En Weber, Strupar en Oliveira.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:15 schreef Heero87 het volgende:
Ik heb niks tegen het naturaliseren op zich, maar wel als dat met spelers gebeurt die amper iets met België te maken hebben en die enkel Belg willen worden omdat ze voor hun eigen land tekort komen. Zoals Frutos dus.
Weber, Strupar en Oliveira speelden voor zover ik het me kan herinneren toch al een hele tijd in België.quote:
En vertrokken na de carriere en als 't geld binnen was meteen terug naar land van herkomst. Hebben dus ook niets het land. Nou ja, van Oliveira weet ik het niet, speelt die ondertussen niet bij een Italiaanse caféploeg?quote:Op zondag 16 juli 2006 23:22 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Weber, Strupar en Oliveira speelden voor zover ik het me kan herinneren toch al een hele tijd in België.
Nja, dat is wel waar. Maar Weber en Strupar keren toch nog zeer regelmatig terug naar België. Ze spraken trouwens ook goed Nederlands. Ik zeg niet dat ze 100% Belg waren, maar ze hadden iig toch nog iets met België. Dat kan toch niet van Frutos gezegd worden, die kent hoogstens drie woorden Nederlands of Frans.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En vertrokken na de carriere en als 't geld binnen was meteen terug naar land van herkomst. Hebben dus ook niets het land. Nou ja, van Oliveira weet ik het niet, speelt die ondertussen niet bij een Italiaanse caféploeg?
Weber bleef aanvankelijk in België , maar ging toen voor een bedrijf werken dat import uit Kroatie doet ofzo en ging terug naar daar, maar bv zijn zoon en dochter wonen hier nog altijd. (en hij komt vaak over en weer)quote:Op zondag 16 juli 2006 23:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En vertrokken na de carriere en als 't geld binnen was meteen terug naar land van herkomst. Hebben dus ook niets het land. Nou ja, van Oliveira weet ik het niet, speelt die ondertussen niet bij een Italiaanse caféploeg?
Bij Weber vind ik het trouwens logischer dan bij de andere twee. Op het moment dat hij genaturaliseerd werd tot Belg bestond er geen land meer voor hem. (Joegoslavië was opgeheven, en Kroatie had nog geen nationaal team)quote:
Als ik mij niet vergis organiseert Weber nu jachtpartijen voor Belgen in Kroatië! Waarschijnlijk een mooie bijverdienste.quote:Op maandag 17 juli 2006 00:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Weber bleef aanvankelijk in België , maar ging toen voor een bedrijf werken dat import uit Kroatie doet ofzo en ging terug naar daar, maar bv zijn zoon en dochter wonen hier nog altijd. (en hij komt vaak over en weer)
En Oliveira die speelde afgelopen seizoen nog altijd bij een Italiaanse 3de klasser hoor. (Lucchese, die nog 7de werden ook)
quote:Op maandag 17 juli 2006 17:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Leuk met Beenhakker erbij!
zoals Beenhakker zei in 85, 'Belgie kan geen probleem vormen' ?quote:Op zondag 23 juli 2006 08:49 schreef Ippon het volgende:
[..]
Polen wordt een onneembare vesting voor België. Die kunnen het weer schudden.
??? Dit is 2006 hoor ... de Belgen die al 20 jaar lang niks gepresteerd hebben op internationaal vlak.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:19 schreef BramKVO het volgende:
[..]
zoals Beenhakker zei in 85, 'Belgie kan geen probleem vormen' ?
Ja. Wat een spetterend WK speelde Polen zeg. Daar zijn we duidelijk kansloos.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:34 schreef Ippon het volgende:
[..]
??? Dit is 2006 hoor ... de Belgen die al 20 jaar lang niks gepresteerd hebben op internationaal vlak.
Uiteraard is Polen heel lastig. Maar ze zijn niet onklopbaar. Nog niet zo héél lang geleden speelde België in Polen 1-1 en won het thuis 3-1.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:54 schreef thewishmaster het volgende:
Natuurlijk speelde Polen geen spetterend WK, maar in de kwalificatiereeks hebben ze gewoon veel punten gehaald. Bovendien nam de Poolse bondscoach een goede keeper en aanvaller niet mee. Met een goede coach erbij is Polen een heel lastige tegenstander.
Polen is ook zeker geen absolute top, want als je de poulefase niet eens doorkomt met zulke tegenstanders is dat geen aanbeveling.quote:Op zondag 23 juli 2006 20:59 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Uiteraard is Polen heel lastig. Maar ze zijn niet onklopbaar. Nog niet zo héél lang geleden speelde België in Polen 1-1 en won het thuis 3-1.
lees je voetbalgeschiedenis er nog eens op na.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:34 schreef Ippon het volgende:
[..]
??? Dit is 2006 hoor ... de Belgen die al 20 jaar lang niks gepresteerd hebben op internationaal vlak.
ehm NL was niet aanwezig, wil dat dan zeggen dat zij helemaal geen jeugd onder 19 meer hebben ?quote:Op maandag 24 juli 2006 11:03 schreef Ippon het volgende:
Dus tegen de Belgen die hier voortdurend roepen (riepen) dat de jeugd 'er aan komt': Nou, dus niet.
De jeugd van België was wél op het EK. Waar zat Nederland?quote:Op maandag 24 juli 2006 11:03 schreef Ippon het volgende:
De jeugd van Belgie (U19) is afgegaan op het eindtournooi van de EK. Gisteren verloren ze met 4-1 van Oostenrijk en zijn daarmee 4e en laatste geworden in hun poule. Nederland U21 is 2 maanden geleden in Portugal Europees kampioen geworden. Belgie deed helemaal niet mee.
Dus tegen de Belgen die hier voortdurend roepen (riepen) dat de jeugd 'er aan komt': Nou, dus niet.
De jeugd van Nederland werd in juni Europees kampioen. Waar was Belgie?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:57 schreef Heero87 het volgende:
[..]
De jeugd van België was wél op het EK. Waar zat Nederland?
België schakelde op 20 seconden na in de laatste EK kwalificatiematch dat Oekraine dat de finale speelde bijna uit. In een matcheinde dat zelfs als héél verdacht bleek in het Gokchinees-schandaal achteraf ...quote:Op maandag 31 juli 2006 20:09 schreef Ippon het volgende:
[..]
De jeugd van Nederland werd in juni Europees kampioen. Waar was Belgie?
Allemaal leuk en aardig maar ze zijn 4e in hun poule geeindigd en volgens de VRT schortte het nogal aan de discipline van de spelers. Uitgaan tot 5 uur in de ochtend op de dag voor de wedstrijd en zo. Belgische sporters hebben een matige mentaliteit, de wil om te winnen en te presteren ontbreekt.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:57 schreef Heero87 het volgende:
[..]
De jeugd van België was wél op het EK. Waar zat Nederland?
Wat jij trouwens afgaan noemt. België won uiteindelijk wel van groepsfavoriet Tsjechië met 4-2 en deed tot de laatste seconden mee voor kwalificatie. In de eerste kwalificatieronde uitgeschakeld worden door godbetert Wit-Rusland, dát is afgaan. (Ga maar eens google-en over wie ik het heb).
Als je ook maar iets of wat geïnformeerd was, wist je ook dat de échte talenten niet meededen op dat EK. Vanden Borre, Defour, Dembele, Kompany bleven bijvoorbeeld thuis, omdat dat gewoon al A-internationals zijn.
Als je ook maar iets of wat geïnformeerd was, wist je ook dat de Belgische beloften eigenlijk in de voorrondes één van de beste teams van Europa waren. Ze hielden vrij makkelijk Spanje en Servië & Montenegro achter zich in de groepsfase, verloren geen één keer, domineerden in de barrages 150 minuten lang tegen Oekraïne, maar gingen in de laatste seconden in de terugwedstrijd toch nog onderuit.
Ik vind beloften trouwens niet zo belangrijk. De échte talenten zitten rond hun 20 vaak al bij de grote jongens en spelen niet meer bij de beloften. Tenzij je bondscoach natuurlijk de beste spelers naar het EK voor beloften stuurt en niet naar het grote WK. *kuchkuch* Huntelaar *kuchkuch*
Mensen die ook maar iets van voetbal kennen, weten trouwens dat jeugd-prestaties vrijwel niets zeggen over de toekomst. Het is allemaal leuk en tof als je op zo'n jeugdtoernooi aanwezig bent, maar van het gros van de spelers verneem je tien jaar later niks meer. De echte top speelt immers al mee met de grote jongens. Brazilië werd tien jaar geleden wereldkampioen bij de -21-jarigen met spetterend voetbal. Als je de spelers van dat team bekijkt, zal je zien dat je er geen een van kent.
Er zijn zelfs Engelse topvoetballers die op trainingskamp hoertjes uitnodigden op hun hotelkamer. So what.quote:Op maandag 31 juli 2006 20:11 schreef Ippon het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar ze zijn 4e in hun poule geeindigd en volgens de VRT schortte het nogal aan de discipline van de spelers. Uitgaan tot 5 uur in de ochtend op de dag voor de wedstrijd en zo. Belgische sporters hebben een matige mentaliteit, de wil om te winnen en te presteren ontbreekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |