Zo erg zal het niet zijn.quote:Op zondag 29 januari 2006 15:51 schreef KoudeVrouw het volgende:
R.I.P.
dan mag je toch veel ijsjes eten na afloop?quote:Op zondag 29 januari 2006 15:40 schreef M.Ram het volgende:
Meer mensen die na hun 21ste zo'n operatie hebben ondergaan?
Ik ben 25 en ga dinsdag om kwart over 2 onder het mes![]()
Niet echt ze houden je minimaal 3 nachten ivm bloedverlies.quote:Op zondag 29 januari 2006 16:10 schreef heiden6 het volgende:
Dat heb ik vroeger ook een paar keer gehad, je mag waarschijnlijk direct naar huis, bent een paar dagen erg suf en je moet veel ijs eten. Verder stelt het niet zo veel voor. Ik vraag me eigenlijk af of ze het tegenwoordig nog onder narcose doen, ik denk van wel.
Je gaat idd helemaal onderzeil.quote:Ik vraag me eigenlijk af of ze het tegenwoordig nog onder narcose doen, ik denk van wel.
De waarheid doet altijd zeerquote:Op zondag 29 januari 2006 17:04 schreef KoudeVrouw het volgende:
Ah, bemoedigende woorden, Silly.
Dat is niet voor iedereen zo hoor, en zo moet TS het ook zeker niet interpreteren.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:04 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
De waarheid doet altijd zeer
En hey je kunt beter rekening houden met het ergste, want dit is echt te kut voor woorden.
ze zijn wel nuttig tegen afweer van ziektes.quote:Op zondag 29 januari 2006 15:58 schreef DaYwALKuR het volgende:
Kut jong ik dacht dat ik met 23 wel veilig was?
waarom halen ze dan niet preventief amandelen, heb je toch niks aan?
'quote:Op zondag 29 januari 2006 17:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is niet voor iedereen zo hoor, en zo moet TS het ook zeker niet interpreteren.
Dankje welquote:Op zondag 29 januari 2006 17:44 schreef Zonnestraaltje het volgende:
'n Vriendin van me heeft deze operatie een klein jaartje geleden ondergaan (ze was toen 17).. Kon niets eten.. Haar ouders hadden op een gegeven moment een blender voor der gekocht, zodat ze tenminste iets binnen kreeg.
Ts, sterkte!
Keelamandelen.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:14 schreef Angelcakes het volgende:
Ik neem aan dat het over je keelamandelen gaat ? Neusamandelen schijnt een stuk minder erg te zijn bij kinderen dus ik neem aan ook bij volwassenen in vergelijking tot keelamandelen dan he.
Keelamandelen is bij kinderen al ontzettend pijnlijk ... succes ! en laat ff weten hoe het was
lol, zit je dan niet bij de kinderen?quote:Op zondag 29 januari 2006 15:40 schreef M.Ram het volgende:
Meer mensen die na hun 21ste zo'n operatie hebben ondergaan?
Ik ben 25 en ga dinsdag om kwart over 2 onder het mes![]()
Neequote:Op zondag 29 januari 2006 18:34 schreef anisubs het volgende:
[..]
lol, zit je dan niet bij de kinderen?![]()
Ik zat toen gewoon overdag met wat jongeren die ook amandelen hadden laten weghalen of nog moesten..quote:Op zondag 29 januari 2006 18:34 schreef anisubs het volgende:
[..]
lol, zit je dan niet bij de kinderen?![]()
uhm wie ben je?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:06 schreef Djep het volgende:
Nou dat wordt een tijdje geen senseo drinken.
Veel sterkte, maat!
Kom je gauw weer een bakkie bij me doen?
De moed zakt naar me schoenen.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:15 schreef La_Guiri het volgende:
Hier was laatst ook al een topic over.
Ik ben 25 en vorig jaar februari hebben ze mijn keelamandelen er uit gehaald. Ik kan niet zeggen dat het een pretje is, maar heb verder geen nabloedingen gehad ofzo.
Wel was er nog een stukje blijven hangen, heel vaag. Dat moest er daarna nog uit en dat vond ik veel erger omdat de KNO toen met een injectienaald achter in mijn keel ging en iets er weg haalde en het dicht brandde.
Ik heb ook de eerste week niks kunnen eten, daarna ging het beetje bij beetje beter. Het doet best wel heel veel pijn, maar ik ben heel blij dat ze er uit zijn. Geen heftige keelontstekingen meer die minstens zo pijn deden.
Succes dinsdag!
Heerlijk zo'n hart onder de riem steken.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat zou ik niet hardop zeggen![]()
Maar dat doen ze nu vast niet. Echt, het valt uiteindelijk best mee. Maar ja, je hoort verschillende verhalen natuurlijk zoals het verhaal van Silmarwen. Maar bij mij is alles prima gegaan, behalve dat laatste dan. Het is alleen dat het wel veel pijn doet, daar ga ik niet over liegen. Maar het komt echt wel goed.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:24 schreef M.Ram het volgende:
Vorig jaar 27 november was ik ook in het ziekenhuis toen gingen ze ook met een naald in me keel en dat was idd geen pretje.
Ik ben blij als het vrijdag is.
Was maar een grapje joh..quote:Op zondag 29 januari 2006 22:27 schreef M.Ram het volgende:
[..]
Heerlijk zo'n hart onder de riem steken.
Ben ik dan echt de enige die na een paar uur weer weg mochtquote:Op zondag 29 januari 2006 22:31 schreef La_Guiri het volgende:
Oh gezellig. Maar dat zijn toch echt uitzonderingen volgens mij. Maar jij moet echt 3 nachten blijven? Ik hoefde maar 1 nachtje, inderdaad om te kijken of je nabloedingen hebt.
Uhmmmmmmmm een jaar of 8?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:33 schreef La_Guiri het volgende:
Hoe oud was jij toen?
Oow, kijk, dát wist ik niet..quote:Op zondag 29 januari 2006 22:34 schreef La_Guiri het volgende:
Kinderen hoeven niet te blijven, hebben er minder last van.
Volwassenen wel, de amandelen zitten dan vaster, het doet veel meer pijn en er is meer kans op nabloedingen.
Kzou bijna denken dat Silmarwen een kloon van mij is...quote:Op zondag 29 januari 2006 17:02 schreef Silmarwen het volgende:
Ik wil je niet bang maken maar bereid je maar voor op het ergste en dat meen ik serieus. Reken er maar op dat je ruim 2 weken niet tot heel erg weinig kan eten. Slikken, praten, fluisteren, hoesten, kuchen, ademhalen etc doen allemaal pijn en je hebt de keuze tussen twee kwaden. Geen ijs eten waardoor je keel droog wordt en pijn doet, wel ijs eten wat vreselijk pijn doet maar je keel nat houdt waardoor ze even geen pijn doet.
Ik zelf ben er 4 weken enorm ziek van geweest was ruim 8 kilo afgevallen en heb 3 maanden nog hees gesproken. Als ze ooit terug groeien laat ik ze fijn zitten. Ik heb meerdere operaties gehad maar dit was echt een hel. Ow en reken maar op flinke misselijkheid van al het bloed wat in jemaag komt, en spugen kun je niet.
Succes en heel erg veel sterkte alvast.
wij hebben geen koffiejuf op het werk.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:40 schreef Djep het volgende:
Maar goed, net als toen met je collega's, zal ik wel extra vaak langs komen met koffie als je weer terug bent op het werk!
Kaak gebroken? Hadden ze zijn amandelen eruit proberen te boomerangen ofzo?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:29 schreef M.Ram het volgende:
2 collega's van mij die hebben de zelfde operatie ondergaan de 1 was 6 maanden zijn stem kwijt en zijn kaak was gebroken, de ander 2 maanden haar stem kwijt.
Mijn kaak was niet gebroken maar aan de spierpijn te voelen moeten ze wel ontzettend tekeer zijn gegaan om erbij te kunnen. Je kunt het ook wel voorstellen: jij ligt daar buiten westen en ze moeten redelijk diep ijn je keel zijn om erbij te kunnen...quote:Op maandag 30 januari 2006 08:19 schreef Camplo het volgende:
[..]
Kaak gebroken? Hadden ze zijn amandelen eruit proberen te boomerangen ofzo?
Nee niet echt lang uds, ik kon in 't begin niet zo goed praten, maar dat ging steeds beter eigenlijk, probeer gewoon niet meer te praten dan je moet, dan is het 't snelst goed!quote:Op zondag 29 januari 2006 21:56 schreef M.Ram het volgende:
@ juss : Lang last van je keel gehad na de operatie?
Ow god paniek zaaier. Echt weer zo'n aap die nergens verstand van heeft.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:15 schreef Camplo het volgende:
Pas maar op dat ze geen vingers in je aars douwen. Inwendig onderzoek als je volledig knock out bent blijkt nogal in te zijn.
Ik vond het zelf vies tegen vallen, ik ga iig liever kinderen baren.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:18 schreef Salsagirl het volgende:
mijn nicht was ook al wat ouder
prettig was het niet,maar wel te doen
ik heb in beide geen ervaring..dus lijk me beide niet echt fijnquote:Op maandag 30 januari 2006 13:23 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik vond het zelf vies tegen vallen, ik ga iig liever kinderen baren.
Arme jij, maak je niet zo druk en informeer even bij de dokter wat je kunt verwachten in jouw geval. Een goede voorbereiding is het halve werk. Haal vast alles in huis en zorg dat je niet weghoeft.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:17 schreef M.Ram het volgende:
Ik krijg echt steeds meer zin in morgen
![]()
Ah kijk, ik ben dus niet de enige die er niet echt last van heeft gehadquote:Op maandag 30 januari 2006 16:15 schreef r00tie het volgende:
Bij mij is het gedaan toen ik 19 was, ik was volgens de artsen medisch wonder
Ik kon 3 uur na de operatie alweer brood (zonder korsten) eten en 2 dagen later at ik lekkere vietnamese loempia's (je mag geen warme dingen of dinge met scherpe randjes zoals bladerdeeg, dit kan voor bloedingen zorgen). Maar een vriendin van mij was 20 en die heeft 2.5 week niet kunnen praten, alleen maar drinken en yoghurt, geen vast voedsel naar binnen te krijgen...
Het verschilt dus echt per persoon en ook hoe kundig de arts is of hij zo kan snijden dat hij echt alleen de amandelen meepakt enzo min mogelijk weefsel wat niet weg moet.
In elk geval succes en ik hoop voor je dat je net zo'n medisch wonder bent als ik
Zie je dat ik niet overdrijf, het is echt afschuwelijk.quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:08 schreef M.Ram het volgende:
Nou ik ben dus weer thuis.
10 uur uit het ziekenhuis onstslagen.
MEN Wat een pijn zeg en die arts maar zeggen je voelt er minder van dan de laaste keer.
AUUWW gisteravond en eergisteravond spuitje morfine gehad dat helpt wel alleen heb ik daar zulke raarre bij werkingen van.
Ik zal blij zijn als de 2weken over zijn want slikken eten en drinken gaat slecht en praten gaat helemaal voor geen meter :S
tot zo ver de update.
Wat rot! Beterschap, dat het maar snel over is!quote:Op donderdag 2 februari 2006 13:15 schreef M.Ram het volgende:
Het is echt een drama.
Nou ik heb 3x een kind uitgekucht en als ik mocht kiezen tussen de amandelen laten verwijderen of een kind dan ging ik voor het kindquote:Op maandag 30 januari 2006 13:52 schreef Salsagirl het volgende:
[..]
ik heb in beide geen ervaring..dus lijk me beide niet echt fijn
Wow, nu je het zegt, dat herken ik ja! Ik werd er een beetje paranoide van: zusters die aan mijn bed kwamen vertrouwde ik voor geen meter meer en vond het allemaal maar heel verdacht en anti-mijzelfquote:Op donderdag 2 februari 2006 13:08 schreef M.Ram het volgende:
Nou ik ben dus weer thuis.
10 uur uit het ziekenhuis onstslagen.
MEN Wat een pijn zeg en die arts maar zeggen je voelt er minder van dan de laaste keer.
AUUWW gisteravond en eergisteravond spuitje morfine gehad dat helpt wel alleen heb ik daar zulke raarre bij werkingen van.
Ik zal blij zijn als de 2weken over zijn want slikken eten en drinken gaat slecht en praten gaat helemaal voor geen meter.
Tot zover de update.
quote:Op zondag 5 februari 2006 21:47 schreef M.Ram het volgende:
Ik word helemaal gestoord van die klote keelpijn arghhh!
Probeer zoveel mogelijk koud drinken naar binnen te werken, kleine slokjes, maar wel zo vaak mogelijk.quote:Op zondag 5 februari 2006 21:47 schreef M.Ram het volgende:
Ik word helemaal gestoord van die klote keelpijn arghhh!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |