abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39700994
Figo en Pauleta zijn er alvast niet meer bij.

In Belgrado is het grote crisis na de flop op het WK en in Polen is het chaos en zoekt men een nieuwe bondscoach. Aan België om te profiteren.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:36:07 #52
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_39703411
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:29 schreef Heero87 het volgende:
Figo en Pauleta zijn er alvast niet meer bij.

In Belgrado is het grote crisis na de flop op het WK en in Polen is het chaos en zoekt men een nieuwe bondscoach. Aan België om te profiteren.
Het kan juist ook voor extra motivatie bij die landen zorgen hoor. Italië bijvoorbeeld speelde 2 jaar geleden een bagger EK en kijk waar het nu staat.

Polen en Servië (& Montenegro) zijn hoe dan ook stugge tegenstanders, tenzij België nu opeens ook van het kaliber Argentinië is.
pi_39703612
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:36 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Het kan juist ook voor extra motivatie bij die landen zorgen hoor. Italië bijvoorbeeld speelde 2 jaar geleden een bagger EK en kijk waar het nu staat.

Polen en Servië (& Montenegro) zijn hoe dan ook stugge tegenstanders, tenzij België nu opeens ook van het kaliber Argentinië is.
Tuurlijk.

Het zijn en blijven stugge tegenstanders, maar het is niet zo dat ze plots onklopbaar zijn voor België. Favoriet zijn we niet, maar ook verre van kansloos.

De onzekerheid bij Polen zal ongetwijfeld een rol gaan spelen. Ze hebben nog niet eens een nieuwe bondscoach.
En Servië is en blijft uiteraard een stug team, maar de crisis, de twijfels na het WK en de afscheuring van Motenegro zullen ook wel hun sporen laten.
  maandag 10 juli 2006 @ 21:50:16 #54
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_39703978
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:41 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Tuurlijk.

Het zijn en blijven stugge tegenstanders, maar het is niet zo dat ze plots onklopbaar zijn voor België. Favoriet zijn we niet, maar ook verre van kansloos.

De onzekerheid bij Polen zal ongetwijfeld een rol gaan spelen. Ze hebben nog niet eens een nieuwe bondscoach.
En Servië is en blijft uiteraard een stug team, maar de crisis, de twijfels na het WK en de afscheuring van Motenegro zullen ook wel hun sporen laten.
Ik hoop het voor jullie. Ik moet zeggen dat ik het na het WK ook wat rooskleuriger voor België vind uitzien. De meeste mensen hadden Polen en S&M vooraf toch wat hoger ingeschat.

Maar goed, makkelijk zal het denk ik toch niet worden, zeker niet als straks onze Leo bondscoach van Polen wordt en weer even een goed team gaat neerzetten.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:22:41 #55
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39713778
Ik blijf het somber inzien voor mijn lievelingszuiderbuurtjes. Ze missen ervaring en kwaliteit om een rol van betekenis te spelen in hun poule. Ik zie Zuid-Afrika (2010) ook nog ver weg liggen voor Belgie. Kortom, ik zie de rode duivels zich minstens 4x achter elkaar niet plaatsen voor een groot tournooi (EK of WK).
pi_39718952
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 08:22 schreef Ippon het volgende:
Ik blijf het somber inzien voor mijn lievelingszuiderbuurtjes. Ze missen ervaring en kwaliteit om een rol van betekenis te spelen in hun poule. Ik zie Zuid-Afrika (2010) ook nog ver weg liggen voor Belgie. Kortom, ik zie de rode duivels zich minstens 4x achter elkaar niet plaatsen voor een groot tournooi (EK of WK).
Zuiver op kwaliteit hebben we de beste groep sinds jaren. Beter dan 1998 en 2002 imo.

En ervaring is enkel een excuus dat gebruikt wordt als een team faalt. Nederland was net zo goed "onervaren" voor de WK-kwalificatie van 2006.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:48:11 #57
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39719735
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:21 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Zuiver op kwaliteit hebben we de beste groep sinds jaren. Beter dan 1998 en 2002 imo.
Dat is nergens op gebaseerd. België heeft na de desastreuze WK-campagne nog niks (kunnen) laten zien tegen aansprekende tegenstanders.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:49:26 #58
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_39719776
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:21 schreef Heero87 het volgende:

[..]

En ervaring is enkel een excuus dat gebruikt wordt als een team faalt. Nederland was net zo goed "onervaren" voor de WK-kwalificatie van 2006.
Noem jij dan eens Belgische spelers met veel kwaliteit.
pi_39719970
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:49 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Noem jij dan eens Belgische spelers met veel kwaliteit.
Om de vergelijking met 2002 te maken:

In doel: Stijnen is beter dan De Vlieger.

Verdediging: Kompany en Van Buyten zijn stukken beter dan Van Kerckhoven en de Van Buyten van in 2002. Vanden Borre is intrinstiek een serieus stap hoger dan Jacky Peeters of Eric Deflandre. Simons is er ook alleen maar beter op geworden.

Middenveld: Geraerts is ook al beter dan Vanderhaeghe destijds. Daerden staat ook imo een trede hoger dan Bart Goor.

Aanval: Dembele is ongetwijfeld een niveau hoger dan Mbo Mpenza. Enkel in de aanval is er een soort van zwart gat gekomen sinds 2002.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:58:50 #60
144262 thewishmaster
pi_39720022
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:56 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Verdediging: Kompany en Van Buyten zijn stukken beter dan Van Kerckhoven en de Van Buyten van in 2002. Vanden Borre is intrinstiek een serieus stap hoger dan Jacky Peeters of Eric Deflandre. Simons is er ook alleen maar beter op geworden.

Middenveld: Geraerts is ook al beter dan Vanderhaeghe destijds. Daerden staat ook imo een trede hoger dan Bart Goor.

Aanval: Dembele is ongetwijfeld een niveau hoger dan Mbo Mpenza. Enkel in de aanval is er een soort van zwart gat gekomen sinds 2002.
De conclusie is dan dus dat alleen de centrale verdediging deze kwalificatiereeks klaar zal zijn om de strijd met landen als Portugal, Servië en Polen aan te gaan.
pi_39720134
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:58 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

De conclusie is dan dus dat alleen de centrale verdediging deze kwalificatiereeks klaar zal zijn om de strijd met landen als Portugal, Servië en Polen aan te gaan.
En waar zijn wij nu al decennia lang de beste in? Verdedigen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:03:31 #62
144262 thewishmaster
pi_39720162
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:02 schreef Heero87 het volgende:

[..]

En waar zijn wij nu al decennia lang de beste in? Verdedigen.
Je zult toch ook doelpunten moeten maken.
pi_39720216
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:03 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Je zult toch ook doelpunten moeten maken.
Verdedigers kunnen ook scoren. Zeker Van Buyten.
pi_39723345
Ondertussen wil Servië & Montenegro de Duitser Jürgen Kohler als bondscoach. Onervaren trainer, lijkt me gunstig voor de Belgen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_39723371
Je bedoelt Servië neem ik aan.
That's all folks!
pi_39723677
Oh ja, dat is waar ook.

Alleen Servië dan inderdaad. Dan zal Kohler wel niet willen, die zag juist potentie in dat aanhangsel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_39724746
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:50 schreef Trancelocator het volgende:

[..]

Maar goed, makkelijk zal het denk ik toch niet worden, zeker niet als straks onze Leo bondscoach van Polen wordt en weer even een goed team gaat neerzetten.
diezelfde Leo die in 85 een Belgisch trauma opliep ?
  zondag 16 juli 2006 @ 22:40:32 #68
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_39888488
Belgie gaat wel winnen
pi_39888886
Zal zeker een spannende poule worden.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:04:54 #70
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39889355
quote:

[..]

Daar ben ik het wel grotendeels mee eens, alleen vind ik Daerden niet beter dan Goor. Voor de aanval moeten ze misschien Frutos naturaliseren, die heeft wel interesse, dacht ik .

Alleen jammer dat er zo geen vechter tussen zit à la Wilmots of Verheyen die zijn ploeg uit een dipje kan trekken, ik denk niet dat Van Buyten dat kan en Belgie heeft toch zo iemand nodig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:08:45 #71
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_39889508
quote:

[..]

Ik vraag mij af of dat wel zo is eigenlijk. Is Vdb wel beter dan Deflandre van toen ? Die speelde toch in de basis elk jaar bij Lyon toen hé ...
Idem bij Goor die in de basis in de bundesliga speelde , Daerden blijft al jaren hangen en wordt binnenkort nog een eeuwig talent als hij niet oplet.
En is Geraerts wel beter dan Vanderhaeghe ?
En Dembele speelde een goed seizoen , maar kan die bevestigen ? Ook Mpenza zagen we schitteren bij Moeskroen en Standard ooit ...

Nu, het grootste verschil zit hem allicht niet in de kern maar op de bank ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_39889586
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel grotendeels mee eens, alleen vind ik Daerden niet beter dan Goor. Voor de aanval moeten ze misschien Frutos naturaliseren, die heeft wel interesse, dacht ik .

Alleen jammer dat er zo geen vechter tussen zit à la Wilmots of Verheyen die zijn ploeg uit een dipje kan trekken, ik denk niet dat Van Buyten dat kan en Belgie heeft toch zo iemand nodig.
Van Buyten kan dat wel, maar om één of andere duistere reden niet bij de nationale ploeg. Bij Hamburg heeft hij die rol heel vaak op zich genomen. Simons heeft in principe ook wel die kwaliteit.
Maar Wilmots en Verheyen waren qua vechtersmentaliteit uiteraard gewoon top.

En Frutos naturaliseren vind ik onzin. Die jongen speelt amper zes maanden in België. Als hij over drie jaar nog in België woont, kunnen we nog eens spreken.

Het grootste probleem de afgelopen twee kwalificatierondes was volgens mij niet zozeer de spelers zelf, maar de leiding. Anthuenis is een prachtig persoon, maar onder zijn leiding was er nooit een strakke lijn. Het zal me verbazen als er onder zijn leiding ooit twee keer dezelfde basiself op het veld heeft gestaan.
Bovendien keek hij veel te veel naar namen. Als Belg in de selectie van Anderlecht zitten was al een garantie voor een nationale selectie. Onder Vandereycken zal dat (hoop ik toch) gelukkig niet zo zijn.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:11:45 #73
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_39889641
Je kan ook Frutos doodgewoon niet naturaliseren voor hij vijf jaar in (Europa met als laatste land) België woont, dacht ik. (zie bv Weber, Strupar, Oliveira in het verleden)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 16 juli 2006 @ 23:13:15 #74
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39889700
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:10 schreef Heero87 het volgende:
En Frutos naturaliseren vind ik onzin. Die jongen speelt amper zes maanden in België. Als hij over drie jaar nog in België woont, kunnen we nog eens spreken.
Over 3 jaar heeft die een transfer versierd naar een buitenlandse topper . Wat dan uiteindelijk Willem II of een Engelse first division ploeg blijkt te zijn .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_39889784
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je kan ook Frutos doodgewoon niet naturaliseren voor hij vijf jaar in (Europa met als laatste land) België woont, dacht ik. (zie bv Weber, Strupar, Oliveira in het verleden)
Gelukkig maar.

Ik heb niks tegen het naturaliseren op zich, maar wel als dat met spelers gebeurt die amper iets met België te maken hebben en die enkel Belg willen worden omdat ze voor hun eigen land tekort komen. Zoals Frutos dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')