abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34542538
Ik heb donerdag en vrijdag een melding gehad van een rembourszending. Vrijdag kreeg ik het bericht dat het pakket de eerstvolgende werkdag vanaf 10 uur opgehaald kan worden van het postkantoor.
Nu heb ik tpgpost gebeld en kreeg ik een bandje en het postkantoor heeft een 0900 nr wat een standaard service nr is.
Kan ik me pakketje nu al ophalen of moet ik wachten tot maandag.

1e bezorging 2e bezorging

dinsdag woensdag tussen 9.00 en 21.30 uur

woensdag donderdag tussen 9.00 en 21.30 uur

donderdag vrijdag tussen 9.00 en 21.30 uur

vrijdag zaterdag overdag (*)

zaterdag maandag overdag

(*) Rembourszendingen worden bij vergeefse aanbieding op vrijdag niet op zaterdag, maar op maandag bezorgd.

hieruit begrijp ik niet wat er gebeurt als het pakket vrijdag voor de 2de keer niet bezorgd kan worden.

Aangetekende pakketten worden slechts één keer aangeboden. Bent u op dat moment niet thuis, dan vindt u een bericht in de brievenbus. Daarop staat bij welk postkantoor u de zending kunt afhalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd.

Geen idee waarom rembours weer niet op zaterdag bezorgd worden. Zou lekker zijn verwacht je donderdag post kun je het maandag pas ophalen

wat een gezeik zeg, en zo lekker bereikbara ook allemaal
M'n signature, wat doe je :{
pi_34542606
Heb inmiddels naar 25 keer de barcode 'gokken' het pakket kunnen traceren. No offence maar soms is het vershil tussen een j of 7, e of o of 0 of een 9 en een g niet te zien.
en als er dan 6 instaan, tja dan heb je wel wat combinaties hè
bedankt chauffeur, maar goed dat ik 3 berichten had, met een team van 10 rechercheurs kon ik het net ontcijferen
M'n signature, wat doe je :{
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:32:50 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34542766
Die barcodes zijn inderdaad gruwelijk moeilijk leesbaar.....
censuur :O
pi_34583757
Als je de moeite neemt om de kennisgevingen goed te lezen, dan hoef je deze vraag niet te stellen. Dus mijn advies; ga nu eens rustig zitten, lees ze nog eens helemaal door, en vraag jezelf dan nog eens af of het zo ingewikkeld is

Wat je vraag betreft over het niet bezorgen van rembourszendingen op zaterdag; dat heeft twee redenen. 1e is dat dat gewoon TPG-beleid is, zaterdag geen AGT en REMB zending, 2e is het feit dat het geld dat de postbode/pakketbezorger 's zondags ophaalt, niet op het postkantoor afgestort kan worden. Als het geld dan op vestiging moet blijven liggen, is het risico op een overval/diefstal te groot. Vandaar.

Fred
pi_34583874
Het antwoord staat in de 2e zin van de openingspost.
pi_34583920
Wat een herkenbaar topic
Zending in distributieroute
  Boks-Chick zondag 29 januari 2006 @ 19:52:36 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_34590606
wachten tot maandag. Anders sta je voor jan L*L op de stoep bij het postkantoor.
lolwut
pi_34594335
je had m zaterdag gewoon op kunnen halen op t postkantoor, er zijn altijd wel postbodes die daar rondhangen en daar worden de pakketjes ook neergezet voor de volgende ronde. Zo heb ik al tientallen pakketjes opgehaald voor de zaak. Ook als je ze vroeg nodig hebt even 's ochtends langswippen opt postkantoor.
Piet van Kuijk niet, maar ik wel joah...
pi_34597976
Een rembourszending wordt normaliter ook maar 1 keer aangeboden en geen twee keer. Klant niet thuis = afhalen. Afhalen kan alleen op werkdagen vanaf het moment dat de toko open is.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34598123
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:30 schreef Dipollo het volgende:
je had m zaterdag gewoon op kunnen halen op t postkantoor, er zijn altijd wel postbodes die daar rondhangen en daar worden de pakketjes ook neergezet voor de volgende ronde. Zo heb ik al tientallen pakketjes opgehaald voor de zaak. Ook als je ze vroeg nodig hebt even 's ochtends langswippen opt postkantoor.
Dan heb jij toevalig geluk. Het is namelijk niet standaard dat pakketten al gelijk dezelfde dag bij het postkantoor worden geleverd. Sommige afhaalkantoren worden namelijk pas 's ochtends vroeg 'bevoorraad'. In die gevallen kan je een pakket dus niet eerder afhalen.
  zondag 29 januari 2006 @ 23:06:03 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34598182
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:00 schreef Jaguarized het volgende:
Een rembourszending wordt normaliter ook maar 1 keer aangeboden en geen twee keer. Klant niet thuis = afhalen. Afhalen kan alleen op werkdagen vanaf het moment dat de toko open is.
ehmmm, ik heb het echt anders geleerd, alles behalve aangetekende zendingen 2 x
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34598197
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:04 schreef Carport het volgende:

[..]

Dan heb jij toevalig geluk. Het is namelijk niet standaard dat pakketten al gelijk dezelfde dag bij het postkantoor worden geleverd. Sommige afhaalkantoren worden namelijk pas 's ochtends vroeg 'bevoorraad'. In die gevallen kan je een pakket dus niet eerder afhalen.
Vaak gebeurt dit 's ochtends inderdaad aangezien sommige vestigingen een Bupo hebben en die pakketten worden dan gecombineerd vervoerd naar het afhaalkantoor.
pi_34598222
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:06 schreef Klonk het volgende:

[..]

ehmmm, ik heb het echt anders geleerd, alles behalve aangetekende zendingen 2 x
Alles behalve zendingen met een aanvullende dienst gaat 2 twee. De rest is na 1 keer afhalen. Zo is het mij geleerd.

edit: gaat 2 keer
  zondag 29 januari 2006 @ 23:09:05 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_34598324
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Alles behalve zendingen met een aanvullende dienst gaat 2 twee. De rest is na 1 keer afhalen. Zo is het mij geleerd.
dan is het je fout geleerd
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_34598407
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:09 schreef Klonk het volgende:

[..]

dan is het je fout geleerd
Mwoah bij sommige mensen was ik ook maar wat blij dat ik er geen tweede keer langs hoefde. Tevens maken sommige mensen het er ook naar.
pi_34606319
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:30 schreef Dipollo het volgende:
Helaas is dat niet meer zo; TPG post heeft de pakketten overgeheveld naar de pakketdienst, dwz dat de postbode echt alleen nog maar brieven meeneemt. Worden ze iets te groot/zwaar, dan is het pakketpost. En dat wordt vanaf een andere vestiging verdeeld, en na 1e bestelling ook daar weer opgeslagen. Het heeft dus echt geen zin om naar het afhaalkantoor te gaan als je nog geen kennisgeving afhaalkantoor hebt, je zet jezelf gewoon voor schut....."dan had U de kennisgeving maar moeten lezen" zul je dan horen van een zeer sarcastische postmedewerker

En het is ook zo dat alleen aangetekende zendingen slechts 1 keer worden aangeboden; al het overige (rembours, buitenlands, HVO) wordt 2 keer aangeboden. Hier is 1 januari 2006 nog het e.e.a. in veranderd, dus dat is af en toe best onduidelijk.

Fred
pi_34629085
Het valt me trouwens ook op hoeveel mensen er zonder kennisgeving een pakketje af komen halen. Met opmerkingen als "Ja, de postbode is vandaag geweest die zei dat ik het hier kon afhalen" kan ik niet veel...
En dan nog de klanten die boos gaan worden als blijkt dat het pakketje dezelfde dag nog niet binnen is op het afhaalkantoor, terwijl ik nog even gezocht heb. Er staat niet voor niks "eerstvolgende werkdag na 10 uur" op zo'n blaadje. Zucht
pi_34629140
quote:
Op maandag 30 januari 2006 21:54 schreef Carport het volgende:
Het valt me trouwens ook op hoeveel mensen er zonder kennisgeving een pakketje af komen halen. Met opmerkingen als "Ja, de postbode is vandaag geweest die zei dat ik het hier kon afhalen" kan ik niet veel...
En dan nog de klanten die boos gaan worden als blijkt dat het pakketje dezelfde dag nog niet binnen is op het afhaalkantoor, terwijl ik nog even gezocht heb. Er staat niet voor niks "eerstvolgende werkdag na 10 uur" op zo'n blaadje. Zucht
Kansloos inderdaad. Of mensen die toch nog 10 keer vragen of ze het pakketje niet alsjeblieft nog dezelfde dag kunnen ophalen.
pi_34651005
Ben benieuwd of ie inmiddels zijn pakketje heeft

Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')