Precies... Of 86 want dat is een even getal, maar juist door die evrschillende mogelijkheden weet ik t niet. Dus ik hoopte dat iemand er een nog duidelijkere reden voor zag.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:21 schreef FredvZ het volgende:
bij 5 kan ik meerdere dingen verzinnen:
93: want dat is als enige deelbaar door 3
of
86: het enige getal zonder 3
De rest zegt me niks
Linearis waarom?quote:Op zondag 29 januari 2006 13:24 schreef Steve-O het volgende:
3 = linearis
5 = 86
andere zeggen me op dit moment weinig
Zou Sinuatus eruit halen omdat een sinusgrafiek geen geometrische vorm isquote:3. Ellipticus, Linearis, Ovalis, Sinuatus
Die andere hebben naar mijn idee allemaal met cirkels te makenquote:Op zondag 29 januari 2006 13:25 schreef goggles1980 het volgende:
[..]
Linearis waarom?
86 omdat het een even getal is?
Heb ik ook aan zitten denken, maar toen begon ik te twijfelen of deze termen wel naar de wiskunde refereerden, ze komen namelijk ook allemaal in de plantenwereld voor. Maar wellicht heb je gelijk en moet ik het niet te ver zoeken.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:28 schreef Flurry het volgende:
[..]
Zou Sinuatus eruit halen omdat een sinusgrafiek geen geometrische vorm is
Kan je een tipje van de sluier oplichten omtrent wat ze met cirkels te maken hebben?quote:Op zondag 29 januari 2006 13:30 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Die andere hebben naar mijn idee allemaal met cirkels te maken
86 , Is steeds plus 10 dus 73/83/93 86 past er niet tussen
Ofzo![]()
Ellipticus - ellips, circelvormquote:Op zondag 29 januari 2006 13:33 schreef goggles1980 het volgende:
[..]
Kan je een tipje van de sluier oplichten omtrent wat ze met cirkels te maken hebben?
Ok snap m al, dacht dat je bedoelde dat de getallen 73, 83 en 93 allemaal iets met een cirkel te maken hadden.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:37 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ellipticus - ellips, circelvorm
Ovalis - ovaal, zelfde als ellips
Sinuatus - functie die de verhouding beschrijft tussen een punt op de circelkromme en de coordinaten vanaf het midden van de circel
Linearis - erm... platte circel?niet echt iets met circelvorm iig
Bedankt voor de uitleg scheelt mij weer tikkenquote:Op zondag 29 januari 2006 13:37 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ellipticus - ellips, circelvorm
Ovalis - ovaal, zelfde als ellips
Sinuatus - functie die de verhouding beschrijft tussen een punt op de circelkromme en de coordinaten vanaf het midden van de circel
Linearis - erm... platte circel?niet echt iets met circelvorm iig
np, ik moet eigenlijk studeren, dus ik ga me te buiten in vluchtgedragquote:Op zondag 29 januari 2006 13:46 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg scheelt mij weer tikken.
Waar ligt dan de officiële scheidslijn tussen Noord en Zuid volgens jou? Pennsylvania ligt namelijk noordelijk dan New Jersey. Dus dat is het helaas niet.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:45 schreef trigt013 het volgende:
New Jersey, rest ligt in het zuiden
Daar dacht ik ook aan, bedankt voor de ondersteuning.quote:Op zondag 29 januari 2006 14:35 schreef LennyKravitz het volgende:
New Jersey, Pennsylvania, Tennessee, Virginia
Allemaal een van de eerste 13 staten van de VS... behalve eigenlijk Virginia... deze werd later gesplitst in Virginia en West-Virginia... dus het huidige Virginia is niet hetzelfde als doe van de onafhankelijkheidsverklaring...
't is maar een theorie...
Nope... weet niet zeker...quote:Op zondag 29 januari 2006 15:06 schreef goggles1980 het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan, bedankt voor de ondersteuning.
En ellipticus, daarvan wist ik niet, dat het geen gesloten figuur was. Weet je dit zeker? Want in dat geval neig ik naar jouw antwoord.
Bedankt nogmaals
Klopt helemaal, in eerste instantie dacht ik dat sinuatis er niet tussen hoorde. Omdat dat een functie is. Ik vond het echter vreemd dat latijnse termen gebruikt werden.quote:Op zondag 29 januari 2006 15:14 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Nope... weet niet zeker...
Als je overigens op google zoekt, kun je met die termen ook het planten en dierenrijk in... en dan bestaat ellipticus niet... maar is het blijkbaar elliptica ...
zie hier http://www.odsn.de/odsn/services/diatoms.txt effe zoeken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |