Mar GL en SP dan? Die hebben voor de onzinnigste dingen wel een journalist waar ze het kwijt kunnen. Nu ineens niet?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:32 schreef Boswachtertje het volgende:
@one_of_the_few: Ik denk dat dit niet zo zeer een proefballonnetje is, maar meer een voorstel voor op de lange termijn. Als in: de invoering gebeurt binnenkort of is al voltrokken, de resultaten en effecten worden later in de media 'verzacht en verdraaid'
Een mediastilte is natuurlijk het beste middel, aangezien mensen dan niet meer de mogelijkheid hebben om hier uberhaupt iets tegen te doen. Volgens mij een beproefd recept..
Je kunt je afvragen in hoeverre dit nadelig is voor GL en SP. Maar inderdaad zijn dit wel de partijen (voornamelijk de SP) welke dit soort zaken vaker aan het licht hebben gebracht. Ik zal eens een kijkje nemen op de SP-site, aangezien ik daar de vorige keer tot mijn grote verbazing (en verrassing) een artikel zag staan van the Guardian (dacht ik) over de gevaarlijke situatie in Uruzgan..quote:Op zondag 29 januari 2006 23:09 schreef One_of_the_few het volgende:
Mar GL en SP dan? Die hebben voor de onzinnigste dingen wel een journalist waar ze het kwijt kunnen. Nu ineens niet?
ja mediastilte werkt..helaas
Je weet dat de meerderheid van de ingevoerde wetten in de Patriot Act tijdelijk was, en eind 2005 afliepen en niet verlengd zijn?quote:Op zondag 29 januari 2006 13:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
je weet dat ze dit in de VS al lang doen?
Echelon of P415...quote:Op maandag 30 januari 2006 02:32 schreef StefanP het volgende:
[..]
Je weet dat de meerderheid van de ingevoerde wetten in de Patriot Act tijdelijk was, en eind 2005 afliepen en niet verlengd zijn?
Die in NL en de EU zijn voor onbepaalde tijd, voor eeuwig dus. Je bent in NL en de EU een stuk minder vrij!
quote:Op zondag 29 januari 2006 03:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Onze vrijheden worden bedreigd door de politici die nu zitten, niet door de terroristen.
Wat is daar zo raar aan? Denk je echt dat er ooit 1 terrorist gevangen is/zal worden door die identificatieplicht. Of door zijn leengedrag bij de bieb?quote:
Pas op met de term 'fascistisch', dat is een term die vaak ten onrechte wordt gebruikt. Fascistisch is iets totaal anders dan 'totalitair'; waar bij een totalitaire staat elke staat wordt bedoeld die tracht haar bevolking verstrekkend te controleren, is het fascisme een specifieke stroming binnen het totalitaire idee die slechts een korte tijd in de vorige eeuw heeft bestaan en, zoals algemeen wordt gesteld, in 1945 ter ziele is gegaanquote:Op zondag 29 januari 2006 22:12 schreef Boswachtertje het volgende:
Je krijgt nu een soort van verschuiving richting globale dictatuur. De kracht van de democratie is - in tegenstelling tot de dictatuur - dat de burgerbevolking het gevoel heeft van vertrouwen in de politiek. Bij een dictatuur wordt de macht op gegeven moment ook meteen de ondergang van de dictatuur. Bij een democratie over het algemeen (de afgelopen 50 jaar iig) niet. Maar nu ze richting een globale fascistische staat gaan (en we zijn al een aardig eind onderweg), zullen de burgers veel sneller geneigd zijn tot een opstand. Daar de kleine groep machtigen der aarde al aardig genesteld zitten bovenaan de top, wordt dit een hele uitdaging. Maar aan de andere kant lijkt het wel alsof angst datgene is, wat we moeten bevechten.
informatie over het doen en laten van de burger, met als uitgangspunt om op deze manier de 'vrijheid' (hoe Orwelliaans willen jullie'm hebben mensen?) van diezelfde burger te handhaven klinkt in mijn oren nogal totalitair. een regime dat openlijk fascistisch is zal het nooit lang uithouden, omdat uiteindelijk de bevolking zich tegen haar zal keren. een fascistisch regime dat er alles aan doet om op zo'n stil mogelijke manier weten door de strotten van de burger heen te rammen, om zo diens vrijheid af te nemen, zonder dat er een haan (de media) naar kraait, dat is pas echt verontrustend.quote:Op maandag 30 januari 2006 11:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Pas op met de term 'fascistisch', dat is een term die vaak ten onrechte wordt gebruikt. Fascistisch is iets totaal anders dan 'totalitair'; waar bij een totalitaire staat elke staat wordt bedoeld die tracht haar bevolking verstrekkend te controleren, is het fascisme een specifieke stroming binnen het totalitaire idee die slechts een korte tijd in de vorige eeuw heeft bestaan en, zoals algemeen wordt gesteld, in 1945 ter ziele is gegaan![]()
als je iets kan vinden. Plaats hetquote:Op maandag 30 januari 2006 00:08 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen in hoeverre dit nadelig is voor GL en SP. Maar inderdaad zijn dit wel de partijen (voornamelijk de SP) welke dit soort zaken vaker aan het licht hebben gebracht. Ik zal eens een kijkje nemen op de SP-site, aangezien ik daar de vorige keer tot mijn grote verbazing (en verrassing) een artikel zag staan van the Guardian (dacht ik) over de gevaarlijke situatie in Uruzgan..
Ik mag aannemen dat zij dit AD-stuk ook gelezen hebben, dus hopelijk komen hier kamervragen over. En anders weet ik zeker dat de democratie niet meer werkt, zoals ie werken moet.. sad sad sad but true...
het is al jaren zo dat ze leners van Mein Kampf in de gaten houden, daar mopet je zelfs een declaratie formulietr voor invullen.quote:Op maandag 30 januari 2006 10:29 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat is daar zo raar aan? Denk je echt dat er ooit 1 terrorist gevangen is/zal worden door die identificatieplicht. Of door zijn leengedrag bij de bieb?![]()
![]()
Vluchten?quote:Op zondag 29 januari 2006 15:47 schreef NgInE het volgende:
en wat kunnen wij als burger doen aan het feit dat onze regering onze vrijheid wegneemt? iemand ideeen?
dus in feitte kun je als burger alleen maar de 'politieke fruitmachine' (stemrecht) gebruiken om dit soort acties tegen te gaan? vind ik een beetje jammerquote:Op maandag 30 januari 2006 13:21 schreef Mephisto-Gent het volgende:
En wanneer je geen zin hebt om te vluchten: SP of GL stemmen. Volgens mij de enige partijen die hier falikant tegen zijn. (Zéker geen LPF of Leefbaar verweggistan, omdat die juist vóór dit soort maatregelen zijn, in het kader van de "leefbaarheid").
Echter, het fascisme heeft juist als steunpilaren de openlijke glorificatie van de natie, en de staat en de leider die de natie belichamen. Het fascisme kan moeilijk stil zijn, omdat een kenmerk van het fascisme juist is dat staat en volk zich bewust van zichzelf en elkaar worden, en dat het volk openlijk onderdanigheid aan het hoogste gezag - typisch gekenmerkt door één soevereine leider - belijdt. Fascisme kan dus onmogelijk 'stil' zijn, en het staat ook betrekkelijk ver af van de staatsbureaucratie die Orwell in 1984 schetst. Fascistische leiders gaven betrekkelijk weinig om bureaucratiequote:Op maandag 30 januari 2006 12:13 schreef NgInE het volgende:
[..]
informatie over het doen en laten van de burger, met als uitgangspunt om op deze manier de 'vrijheid' (hoe Orwelliaans willen jullie'm hebben mensen?) van diezelfde burger te handhaven klinkt in mijn oren nogal totalitair. een regime dat openlijk fascistisch is zal het nooit lang uithouden, omdat uiteindelijk de bevolking zich tegen haar zal keren. een fascistisch regime dat er alles aan doet om op zo'n stil mogelijke manier weten door de strotten van de burger heen te rammen, om zo diens vrijheid af te nemen, zonder dat er een haan (de media) naar kraait, dat is pas echt verontrustend.
Als je verkiest om een robot zonder perspectieven te zijn moet je vooral GL en ergo SP stemmen.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:21 schreef Mephisto-Gent het volgende:
[..]
Vluchten?
Na die hele klucht met Pim Fortuyn zag ik de bui al hangen. Ik heb de gemakkelijkste weg gekozen; ik woon nu in België. Niet dat het hier niet zal gebeuren, die stompzinnige achterdocht & machtspolitiek, gevoed door het imperialistische Amerika. En die orwelliaanse drang om elke burger binnenstebuiten te keren, onderwijl zijn/haar portemonnaie nog eens uitkloppend. Maar het zal toch een 10-tal jaar langer op zich laten wachten.
En wanneer je geen zin hebt om te vluchten: SP of GL stemmen. Volgens mij de enige partijen die hier falikant tegen zijn. (Zéker geen LPF of Leefbaar verweggistan, omdat die juist vóór dit soort maatregelen zijn, in het kader van de "leefbaarheid").
Wat is nu precies de moraal van uw verhaal, behalve een betoog voor het fatalistische "they, the pigs, are ruling us"?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:12 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Het grote gevaar vind ik dat ze op een gegeven moment zo ver zijn, dat ze gewoon de juiste persoon gaan zoeken bij 'hun omschrijving'..
[knip]
Wat nou als er een oorlog tegen Iran wordt uitgelokt? Wat nou als China een 'gevaar' is voor Amerika? Het is allemaal nep, maar je moet er wel doorheen durven kijken vind ik.
Wij mensen moeten gewoon inzien dat angst de enige vijand van de mens is, niet terrorisme, Bush, Blair, Bin Laden of wie dan ook. Angst houdt ons blijkbaar gevangen..
En nog even een opmerking aan alle mensen welke denken te emigreren:
What makes you think this ain't happening everywhere??
Dus google maar eens naar soortgelijke voorstellen in de westerse wereld en je zult er waarschijnlijk verbazend veel tegenkomen, zeker in de jaren na 9/11!
Denk dat SP en Gl weinig te maken hebben met de communistische politiek van het voormalig oostblok. Denk eerder dat die mensen wat meer nadenken over hetgeen er gaande is, zoals de indamming van privacy en vrijheid.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je verkiest om een robot zonder perspectieven te zijn moet je vooral GL en ergo SP stemmen.
Domme klootjesvolk heeft blijkbaar nog niet voldoende geleerd van het voormalig oostblok.
Je kunt ook zèlf in de politiek gaan. Actief meewerken aan een andere invulling van de wijze waarop de belangen van de burger het best kunnen worden behartigd. Toch?quote:Op maandag 30 januari 2006 13:24 schreef NgInE het volgende:
[..]
dus in feitte kun je als burger alleen maar de 'politieke fruitmachine' (stemrecht) gebruiken om dit soort acties tegen te gaan? vind ik een beetje jammer![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |