Auch... ik hoop voor je werkgever toch echt dat ze jou niet op een functie neergezet hebben waar je veel rechtstreeks contact hebt met klanten... Klanten moeten niet zeuren? Als je vindt dat je klanten zeuren moet je héél snel iets anders gaan doen. En mocht je baas dit te horen krijgen hoop ik voor je baas dat die de ballen heeft om je eens stevig de oren te wassen!!!quote:Op zondag 29 januari 2006 23:27 schreef Flem het volgende:
Overigens lijkt me met de hand bestellen in filialen waar dagelijks 1200+ en op vrijdag/zaterdag nog veel meer houdbaar colli binnenkomen, niet goed mogelijk. Dan kun je beter het risico lopen op zo nu en dan een leeg vak wat niet hoort en regelmatig nee-verkoop lopen. Belangrijkste is dat klanten gewoon niet zo moeten zeuren. Als ze iets per se willen hebben, kunnen ze het lekker bestellen.
Maar als ik die producten via albert.nl niet kan bestellen, dan ga ik er niet van uit dat de grotere winkels die producten nog wel aan kunnen bieden.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:35 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Volgens mij is de collectie van Albert.nl samengesteld uit het basis-assortiment van alle winkels. Dat betekent dat de meest kleine winkel bij jou in de buurt deze producten in de winkel heeft, zodat deze daadwerkelijk altijd geleverd kunnen worden. Als bijvoorbeeld de Joy appel-peer uit het basisassortiment is, betekend dit nog niet dat het compleet uit de collectie is, want de grotere AH's met uitgebreider assortiment, kunnen dit product misschien nog wel hebben. Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
De grote ah's hebben sowieso een groter assortiment dan de kleinere...quote:Op zondag 29 januari 2006 23:42 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Maar als ik die producten via albert.nl niet kan bestellen, dan ga ik er niet van uit dat de grotere winkels die producten nog wel aan kunnen bieden.
Volgens mij heeft Flem geen idee van het winkelproces in een supermarkt. Het los bestellen van producten doen wij al in tijden niet meer, dat is allemaal geautomatiseert. Los bestellen kan alleen nog in gevallen van klant-bestellingen en andere redenen om extra dingen te bestellen.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:41 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Auch... ik hoop voor je werkgever toch echt dat ze jou niet op een functie neergezet hebben waar je veel rechtstreeks contact hebt met klanten... Klanten moeten niet zeuren? Als je vindt dat je klanten zeuren moet je héél snel iets anders gaan doen. En mocht je baas dit te horen krijgen hoop ik voor je baas dat die de ballen heeft om je eens stevig de oren te wassen!!!
Zoals ik al zei hebben alle winkels een basisassortiment. Dit bevindt zich in ALLE winkels. Daarnaast wordt na aanzien van de winkelgrootte het extra assortiment toegevoegd. Dus, hoe groter de winkel, hoe breder het assortiment.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:42 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Maar als ik die producten via albert.nl niet kan bestellen, dan ga ik er niet van uit dat de grotere winkels die producten nog wel aan kunnen bieden.
Dat hoop ik toch voor zequote:Op zondag 29 januari 2006 23:43 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
De grote ah's hebben sowieso een groter assortiment dan de kleinere...
Blijkbaar snap jij niet wat wij bedoelen. Albert.nl kan alleen de artikelen leveren uit het BASISassortiment (voor zover ik weet, tenminste) Als jou product uit het basisassortiment is gehaald, dan kan het heel goed zijn dat het niet meer bestelbaar is bij Albert.nlquote:Op zondag 29 januari 2006 23:52 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Dat hoop ik toch voor ze
Maar kennelijk maak ik niet goed duidelijk wat ik bedoel. Ik, als klant, ga er van uit dat als ik iets bestel bij Albert.nl, de bezorgservice van o.a. Albert Heijn, ik ALLE producten die winkels van AH aan zouden kunnen bieden als ze er de ruimte in de schappen voor hadden, kan bestellen.
Als dan vervolgens een aantal van mijn favoriete producten zowel in de winkel ALS op albert.nl niet meer verkrijgbaar zijn, dan ga ik er van uit dat ze compleet uit het assortiment van AH verdwenen zijn. Of heb ik het dan compleet mis?
Ik heb het dus niet over het assortiment van grote(re) versus kleine(re) winkels, maar over het totale assortiment van AH.
Ah kijk, dat verandert de zaak. JIj/jullie hadden het echter alleen over grote versus kleine(re) winkels, over albert.nl werd niet gesproken.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:00 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Blijkbaar snap jij niet wat wij bedoelen. Albert.nl kan alleen de artikelen leveren uit het BASISassortiment (voor zover ik weet, tenminste) Als jou product uit het basisassortiment is gehaald, dan kan het heel goed zijn dat het niet meer bestelbaar is bij Albert.nl
Ik doelde hier op:quote:Op zondag 29 januari 2006 23:45 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Flem geen idee van het winkelproces in een supermarkt. Het los bestellen van producten doen wij al in tijden niet meer, dat is allemaal geautomatiseert. Los bestellen kan alleen nog in gevallen van klant-bestellingen en andere redenen om extra dingen te bestellen.
quote:Op zondag 29 januari 2006 21:58 schreef Minisuisse het volgende:
Ik vind automatisch bestellen sowieso een vreemd systeem. Diefstal ed. zorgt ervoor dat dat systeem in het honderd loopt, en ook derving zal lang niet altijd 100% bijgehouden worden. Bij de Plus bestellen we gewoon met een handterminal. We gaan daarmee gewoon alle vakken af die besteld moeten worden, zodat je altijd duidelijk kunt zien waar de foutjes zitten en wat er verkeerd gevuld is ed. Deze manier van bestellen duurt maar een uurtje voor de hele winkel, maar is denk ik wel veel effectiever.
Verander zeuren dan maar in dat ze de situatie van een winkel beter moeten begrijpen. Overigens kunnen sommige klanten echt verschrikkelijk zeuren, ook tegenover 15-jarige jongens die er niets vanaf weten en er ook niets aan kunnen doen. In winkels met duizenden producten èn klanten is het gewoon goed mogelijk dat er vakken leeg zijn. Soms zijn er ineens klanten die tien stuks van één soort kopen, en nee je kunt niet alles drievoudig op voorraad hebben.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:41 schreef babsjuh het volgende:
[..]
Auch... ik hoop voor je werkgever toch echt dat ze jou niet op een functie neergezet hebben waar je veel rechtstreeks contact hebt met klanten... Klanten moeten niet zeuren? Als je vindt dat je klanten zeuren moet je héél snel iets anders gaan doen. En mocht je baas dit te horen krijgen hoop ik voor je baas dat die de ballen heeft om je eens stevig de oren te wassen!!!
Bij een andere supermarkt gebeurt het wellicht net zo. Daar veranderen ze ook wel eens bepaalde dingen in het assortiment, lijkt me. Als 't goed is staan er bij de AH altijd wel bordjes 'Dit artikel gaat binnenkort uit het assortiment' bij producten, kun je nog snel wat inslaanquote:Op maandag 30 januari 2006 00:36 schreef Palomar het volgende:
Viel mij laatst ook op dat bepaalde producten ineens niet meer in de schappen stonden bij de lokale AH. Bijv. Euroshopper Multivitaminendrank. Daar hebben ze niet echt een alternatief voor. Schap bleef gewoon leeg, dus ik dacht dat de voorraad wel weer aangevuld wordt. Niet dusZo mis ik nog wel wat artikelen.
Denk dat ik me ook es ga orienteren op andere supermarkten. Nadeel is dat die AH lekker dichtbij is, dus dan ga ik er al automatisch heen. Er zit ook nog een Super bij mij in de buurt, maar die heeft ook al niet zo'n best assortiment.
Big time troubles dus
Niet meer dus. Tenminste, zo lijkt het. 1 Product kocht ik zowat elke dag, Ipsei gezondheidsdrankachtigiets, en van de ene op de andere dag stonden er AH ijsthee flesjes.quote:Op maandag 30 januari 2006 00:39 schreef Flem het volgende:
[..]
Bij een andere supermarkt gebeurt het wellicht net zo. Daar veranderen ze ook wel eens bepaalde dingen in het assortiment, lijkt me. Als 't goed is staan er bij de AH altijd wel bordjes 'Dit artikel gaat binnenkort uit het assortiment' bij producten, kun je nog snel wat inslaan.
Ipsei liep echt voor geen meter. Is waarschijnlijk daarom ook bij jouw plaatselijke AH uit het assortiment gegaan.quote:Op maandag 30 januari 2006 02:12 schreef Dimmie het volgende:
[..]
Niet meer dus. Tenminste, zo lijkt het. 1 Product kocht ik zowat elke dag, Ipsei gezondheidsdrankachtigiets, en van de ene op de andere dag stonden er AH ijsthee flesjes.
Is ook met andere producten. Dan verwijderen ze het en gooien de boel in een kast vol met 35% korting producten en op de oude plaats wordt iets anders neergezet. Of je vindt ze, net als die Ipsei, nergens meer terug terwijl er eerst écht nog voldoende stond.
Sorry hoor, maar zo staan er dus meerdere schappen in de winkel erbij. En je kan overal wel een antwoord op hebben, maar het feit blijft dat ik mijn Sisi Fruitmania niet meer kan kopen, jij zegt dat de winkels niet voller kunnen, en de vakken momenteel bijna leegstaan. Mijn foto spreekt boekdelen: De winkels zitten momenteel niet vol...quote:Op zondag 29 januari 2006 23:11 schreef Skinnymike het volgende:
[..]
Het vruchtensappenvak wordt de komende weken voller, ze hebben namelijk net een nieuwe indeling gekregen en moeten nog beter worden ingestuwd, vandaar![]()
En psst, je weet dat je alleen met toestemming in een winkel foto's mag maken he![]()
er was net een verandering in geweest daarom was ie wat legerquote:Op maandag 30 januari 2006 08:00 schreef dahei het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar zo staan er dus meerdere schappen in de winkel erbij. En je kan overal wel een antwoord op hebben, maar het feit blijft dat ik mijn Sisi Fruitmania niet meer kan kopen, jij zegt dat de winkels niet voller kunnen, en de vakken momenteel bijna leegstaan. Mijn foto spreekt boekdelen: De winkels zitten momenteel niet vol...
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Maar als je voor een heel gezin boodschappen doet en van iedereen zo'n beetje de voorkeuren weet, dan wil je gewoon wel weten of een product tijdelijk niet geleverd wordt of kan worden OF dat het totaal uit het assortiment is. Als het er niet is vreten ze inderdaad maar wat anders, maar als "men" bij AH vragen over producten wel of niet leverbaar niet kan of wil beantwoorden dan zoek ik toch mijn heil bij een winkel waar ze dat in ieder geval WEL uitzoeken.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:48 schreef matthijst het volgende:
Schitterend dat gejank om bepaalde artikelen die uit het assortiment gaan; vreet je toch wat anders?
Dat is echt al jaaaaaaren zo, maar waarom? Ik heb echt geen idee. Persoonlijk zou ik de meter met rijst dan omruilen voor de Grand Italia meter (mediterane prod.) Zodat alles idd bij elkaar komt te liggen.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:15 schreef voodoolady het volgende:
Oh ja en ik vraag me af, waarom liggen de pasta's niet allemaal bij elkaar maar de ene helft bij de zeg maar 'mediterane' producten en de rest bij de chicken tonights?
Bij de Albert Heijn temnste bij ons is het zo, dat als er te weinig is dat er ook handmatig word bijbesteld maar over het algemeen gewoon automatisch en mocht er wat gejat zijn, jammer dan, dan word de vooraad met de handterminal aangepast in de avond als de vulploeg vban 6 tot 9 begint met het vullen van de restanten.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:58 schreef Minisuisse het volgende:
Ik vind automatisch bestellen sowieso een vreemd systeem. Diefstal ed. zorgt ervoor dat dat systeem in het honderd loopt, en ook derving zal lang niet altijd 100% bijgehouden worden. Bij de Plus bestellen we gewoon met een handterminal. We gaan daarmee gewoon alle vakken af die besteld moeten worden, zodat je altijd duidelijk kunt zien waar de foutjes zitten en wat er verkeerd gevuld is ed. Deze manier van bestellen duurt maar een uurtje voor de hele winkel, maar is denk ik wel veel effectiever.
Zo weinig, wij het dubbele....quote:Op zondag 29 januari 2006 22:05 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
We krijgen gemiddeld op een dag zo'n 700-800 colli binnen. De winkel is in een uur goed te bestellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |