abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2006 @ 11:57:30 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_34574835
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die gene die geen geslacht kent
Het aanwijzend voornaamwoord 'die' impliceert een geslacht. geslachtsloos is 'dat'.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_34574862
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het aanwijzend voornaamwoord 'die' impliceert een geslacht. geslachtsloos is 'dat'.
"dat gene" dan
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

even terug naar "maangod"?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2006 11:59:04 ]
  zondag 29 januari 2006 @ 11:59:21 #28
66444 Lord_Vetinari
pi_34574889
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"dat gene" dan
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Lekker respectvol in de richting van een Opperwezen. "Oh ja, Dat Allah hebben we ook nog..."
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar het bewijst nog steeds je OP niet.
pi_34574912
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Lekker respectvol in de richting van een Opperwezen. "Oh ja, Dat Allah hebben we ook nog..."
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Maar het bewijst nog steeds je OP niet.
wat voor bewijs wil jij? Argeologisch bewijs of bewijs van Islamitische bronnen?
  zondag 29 januari 2006 @ 12:02:27 #30
66444 Lord_Vetinari
pi_34574964
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wat voor bewijs wil jij? Argeologisch bewijs of bewijs van Islamitische bronnen?
Argeologisch? Wat is dat?

Nee, ik wil geen Islamitisch bewijs. dat is namelijk geen bewijs, omdat die altijds zullen uitkomen op wat ze willen bewijzen.
pi_34574982
Het lijkt mij wel logisch, alle symboliek/kalenders zijn op de maan afgestemd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 29 januari 2006 @ 12:04:29 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34575029
nogmaals wat is er zo erg als je een maangod bent? word je dan gepest door de andere goden? moet je achter in de bus plaatsnemen?

enlighten me.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 29 januari 2006 @ 12:06:20 #33
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_34575081
Idd, wat triggershot zei. De christenen, joden en moslims in de arabische wereld noemen god gewoon Allah. Als je Allah letterlijk vertaald dan vertaal je het als god. Ik ben zelf in Egypte geweest en ik ken Christelijke mensen daar. Die noemen god gewoon Allah.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_34575116
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:04 schreef zoalshetis het volgende:
nogmaals wat is er zo erg als je een maangod bent? word je dan gepest door de andere goden? moet je achter in de bus plaatsnemen?

enlighten me.
moslims vinden het niet fijn te horen dat allah eigenlijk een bestaande god in een nieuw jasje is, in plaats van een allesomvattende god die er altijd geweest is
pi_34575127
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Argeologisch? Wat is dat?

Nee, ik wil geen Islamitisch bewijs. dat is namelijk geen bewijs, omdat die altijds zullen uitkomen op wat ze willen bewijzen.
Grr je weet best wat ik bedoel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dus wanneer het over Allah gaat en wanneer men het over de Islam heeft, mogen er geen islamitische bronnen gebruikt worden over hoe de Islam tegenover de maan kijkt?
pi_34575143
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:06 schreef rakotto het volgende:
Idd, wat triggershot zei. De christenen, joden en moslims in de arabische wereld noemen god gewoon Allah. Als je Allah letterlijk vertaald dan vertaal je het als god. Ik ben zelf in Egypte geweest en ik ken Christelijke mensen daar. Die noemen god gewoon Allah.
lekkere christenen.. volgens de moslims heeft allah geen zoon
  zondag 29 januari 2006 @ 12:09:30 #37
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_34575174
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:06 schreef rakotto het volgende:
en dus?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_34575178
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:04 schreef zoalshetis het volgende:

enlighten me.
nogmaals ik probeer een misverstand uit de wereld te helpen.
pi_34575191
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:09 schreef Abbadon het volgende:

[..]

en dus?
Dus dan zou Jezus zoon van een maangodin zijn.
pi_34575220
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:08 schreef Esc het volgende:

[..]

lekkere christenen.. volgens de moslims heeft allah geen zoon
In de bijbel staat:
"God zal hen die zich inzetten voor vrede zijn kinderen noemen"
  zondag 29 januari 2006 @ 12:11:57 #41
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_34575243
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Grr je weet best wat ik bedoel
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dus wanneer het over Allah gaat en wanneer men het over de Islam heeft, mogen er geen islamitische bronnen gebruikt worden over hoe de Islam tegenover de maan kijkt?
dat Allah binnen de Islam een bepaalde rol krijgt toebedeeld is geen enkel bewijs voor de afkomst van het woord, of de pre-islamitische rol die 'datgene' speelde...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_34575247
Is het ook niet zo dat ze een maansteen aanbidden in de Kaába, dezelfde steen die de hindoe's zien als een van de tranen van shiva.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_34575276
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:11 schreef Abbadon het volgende:

[..]

dat Allah binnen de Islam een bepaalde rol krijgt toebedeeld is geen enkel bewijs voor de afkomst van het woord, of de pre-islamitische rol die 'datgene' speelde...
Al voor de islam gebruikten (arabischtalige) Christenen het.
  zondag 29 januari 2006 @ 12:13:29 #44
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_34575286
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus dan zou Jezus zoon van een maangodin zijn.
neuh, Jezus is de zoon van Jahweh...dat het woord Allah in het arabisch uiteindelijk voor God is komen te staan doet daar bijster weinig aan af
pi_34575306
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:13 schreef Abbadon het volgende:

[..]

neuh, Jezus is de zoon van Jahweh...dat het woord Allah in het arabisch uiteindelijk voor God is komen te staan doet daar bijster weinig aan af
jahweh is een titel, geen naam.
pi_34575997
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:07 schreef Esc het volgende:

[..]

moslims vinden het niet fijn te horen dat allah eigenlijk een bestaande god in een nieuw jasje is, in plaats van een allesomvattende god die er altijd geweest is
De moslims verwijzen met Allah helemaal terug naar Adam en niet dus dat bestaan van Allah door Mohammed wereld in is gebracht. Zie een voorbeeld van een Arabische bijbel:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
2e woord van links staat voor Allah
pi_34576103
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:17 schreef Triggershot het volgende:
Valt steeds vaker op dat onwetenden over de Islam, Allah een maangod noemen omdat een maangod(in) de zelfde naam zou hebben gehad. De islam ontkracht zulke onzin met volgende vers:

" En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor God Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden."

De beschrijving van Allah in de Koran geeft helemaal niets weg van de beschrijving van de maangod buiten dat ze allebei als "oppergod" werden aangeroepen.
[..]

linkje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ah...het staat geschreven dus is het zo.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_34576167
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:40 schreef wonko het volgende:

[..]

Ah...het staat geschreven dus is het zo.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Zo bedoelde ik het niet. Sommigen beweren dat de moslims de maan vereren. En boven geplaatste vers in OP verwerpt zo een stelling
  zondag 29 januari 2006 @ 12:46:05 #49
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_34576293
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet. Sommigen beweren dat de moslims de maan vereren. En boven geplaatste vers in OP verwerpt zo een stelling
of Moslims nou wel of niet de maan vereren is een andere kwestie, dan de vraag of Allah een verbastering zou kunnen zijn van de naam van een maangodin...op zich
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34576438
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:46 schreef Abbadon het volgende:

[..]

of Moslims nou wel of niet de maan vereren is een andere kwestie, dan de vraag of Allah een verbastering zou kunnen zijn van de naam van een maangodin...op zich
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Allah niet, "Alilat" wel. Je schrijft met exact zelfde letters alleen bij alilat 2 puntjes op laatste letter. Alleen is het zo dat de arabieren pas na 8e eeuw puntjes hebben ingevoerd. Als het daadwerkelijk over een Godin gaat spreek je over een Ta-Marbutah . Een T ter aaduidelijk voor een vrouwelijk persoonsvorm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop