ja iddquote:Op zondag 29 januari 2006 10:30 schreef Ratelslangetje het volgende:
Je hebt knappe mensen zonder uitstraling.
En er zijn mensen die helemaal niet perfect zijn of gewoonweg lelijk, maar met zo'n uitstraling of persoonlijkheid dat ze daardoor zeer aantrekkelijk zijn.![]()
is het niet zo dat iemand die juist het van ze lichaam moet hebben veel onzekerder is als iemand die écht sterk in ze schoenen staat omdat hij/zij gewoon zo' persoonlijkheid heeft?quote:Op zondag 29 januari 2006 11:59 schreef fffan het volgende:
Het ligt eraan, ik vind dat aantrekkelijke mensen een betere uitstraling hebben dan lelijke mensen, ik val toch echt op een zelfverzekerd meisje dat weet wat ze wilt, en niet op haar mondje gevallen is..en dat zie je niet zo snel bij, hoe zeg je dat netjes...minder mooie mensen:)
okquote:Op zondag 29 januari 2006 12:01 schreef paaskannekoekje het volgende:
x benen zijn echt een afknapper
ik heb het ook niet over dikke meiden ofzo, maar gewoon meiden die "volgens de regels" niet zo knap zijnquote:Op zondag 29 januari 2006 12:12 schreef Sport_Life het volgende:
mwah zijn vrij weinig dikke meisjes die ik écht leuk vind hoor... Beetje gezet mag wel, maar meer echt niet
.
quote:Op zondag 29 januari 2006 12:25 schreef petitlapin2 het volgende:
maar ik vind het goed nieuws voor iets minder mooie meisjes
Als ik 20 willekeurige meisjes (leeftijd 17-20, alle nationaliteiten) zie dan heb ik bij 10 wel zoiets van "mja, ziet er interessant uit", bij 1 op de 20 is er een stuk meer interesse en de rest is echt lelijk/onaantrekkelijk.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:24 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ik heb het ook niet over dikke meiden ofzo, maar gewoon meiden die "volgens de regels" niet zo knap zijn
ja echt, als je der linker knie neem, heb je een rechte hoek met haar rechter been, serieus!!quote:
regels: liefst blond, grote borsten, stevige kont, slanke middel, strakke buik. of zie ik dat nou helemaal verkeerd?quote:Op zondag 29 januari 2006 12:34 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als ik 20 willekeurige meisjes (leeftijd 17-20, alle nationaliteiten) zie dan heb ik bij 10 wel zoiets van "mja, ziet er interessant uit", bij 1 op de 20 is er een stuk meer interesse en de rest is echt lelijk/onaantrekkelijk.
En die er interessant uit zien zijn echt niet allemaal knap volgens de "regels" (welke) , maar hebben gewoon een leuke uitstraling en vallen binnen mijn eisen (beetje leuk koppie, niet te lang/dik, beetje spontaan, leuke kleding etc).
Kijk dat bedoel ik, ik val eigenlijk meer op donkere meisjes. Maar maakt me eigenlijk niet veel uit, mooie kont, beetje slank en uitstraling vind ik belangrijker..quote:Op zondag 29 januari 2006 12:52 schreef punkjunk het volgende:
[..]
regels: liefst blond, grote borsten, stevige kont, slanke middel, strakke buik. of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Idd, kijk maar naar Jan Mulder. Die ziet er ook uit als een uitgewrongen vaatdoek maar toch trekt hij vaak vrouwen aan.quote:Op zondag 29 januari 2006 10:30 schreef Ratelslangetje het volgende:
Je hebt knappe mensen zonder uitstraling.
En er zijn mensen die helemaal niet perfect zijn of gewoonweg lelijk, maar met zo'n uitstraling of persoonlijkheid dat ze daardoor zeer aantrekkelijk zijn.![]()
ik denk dat het 50/50 is. de ene helft ziet ze als lelijk, de andere helt ziet het niet als een probleem.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:12 schreef MrBean het volgende:
Hoe doen mensen dat met mensen die "afstotelijk" zijn geworden door een ongeluk? Mensen met brandwonden in het gezicht of in een rolstoel oid?
ja dat is een man. bij vrouwen werkt dat toch iets anders. ik ken maar weinig vrouwen van het type jan mulder die ook maar enigszins aantrekkelijk worden gevondenquote:Op zondag 29 januari 2006 13:09 schreef MrBean het volgende:
[..]
Idd, kijk maar naar Jan Mulder. Die ziet er ook uit als een uitgewrongen vaatdoek maar toch trekt hij vaak vrouwen aan.
Ik kijk ook gefascineerd toe als ik een verkeersongeluk zie.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:51 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ja echt, als je der linker knie neem, heb je een rechte hoek met haar rechter been, serieus!!
maar goed, jullie aandacht zal dus eerder uit gaan naar een "gewoon" meisje als naar een meisje die er minder mooi uitziet. Je zult volgens mij denken: hee, jezus, die is lelijk. wat je niet zult denken als er een "gewoon" iemand langs komt, dan dnek je niet: jezus, wat is zei normaal, niet lelijk, niet knap.
met aantrekkelijk bedoel ik puur dat je dus je aandacht aan iemand geeft, niet dat die gene ook meteen knap is.
wel is het zo, vind ik, als er iemand langsloopt die jou aandacht trekt (dus opvalt) omdat die gene niet is zoals iedereen, zal je eerder kijken naar de uitstraling van die persoon, en hoe hij/zij in deze wereld staat, wat ik mooiervind als iemand die mooi is, maar nog niet met een koe kan communiceren, in een adere wereld leeft waar politiek, racisme en vooral meningen er niet toe doen en zich druk maken om de kleinste dingen, 'hij/zij vergaat laatst doei te zeggen!!'.
quote:Op zondag 29 januari 2006 13:46 schreef Maeghan het volgende:
Het verschil is dat mannen sowieso lelijk zijn, dus wij vrouwen zijn er al aan gewend dat we keuze hebben uit lelijk of nog iets lelijker. Dan maakt het ook eigenlijk allemaal niet meer zo uit.
Ik denk dat ongeveer 50% van de bevolking het daar wel mee eens is.. (Homo's niet meegeteld)quote:Op zondag 29 januari 2006 13:46 schreef Maeghan het volgende:
Het verschil is dat mannen sowieso lelijk zijn, dus wij vrouwen zijn er al aan gewend dat we keuze hebben uit lelijk of nog iets lelijker. Dan maakt het ook eigenlijk allemaal niet meer zo uit.
quote:Op zondag 29 januari 2006 13:46 schreef Maeghan het volgende:
Gezien je gevoel voor humor ben je in ieder geval een vrouw.quote:Op zondag 29 januari 2006 13:54 schreef Maeghan het volgende:
Nee, bi. Mannen om financieel uit te kleden en vrouwen om naar te kijken. (flauw grapje ja ;-))
quote:Op zondag 29 januari 2006 13:55 schreef nozem het volgende:
[..]
Gezien je gevoel voor humor ben je in ieder geval een vrouw.![]()
Je bent een man zie ik, wat zit je dan te slijmen?quote:Op zondag 29 januari 2006 13:58 schreef electricity het volgende:
[..]
vrouwen hebben andere kwaliteiten.
![]()
Nee. Iemand die lelijk is komt op veel mensen minder bedreigend over dan iemand met een verpletterende schoonheid. Dat is nu eenmaal zo. Bij een knappe man sta je wellicht met je mond vol tanden en bij een minder mooi exemplaar praat je honderduit over vanalles en nog wat. Zit ik goed?quote:Op zondag 29 januari 2006 14:08 schreef p-etr-a het volgende:
Ik weet in elk geval wel dat ik iemand die afstotelijk of lelijk is in een groot, onbekend gezelschap eerder aan zou spreken dan iemand die mooi is. Los van of ik ze aantrekkelijk vind voor seks of liefde vind ik ze wel aantrekkelijker om een gesprek mee aan te knopen. Ik zou niet weten waarom eigenlijk, misschien komt dat wel doordat een persoon je dan meer opvalt inderdaad.
ik heb het ook wel eens dat er iemand in de trein zit waar ik naar gewoon naar moet blijven kijken. en ik betrap me daar dan ook steeds weer op, terwijl ik helemaal niets van zo'n persoon wil. soms zijn het zelfs mannen, waar ik dus al helemaal niets van wil.quote:Op zondag 29 januari 2006 14:12 schreef thaleia het volgende:
Waar ik uitga komt ook vaak zo'n meisje dat ik iets heel mannelijks vind hebben, ze is heel lang, en heeft een heel mannelijke kaaklijn, weinig vrouwelijke rondingen en, nouja, ze heeft iets heel androgyns en dat trekt zeker de aandacht, ze trekt absoluut blikken naar zich toe, maar om nou te zeggen dat dat succes oplevert bij de mannen, nou nee, niet speciaal, en ook ik vind haar niet mooi, slechts bijzonder, en dat 'bijzonder' heeft dan ook niet speciaal een positieve connotatie.
"De aandacht trekkend" is niet hetzelfde als "aantrekkelijk".
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Mensen (ik dus ook) voelen zich niet op hun gemak bij mensen met een 'verpletterende schoonheid'.quote:Op zondag 29 januari 2006 14:11 schreef nozem het volgende:
[..]
Nee. Iemand die lelijk is komt op veel mensen minder bedreigend over dan iemand met een verpletterende schoonheid. Dat is nu eenmaal zo. Bij een knappe man sta je wellicht met je mond vol tanden en bij een minder mooi exemplaar praat je honderduit over vanalles en nog wat. Zit ik goed?
Herkenbaar. Maar daar voel ik me dan ook wel lullig over. Als het mensen zijn die echt iets geks hebben (een joekel van een moedervlek, een vergroeide hand en zo verder) dan blijf ik er de hele tijd naar kijken, hoe hard ik ook probeer het niet te doen.quote:Op zondag 29 januari 2006 14:15 schreef electricity het volgende:
[..]
ik heb het ook wel eens dat er iemand in de trein zit waar ik naar gewoon naar moet blijven kijken. en ik betrap me daar dan ook steeds weer op, terwijl ik helemaal niets van zo'n persoon wil. soms zijn het zelfs mannen, waar ik dus al helemaal niets van wil.![]()
cuerpo, abrazoquote:Op zondag 29 januari 2006 13:48 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik kijk ook gefascineerd toe als ik een verkeersongeluk zie.
Dat wil niet zeggen dat ik er geil van word.
Nee dat heb ik totaal niet... Geef mij maar klein tenger en mager...quote:Op zondag 29 januari 2006 08:54 schreef punkjunk het volgende:
Ik weet niet of het het goede subforum is, maar toch:
Een tijdje terug hadden wij op school debatteer wedstrijden waar andere scholen aan mee deden. Als zo'n school binnen loopt ben je natuurlijk wel nieuwsgierig en ga je die mensen gewoon domweg bekijken en wellicht "keuren". Toen er weer een groep aan kwam lopen van een andere school viel mijn blik gelijk op een "lelijk" meisje. Ze was heel groot, breed en zeker ook een beetje lomp. Maar omdat ze mijn aandacht trok omdat ze "lelijk" was, bekeek ik haar beter en dacht gelijk: wow, wat heeft die een super toffe uitstraling, en eigelijk klopt haar hele lichaam, alles zit goed in elkaar en is goed afgestemd.
Ik merkte ook aan alle andere jongens uit mijn groep dat zij haar ook gezien hadden. Ze bleven maar over haar praten, 'jezus, wat een lomp wijf'. Maar bleven toch de hele tijd kijken. Volgens mij was dit puur omdat de meiden waar hun "normaal" mee optrekken mager, klein en vooral teer zijn.
En ze dit toch wel verrekt spannend vonden.
Dus volgens mij komt het er op naar dat als iemand volgens de maatstaven van de maatschappij juist lelijk is, sneller als aantrekkelijk gezien wordt. Wie let er immers op allerlei gewonen meiden? Een bijzondere trekt toch veel sneller je aandacht?![]()
Ik heb nog wel een voorbeeld, mijn vriendinnetje heeft x-benen. In de tijd dat ik haar leerde kennen viel me dat gelijk op. In de eerste instantie denk je dan iets van: mwha, das niet zo mooi. Maar juist omdat het niet zo mooi was, bleef ik steeds naar haar kijken, juist omdat dat haar bijzonder maakt, iets wat andere niet hebben.
Hoe denken jullie daar over?Of ben ik de enige die dit zo ziet?
![]()
Nog steeds nooit gehad en zal ik nooit hebben. Iemandd valt op door dr uiterlijk, maar als dat niet mooi is dan valt ze sowieso af voor meer dan platonisch. Ookal vind ik iemand een geweldige persoonlijkheid hebben, moet ze ook aantrekkelijk zijn wil ik verder met dr gaan dan een zoen op de wang...quote:Op zondag 29 januari 2006 14:43 schreef punkjunk het volgende:
ik geloof niet ik het goed uitgelegd heb. ik bedoel niet aantrekelijk in de zin van sex of liefde ofzo, maar gewoon iemand die je aandacht trekt.
en aangezien "lelijke" mensen sneller aandacht zullen trekken, krijgen ze dus ook meer aandacht, geef je ze meer aandacht, besteet je meer tijd aan ze, leer je de persoon kennen en kom je dus achter de ware aard van hem/haar, en aan jou de keuze om dna op het persoon op zich te vallen, of die gene afdoen als lelijk (waar meer over jou als over haar/hem zegt)
Hier ben ik het met je eens; alles moet gewoon kloppen, elk pondje op de juiste plaatsquote:Op zondag 29 januari 2006 08:54 schreef punkjunk het volgende:
Maar omdat ze mijn aandacht trok omdat ze "lelijk" was, bekeek ik haar beter en dacht gelijk: wow, wat heeft die een super toffe uitstraling, en eigelijk klopt haar hele lichaam, alles zit goed in elkaar en is goed afgestemd.
O ik was dronkenquote:
Waar is dit op gebaseerd? Dat is simpelweg persoonlijkheid. Heeft niets met uiterlijk te maken.quote:Op zondag 29 januari 2006 11:59 schreef fffan het volgende:
Het ligt eraan, ik vind dat aantrekkelijke mensen een betere uitstraling hebben dan lelijke mensen, ik val toch echt op een zelfverzekerd meisje dat weet wat ze wilt, en niet op haar mondje gevallen is..en dat zie je niet zo snel bij, hoe zeg je dat netjes...minder mooie mensen:)
Ja, zo zit het ook in elkaar. Die twee zaken staan los van elkaar.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:23 schreef punkjunk het volgende:
[..]
is het niet zo dat iemand die juist het van ze lichaam moet hebben veel onzekerder is als iemand die écht sterk in ze schoenen staat omdat hij/zij gewoon zo' persoonlijkheid heeft?
Ja inderdaad, de woordkeuze is niet helemaal correct. Maar goed, in de TT staat afstotelijk ook tussen aanhalingstekens, dus het kan op zich welquote:Op zondag 29 januari 2006 14:13 schreef InsertCredit het volgende:
Hoe kun je nu iemand leuk vinden die je zelf al als afstotelijk omschrijft.
Zeg dan gewoon dat je op een bepaalde uitstraling valt.
En zoek daar een knappe griet bij
dat klinkt alsof het over mij gaat.quote:Op zondag 29 januari 2006 15:41 schreef Maeghan het volgende:
Toch heb ik het wel eens met 'foute' mannen, die aan de ene kant aantrekkelijk zijn en tegelijkertijd ook echt verschrikkelijk eng. Vaak van die arrogante kwallen, die aan de ene kant precies de goede dingen weten te zeggen en doen, waardoor je je aan de ene kant gevleid voelt, en aan de andere kant echt de rillingen over je lijf lopen omdat het zo'n griezel is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |