abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34597062
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:19 schreef hollander76 het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar...... als je vakkenvullers nou alle troep weggooien ipv ze als derving te noteren, dan loopt je systeem toch aardig fout. En ik vraag me ook af waarom er zoveel lege vakken zijn als dat systeem automatisch is?
Dan heb je wat verkeerd gedaan bij inwerken van de nieuwe mensen. Hier word er direct verteld dat kapotte producten in een speciale krat in de cel moeten worden gelegd. Dan worden ze elke avond afgeboekt en automatisch de voorraad aangepast.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 29 januari 2006 @ 22:40:05 #152
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_34597134
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:37 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Dan heb je wat verkeerd gedaan bij inwerken van de nieuwe mensen. Hier word er direct verteld dat kapotte producten in een speciale krat in de cel moeten worden gelegd. Dan worden ze elke avond afgeboekt en automatisch de voorraad aangepast.
Erg praktisch is dit allemaal niet, en hoe goed dit ook georganiseerd is, er zal regelmatig derving door heen slippen.
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  zondag 29 januari 2006 @ 22:41:32 #153
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_34597200
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:37 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Ja, das heel makkelijk. Ik bedoel, je leert mensen ook om fifo te vullen maar je haalt er toch nog overdatum uit. Het komt natuurlijk voort uit een gemakzuchtigheid die er is. Het is makkelijker om het gewoon in de container te pleuren dan in de cel. Tuurlijk hebben wij er ook last van (gelukkig maar weinig) maar wij merken het niet in de voorraad. En je moet iedere dag de derving doen, das ook minder.
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
pi_34597210
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:40 schreef Minisuisse het volgende:

[..]

Erg praktisch is dit allemaal niet, en hoe goed dit ook georganiseerd is, er zal regelmatig derving door heen slippen.
Nee, dat doet het niet.
pi_34597389
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:41 schreef hollander76 het volgende:

[..]

Ja, das heel makkelijk. Ik bedoel, je leert mensen ook om fifo te vullen maar je haalt er toch nog overdatum uit. Het komt natuurlijk voort uit een gemakzuchtigheid die er is. Het is makkelijker om het gewoon in de container te pleuren dan in de cel. Tuurlijk hebben wij er ook last van (gelukkig maar weinig) maar wij merken het niet in de voorraad. En je moet iedere dag de derving doen, das ook minder.
Overcode is echt zeer zelden hoor. Wij hebben een codeboek voor elke afdeling, een database met producten met hun datums, deze open je via de pocket pc, elke ochtend selecteert dat systeem de producten die tot vandaag en morgen goed zijn. Je kijkt met die ppc bij het vak of het product inderdaad aan de datum is, zo ja afprijzen, zo nee datum in het systeem aanpassen naar de datum van het artikel dat nu het snelste aan datum is. Hoop dat het een beetje duidelijk is, anders moet je het maar zeggen.

De afgeprijsde artikelen worden 's avonds tijdens het vullen op de rand voor het schap neer gelegd, en aan het einde van de avond rijd er iemand met een stapel kratten door de winkel om die artikelen op te halen en af te scannen. Ook artikelen die kapot zijn gegaan worden dan mee genomen.
pi_34597418
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:32 schreef schatje het volgende:
Albert Heijn .
Wil je zeggen dat de Aldi goed is dan?
  zondag 29 januari 2006 @ 22:48:43 #157
16715 Mylene
*schatje*
pi_34597468
quote:
Op zondag 29 januari 2006 22:47 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Wil je zeggen dat de Aldi goed is dan?
Bij de Aldi weet je tenminste waar je aan toe bent. Bij de Appie niet.
pi_34597718
Had ik maar weer een Aldi voor de deur... net als vroeger... .
pi_34598080
Volgens mij heeft schatje echt een AH-fobie ofzo
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
pi_34598289
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:25 schreef BobWeelen het volgende:

[..]

Niet waar: de soep'zak' is uitgevonden omdat deze de soep
langer houdbaar kan houden dan een blik
, en de smaak in
een soepzak blijft beter behouden dan in een soepblik.

Dat de klant een 'meer vers' of 'exclusiever' gevoel
krijgt bij de zak is iets wat men pas te weten kwam
NADAT de zak was geintroduceerd !!

Bron: mijn moeder werkt bij het bedrijf wat de zak ontwikkeld heeft !
Blikken soep zijn anders nog steeds even lang houdbaar als de zakken hoor? En het lijkt mij sterk dat de ontwikkelaars van de soepzak pas later erachter kwamen dat het toch wel exclusiever eruit ziet. Dit lijkt mij nou juist met opzet gedaan, aangezien het blik een wat oubollige indruk geeft, toch?
  zondag 29 januari 2006 @ 23:08:53 #161
16715 Mylene
*schatje*
pi_34598311
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:03 schreef Skinnymike het volgende:
Volgens mij heeft schatje echt een AH-fobie ofzo
nee hoor

Ik doe er ook geregeld boodschappen.
pi_34598344
AH is een hypocriete pauper winkel, half vechtend over straat omdat Grolsch geen cent duurder mag worden, verhogen ze nu ff de prijzen van Coca Cola en flink wat biersoorten zonder dat je er wat van hoort, de jankerds voor mij geen AH meer, veel te duur
pi_34598453
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:29 schreef dahei het volgende:

[..]

Je kunt elke keer wel zeggen dat de winkels niet van elastiek zijn, maar deze foto zegt denk ik genoeg.
[afbeelding]
Je ziet duidelijk dat de vakken nog met moeite gevuld zijn.

Eigenlijk is dit wel een hele zielige vertoning...
Het vruchtensappenvak wordt de komende weken voller, ze hebben namelijk net een nieuwe indeling gekregen en moeten nog beter worden ingestuwd, vandaar

En psst, je weet dat je alleen met toestemming in een winkel foto's mag maken he
pi_34598519
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:09 schreef Agrafes het volgende:
AH is een hypocriete pauper winkel, half vechtend over straat omdat Grolsch geen cent duurder mag worden, verhogen ze nu ff de prijzen van Coca Cola en flink wat biersoorten zonder dat je er wat van hoort, de jankerds voor mij geen AH meer, veel te duur
Grolsch wilde de verkoop prijs naar de winkels met 13% verhogen, vind je het heel gek dat ah daar niet accoord mee ging?
pi_34598553
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:09 schreef Agrafes het volgende:
Volgens mij ligt die prijsverhoging van Coca Cola aan de nieuwe flessen die worden geintroduceerd. Stond laatst nog wel een stukje van in de krant dat de kosten van de nieuwe verpakking zullen worden doorberekend aan de consument
pi_34598638
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:13 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Grolsch wilde de verkoop prijs naar de winkels met 13% verhogen, vind je het heel gek dat ah daar niet accoord mee ging?
Coca Cola nu: 1,5 liter voor 0,92 euro
Coca Cola maandag: 1,5 liter voor 1,29 euro en 1 liter voor 1,19 euro

verschil van 37 cent, das 40%

kdacht me nog een manager van AH te herrineren die beloofd had dat de prijzen niet zouden stijgen
  zondag 29 januari 2006 @ 23:17:58 #167
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_34598713
Die cola gaat idd overal omhoog. Heeft niks met de AH te maken. Bij de plus wordt coca-cola ook 1,29
  zondag 29 januari 2006 @ 23:20:19 #168
16715 Mylene
*schatje*
pi_34598821
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:17 schreef Minisuisse het volgende:
Die cola gaat idd overal omhoog. Heeft niks met de AH te maken. Bij de plus wordt coca-cola ook 1,29
En bij de Jumbo en Dirk?

Het zou me niets verbazen als ie daar goedkoper is.
  zondag 29 januari 2006 @ 23:21:38 #169
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_34598881
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:20 schreef schatje het volgende:

[..]

En bij de Jumbo en Dirk?

Misschien niet omhoog naar 1,29, maar ook daar zullen de prijzen aanzienlijk stijgen voor Coca-Cola.
pi_34599002
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:20 schreef schatje het volgende:

[..]

En bij de Jumbo en Dirk?

Morgen maar ff checkkuh dan he Heb je weer een reden om AH te bashen
pi_34599095
Amstel 7,99 => 8,79
Heineken 9,39 => 9,79

ook flinke prijsstijgingen, hoe gaat de AH dit uitleggen, helemaal na het Grolsch debacle
  zondag 29 januari 2006 @ 23:27:23 #172
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_34599100
Jullie gaan er trouwens wel heel makkelijk vanuit dat kereltjes van 15 die twee avonden in de week de sauzen of wat dan ook bijvullen al die dingen moeten weten. Waarom artikelen uit de schappen zijn, waarom iets er niet is etc. Om hen alles te vertellen, kost natuurlijk veel te veel tijd.

Overigens lijkt me met de hand bestellen in filialen waar dagelijks 1200+ en op vrijdag/zaterdag nog veel meer houdbaar colli binnenkomen, niet goed mogelijk. Dan kun je beter het risico lopen op zo nu en dan een leeg vak wat niet hoort en regelmatig nee-verkoop lopen. Belangrijkste is dat klanten gewoon niet zo moeten zeuren. Als ze iets per se willen hebben, kunnen ze het lekker bestellen.
  zondag 29 januari 2006 @ 23:29:22 #173
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_34599180
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:53 schreef Skinnymike het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk Dahei, maar ware het niet dat, zoals ik al eerder zei, de filialen niet van elastiek zijn. Als er dus nieuwe producten bij komen, dan zal er plaats voor moeten worden gemaakt.
Je schreef eerder o.a. bovenstaande maar ook dat een klant moet aangeven dat dat product gemist wordt en dat in veel gevallen het wel besteld kan worden. Een aantal producten die NIET euroshopper waren en uit de winkels verdwenen zijn, zijn echter ook niet meer bij Albert.nl te krijgen. En dan vraag ik me serieus af of de winkels ze nog wel kunnen bestellen. Het gaat dan o.a. om Coca Cola Vanille, Joy appel-peer en Sissi fruitmania en nog wat producten waarvan ik nu even geen zin heb om het op te zoeken.
Het gaat hier om producten die niet van het huismerk zijn, niet van euroshopper maar van zgn. A-merken.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_34599228
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:27 schreef Flem het volgende:

Overigens lijkt me met de hand bestellen in filialen waar dagelijks 1200+ en op vrijdag/zaterdag nog veel meer houdbaar colli binnenkomen, niet goed mogelijk. Dan kun je beter het risico lopen op zo nu en dan een leeg vak wat niet hoort en regelmatig nee-verkoop lopen. Belangrijkste is dat klanten gewoon niet zo moeten zeuren. Als ze iets per se willen hebben, kunnen ze het lekker bestellen.
"Nee meneer dat pakket verzekeringen verkopen we vandaag niet, als je die per se wil hebben ga je toch naar een andere verzekeringsmaatschappij"

bij de AH kom ik te vaak een leeg vak hier tegen, kga wel naar de Jumbo of Supert ofzo
pi_34599379
quote:
Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef babsjuh het volgende:

[..]

Je schreef eerder o.a. bovenstaande maar ook dat een klant moet aangeven dat dat product gemist wordt en dat in veel gevallen het wel besteld kan worden. Een aantal producten die NIET euroshopper waren en uit de winkels verdwenen zijn, zijn echter ook niet meer bij Albert.nl te krijgen. En dan vraag ik me serieus af of de winkels ze nog wel kunnen bestellen. Het gaat dan o.a. om Coca Cola Vanille, Joy appel-peer en Sissi fruitmania en nog wat producten waarvan ik nu even geen zin heb om het op te zoeken.
Het gaat hier om producten die niet van het huismerk zijn, niet van euroshopper maar van zgn. A-merken.
Volgens mij is de collectie van Albert.nl samengesteld uit het basis-assortiment van alle winkels. Dat betekent dat de meest kleine winkel bij jou in de buurt deze producten in de winkel heeft, zodat deze daadwerkelijk altijd geleverd kunnen worden. Als bijvoorbeeld de Joy appel-peer uit het basisassortiment is, betekend dit nog niet dat het compleet uit de collectie is, want de grotere AH's met uitgebreider assortiment, kunnen dit product misschien nog wel hebben. Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')