abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34631249
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:37 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dus deense cartoonisten bijv.

Nee het is duidelijk.
ik begrijp je niet echt
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34631541
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik begrijp je niet echt
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Doodt alle ongelovigen die u bestrijden

Niet zo moeilijk hoor.
Jij wilt zeggen dat de deense cartoonisten en Theo van Gogh de islam niet bestrijden?
quote:
Rel om moslim-cartoons loopt uit de hand
De internationale rel om een aantal cartoons over profeet Mohammed in een Deense krant dreigt uit de hand te lopen. Maandagmorgen bestormden boze Palestijnen het kantoor van de Europese Unie in Gazastad.
http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/84429/index.html

Het wordt steeds duidelijker voor mensen wat de islam is. Daar helpt jouw gepreek hier helemaal niet bij. Het begint overigens steeds meer op spam te lijken.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  maandag 30 januari 2006 @ 22:50:12 #228
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34631699
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:19 schreef nickybol het volgende:
Je zegt dat om het te proberen ik in Allah moet geloven. Dat doe ik nog niet, misschien na het experiment wel. Maar dat experiment gaat volgens jou dus niet als ik niet in Allah geloof.

Trouwens je moet me wel vermoorden.

Have no unbelieving friends. Kill the unbelievers wherever you find them. 4:89

The disbelievers are an open enemy to you. 4:101

Those who make war with Allah and his messenger will be killed or crucified, or have their hands and feet on alternate sides cut off, or will be expelled out of the land. That is how they will be treated in this world, and in the next they will have an awful doom. 5:33

Treat converts to Islam well. (Kill those who refuse to convert. See 9:5) 9:11

Even wat willekeurige opdrachten van de Koran aan jou om mij te vermoorden.
Meld je maar aan bij een van de executie-peletons die Irak rijk is. Misschien dat een van hen jouw wens wel wil inwilligen.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  maandag 30 januari 2006 @ 22:51:17 #229
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34631748
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:46 schreef typtypo het volgende:

[..]

[..]

http://www.elsevier.nl/ni(...)tnr/84429/index.html

Het wordt steeds duidelijker voor mensen wat de islam is.
Het wordt steeds duidelijk dat je dit plaatje jezelf altijd hebt voorgehouden.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34631870
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:46 schreef typtypo het volgende:

[quote]
Doodt alle ongelovigen die u bestrijden
Niet zo moeilijk hoor.
Jij wilt zeggen dat de deense cartoonisten en Theo van Gogh de islam niet bestrijden?
"Bestrijden" komt van "Qatl" wat weer neer komt op geweld.
Theo van Gogh voerde een mondeling strijd en de koran heeft daar ook een antwoord op:
“Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (Koran 20:130)
quote:
[url=http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/nieuwsbericht/asp/artnr/84429/index.html
]http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/nieuwsbericht/asp/artnr/84429/index.html[/quote][/url]

http://www.elsevier.nl/op(...)/index.html%3Cbr/%3E

ja ja ik heb ook een link van elsevier
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:

Het wordt steeds duidelijker voor mensen wat de islam is. Daar helpt jouw gepreek hier helemaal niet bij. Het begint overigens steeds meer op spam te lijken.
Spam is ongewenste reclame, voedt mijn spam dan niet met je reacties. Gelukkig loopt niet iedereen met vooroordelen over de islam op Aarde.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 22:58:27 ]
pi_34631998
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 22:57:51 ]
pi_34632170
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:51 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het wordt steeds duidelijk dat je dit plaatje jezelf altijd hebt voorgehouden.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Dat plaatje hoef ik me niet voor te houden daar hoef ik alleen voor achteruit te gaan zitten een het wordt bij elke nieuwe melding duidelijker
quote:
Zondag verbrandde een groep boze moslims op de Westelijke Jordaanoever een Deense vlag. De Palestijnen waarschuwen Noren en Denen niet naar de Palestijnse gebieden te komen. Denemarken heeft een negatief reisadvies uitgegeven voor Saudi-Arabië
We hebben hier te maken met een wereld omvattende groep pychopatische secteleden en godsdienstwaanzinnigen die zijn weerga niet kent.
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
pi_34632426
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

"Bestrijden" komt van "Qatl" wat weer neer komt op geweld.
Theo van Gogh voerde een mondeling strijd en de koran heeft daar ook een antwoord op:
“Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (Koran 20:130)
[..]
Tot de imam een fatwa uitspreekt en snij dan zijn kop eraf.

Dat vergat je even te melden.
Zoals je misschien begrepen hebt is van Gogh dood.
www.jihadwatch.org
pi_34632509
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:05 schreef typtypo het volgende:

[..]

Tot de imam een fatwa uitspreekt en snij dan zijn kop eraf.

Dat vergat je even te melden.
Zoals je misschien begrepen hebt is van Gogh dood.
een imam heeft geen autoriteit. Een fatwa wordt alleen gesproken door een kalief en commisie van geleerden.

Dhr van Gogh is dood, Kennedy ook, Fortuyn ook. allemaal actief geweest @ maatschappij, maar niemand schoof het op alle Amerikanen of milieuactivisten bij betreffende 2
quote:
In het Westen wordt om de paar maanden een eigenaardig maar hardnekkig misverstand gelanceerd dat een fatwa een doodsoordeel zou zijn uitgesproken over mensen die kritiek hebben op de Islam. Dergelijke stelling voedt de negatieve beeldvorming over de Islam, die daardoor vijandig, bloeddorstig, onverdraagzaam, bedreigend, overkomt. Sommigen duiden fatwa zelfs als "doodsvloek", en plaatsen het daarmee haast in het rijk der magie, wat het misverstand dat de Islam een of andere exotische godsdienst zou zijn nog wat versterkt.

Echter, wat is een Fatwa nu eigenlijk?

Kennis van het Islamitisch stelsel is iets wat ook voor Muslims vele jaren hogere studies vergt, en dus alleen weggelegd is voor geleerden. Muslims die zich in hun dagelijks leven wensen te laten leiden door wat de Koran (Openbaringen van God aan Mohammed) en de Sunnah (relaas van het leven en de uitspraken van Mohammed), hebben niet voldoende kennis van het hele rechtsstelsel. Daarom is het de gewoonte in de Muslimwereld om uitleg te vragen aan een geleerde. Dat kan gaan over dagdagelijkse dingen, zoals: "mag ik het fruit van mijn bomen verkopen voor het rijp is?" tot ingewikkelde theologische, politieke, sociologische kwesties, vragen over etiquette, hygiëne, relaties, enz.

Om het even wie kan zo een vraag stellen, met hoeft daarom geen Muslim te zijn. Een geleerde formuleert dan een antwoord op basis van de Koran en Sunnah. Dit antwoord, noemt men een fatwa.

Een Fatwa is een opinie van een geleerde, op basis van de Koran en de Sunnah, in antwoord op een vraag gesteld door om het even wie (Muslim of niet-Muslim) en over om het even wat.

Verschillende geleerden kunnen op dezelfde vraag een ander antwoord geven. Het gebeurt ook vaak dat de fatwa (religieuze opinie) van de ene geleerde tegengesproken wordt in een fatwa (religieuze opinie) van een andere geleerde.

De vertaling die het best de betekenis van 'fatwa' benadert is 'Q&A' of 'Question and Answer' (Vraag en Antwoord) sessie.

Een fatwa is dus helemaal geen doodsoordeel. Dat misverstand is wellicht ontstaan naar aanleiding van een fatwa van de hand van een Shiitisch geleerde waarin hij antwoordde op een vraag over het boek van S. Rushdi. De geleerde stelde dat volgens hem - in zijn opinie - S. Rushdie de doodstraf verdiende. Op de fatwa ('religieuze opinie') kwam in de Muslimwereld onmiddellijk een storm van protest op gang en tarlijke geleerden schreven fatwas waarin zij de fatwa tegen Rushdi als onislamitisch bestempelden. Een fatwa is immers geen onfeilbare leidraad zoals de bijvoorbeeld de Koran. Een fatwa is een in de wet gefundeerde opinie van een geleerde, en die geleerde wordt beïnvloed door omstandigheden, door culturele factoren, door de leringen van de specifieke groepering of school waartoe hij behoort, enz. Zo kan het zijn dat de legale opinie van een geleerde die slechts door een kleine groepering gesteund wordt, door de meerderheid van de Muslims verworpen wordt. Het is dus niet omdat een of andere Muslim een fatwa formuleert, dat alle Muslims het daarmee eens zijn, verre van zelfs. Wanneer men een fatwa leest, mag men de daarin geformuleerde stellingen dan ook niet veralgemenen tot 'de Muslims zeggen', of 'de Islam beweert. Het is alleen die geleerde die iets beweert, en die daarin niet noodzakelijk gesteund of bijgetreden wordt door andere geleerden en door de meerderheid van de Muslims.

Om een idee te krijgen waarover fatwa's zoal gaan en hoe zij geformuleerd worden, hebben we er een vertaald in het Nederlands. U kan deze fatwa hier vinden.

Daarnaast zijn er ook de 'fatwa-banken' - verzamelingen van fatwas - die on-line geraadpleegd kunnen worden. Met het voorbehoud dat de fatwas enkel de opinies van de geleerden in kwestie vertegenwoordigen en dus niet noodzakelijk representatief zijn voor de Islamitische leer, bieden deze sites ook een zicht op het soort vragend dat gesteld wordt en de manier waarop geleerden hun fatwas formuleren.

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 23:13:23 ]
pi_34633133
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

een imam heeft geen autoriteit. Een fatwa wordt alleen gesproken door een kalief en commisie van geleerden.

Dhr van Gogh is dood, Kennedy ook, Fortuyn ook. allemaal actief geweest @ maatschappij, maar niemand schoof het op alle Amerikanen of milieuactivisten bij betreffende 2
[..]
Dat maakt het dus nog erger.
Mohammed b heeft dus van een kalief te horen gekregen dat hij van Gogh mocht vermoorden.

Wederom een bewijs dat de ummah al actief is in deze streken. Een staat binnen een staat.
En dan toch steeds blijven ontkennen. Waarom toch?

Is het niet beter er maar eerlijk vooruit te komen. Men mag niet liegen van allah.

Oh nee tegen kaffiers mag het wel natuurlijk.
www.jihadwatch.org
pi_34633415
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:20 schreef typtypo het volgende:

[..]

Dat maakt het dus nog erger.
Mohammed b heeft dus van een kalief te horen gekregen dat hij van Gogh mocht vermoorden.

Wederom een bewijs dat de ummah al actief is in deze streken. Een staat binnen een staat.
En dan toch steeds blijven ontkennen. Waarom toch?

Is het niet beter er maar eerlijk vooruit te komen. Men mag niet liegen van allah.

Oh nee tegen kaffiers mag het wel natuurlijk.
1. Er is geen kalief
2. De ummah heeft geen geaccepteerde leider.
3. Volgens Islamitische overleveringen mag je niet liegen van Allah, klopt. Maar volgens islamitische overleveringen ben jij ook een schepping van God (je haalt een wet van de islam om je stelling kracht te geven maar keert je rug tegen de rest? Indrukwekkend)
4. Zie jij jezelf als een Kafier?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2006 23:26:23 ]
pi_34633757
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

1. Er is geen kalief
2. De ummah heeft geen geaccepteerde leider.
3. Volgens Islamitische overleveringen mag je niet liegen van Allah, klopt. Maar volgens islamitische overleveringen ben jij ook een schepping van God (je haalt een wet van de islam om je stelling kracht te geven maar keert je rug tegen de rest? Indrukwekkend)
4. Zie jij jezelf als een Kafier?
1 zeg jij.
2 amperdoejewat president van iran
3 10 geboden is van de joden en NIET van de islam. Zal het ook NOOIT worden.
4 Voel jij je ubermensch?

Je begint offtopic te raken dus ik red jouw topic door nu te zwijgen.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
www.jihadwatch.org
pi_34633933
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:33 schreef typtypo het volgende:

[..]

1 zeg jij.
2 amperdoejewat president van iran
3 10 geboden is van de joden en NIET van de islam. Zal het ook NOOIT worden.
4 Voel jij je ubermensch?

Je begint offtopic te raken dus ik redt jouw topic door nu te zwijgen.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
1 toon maar een
2 Haha, Shietisch Iran, leider over Soennitische Ummah? hehe.
3 Moslims ontkennen niet dat de 10 geboden eerst is geopenbaard aan de Joden via Mozes. Wel kan je de 10 geboden terug vinden in de Koran. En een stimulatie om de 10 geboden te volgen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

4. Neeeh , absoluut niet! Ik lijd gelukkig niet aan hoogmoed
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ironisch dat jij zegt dat het offtopic raakt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34637500
quote:
Mekka was ten tijde van Mohammed al eeuwenlang een (polytheïstische) bedevaartsplaats. In Mohammed's geboortejaar ("het jaar van de olifant") had de christelijke Ethiopische koning Abram II een invasie uitgevoerd in Arabië om de "verderfelijke" "afgods"beelden in dat bedevaartsoord te vernietigen. Deze kruistocht mislukte maar werd zo'n 50 jaar later uiteindelijk voltooid door de "profeet" Mohammed. Alle beelden werden verwoest. Met uitzondering van het beeld van de belangrijkste God van Mohammeds stam: Hullal, de Maangod. Te weten een door een groot zwart kleed omhulde grote steen in het centrum van het bedevaartsoord: De kaa'aba. Om de Mekkanen niet van hun belangrijkste inkomstenbron te beroven kwam hij met de Mekkanen overéén dat de verplichting tot een bedevaart ook werd opgenomen in de nieuwe godsdienst. Met bijvoorbeeld de invoering van het maanjaar (12 maan-maanden zonder schrikkeldagen) is Allah in feite gewoon een kruising tussen de God van het Jodendom en de Maangod Hullal.
hmm is toch duidelijk lijkt me
pi_34642136
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 01:53 schreef Esc het volgende:
Mekka was ten tijde van Mohammed al eeuwenlang een (polytheïstische) bedevaartsplaats.
Shokking dan dat God een boodschap zend aan de polytheisten om weer tot inkeer te komen en monotheistische pad te volgen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
quote:
Mohammed's geboortejaar ("het jaar van de olifant") had de christelijke Ethiopische koning Abram II een invasie uitgevoerd in Arabië om de "verderfelijke" "afgods"beelden in dat bedevaartsoord te vernietigen
1. Hij heet Abraha
2. Hij vertrok vanuit Jemen.

Ibn Ishâq in al-Sîrah al-Nabawiyyah under the title The Story of the Elephant said:

Then Abraha built the "Qulais" in San'a, it was a church that people never saw its like in their time, then he wrote to the Abyssinian king; "I built for you O king, a church that no king had before you, and I'll not stop until I make the Hajj - that the Arabs perform to Ka'aba - shifted to it..."[4]

Dr Helmi Mahroos Ismâcîl in his book al-Sahrq al-'Arabi al-Qadîm writes:

Abraha worked hard on spreading Christianity among the Yemens, he built many churches there the most important of it all was the "Qulais" in Sana'a which the Abyssinian took as their capital in Yemen. Abraha tried to make the Arabs to perform Hajj to it.[5]
quote:
Deze kruistocht mislukte maar werd zo'n 50 jaar later uiteindelijk voltooid door de "profeet" Mohammed. Alle beelden werden verwoest. Met uitzondering van het beeld van de belangrijkste God van Mohammeds stam: Hullal, de Maangod. Te weten een door een groot zwart kleed omhulde grote steen in het centrum van het bedevaartsoord: De kaa'aba. Om de Mekkanen niet van hun belangrijkste inkomstenbron te beroven kwam hij met de Mekkanen overéén dat de verplichting tot een bedevaart ook werd opgenomen in de nieuwe godsdienst.
"There are also varying traditions about the Black Stone, which Muslims on the Pilgrimage either kiss or touch. One legend, widely diffused, states that the Black Stone was a precious jewel taken out of Paradise by Adam and put into the corner of the Ka'bah when he made the first Pilgrimage. Another, noted by al-Azraqi, the oldest historian of Mecca, says that the stone was given to Ishmael by the Angel Gabriel.

Because of such stories. Westerners frequently misinterpret and overemphasize the significance of the stone. To quote Muhammad Asad again: "This Black Stone... has been the cause of much misunderstanding among non-Muslims, who believe it to be a fetish taken over by Muhammad as a concession to the pagan Meccans. Nothing could be further from the truth. Just as the Ka'bah is an object of reverence but not of worship, so too is the Black Stone. It is revered as the only remnant of Abraham's original building; and because the lips of Muhammad touched it on his Farewell Pilgrimage, all pilgrims have done the same ever since."
quote:
Met bijvoorbeeld de invoering van het maanjaar (12 maan-maanden zonder schrikkeldagen) is Allah in feite gewoon een kruising tussen de God van het Jodendom en de Maangod Hullal.
of je kan natuurlijk ook naar de ware reden van Maankalender kijken
quote:
The different usage of the word “day” in the Quran is miraculous. While the singular “day” is used 365 times, the plural “days” (eyyam, yewmeyn) is used 30 times. By this way, days in a month, which is 30, is indicated. A year constitutes from plural months, so it is interesting when plural form of “day” is used for indicating months.

On the other hand, 365 days forms a year. So it is meaningful that while the singular “day” (yewm) passes 365 times, the plural “days” (eyyam, yevmeyn) passes 30 times.

In the solar calendar, the months have either 30 or 31 days and in the lunar calendar the months have either 29 or 30 days. So the number 30 is the intersection point for both of the calendars. In the society in which the Quran was introduced, the lunar calendar was in use, so to mention “30” is again meaningful. The moon constitutes a month in 29.53 days. The closest round up number to this number is 30. In this kind of mathematical miracles, we witness that the Quran calculates correctly this rounding up business. Likewise, the world completes its cycle around the sun in exactly 365.25 days. The round up number for this is 365.
quote:
hmm is toch duidelijk lijkt me
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:54:31 #241
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_34653427
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:15 schreef Triggershot het volgende:
of je kan natuurlijk ook naar de ware reden van Maankalender kijken
Lijkt mij niet echt duidelijk.

Neem nu alleen al de invloed op de landbouw én veeteelt. De geboorte van lammeren en de groei van gras e.d. is toch afhankelijk van het seizoen. Hoe kan het dan dat een verstandige God het slachtfeest (nu circulerend in de maanmaanden kalender) totaal onafhankelijk maakt van het seizoen ?

Maar een (fictief) Godje dat de inteeltwetten negeert, heeft natuurlijk ook geen kaas gegeten van landbouw en veeteelt.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:56:36 #242
60090 Akkersloot
pi_34653492
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:27 schreef Triggershot het volgende:
De Islam stelt vergeving boven vergelding.
Nadat de Mekkanen ook Mohammedaan werden.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:59:17 #243
60090 Akkersloot
pi_34653568
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Alicey op 31-01-2006 18:14:45 (Off-topic) ]
pi_34673646
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 11:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Shokking dan dat God een boodschap zend aan de polytheisten om weer tot inkeer te komen en monotheistische pad te volgen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
voor iemand die gelooft dat er één ware God is, is dat idd niet shocking
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34673690
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:58 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

voor iemand die gelooft dat er één ware God is, is dat idd niet shocking
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ene stelling steunt ander he
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34674914
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ene stelling steunt ander he
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
idd, geen op zichzelf staand bewijs, altijd gebaseerd op rotsvast geloof
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34675005
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 11:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

idd, geen op zichzelf staand bewijs, altijd gebaseerd op rotsvast geloof
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
het gaat dus om een religie, ik zit hopelijk al garant met geloof. Nu jij nog
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_34686170
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:24 schreef Esc het volgende:
Allah is ook geen maangod, allah was de maangodin voordat hij tot mohammed als enige god werd gezien, dat is gewoon na te lezen.
Mohammed gaf haar dus meteen een lul...

daar kon Aisa ookvan meepraten
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34709605
Wat mij nog steeds verbaasd is dat mensen nog geloven dat een God goed is. Mensen sterven op de meest verschikkelijke manieren, d'r is honger, oorlog, haat en onwetendheid en nog steeds heeft God het goed men hen voor.

En erger nog; er zijn mensen die zich in de leer specialiseren die zeggen dat ze weten wat de God bedoeld(e) , wat hij denkt, wat precies goed is aan de hand van een subjectieve text.

De zieke geest van de mens is doordrenkt in de verschillende heilige boeken, en het blijkt keer op keer weer dat gelovigen zich verschuilen achter schim en zo ook hun rechtvaardiging voor al het leed.

Nee God houdt echt van je, echt totdat je Kanker krijgt denk ik dan......
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_34710749
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 13:04 schreef Sapientiea het volgende:
Wat mij nog steeds verbaasd is dat mensen nog geloven dat een God goed is. Mensen sterven op de meest verschikkelijke manieren, d'r is honger, oorlog, haat en onwetendheid en nog steeds heeft God het goed men hen voor.

En erger nog; er zijn mensen die zich in de leer specialiseren die zeggen dat ze weten wat de God bedoeld(e) , wat hij denkt, wat precies goed is aan de hand van een subjectieve text.

De zieke geest van de mens is doordrenkt in de verschillende heilige boeken, en het blijkt keer op keer weer dat gelovigen zich verschuilen achter schim en zo ook hun rechtvaardiging voor al het leed.

Nee God houdt echt van je, echt totdat je Kanker krijgt denk ik dan......
mag ik eens een kinderachtig verhaaltje voor je kopieren vanuit religieus overtuiging
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop