongeveer "het hele proces"
  dinsdag 16 mei 2006 @ 19:53:58 #122
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_37888736
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef M.Ram het volgende:

[..]

Alles bij elkaar was ik er 11 weken uit.

Maar dat verschild van persoon tot persoon.

Mijn doc zei 8 tot 12 weken duurt het ongeveer "het hele proces"
11 weken!! wat hebben ze gedaan? Mis geschaafd ofzo?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_37898950
great ik zit aan mn vijfde kuur in 1,5 maand sinds vanochtend meteen de zesde ook meegekregen van de dokter om mn examens door te komen...
en ik moest toch maar eens gaan overwegen naar een KNO-arts te gaan voor et weg halen van die kut dingen
pi_37939560
Hmm ik was 18, en het viel reuze mee. Ik mocht niet onder narcose omdat ik daarvoor te ziek was, plaatselijke verdoving is bij mij altijd een ellende, dus de operatie zelf veriep nogal dramatisch. Daarna mocht ik ook nog een dag niet drinken, dus maar aan het infuus gelegen om vocht binnen te krijgen, m'n nieren mogen absoluut niet zonder. Vervolgens een paar dagen in 't ziekenhuis gebleven maar 't ging veel beter dan ze hadden verwacht.

Qua pijn valt het mee, keelontstekingen als je niks meer kunt slikken zijn niet veel minder erg. Probleem is alleen dat ik sindsdien gelijk bronchitis krijg, en dan zonder koorts! Dus de huisartsenpost is nutteloos. Had het gewoon niet moeten doen.
Na 2 jaar zijn m'n ontstoken gewrichten ook gewoon terug en alles is zoals het was, maar dan erger.

Overigens, wat wel helpt is een Russisch iets genaamt kisel... Je moet zetmeel en een beetje bessensap met veel suiker in water koken, zodat het een soort snotterig geheel wordt. Niet al te dik hoor, het moet vloeibaar blijven. Dikker dan drinkyoghurt, maar dunner dan gewone yoghurt.
Klinkt goor, maar je krijgt zo energie binnen en het smeert je keel, zodat die veel minder pijn doet. Ik heb er echt de hele week aan gezeten aan dat spul. Dat zurige van de bessen ontsmet geloof ik ook een beetje, maar je moet niet overdrijven als het te geconcentreerd is, prikt het in je keel.

Ik zat na een week al weer aan de gerookte zalm, het valt wel mee.
pi_37939569
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 19:53 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
11 weken!! wat hebben ze gedaan? Mis geschaafd ofzo?
Waarschijnlijk heeft hij niks gegeten de weken na de operatie. Dan geneest het ook niet en krijg je nog ontstekingen ook, want als je niet eet, verzwakt je immuunsysteem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')