abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2006 @ 13:04:56 #51
140194 Djemma
don't do that !!!
pi_34576868
De moslims hebben gewoon al bestaande verhalen opgediept en in een jasje gestoken dat hun wel paste. Alleen vind jij nu dat 't eik toch niet past
Hey, it's allright, I'm only bleeding
pi_34576902
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:04 schreef Djemma het volgende:
De moslims hebben gewoon al bestaande verhalen opgediept en in een jasje gestoken dat hun wel paste. Alleen vind jij nu dat 't eik toch niet past
En anders verdiep je je meer in de islam
  zondag 29 januari 2006 @ 13:07:55 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34576950
ik weet dat je misstanden uit de wereld wil helpen ten aanzien van de islam. dat is fraai. maar wat maakt het in wezen uit als je een maangod tot je beschikking hebt? hoe erg is dat misverstand?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34577071
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:07 schreef zoalshetis het volgende:
ik weet dat je misstanden uit de wereld wil helpen ten aanzien van de islam. dat is fraai. maar wat maakt het in wezen uit als je een maangod tot je beschikking hebt? hoe erg is dat misverstand?
Het is een inleiding om Allah tot klasse "afgod" te brengen. En om de Islam een Bijgeloof/natuur geloof religie te maken. Tenminste bij hen die geen link zien tussen Abraham en 3 grote religies die uit hem zijn voortgekomen.

Essentie van Islam beroept zich op Abraham en een relige waarin sprake is van afgoderij is niet meer monotheistisch.

toevoeging: ontkennen moslim zijnde dat Allah niet mozes, Jezus, Abraham etc heeft gezonden naar de mensheid is ontkennen van de Islam

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2006 13:12:52 ]
  zondag 29 januari 2006 @ 13:12:34 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34577104
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is een inleiding om Allah tot klasse "afgod" te brengen. En om de Islam een Bijgeloof/natuur geloof religie te maken. Tenminste bij hen die geen link zien tussen Abraham en 3 grote religies die uit hem zijn voortgekomen.

Essentie van Islam beroept zich op Abraham en een relige waarin sprake is van afgoderij is niet meer monotheistisch.
een maangod is dus eigenlijk een degradatie omdat het niet alles omvattend is?
pi_34577157
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

een maangod is dus eigenlijk een degradatie omdat het niet alles omvattend is?
Geen idee of je vers in OP hebt gelezen maar volgens de koran is de maan niets meer dan een schepping:

" En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor God Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden."

En ook staat er in Hadith dat maan uiteindelijk zal ophouden met bestaan, dus om maar even je vraag te beantwoorden: ja.
  zondag 29 januari 2006 @ 13:16:44 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34577252
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen idee of je vers in OP hebt gelezen maar volgens de koran is de maan niets meer dan een schepping:

" En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor God Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden."

En ook staat er in Hadith dat maan uiteindelijk zal ophouden met bestaan, dus om maar even je vraag te beantwoorden: ja.
ik ben niet zo religieus onderlegt, vind de teksten altijd zo 'moeilijk'. maar nu weet ik het, dank je.
pi_34577419
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ben niet zo religieus onderlegt, vind de teksten altijd zo 'moeilijk'. maar nu weet ik het, dank je.
vorm van sarcasme?
  zondag 29 januari 2006 @ 13:23:11 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34577448
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

vorm van sarcasme?
neen interesse. heb de koran hier ook wel staan, maar het blijft lastig. net als de bijbel overigens.
pi_34577486
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

neen interesse. heb de koran hier ook wel staan, maar het blijft lastig. net als de bijbel overigens.
verrassend. heb je een blauwe of rode druk?
  zondag 29 januari 2006 @ 13:26:25 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34577552
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

verrassend. heb je een blauwe of rode druk?
moet ik hem ff scannen?
  zondag 29 januari 2006 @ 13:27:13 #62
140194 Djemma
don't do that !!!
pi_34577585
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En anders verdiep je je meer in de islam

Meer Dat helpt niks tegen de feiten hoor !
De islam is geënt op al bestaande religies, en zo is dat en niet anders
Hey, it's allright, I'm only bleeding
pi_34577601
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

moet ik hem ff scannen?
Nee hoor hoeft niet, bedoel welke kleur is de cover? Rood is namelijk wat simpeler in gebruik
  zondag 29 januari 2006 @ 13:28:51 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34577652
hij is half engels half arabisch (denk ik) met een rode kaft. en het is een 'deluxe edition'.
  zondag 29 januari 2006 @ 13:42:16 #65
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_34578201
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:11 schreef Triggershot het volgende:

dat is vrij relatief; vanuit een atheistisch/agnostisch perspectief is elke religie afgoderij...

sterker nog, vanuit een religieus perspectief zijn de meeste religies ook afgoderij...

de God van Abraham heeft ongetwijfeld oudere wortels...waarom zou je dat ontkennen?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_34578285
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:27 schreef Djemma het volgende:

[..]

Meer Dat helpt niks tegen de feiten hoor !
De islam is geënt op al bestaande religies, en zo is dat en niet anders
Onderzoeken met betrekking tot ontstaan en oorsprong vindt je in de islam. Ja voor de feiten van de Islam. Zo is het en niet anders
pi_34578303
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:28 schreef zoalshetis het volgende:
hij is half engels half arabisch (denk ik) met een rode kaft. en het is een 'deluxe edition'.
Aha, ik dacht dat je een NLs editie had. Maar volgens de koran zelf is de maan dus niets meer dan een schepping van God.
pi_34578480
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:42 schreef Abbadon het volgende:

[..]

dat is vrij relatief; vanuit een atheistisch/agnostisch perspectief is elke religie afgoderij...

sterker nog, vanuit een religieus perspectief zijn de meeste religies ook afgoderij...

de God van Abraham heeft ongetwijfeld oudere wortels...waarom zou je dat ontkennen?
Ironische eraan is dat wanneer je het vanuit een Islamitisch perspectief bekijkt Atheisme afgoderij is.

De Islam stelt dan ook dat niets gelijk is aan God op gebied van wat dan ook.

Link tussen Abraham en Islam probeer ik alleen duidelijk te maken dat Islam ook verbonden is met Christendom en Jodendom
  zondag 29 januari 2006 @ 14:04:44 #69
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_34579056
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:49 schreef Triggershot het volgende:

Ironische eraan is dat wanneer je het vanuit een Islamitisch perspectief bekijkt Atheisme afgoderij is.

De Islam stelt dan ook dat niets gelijk is aan God op gebied van wat dan ook.

Link tussen Abraham en Islam probeer ik alleen duidelijk te maken dat Islam ook verbonden is met Christendom en Jodendom
vreemde redenering: atheisme kent geen God, en kan dus ook geen afgoderij zijn lijkt me

klopt, maar elke religie zegt van zichzelf de enige ware te zijn...zou ook een beetje raar zijn anders; ...En uit de hemelen weerklonk een stem, en die sprak: 'We zien het liefst dat je in Allah gelooft, maar anders is SoMi-Wahatu, de Senegalese giraffe-gekopte God van Kleine Huishoudelijk Ongelukjes ook een redelijk alternatief'
zou een beetje raar zijn

snap ik,maar de kwestie in dit topic is op zich meer etymologisch, dan religieus van aard...ik bedoel(hypothetisch): Als ik zou beweren dat ons woord God een verbastering zou zijn van het klassiek Scandinavische woord Gjöd, wat in de 4e eeuw C.E. gebruikt werd op de zuidelijke toendra van Zweden om navelpluis aan te duiden, zou dat op zich op geen enkele manier willen zeggen dat wij in Nederland in feite navelpluis aanbidden...toch?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_34579253
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:04 schreef Abbadon het volgende:

[..]

vreemde redenering: atheisme kent geen God, en kan dus ook geen afgoderij zijn lijkt me

klopt, maar elke religie zegt van zichzelf de enige ware te zijn...zou ook een beetje raar zijn anders; ...En uit de hemelen weerklonk een stem, en die sprak: 'We zien het liefst dat je in Allah gelooft, maar anders is SoMi-Wahatu, de Senegalese giraffe-gekopte God van Kleine Huishoudelijk Ongelukjes ook een redelijk alternatief'
zou een beetje raar zijn

snap ik,maar de kwestie in dit topic is op zich meer etymologisch, dan religieus van aard...ik bedoel(hypothetisch): Als ik zou beweren dat ons woord God een verbastering zou zijn van het klassiek Scandinavische woord Gjöd, wat in de 4e eeuw C.E. gebruikt werd op de zuidelijke toendra van Zweden om navelpluis aan te duiden, zou dat op zich op geen enkele manier willen zeggen dat wij in Nederland in feite navelpluis aanbidden...toch?
Alles wat in de Islam gelijk wordt gesteld aan God is afgoderij, Atheisme heeft alternatieve theorieen voor ontstaan van mens etc.

Je hebt gelijk, elke religie meent juiste te zijn. Maar de Islam meent dat jodendom, baptisten, sabiers, christendom en moslims allemaal van dezelfde God komen. Ontkennen dat David of Jezus bijvoorbeeld niet door God zijn gezonden is verboden in de islam. Net zoals dat je de bijbel en Thorah moet accepteren. Dus islam betrekt zichzelf met Christendom eigenlijk

juist, helemaal mee eens
  zondag 29 januari 2006 @ 14:23:00 #71
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_34579683
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:10 schreef Triggershot het volgende:
Alles wat in de Islam gelijk wordt gesteld aan God is afgoderij, Atheisme heeft alternatieve theorieen voor ontstaan van mens etc.

Je hebt gelijk, elke religie meent juiste te zijn. Maar de Islam meent dat jodendom, baptisten, sabiers, christendom en moslims allemaal van dezelfde God komen. Ontkennen dat David of Jezus bijvoorbeeld niet door God zijn gezonden is verboden in de islam. Net zoals dat je de bijbel en Thorah moet accepteren. Dus islam betrekt zichzelf met Christendom eigenlijk

juist, helemaal mee eens
ok, kan ik volgen...vind alleen de term 'afgoderij' niet helemaal passend (al zou ik ook niet direct een alternatief weten)

persoonlijk heb ik het ook altijd vreemd gevonden dat er zoveel strijd is tussen christendom en islam...het is dezelfde God, alleen een andere profeet...Islam en Christendom hebben een gemeenschappelijke basis...maar goed, ik ben sowieso meer iemand van het 'kunnen we niet allemaal gewoon aardig voor elkaar zijn'-principe (net als Jezus trouwens, maar dat ter zijde )

persoonlijk vind ik het vanuit een cultuur-historisch perspectief wel interessant wat voor ontwikkeling het godsbeeld van een volk doormaakt, en daarvoor zijn mogelijke etymnologische afkomsten van het woord dat voor God gebruikt wordt interessant...maar dat zegt volstrekt niets over de inhoud van de betreffende godsdienst...
pi_34579974
tvp
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_34580028
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:23 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ok, kan ik volgen...vind alleen de term 'afgoderij' niet helemaal passend (al zou ik ook niet direct een alternatief weten)

persoonlijk heb ik het ook altijd vreemd gevonden dat er zoveel strijd is tussen christendom en islam...het is dezelfde God, alleen een andere profeet...Islam en Christendom hebben een gemeenschappelijke basis...maar goed, ik ben sowieso meer iemand van het 'kunnen we niet allemaal gewoon aardig voor elkaar zijn'-principe (net als Jezus trouwens, maar dat ter zijde )

persoonlijk vind ik het vanuit een cultuur-historisch perspectief wel interessant wat voor ontwikkeling het godsbeeld van een volk doormaakt, en daarvoor zijn mogelijke etymnologische afkomsten van het woord dat voor God gebruikt wordt interessant...maar dat zegt volstrekt niets over de inhoud van de betreffende godsdienst...
haha ja idd, ik kon ook geen ander term er voor vinden,,

Eigenlijk kunnen de moslims en Christenen wel goed met elkaar opschieten, beter dan met Joden iig. Maar er heerst een soort van onbewuste strijd denk ik van welke religie wordt grootste en krijgt meeste aanhangers etc. Christenen hebben eeuwenlang vreedzaam naast moslims geleeft. En nee ik ontken de oorlogen ook niet. En jezus wordt in de Islam heel hoog gehouden en van meest belangrijke profeten En is zijn terugkomst ook voorspeld.

Maar wanneer men vanuit cultuur zou oordelen dat Allah een maangod is wordt meestal door Christenen gedaan om niet een link te krijgen met moslims maar tegelijkertijd noemen arabische christenen God-Allah
  zondag 29 januari 2006 @ 14:34:04 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34580032
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aha, ik dacht dat je een NLs editie had. Maar volgens de koran zelf is de maan dus niets meer dan een schepping van God.
even een vraagje. is het in de koran makkelijk zoeken naar specifieke onderwerpen? maw kan je direct opzoeken wat je volgens de koran wil weten?
pi_34580207
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

even een vraagje. is het in de koran makkelijk zoeken naar specifieke onderwerpen? maw kan je direct opzoeken wat je volgens de koran wil weten?
nee niet echt. In de koran staan heel veel dingen herhaaldelijk en kan van ene onderwerp naar andere over stappen terwijl niets weg geeft van onderwerp ervoor. Maar gezien de titel van de soerah wordt beetje duidelijk gemaakt waar het over gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')