abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 maart 2006 @ 17:41:12 #176
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35970338
Het kwam zo uit dat ik na de doop zelf (nog wel tijdens de dienst) met Tobias naar de pastorie ben gegaan en hem daar eten heb gegeven en een schone broek Hij had al een half uur lief bij me op schoot gezeten en zitten brabbelen, maar het water was heel erg koud en er waren wel erg veel indrukken, de kaarsjes en alle glas-in-lood-licht vond hij heel erg mooi, dus was het voor Tobias wel zo prettig om naar de pastorie te gaan. Ik heb een hele fijne dag! Hij was zó lief!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 12 maart 2006 @ 17:42:43 #177
24188 Belana
kloon van belana
pi_35970375
fijn saffier dat het zo goed is gegaan en logisch dat je dan even voor de rust koos Maar dat is een betere reden dan... nou ja, je snapt me lekker nagenieten nu!
stormy waters...
sailin'
  zondag 12 maart 2006 @ 17:58:25 #178
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_35970904
Het was helemaal ben voor het eerst lyrisch over mijn kind, hij was zo lief, snel weg hier dus, anders ga ik veel te veel offtopic
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 14 maart 2006 @ 15:10:55 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36023914
ontsteking nr. 3
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_36024020

heb je al antibiotica gehad? Dat hielp bij mij tegen het terugkomen van de ontstekingen (ik heb er ook 3 gehad). Flucloxacilline oid, ik weet de exacte naam niet meer, huisarts ongetwijfeld wel.

/edit
dat is dus wel de exacte naam
  dinsdag 14 maart 2006 @ 19:15:36 #181
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_36031469
he getver pinquit
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_36136601
Gisteren voor het eerst een avondje met zijn tweeën op stap geweest. Heb een uurtje of zes geen voeding gegeven of gekolfd dus. Merlijn dronk gelukkig bij de laatste voeding een borst helemaal en de andere voor een gedeelte leeg. Maar ik had beter die gedeeltelijk lege borst af kunnen kolven achteraf want ik werd om 5.15 wakker met een groot pijnlijk plakaat bij mij oksel en gedeeltelijk op mijn borst links. Meteen Merlijn wakker gemaakt en laten drinken en daarna toch nog even kunnen slapen. En 2,5 uur later maar weer aangelegd. Damn wat kan dat al pijn doen. Het is nu nog wel gevoelig maar de grootste pijn is er vanaf.
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:17:04 #183
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36263618
Oeh Randa, dat is inderdaad erg pijnlijk! Ik herken het wel, ik kolf dan eigenlijk altijd af, want Emma kan zo'n volle borst niet ineens leegdrinken.

Even iets heel anders, wat ik net op het borstvoedingsforum las... dit draadje:

http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?p=60944&t=9427

Dacht dat het wel goed was voor jullie om ook te weten!
  woensdag 22 maart 2006 @ 14:42:30 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36264471
hm das wel eng om te lezen...
pi_36264633
Ik heb het ook gelezen.

Het moet dan mijns inziens wel om enorme hoeveelheden gaan (dat zegt ze overigens ook). Net als wij liters water zouden drinken: dat is ook niet goed. Denk aan de studenten die daar epileptische aanvallen van kregen toen ze bij een ontgroening liters water moesten drinken.

Ik kan er ook niet uithalen of ze bijvoedt of zo of dat er andere dingen spelen. Maar naar is het wel
Variety is the spice of life
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:09:20 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36265443
hoelang drinkt dat kindje wel niet een uur aan elke tiet
pi_36268875
Dan nog is het vreemd, aangezien kinderen die in ontwikkelingslanden in draagdoeken gedragen worden continue toegang tot de borst hebben, en dus echt naar behoefte kunnen drinken.. Lijkt mij ook dat er meer factoren spelen dan alleen veel drinken. Maar ik zag dat Gonneke al andere lactatiekundigen erover gaat raadplegen.
pi_36270753
in ontwikkelingslanden komt het misschien minder vaak voor dat iemand meerdere liters per dag produceert? (want dat is de hoeveelheid waar het om zou moeten gaan voor het echt schadelijk kan zijn volgens die gonneke).
pi_36277087
Misschien.. maar gewoonlijk hebben baby's ook wel een gevoel voor 'ho, stop, dit is genoeg'. Dit zegt iemand op Lactnet:
quote:
Yeah it's weird all right. We are lacking a lot of info as you said, but a
few thoughts. Pumping 400mls tells us nothing about how much the baby nurses at
any one time, as you said. I wouldn't be surprised if mom had delayed
feeding due to the MD visit/tests and this caused overfullness at that pumping
session. Another point is that human milk has a lower solute load that artificial
infant milks and therefore I would venture to say that if the baby had not
been breastfeeding this kidney issue might have been more severe and shown up
earlier anyway. That said, if the baby really does have kidney failure, I
would hypothesize that the baby has kidney malfunction inherently and not
because of breastfeeding, no matter how much milk he drank from mom...We all have
seen plenty of artificially fed babies having unnaturally large amounts of AIM
poured down their throats with traditional bottlefeeding - if those babies
had kidney failure, would the ped blame the mom for overfeeding?
I could be wrong, but I would look at those issues first before blaming...
pi_36281443
Daar zit wel wat in. Vindt het erg onwaarschijnlijk dat de baby zijn niertjes zwaar zijn beschadigd door teveel voeding.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 16:10:43 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36356480
nieren worden toch beschadigd door teveel zout?
pi_36359760
Het verhaal is dat het kindje waar het hier omgaat teveel melk binnenkrijgt en niet zoals gewone kindjes stopt met drinken of overloopt, dus dat er melk terugkomt. Vreemde zaak, leek mij. Het kindje was in de ogen van de moeder wel een huilbaby, maar ook dan denk ik dat je verder gaat kijken, waardoor komt het dat een kindje veel huilt? Hij heeft in iedergeval al veel eerder last gehad van zijn nieren door dus wel een teveel aan vocht, doordat hij teveel dronk en dus niet teruggaf.
  maandag 27 maart 2006 @ 12:14:20 #193
45621 Suzanna
Mama van...
pi_36400574
Ik vond het ook een heel erg vreemd verhaal, en geloofde het bijna niet.. .maar goed, als er een ziekenhuisopname is en de artsen zeggen dat het aan de hoeveelheid melk ligt, dan ga je toch twijfelen aan je eigen mening. Ben wel benieuwd hoe het nou met hun is en of er al meer bekend is.

Hier gaat gelukkig de borstvoeding een stukje beter dan een paar dagen geleden...toen wilde Emma elke keer niet drinken en weigerde de borst pertinent, tot ze héél erge honger had, en dan dronk ze snel en kort even de ergste honger weg, en verder niet. Nu gaat dat een stukje beter, ze wil nog steeds af en toe niet drinken (maar ja, er is ook zoveel te zien in de kamer altijd, ook al istie donker en is het er rustig ... ) maar dan laat ik het gewoon zitten en probeer het na een tijdje nog eens. Meestal drinkt ze dan gewoon, wel kort, maar ik heb geen zin om me er zorgen over te gaan maken als ze voor de rest alert is, vrolijk en beweeglijk en volgens het CB ook nog eens goed groeit.

Maar goed, misschien hebben jullie nog tips voor een onrustig drinkertje? Wat ik al doe is een doek over haar hoofdje leggen, maar die trekt ze zelf weg vaak (eigenwijsje). Ook doe ik meestal het geluid van de tv uit als tie aanstaat, en probeer ik Noa zoet te houden of voed ik Emma als Noa in bed ligt.
  † In Memoriam † maandag 27 maart 2006 @ 12:24:27 #194
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_36400914
* just me gooit de knuppel in het hoenderhok

Ik ga eerder op het oordeel van Gonneke af, zij is lactatiekundige van het 1e uur; zij heeft hier een opleiding voor gevolgd, er zijn zoveel artsen die niks over borstvoeding weten, wat zij weten hebben ze uit de boeken en niet uit de praktijk!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_36401020
Nee ik heb niet echt een tip. Merlijn drinkt ook wel onrustig, lekker om zich heen kijken maar dan haal ik hem ook gewoon echt bij mijn borst weg tot hij echt honger heeft. Want een kwartiertje later blijft hij meestal wel hangen .

Hier gaat het ook lekker met de borstvoeding. We hebben een aantal dagen geleden eens de laatste voeding weg laten vallen omdat Merlijn doorsliep en ik zelf ook moe was. Niet echt een goed idee is gebleken want dan komt hij 's nachts twee keer. Daar ben ik dus behoorlijk moe van geweest. Wel krijgt hij nu af en toe zijn laatste voeding eerder rond 22.00 ipv 23.30 en dan komt hij wel maar één keer, meestal rond 2.00 en slaapt dan door tot 6.30 de volgende ochtend. Wel fijn die regelmaat.

Overdag is het regelmatig nog lekker om de 2 uur dat hij komt. Wel erg vaak, maar niet erg. Vrijdag toen ik zelf niet lekker was zijn we samen boven in bed gaan liggen en pakte hij om de drie kwartier of uur één borst en dan gingen we weer even slapen. Dat was wel lekker relaxt.
pi_36401070
Volgens mij is dat geen knuppel hoor

Ik proef hier dat iedereen hier wel op het oordeel van Gonneke afgaat, of althans met d'r eens is. Ik wel althans. Ik zou sowieso eerder op een lactatiekundige afgaan, denk ik.

Suzanna, ik baker mijn meisje in als ze erg onrustig is (lees eigenlijk: ongeduldig ).
Variety is the spice of life
  maandag 27 maart 2006 @ 15:00:02 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36405301
quote:
Op maandag 27 maart 2006 12:27 schreef Randa_v het volgende:
Nee ik heb niet echt een tip. Merlijn drinkt ook wel onrustig, lekker om zich heen kijken maar dan haal ik hem ook gewoon echt bij mijn borst weg tot hij echt honger heeft. Want een kwartiertje later blijft hij meestal wel hangen .

Hier gaat het ook lekker met de borstvoeding. We hebben een aantal dagen geleden eens de laatste voeding weg laten vallen omdat Merlijn doorsliep en ik zelf ook moe was. Niet echt een goed idee is gebleken want dan komt hij 's nachts twee keer. Daar ben ik dus behoorlijk moe van geweest. Wel krijgt hij nu af en toe zijn laatste voeding eerder rond 22.00 ipv 23.30 en dan komt hij wel maar één keer, meestal rond 2.00 en slaapt dan door tot 6.30 de volgende ochtend. Wel fijn die regelmaat.

Overdag is het regelmatig nog lekker om de 2 uur dat hij komt. Wel erg vaak, maar niet erg. Vrijdag toen ik zelf niet lekker was zijn we samen boven in bed gaan liggen en pakte hij om de drie kwartier of uur één borst en dan gingen we weer even slapen. Dat was wel lekker relaxt.
nog best vaak dat merlijn komt zeg!
max zit nu al bijna aan om de 4 uur, maar waarschinlijk ook om dat ik zoveel melk kwijt moet ofzo t arme kind verslikt zich vaak als ie de borst net in zn mond krijgt.
's nachts komt max ook meestal rond een uur of 2/3 en dan meestal wel om 6 uur. dan heeft ie ook vaak last van krampjes. iemand daar nog tips voor m.b.t de borstvoeding?
wel is het zo dat als max 's nachts komt dat ie dan ook nog half slaapt en geen hele borst leeg kan drinken. ik ga m daar ook niet voor wakker schudden ofzo.
ik heb wel cinababy druppeltjes van vsm gekocht. die helpen volgens mij wel.
de laatste voeding alleen daar is ie meestal toch te moe voor. om 9 uur voed ik hem en dan is ie om 12 uur niet meer wakker te krijgen, of eventjes en dan valt ie snel aan de borst in slaap.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:05:03 #198
24188 Belana
kloon van belana
pi_36405441
Pinquit, waarom zou je hem er dan voor wakker maken? Als ie honger heeft wordt ie wel wakker toch? Zo deden wij het ten minste en op die manier zat Liam heel snel op een nacht doorslapen
stormy waters...
sailin'
pi_36405447
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:00 schreef pinquit het volgende:

[..]

nog best vaak dat merlijn komt zeg!
max zit nu al bijna aan om de 4 uur, maar waarschinlijk ook om dat ik zoveel melk kwijt moet ofzo t arme kind verslikt zich vaak als ie de borst net in zn mond krijgt.
's nachts komt max ook meestal rond een uur of 2/3 en dan meestal wel om 6 uur. dan heeft ie ook vaak last van krampjes. iemand daar nog tips voor m.b.t de borstvoeding?
wel is het zo dat als max 's nachts komt dat ie dan ook nog half slaapt en geen hele borst leeg kan drinken. ik ga m daar ook niet voor wakker schudden ofzo.
ik heb wel cinababy druppeltjes van vsm gekocht. die helpen volgens mij wel.
de laatste voeding alleen daar is ie meestal toch te moe voor. om 9 uur voed ik hem en dan is ie om 12 uur niet meer wakker te krijgen, of eventjes en dan valt ie snel aan de borst in slaap.
Merlijn komt zo vaak omdat het beschikbaar is. Als ik er 's avonds niet ben, zoals laatst een avondje uit van 17.00 tot 23.30 heeft hij genoeg aan één fles van 150 cc. Dan heb ik er voor gevoed en voed ik erna.
  maandag 27 maart 2006 @ 15:05:59 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_36405461
quote:
Op maandag 27 maart 2006 15:05 schreef Belana het volgende:
Pinquit, waarom zou je hem er dan voor wakker maken? Als ie honger heeft wordt ie wel wakker toch? Zo deden wij het ten minste en op die manier zat Liam heel snel op een nacht doorslapen
ja inderdaad, er is ook niet echt een reden voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')