Nou, blijkbaar hádden Nederlanders al de goede mensen voor de Tweede Kamer gekozen, die dus tegen dit soort dingen stemden. Maar de minister legt de motie fijn naast zich neer. Ja, dat is dan heel ondemocratisch maar het kan. Ja, en dan?quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:
En wat gaan jullie er nu aan doen behalve een beetje boos lopen zijn in een forum?
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar hádden Nederlanders al de goede mensen voor de Tweede Kamer gekozen, die dus tegen dit soort dingen stemden. Maar de minister legt de motie fijn naast zich neer. Ja, dat is dan heel ondemocratisch maar het kan. Ja, en dan?
quote:het gehele beest platleggen lijkt me een eervol project, iemand er voor in?
De Tweede Kamer zou als reactie hierop een motie van treurnis of, in een uiterst geval, een motie van wantrouwen kunnen indienenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar hádden Nederlanders al de goede mensen voor de Tweede Kamer gekozen, die dus tegen dit soort dingen stemden. Maar de minister legt de motie fijn naast zich neer. Ja, dat is dan heel ondemocratisch maar het kan. Ja, en dan?
En als deze minister er dan uit wordt gezet, valt het kabinet. Toch?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:55 schreef Reya het volgende:
[..]
De Tweede Kamer zou als reactie hierop een motie van treurnis of, in een uiterst geval, een motie van wantrouwen kunnen indienen![]()
Nee, dat is ook puur theoretisch. Maar niettemin blijkt de Tweede Kamer er ook niet alles voor over te hebben om de regering aan haar motie te binden. Het valt dus ook de Tweede Kamer te verwijten dat het nu zo loopt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En als deze minister er dan uit wordt gezet, valt het kabinet. Toch?
Ik gók ergens dat niemand dat wil, zo met de gemeenteraadsverkiezingen om de hoek.
Mooi, en wie kan ik nu voor een 'functioneringsgesprek' uitnodigen? Alle grote partijen op het CDA na (waar Donner ook van is) stemden trouwens tegen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, dat is ook puur theoretisch. Maar niettemin blijkt de Tweede Kamer er ook niet alles voor over te hebben om de regering aan haar motie te binden. Het valt dus ook de Tweede Kamer te verwijten dat het nu zo loopt.
Je kan ook alle partijen mailen/bellen en de antwoorden die ze dan geven de pers in gooien. Dan komt misschien de bal aan het rollen. Dus het bellen/mailen van de media is bes tokquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:04 schreef NgInE het volgende:
nou ja...wie heeft er zin in het maken van wat spandoeken, het bellen van wat media en om op een vastgestelde datum naar den haag te reizen? protesteren werkt idd toch niet, maar met een beetje geluk krijgt het wat meer media aandacht dan.
en een standaard mail.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:08 schreef NgInE het volgende:
ok, zullen we ff een lijst maken, wie wie mailt?
wat wil je doen dan ouwe pik?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:28 schreef Ringo het volgende:
Het wordt tijd voor actie.
quote:Excellentie,
Graag zou ik, als verontruste burger, van u willen weten of onderstaand artikel berust op waarheid.
Het hoogverontrustende "Het ministerie passeert daarmee het parlement. Een wetsvoorstel over de databank is nog niet goedgekeurd door de Eerste en Tweede Kamer." is voor mij de doorslaggevende reden u te mailen.
Het kan en mag niet zo zijn dat onder het mom 'alles voor de veiligheid' wederom een privacy-schendende maatregel door ons kabinet wordt ingesteld.
U heeft in uw positie als Minister van Bestuurlijke vernieuwing al een aantal malen getoond niet bang te zijn uw collegae de waarheid te vragen en te zeggen, het zou u sieren deze netelige kwestie in de openbaarheid te brengen en aan de kaak te stellen.
Alvast bedankt voor uw aandacht in dezen en met geplaatste hoogachting,
YuckFou
Gelaatsscans alle Nederlanders in databank
Uitgegeven: 24 februari 2006 08:12
Laatst gewijzigd: 24 februari 2006 08:12
AMSTERDAM - Een databank met gelaatsscans en vingerafdrukken van alle Nederlanders wordt momenteel ontwikkeld door het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dat wordt vrijdag bevestigd in de Volkskrant door deskundigen die zijn betrokken bij de aanleg van de computerinfrastructuur. Het ministerie passeert daarmee het parlement. Een wetsvoorstel over de databank is nog niet goedgekeurd door de Eerste en Tweede Kamer.
Directeur Fons Knopjes van ID-Management Centre spreekt in het dagblad van een 'dakpanconstructie'. "De procedures en de werkzaamheden overlappen elkaar." Een woordvoerder van het ministerie zegt in de ochtendkrant dat wordt gewerkt aan een wetsvoorstel. Voor de behandeling van het voorstel in de Tweede Kamer zou nog geen datum zijn geprikt.
Lidstaten
De Europese Commissie wil dat lidstaten voor 28 augustus een nieuw paspoort met chip, met daarop een digitale pasfoto, hebben ingevoerd. Daarom zou het ministerie snel een databank willen aanleggen.
Hoogleraar Bart Jacobs van de Radboud Universiteit in Nijmegen zegt in de krant dat door de opslag van de gegevens de privacy wordt geschonden. "Vroeger was je eerst verdacht en werd daarna pas je privacy geschonden. Straks wordt ieders privacy geschonden, om pas daarna naar verdachten te gaan zoeken."
Bron:
http://www.nu.nl/news/681(...)ers_in_databank.html
quote:Alvast bedankt voor uw aandacht in dezen en met geplaatste hoogachting,
YuckFou
de wet bewaarplicht is erdoor.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:19 schreef One_of_the_few het volgende:
even een schopje:
Iemand nog iets van dit plan vernomen? Is er een debat geweest? Is er een wet ingediend? Of was het een proefballon?
Maar is die ook zo omvangrijk als in de OP staat?quote:
Ja dat vraag ik me ook af.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Maar is die ook zo omvangrijk als in de OP staat?
nou, dat scheelt dan iets. Als ik meer tijd heb zal ik er wat meer over zoeken wat de wet inhoud.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, de wet bewaarplicht is slechts een deel ervan.
Denk dat het met alle wetgeving zo gaat: de belangrijke zaken die tot opschudding zouden kunnen zorgen, verpak je in enkele losse wetgevingen..quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:37 schreef One_of_the_few het volgende:
nou, dat scheelt dan iets. Als ik meer tijd heb zal ik er wat meer over zoeken wat de wet inhoud.
thanks![]()
ja, daarom ga ik op een ander tijdstip er meer over uitzoeken. Wat alle wetten samen al kunnen etc. Er stond al ker een situatie van een willekeruig persoon en zijn dagelijkse activiteiten in de volkskrant. Er werd toen, een jaar ofzo geleden, al een dag in beeld gebracht van een volslagen onschuldig iemand met bepaalde interesses en hobby's en welke aandacht hij van de diensten zou trekken. Schrikbarend en inprincipe ligt qua wetgeving de basis voor een nieuwe DDr. de uitvoering is anders, en je kan de vraag stellen of er ooit iemand aan de macht komt die dat wil, maar ik vind dat je als land zulke wetgeving gewoon niet moet willen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:40 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Denk dat het met alle wetgeving zo gaat: de belangrijke zaken die tot opschudding zouden kunnen zorgen, verpak je in enkele losse wetgevingen..
Zo ook met dit voorstel. De bewaarplicht is slechts een onderdeel van het plan Big Brother tot leven te brengen...
Ja dat heb ik al een tijd terug moeten doen bij de Rabobank.. Terwijl de overheid die gegevens al heeft, moeten de banken deze info ook nog eens bewaren.. Ziek ziek ziek en nog eens triest ook! Hoe schaamteloos wordt de burger gepasseerd met dit soort rare onzinnigheden, waartegen de burger ook nog eens niets kan doen? Ik bedoel: dat ID-gezeik vind ik zo'n ontzettende onzin. Vroeger ging het ook altijd goed, toen kregen we Schengen, wat nog beter was, maar toen... hadden we opeens 'boeven' uit het M-O...quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:49 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik kreeg een brief dat alle mensen voor 29 april naar hun bank moeten en hun paspoort mee moeten nemen!
Men maakt daar een copy van je paspoort inclu foto natuurlijk! En dit slaan ze op in de administratie!
WTF is dit?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |