abonnement Unibet Coolblue
pi_34543363
Hallo allemaal,

Hoewel ik de indruk heb dat weinig deelnemende schrijvers hier ook actief zijn, ga ik toch maar voorzichtig mijn vraag lanceren.

We hebben de mogelijkheid om bij verhalen te stemmen en te reageren. Bij ieder verhaal waar ik op stem, geef ik ook een reactie - voor de schrijver is dat wel zo prettig. Vijf sterren zijn wel leuk, maar wat in het verhaal is dan zo aantrekkelijk? En één ster is wel jammer, maar waarom dan, wat maakt het verhaal ongeschikt voor de wedstrijd (of losstaand daarvan ongeschikt)?

Ik ben van nature wel een reageerder. Ik houd van schrijven, maar eigenlijk nog veel meer van lezen. Als ik iets gelezen heb en mijn waardering uitspreek, wil ik ook graag de schrijver zelf vertellen waarom.

Helaas zie ik maar heel weinig andere schrijvers een reactie achterlaten, terwijl er toch genoeg gestemd wordt. Hoe komt dit? Vinden zij een reactie eng misschien, bang dat ze zelf minder stemmen krijgen als ze aangeven dat ze een verhaal niet goed vinden?

Hoe denken jullie over reacties? Op basis waarvan geven jullie stemmen? Ik heb geweldige verhalen zien voorbij komen met weinig of zeer lage stemmen, en minder goede verhalen met hoge stemmen. is jullie stemgedrag beïnvloed omdat ieder ander verhaal de concurentie is?

Waarbij ik me sowieso eigenlijk afvraag, of de jury zich wel moet laten leiden door het huidige stemsysteem wanneer zij in een impasse raakt, want het is vrij gevoelig voor fraude
pi_34544120
Het stemsysteem is inderdaad niet bepaald waterdicht en zeer concurrentiegevoelig, maar gelukkig laat de jury zich in eerste instantie niet door de stemmen beïnvloeden.

Ik moet toegeven dat ik zelf niet veel reacties plaats, omdat ik vind dat ik niet zomaar 'leuk verhaal' of 'slecht geschreven' wil neerzetten zonder met argumenten te komen. En om opbouwende beargumenteerde kritiek te leveren moet ik er wel even wat energie in steken en daar ben ik dan weer te lui voor.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34545018
Ik vind het wel jammer dat bij sommige verhalen de reacties alleen door vrienden geschreven zijn
Tap tap tap
pi_34546021
Die indruk heb ik af en toe ook, Cherrylips. Vandaar mijn opmerking over fraudegevoeligheid. Ik heb er zelf bewust niet voor gekozen om bij bekenden kenbaar te maken dat hier een verhaal van mij meedoet, puur omdat ik weet dat zij dan beter zullen beoordelen omdat ze me al kennen evenals mijn schrijfwijze. Ze zullen het ongetwijfeld lief bedoelen, maar ja jeetje, wie wil nou echt op die manier hoog scoren?
Ik heb dan liever hier tien slechte beoordelingen, wat voor mij veel leerzamer is

Moeten ze wel een reactie sturen natuurlijk, anders is de stem nog waardeloos
pi_34546166
Het is inderdaad wel handig als er eerlijke kritiek bij staat, zoals bij mijn verhaal. Hoewel het niet altijd leuk om te lezen is, maar toch hebben ze wel gelijk.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34546564
Bij mijn verhaal staat ook nog geen kritiek, er is ook nog niet vaak gestemd. Ik ga niet op mijn eigen verhaal stemmen, maar een vriendin van me heeft 't wel gedaan
Tap tap tap
  Moderator dinsdag 7 februari 2006 @ 10:48:42 #7
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_34821881
Wel tof dat je bij veel verhalen commentaren zet, _Fram_. Ik vind het namelijk leuk om naast de verhalen ook de reacties erop te lezen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_34822853
Dank je Mike. Veel meer verhalen zullen het niet worden, het zijn er gewoon téveel en ik heb té weinig tijd
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')