Eens ben je uitgeprocedeerd; beroepsmogelijkheden zijn niet oneindig. Overigens is een illegaal natuurlijk geen crimineel, het is een aparte categorie.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:55 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Waarom maakt dat haar crimineel? Volgens mij probeert ze niet te vluchten, ze probeert alleen via de rechtbank uitstel van uitzetting te krijgen.
Examens op afstand zullen veel duurder zijn dan haar nog een half jaar hier laten; een examen vereist immers strenge controle teneinde onregelmatigheden te voorkomen, ik zou een Nederlands examen ook niet graag toevertrouwen aan de verantwoordelijkheid van een Kosovaar.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:53 schreef fokje het volgende:
[..]
het was wel aardig geweest ja. Ambtenaren zitten er echter niet om aardig te doen. Misschien kan de school een inzamelingsactie houden voor dit meisje om haar daar in Kosovo of waar dan ook in onderhoud en internetaansluiting te kunnen voorzien voor een tijdje en dan een constructie bedenken zodat ze op afstand een examen kan doen oid? Wie weet wat er allemaal mogelijk is.
Als ik via het beleid keek zou ik ook vinden dat ze uitgezet moest worden. Maar ik kijk teveel met mijn gevoel, of dat nou iets positiefs is weet ik ook niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:02 schreef FuifDuif het volgende:
Ik neem terug dat ik heb gezegd dat ze een crimineel is. Dat gaat natuurlijk veel te ver. Maar ik vind wel dat ze simpelweg uitgezet moet worden.
Nou op zich vind ik het wel positief. Ik bedoel, uiteindelijk leiden dat soort gevoelens tot een betere wereld... maar alleen dan wanneer iedereen op die manier voelt. Punt is echter, zo zit de wereld niet in elkaar. Streng en goed beleid is nodig om zaken op orde te houden. Als dat betekent dat er van tijd tot tijd goede mensen de dupe er van worden, dan zij het zo.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:04 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Als ik via het beleid keek zou ik ook vinden dat ze uitgezet moest worden. Maar ik kijk teveel met mijn gevoel, of dat nou iets positiefs is weet ik ook niet.
Wellicht is ze inderdaad gestuurd door haar ouders of familie daar. Ze heeft dus ook wellicht mensen om naar terug te gaan; zij zijn immers niet naar NL gevlucht. Waarom doen ze dat? Omdat ze dat meisje een goede opleiding gunnen wellicht. Dit is overigens giswerk, maar je kan er wel vanuit gaan dat zo'n meisje niet op eigen houtje naar NL komt. Nederland kan nevernooit accepteren dat ouders hun kroost naar NL sturen voor gratis onderwijs en gratis levensbehoeftes. Dit meisje is geen 18 jaar in NL, dat bestaat niet. Ze is hier iets van een jaar of 5 ofzo. Op het moment dat een minderjarig meisje binnenkomt en zegt geen ouders meer te hebben, kan NL haar onmogelijk terug sturen totdat ze 18 is. En het is dan volkomen terecht dat ze haar dan terug sturen en dat weet zij ook. Ze is immers clever genoeg om het te beseffen als ze vwo doet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:58 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Wat bedoelde je dan met je opmerking over hoe ze hier gekomen is? Dan heb ik die verkeerd opgevat.
Ja dat weet ik, en daarom vraag ik mij ook af of het iets postiefs is. Als iedereen op dezelfde manier zou voelen zou het inderdaad een betere wereld zijn, maar dat is niet het geval. Teveel op je gevoel af gaan is idealistisch, en idealisme is wel een goed iets, maar niet reeel.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou op zich vind ik het wel positief. Ik bedoel, uiteindelijk leiden dat soort gevoelens tot een betere wereld... maar alleen dan wanneer iedereen op die manier voelt. Punt is echter, zo zit de wereld niet in elkaar. Streng en goed beleid is nodig om zaken op orde te houden. Als dat betekent dat er van tijd tot tijd goede mensen de dupe er van worden, dan zij het zo.
Wat Sargon zegt!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:40 schreef SCH het volgende:
Echt krankjorum dat we het hier nog over hebben. Dit gaat helemaal nergens over. Laat dat meisje in ieder geval examen doen- niemand wint er iets bij om haar nu weg te sturen.
Zie het dan als een effectieve manier van ontwikkelingshulp.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:38 schreef Sargon het volgende:
Ze wist al enkele jaren dat ze hier geen toekomst had en is toch doorgegeaan met haar school, uitzetten die hap. Ze profiteert van ons onderwijsstelsel om vervolgens naar het buitenland te gaan, nee ik krijg het hier niet warm of koud van.
Ach ja, alsof het elders beter is... idealist.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:40 schreef SlideAway het volgende:
Ik zag haar betoog bij RTL-nieuws en de rillingen liepen over m'n rug. Nederland is een ongevoelig kut-land aan het worden. Het is verdomme ongelooflijk dat elke lamzak hier alle steun krijgt en een meisje dat wel wil eruit geschopt dreigt te worden.
Schandelijk.
Die zegt weinig, geeft geen argumenten.quote:
Het simpele feit dat ik eraan meebetaal en dat zij straks, als ze helemaal is uitgestudeerd op kosten van onze samenleving, vertrekt. Zoiets kun je verwachten. En buiten dat: beleid is beleid.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zegt weinig, geeft geen argumenten.
Wat is toch die zogenaamde meedogenloosheid en die wil om mensen te sarren en te zieken? Wat is jouw last als dit meisje haar school hier afmaakt?
gaat om de mens zelf, het is geen pop. Je begint toch geen vwo studie om hem vervolgens een half jaar voor het einde ervan NIET af te maken, wat is dat voor onzinquote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:47 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het simpele feit dat ik eraan meebetaal en dat zij straks, als ze helemaal is uitgestudeerd op kosten van onze samenleving, vertrekt. Zoiets kun je verwachten. En buiten dat: beleid is beleid.
Wat betaal jij dan aan haar? Ken je haar dan en geef je haar geld?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:47 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het simpele feit dat ik eraan meebetaal en dat zij straks, als ze helemaal is uitgestudeerd op kosten van onze samenleving, vertrekt. Zoiets kun je verwachten. En buiten dat: beleid is beleid.
Befehl ist ook befehl voor jou?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:47 schreef FuifDuif het volgende:
En buiten dat: beleid is beleid.
Dan had ze er niet aan moeten beginnen, ze wist dat ze behoorde tot deze procedure.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:49 schreef amornl87 het volgende:
[..]
gaat om de mens zelf, het is geen pop. Je begint toch geen vwo studie om hem vervolgens een half jaar voor het einde ervan NIET af te maken, wat is dat voor onzin
Via de belastingen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat betaal jij dan aan haar? Ken je haar dan en geef je haar geld?
Jazeker.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:50 schreef amornl87 het volgende:
T gaat altijd om de mens zelf, mensen die dat niet geloven voelen zich vaak leeg van binnen. Geloof je trouwens nog in god, fuifduif?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |