Ja Noah zit gewoon in de kinderstoel en ik er naast. Ging altijd prima, tot een tijdje geleden. Dan wilde hij de eerste hap al niet hebben. Dat dan toch naar binnen proppenquote:Op woensdag 22 februari 2006 11:37 schreef DaanBanaantje het volgende:
ja en gewoon op een stoel zitten met noah in de kinderstoel en alles uit?.. tv uit/radio uit.. ff helemaal aandacht bij het eten (als je dat al niet doet natuurlijk). En anders gewoon samen met Noah eten en vriendje later? Zo gaat dat hier tenminste.. ik eet standaart met Dylan om 6 uur.. (ritme enzo) en als Rene laat moet werken eet hij als ie thuiskomt en ga ik er gewoon gezellig bijzitten...
ja precies.. dat zou ik ook niet doen.. maar word ie dan niet snachts wakker voor een fles? omdat ie dan waarschijnlijk wel honger heeft...quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:13 schreef texelonia het volgende:
Ik vind het vooral lastig dat ie nog zo klein is. Kan hem niks uitleggen en "onderhandelen" en hij kan niet uitleggen waarom ie niet wil eten, etc.
Nee niet de avondfles terug.... Wel een enkele keer, maar ben bang dat hij dan meteen dat asocieert met "ik eet niet, dus krijg ik fles" en dat ie dan juist slecht blijft eten.
Meneer en mevrouw opa gingen altijd uit van het principe: "Er is nog nooit eeen kind overleden aan een rijk gevulde tafel.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:31 schreef bixister het volgende:
er is vast nog wel voldoende materiaal voor een vervolg op het eerste topic over Avondetenleed met eigenwijze kinderen...![]()
"quote:Op vrijdag 24 februari 2006 00:36 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Meneer en mevrouw opa gingen altijd uit van het principe: "Er is nog nooit eeen kind overleden aan een rijk gevulde tafel.
\quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:55 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Een hoop gedoe met eten.
Nee schudden, mond dichtknijpen en als je er dan toevallig een hapje in krijgt: zonder mokken kauwen en doorslikken. 'Ik wil geen eten, maar ik vind het wel lekker. Bééh, ik wil eten! Nee, ga weg ik wil het niet.'
Herkenbaar?
Wat deden jullie toen?
..want ik heb geen inspiratie meer....
zo hebben wij het altijd gedaan met Liam en nu weer met Ezra. we hebben nog nooit gedoe gehad. soms zegt Liam wel dat ie niet wil eten omdat ie gewoon dwars wil doen, maarja, mij maakt het niet uit, dan eet ie niet. meestal gaat ie vervolgens gewoon eten.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:14 schreef owlet het volgende:
Ook hier net zo veel problemen als we er zelf van maken. Wil ze niet eten dan eet ze niet. Ze mag bijna altijd zelf eten een vaak voer ik tussendoor een paar hapjes. Meestal zit er wel iets bij naar haar zin en anders dan eet ze vast de maaltijd er na of de dag er na weer wat.
En als ze echt honger heeft dan gaat een uurtje later een boterham er altijd wel in. En als ze zelfs dat niet wil? Dan heeft ze maar pech. Ik weiger echt om me er druk om te maken. De peuterjaren straks zullen vast nog tien keer erger zijn, als ik me om dit beetje koppigheid al zorgen zou gaan maken dan weet ik niet wat ik straks nog zou moeten doen![]()
Scheelt een hoop gestress zo![]()
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:02 schreef MeNicole het volgende:
[..]
\
Ik negeer Mikael met eten altijdAls ie niet wil en ik ga er niet bij zitten dan eet ie toch nog best wel veel. Ga gewoon vast de afwas ofzo doen en laat hem lekker zijn gang gaan.
Ik kan me voorstellen dat negeren verleidelijk is bij slechte eters, maar ik ben er niet zo'n fan van. Het geeft toch een negative associatie met eten en volgens mij moet je dat niet willen. Wij eten zo veel mogelijk met het hele gezin, en iedereen blijft zitten tot de laatste klaar is. Er wordt niet gespeeld of gelezen aan tafel, maar iedereen vertelt wat ie die dag gedaan heeft (Nou ja, Ingmar nog niet, die brabbelt gewoon wat). Eten is een sociale activiteit, en dat wil ik er graag met de paplepel in gieten. En ja, dat betekent soms een lange zit aan tafel, want kinderen eten nou eenmaal langzaam. Dat hoort bij opvoeden, opvoeden is niet iets wat je er even bij doet.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:09 schreef pinquit het volgende:
ja hier hetzelfde als bij MeNicole.. max moet je ook negeren, dat vind ie ook echt fijn. soms gaat ie echt ergens anders, in de keuken ofzo, zelf in zn eentje iets proeven![]()
![]()
Maar Mikael is helemaal geen slechte eter maar die is heel snel afgeleid. Als ik tegen hem ga praten dan "vergeet" ie te eten. Dus dit werkt het beste. Moet wel zeggen dat het ook alleen met brood eten is hoor. 's Avonds eet ie nog altijd lekker mee en zitten ze ook gewoon allebei aan tafel. Behalve bij patatjes. Dan zitten we lekker op de bank met bord op schootquote:Op zondag 28 oktober 2007 08:58 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
[..]
Ik kan me voorstellen dat negeren verleidelijk is bij slechte eters, maar ik ben er niet zo'n fan van. Het geeft toch een negative associatie met eten en volgens mij moet je dat niet willen. Wij eten zo veel mogelijk met het hele gezin, en iedereen blijft zitten tot de laatste klaar is. Er wordt niet gespeeld of gelezen aan tafel, maar iedereen vertelt wat ie die dag gedaan heeft (Nou ja, Ingmar nog niet, die brabbelt gewoon wat). Eten is een sociale activiteit, en dat wil ik er graag met de paplepel in gieten. En ja, dat betekent soms een lange zit aan tafel, want kinderen eten nou eenmaal langzaam. Dat hoort bij opvoeden, opvoeden is niet iets wat je er even bij doet.
En als ze niet willen eten, dan eten ze niet. Maar ze blijven wel aan tafel en doen mee aan de sociale activiteit die eten heet. Waarbij proeven wel verplicht is trouwens, en toetjes, snack of snoep er alleen is voor kindjes die hun bordjes leeg eten.
ik kan dat nietquote:Op zondag 28 oktober 2007 08:58 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
[..]
Ik kan me voorstellen dat negeren verleidelijk is bij slechte eters, maar ik ben er niet zo'n fan van. Het geeft toch een negative associatie met eten en volgens mij moet je dat niet willen. Wij eten zo veel mogelijk met het hele gezin, en iedereen blijft zitten tot de laatste klaar is. Er wordt niet gespeeld of gelezen aan tafel, maar iedereen vertelt wat ie die dag gedaan heeft (Nou ja, Ingmar nog niet, die brabbelt gewoon wat). Eten is een sociale activiteit, en dat wil ik er graag met de paplepel in gieten. En ja, dat betekent soms een lange zit aan tafel, want kinderen eten nou eenmaal langzaam. Dat hoort bij opvoeden, opvoeden is niet iets wat je er even bij doet.
En als ze niet willen eten, dan eten ze niet. Maar ze blijven wel aan tafel en doen mee aan de sociale activiteit die eten heet. Waarbij proeven wel verplicht is trouwens, en toetjes, snack of snoep er alleen is voor kindjes die hun bordjes leeg eten.
Dan had ik vroeger nooit een toetje gehad, mijn ouders schepten namelijk gewoon te veel op dat grote enorme bord, een toetje dat paste sowieso dus er niet meer in dan... en soms ging het echt om 1 schepje maar dat paste er dan ook echt niet meer in! Als ik het wel eens bij familie echt nog op moest eten dan kwam een kwartier later alles eruitquote:Op zondag 28 oktober 2007 08:58 schreef Vliegvrager het volgende:
Dat verschilt, je hebt ze met spinazie, broccoli, stukjes erwten, wortel, gedroogde tomaatjes, van alles en nog wat.quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:40 schreef littledrummergirl het volgende:
wat voor groenten zitten er in die burgers? Misschien kun je die gewoon eens naast elkaar bereiden, dat ie leert dat dat hetzelfde is, ook al ziet her er anders uit. Daarna kun je later miss andere groenten introduceren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |