quote:Op zondag 29 januari 2006 03:19 schreef Clourhide het volgende:
Onzin. Een biseksueel heeft in elke relatie per definitie een hetero- of homoseksuele gerichtheid, en mag daar dus niet voor gediscrimineerd worden. (Ook niet wanneer hij in de volgende relatie eerder homoseksueel gericht zou zijn ipv heteroseksueel of omgekeerd- en idem dito voor vrouwen).
Case closed. Hou je met interessante dingen bezig, zou ik zeggen.
quote:Op zondag 29 januari 2006 03:41 schreef WeirdMicky het volgende:
Waarop mag je een bi-seksueel dan discrimeren? Wat kies je dan? Zijn hetero of homoseksualiteit of voegt de wet dat samen?
"Bisexualiteit" wordt volgens mij perfect samengevat onder de zeer politiek correcte noemer "hetero- of homoseksuele gerichtheid". Wil je dat ze het wettelijk nóg vager maken of zo? Of wil je dat ze alle sexuele experimenten op deze aarde verbieden?quote:Op zondag 29 januari 2006 04:00 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het verkeerd.
Als iemand BI-sexueel is, kan hij/zij zich niet beroepen op het nieuwe gewijzigde wetsartikel, omdat bi-sexualiteit niet genoemd is in de wettekst, en dús kan een rechter de bi-sexualiteit niet laten meewegen in zijn afwegingen als ie tot een vonnis moet komen.
quote:Op zondag 29 januari 2006 04:04 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat bedoelen ze in de tekst met 'gerichtheid'? In dat geval is een biseksueel zowel heteroseksueel als homoseksueel gericht .
quote:Op zondag 29 januari 2006 04:17 schreef Clourhide het volgende:
[..]
"Bisexualiteit" wordt volgens mij perfect samengevat onder de zeer politiek correcte noemer "hetero- of homoseksuele gerichtheid".
quote:Wil je dat ze het wettelijk nóg vager maken of zo?
quote:Of wil je dat ze alle sexuele experimenten op deze aarde verbieden?
Was jij het niet die een vage term als "sexualiteit" als alternatief gaf voor "homo- of heteroseksuele gerichtheid", terwijl je nu beweert dat er een "wezenlijk verschil" is tussen hetero en homo???quote:Op zondag 29 januari 2006 04:19 schreef Oversight het volgende:
[..]
En je kunt niet zeggen dat je hetero én homosexueel bent, omdat er een wezenlijk verschil tussen de twee definities zit.
Lees bovenstaande reactie van mij, komt op hetzelfde neer, dank u.quote:Op zondag 29 januari 2006 04:24 schreef Oversight het volgende:
[..]
Het gaat er juist om dat hier bi-sexuelen worden uitgesloten,... NIET genoemd!
[..]nee, hoezo ?
[..]
Léés jij eigenlijk wel wat er in de OP staat?
Ik probeer duidelijk te maken dat het artikel niet voldoende is doordacht, omdat bi-sexualiteit nu openlijk gediscrimineerd kan worden, zónder dat slachtoffers van die discriminatie zich kunnen beroepen op het nieuwe wetsartikel.....
Zo Einstein, je denkt niet dat een bi-sexueel onder de noemer homosexueel of hetereosexueel valt ?quote:Op zondag 29 januari 2006 04:00 schreef Oversight het volgende:
[..]
Als iemand BI-sexueel is, kan hij/zij zich niet beroepen op het nieuwe gewijzigde wetsartikel, omdat bi-sexualiteit niet genoemd is in de wettekst, en dús kan een rechter de bi-sexualiteit niet laten meewegen in zijn afwegingen als ie tot een vonnis moet komen.
Nee, dat was je bisexuele broertje die misbruik heeft gemaakt van je account zeker.quote:Op zondag 29 januari 2006 04:27 schreef Oversight het volgende:
[..]
Inderdaad, nee dat was ik niet !
quote:Op zondag 29 januari 2006 04:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Zo Einstein, je denkt niet dat een bi-sexueel onder de noemer homosexueel of hetereosexueel valt ?
Jij wil dus "en/of" lezen in plaats van "of", goed dan, maar de rechters zullen wel slim genoeg zijn (en slimmer dan jij, in ieder geval!!!), want rechters behandelen doorgaans alleen strafbare feiten, geen sexrelaties. Ik begrijp dan ook niet waarom je met dit topic gestart bent, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 29 januari 2006 04:33 schreef Oversight het volgende:
[..]als je bi-sexueel bent, en je zou worden gediscrimineerd op je bi-sexualiteit kun je je niet beroepen op de nieuwe wettekst, omdat die bi-sexualiteit niet beschrijft.
je kunt je niet beroepen op je (deels) hetero-sexuele geaardheid, OMDAT je bi-sexueel bent.
Je kunt je niet beroepen op je (deels) homo-sexuele geaardheid, OMDAT je bi-sexueel bent.
Nou, nog 1 keer dan op sesamstraat nivo ... Je kan niet gediscrimineerd worden op je bi-sexualiteit omdat je namelijk altijd onder de noemer homosexueel of heterosexueel valt. In jouw geval zal een werkgever niet discrimineren op sexuele afkomst maar op geestelijke debiliteit. Maak je daar eens zorgen om.quote:Op zondag 29 januari 2006 04:33 schreef Oversight het volgende:
[..]
als je bi-sexueel bent, en je zou worden gediscrimineerd op je bi-sexualiteit kun je je niet beroepen op de nieuwe wettekst, omdat die bi-sexualiteit niet beschrijft.
quote:Op zondag 29 januari 2006 04:47 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Jij wil dus "en/of" lezen in plaats van "of", goed dan, maar de rechters zullen wel slim genoeg zijn (en slimmer dan jij, in ieder geval!!!), want rechters behandelen doorgaans alleen strafbare feiten, geen sexrelaties. Ik begrijp dan ook niet waarom je met dit topic gestart bent, eerlijk gezegd.
Je voelt jezelf "strafbaar" omdat je bi bent of zo???![]()
quote:Op zondag 29 januari 2006 04:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, nog 1 keer dan op sesamstraat nivo ... Je kan niet gediscrimineerd worden op je bi-sexualiteit omdat je namelijk altijd onder de noemer homosexueel of heterosexueel valt. In jouw geval zal een werkgever niet discrimineren op sexuele afkomst maar op geestelijke debiliteit. Maak je daar eens zorgen om.
Pff angsthaas.quote:Op zondag 29 januari 2006 04:51 schreef Oversight het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik géén rechter ben?
je geeft duidelijk aan dat je de insteek van dit topic niet begrijpt, dat neem ik je niet kwalijk.
wil je zo vriendelijk zijn om je reacties te beperken tot inhoudelijk relevant, zónder persoonlijk te worden, en indien mogelijk óók nog ontopic ?
bij voorbaat dank!
quote:Op zondag 29 januari 2006 04:56 schreef gelly het volgende:
Ik neem toch aan dat je wetsbekwaam bevoegd bent om een internetaansluiting zelf te betalen. Dan zou je kunnen aannemen dat je je kunt voorstellen dat je voor een rechter staat... "Rechter, ik word gediscrimeerd vanwege m'n bi-sexualteit !". "Potverdikke !" denkt de rechter, "In Nederland is het niet toegestaan om mensen te discrimineren vanwege sexuele geaardheid !". Iets met een kwartje ... Of 20 eurocent...
quote:Op zondag 29 januari 2006 09:34 schreef _-rally-_ het volgende:
ROLFMAO
En als je toch te hoop wilt lopen tegen deze wetgeving: een bisexueel wordt sowieso gediscrimineerd, want bigamie is verboden
het klinkt toch niet? ik hou me liever bij 'stinkpoot' en 'kutlesbie'.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:06 schreef Oversight het volgende:
[..]
da's strafbare opzettelijke belediging !
Zijn dat niet de duoseksuelen?quote:Op zondag 29 januari 2006 09:34 schreef _-rally-_ het volgende:
ROLFMAO
En als je toch te hoop wilt lopen tegen deze wetgeving: een bisexueel wordt sowieso gediscrimineerd, want bigamie is verboden
quote:Op zondag 29 januari 2006 11:41 schreef Treinhomo het volgende:
TS, zal ik je nog 's iets verklappen ?
Vrouwen kunnen strafrechtelijk niet vervolgd worden.
Immers, in elke strafrechtelijke bepaling wordt er verwezen naar 'Hij die...'.
Da's net zo 'gevat en bijdehand' als de flauwekul die je in dit topic zit te verkondigen...
quote:Op zondag 29 januari 2006 09:34 schreef _-rally-_ het volgende:
ROLFMAO
Nou ja, zolang de formele wet niet aan de Grondwet getoetst mag worden, haalt dat niet zoveel uit.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:53 schreef Delenlill het volgende:
Artikel 1 van de grondwet:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Grondwet staat boven formele wetten, dus die denkwijze van jou klopt niet.
Maar verder begreep je de term 'bisexueel' welquote:Op zondag 29 januari 2006 09:34 schreef _-rally-_ het volgende:
ROLFMAO
... wat dacht je van de necro-seksuelenquote:Op zondag 29 januari 2006 23:58 schreef Argento het volgende:
Kennelijk mogen pedosexuelen ook straffeloos beledigd worden.
En wat let je? Ik zou morgen gelijk beginnen als ik jou wasquote:Op maandag 30 januari 2006 00:05 schreef Oversight het volgende:
Nu ligt er dus een mogelijkheid om iemands BI-seksualiteit tegen hem/ haar te gebruiken.
quote:Op zondag 29 januari 2006 23:58 schreef Argento het volgende:
Overigens heeft TS voor wat betreft de inhoud van de bepaling mijns inziens wel een punt. Misschien heeft de wetgever de groep van bisexuelen echt over het hoofd gezien.
als er had gestaan: ' hetero- en/of homosexualiteit' was er geen probleem, want bisxualiteit kan vrij eenvoudig onder de noemer hetero- en homosexualiteit gevoegd worden.
quote:Of inderdaad gewoon belediging op grond van iedere sexuele geaardheid strafbaar stellen.
quote:Kennelijk mogen pedosexuelen ook straffeloos beledigd worden.
Ik ken de wetsgeschiedenis niet, maar het zou me verbazen dat uit de wetsgeschiedenis voldoende helder blijkt dat iedere sexuele geaardheid van belediging gezuiverd moet blijven, terwijl de uiteindelijke tekst zich ondubbelzinnig beperkt tot hetero- en homosexuelen.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:02 schreef MarkzMan_X het volgende:
Lijkt me sterk. Het letterlijk lezen van een wettekst is een keuze van de rechter. Hij kan ook b.v. kijken naar de rechtsgeschiedenis van de wet die TS noemt, en erachter komen dat het doel van de wet - het beschermen van mensen met een bepaalde seksuele voorkeur - verder strekt dan louter hetero en/of homoseksueel.
Fin.
Wat betreft je laatste punt. Het wachten tot de eerste bi-seksueel zich beldigt voelt, die spant een zaak aan. Rechter zegt "de wet gaat verder dan wat er letterlijk staat". En het is einde oefening wat betreft je argumenten.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:05 schreef Oversight het volgende:
Leuke poging het aanhalen van de grondwet, maar er wordt specifiek gesproken van:
Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat
over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun hetero- of
homoseksuele gerichtheid enz......
Men had kuunnen kiezen voor uitsluitend "seksuele gerichtheid", maar daar is opzettelijk niet voor gekozen.
Nu ligt er dus een mogelijkheid om iemands BI-seksualiteit tegen hem/ haar te gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |