abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34523891
Er is weer geloot voor de kwalificatiegroepen voor het EK 2008 in Zwitserland / Oostenrijk.

In dit topic poule A.

Armenië: Het land waar de Nederlander Henk Wisman bondscoach is, zat bij de WK-kwalificatiereeks nog ingedeeld met Nederland. Toen zagen we dat Armenië een stugge ploeg is, die gokt op de counter. In Edgar Manucharyan van Ajax heeft het land de bekendste speler, al is ook Ara Hakobyan vanwege zijn hoge klassering in de Gouden Schoen enkele seizoenen terug een redelijk bekende naam. Armenië lijkt meer een horzel voor de grote landen dan een serieuze kanshebber.

Azerbaijan: Dit geldt in mindere mate ook voor Azerbaijan. Ook een voormalige Sovjet-staat, die vooral stug en degelijk is. De ploeg heeft minder kwaliteit dan Armenië en mag gerust gelden als één van de mindere landen van Europa. Op korte termijn lijkt verbetering ook niet aanwijsbaar.

België: Onze zuiderburen zullen met de nieuwe bondscoach René Vandereycken bij de eerste twee moeten eindigen om eindelijk weer eens naar een groot toernooi te mogen. Het EK 2004 en het WK 2006 liep men immers mis. Vandereycken moet de ingezette verjonging afronden en met een nieuwe kern, rond spelers als Vincent Kompany, Anthony Vanden Borre, Silvio Proto en Thomas Buffel, proberen om België in deze zware poule naar het EK te loodsen. Een zwaardere opdracht kan een nieuwe bondscoach bijna niet krijgen.

Finland: De Finnen zaten bij Oranje in de WK-kwalificatiereeks. Het land probeert al jaren de laatste stap naar de Europese subtop te zetten, maar heeft daar moeite mee. Ook nu lijkt plaatsing voor een eindtoernooi onhaalbaar, ondanks de aanwezigheid van spelers als Teemu Tainio, Sami Hyypiä, Alexei Eremenko Jr., Mikael Forssell en Shefki Kuqi.

Kazachstan: Deed voor het eerst mee met Europa in de kwalificatiereeks richting het WK en brak logischerwijs nog niet echt potten. De Nederlander Arno Pijpers, eerder werkzaam bij Estland, moet de ploeg naar een hoger niveau tillen. Alles beter dan de laatste plaats in deze poule lijkt hem al een goede status te kunnen bezorgen.

Polen: Plaatste zich soepel en licht verrassend voor het WK. De Polen zijn dan ook zeker weer kanshebber in deze poule. Met goede spitsen als Maciej Zurawski en Thomas Frankowski is het logisch dat je op de counter mikt. Achterin staan de fysiek sterke mannen, terwijl in de aanval ook nog spelers als Ebi Smolarek, Emmanuel Olisadebe en Andrzej Niedzielan kunnen worden gebruikt. Een plaatsing voor het EK zou voor Polen fantastisch zijn.

Portugal: Het groepshoofd kwalificeerde zich eenvoudig voor het WK. Plaatsing voor het EK is in deze poule lastiger, al is Portugal natuurlijk wel favoriet. NIet vreemd, want met spelers als Jorge Andrade, Ricardo Carvalho, Deco, Maniche, Pauleta en Cristiano Ronaldo kan je voor de dag komen. Als het aanwezige talent zich makkelijk mengt met de bestaande kern, hoeft Portugal niemand te vrezen.

Servië & Montenegro: De opponent van Nederland op het WK baarde in de kwalificatie opzien door de weinige tegengoals. Nemanja Vidic dwong er mede een transfer naar Manchester United mee af. Met Dejan Stankovic op het middenveld en Mateja Kezman voorin, beschikt Servië over internationaal gelouterde spelers. De boomlange Nikola Zigic gaat ook zeker een goede rol spelen in deze reeks.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:42:43 #2
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34523946
Dit wordt een enorm spannende poule, waar het voetbal niet om aan te zien is - denk ik.
pi_34523980
Well done, zoals we van je gewend zijn! Portugal en S&M voor mij de favorieten, met Polen als outsider. Hopelijk weet Vandereyken zich tussen het geweld te mengen met onze Zuiderburen.
That's all folks!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:44:20 #4
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34523994
Weeral servië

Ze hadden het erger kunnen treffen. Polen, Servië, finland zijn alledrie wat van het niveau België. Moeten ze onder vandereyken maar zien bovenuit te stijgen.
pi_34524039
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:42 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dit wordt een enorm spannende poule, waar het voetbal niet om aan te zien is - denk ik.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:58:22 #6
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_34524385
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:44 schreef placebeau het volgende:
Weeral servië

Ze hadden het erger kunnen treffen. Polen, Servië, finland zijn alledrie wat van het niveau België. Moeten ze onder vandereyken maar zien bovenuit te stijgen.
Overigens vind ik het met Vandereycken als trainer geen slechte zaak deze loting, niet "dé" absolute toplanden, maar net genoeg dat we ze hoger gaan inschatten dan onszelf ... (en zo spelen we nog altijd het beste ...)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_34524603
Belgie heeft het ALTIJD moeilijk, zelfs tegen FC De Kampioenen zouden ze gelijkspelen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:15:16 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_34524823
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Belgie heeft het ALTIJD moeilijk, zelfs tegen FC De Kampioenen zouden ze gelijkspelen.
Nietes, tegen San Marino en Nederland zijn we altijd goed.
pi_34524986
Ik denk dat als België heel goed speelt ze nog nauwelijks kans maken op kwalificatie. Behalve de drie favorieten kijgen ze het ook moeilijk om Finland voor te blijven. Die zouden wel de verrassing van deze groep kunnen worden als de rest elkaar veel punten afsnoept.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:49:40 #10
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_34525731
Dat België het moeilijk zou krijgen was al lang van te voren bekend. Ze hebben nog aardig geloot voor een land in pot 4. Zeven tegenstanders, dat dan weer wel...
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:50:21 #11
pi_34525750
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Om nu maar eens een simpel voorbeeld te geven, Nederland heeft het altijd moeilijk tegen Tsjechië. België schakelde Tsjechië in de barrages voor het wk 02 nog vrij "probleemloos" uit.
Terwijl we tegen de mindere landen in die betere groepen als daar zijn pakweg Bulgarije, Roemenië, Kroatië, ... vrijwel altijd geheid eruit gaan ...
pi_34559211
Afgelopen wk kwalificatie hebben we Tsjechië ook vrij "probleemloos" achter ons gelaten...
pi_34559282
Op het EK 2004 ook, tot Robben er uit ging...
Zeer gewaardeerd lid van de robotdancefanclub...
pi_34594439
ik vind deze poule best meevallen voor Belgie. Portugal en Polen zijn op papier de meest 'makkelijke' tegenstrevers uit poule 1 en 2 ( Griekenland buiten beschouwing gelaten). Enkel Servie is een zeer spijtige zaak, want de beste ploeg uit pot 3.
Ik denk als Belgie een stevige organisatie kan bouwen onder Vandereycken, en als enkele jonge spelers als bvb Defour doorbreken, zit kwalificatie er wel in. De gouden portugese generatie loopt ook stilletjesaan op zijn laatste benen (Rui Costa, Joao Pinto, Nuno Gomes, Vitor Baia, Fernando Couto, Luis Figo, Abel Xavier). Wel natuurlijk nog genoeg talent met Pauleta, Deco, Maniche en Ronaldo.
pi_34605236
België gaat het EK weer niet halen en denk dat ze in deze poule 4de of 5de worden. Polen, Portugal en Servië zullen strijden om de eerste 2 plaatsen
volgende wedstrijden:
  maandag 30 januari 2006 @ 09:23:10 #16
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34605290
Belgie gaat het idd zwaar krijgen
  maandag 30 januari 2006 @ 10:04:36 #17
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_34605972
België gaat het niet redden
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_34622281
quote:
Op zondag 29 januari 2006 21:32 schreef BramKVO het volgende:
ik vind deze poule best meevallen voor Belgie. Portugal en Polen zijn op papier de meest 'makkelijke' tegenstrevers uit poule 1 en 2 ( Griekenland buiten beschouwing gelaten). Enkel Servie is een zeer spijtige zaak, want de beste ploeg uit pot 3.
Ik denk als Belgie een stevige organisatie kan bouwen onder Vandereycken, en als enkele jonge spelers als bvb Defour doorbreken, zit kwalificatie er wel in. De gouden portugese generatie loopt ook stilletjesaan op zijn laatste benen (Rui Costa, Joao Pinto, Nuno Gomes, Vitor Baia, Fernando Couto, Luis Figo, Abel Xavier). Wel natuurlijk nog genoeg talent met Pauleta, Deco, Maniche en Ronaldo.
Portugal de makkelijkste opponent die ze uit bak 1 konden krijgen? Lijkt me niet. En van de "gouden" spelers die je noemt zijn alleen Nuno Gomes (pas 29 trouwens) en Figo nog internationals.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34650420
Figo is ook niet meer wat 'ie geweest is... Portugal stond daarentegen wel in de finale van het EK
Zeer gewaardeerd lid van de robotdancefanclub...
pi_34653077
maar ze haalden die finale wel ondermeer dankzij hun gouden generatie hé. Plus het feit dat ze thuis speelden. Ik vind Portugal en Polen zeker geen slechte loting voor Belgie, enkel Servie moest eigenlijk vermeden worden ...
Verder is de poule van NL wel vrij 'makkelijk', net als die van Turkije, Griekenland en Noorwegen.
pi_34653244
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Om nu maar eens een simpel voorbeeld te geven, Nederland heeft het altijd moeilijk tegen Tsjechië. België schakelde Tsjechië in de barrages voor het wk 02 nog vrij "probleemloos" uit.
Terwijl we tegen de mindere landen in die betere groepen als daar zijn pakweg Bulgarije, Roemenië, Kroatië, ... vrijwel altijd geheid eruit gaan ...
Nederland en België zijn op het moment nou niet echt vergelijkbaar.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:49:24 #22
pi_34653267
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:43 schreef BramKVO het volgende:
maar ze haalden die finale wel ondermeer dankzij hun gouden generatie hé. Plus het feit dat ze thuis speelden. Ik vind Portugal en Polen zeker geen slechte loting voor Belgie, enkel Servie moest eigenlijk vermeden worden ...
Verder is de poule van NL wel vrij 'makkelijk', net als die van Turkije, Griekenland en Noorwegen.
Je kan je natuurlijk wel gaan afvragen of het al geen teken aan de wand is dat we zopas nog iemand van die "Gouden Generatie" die al jaren niet meer aan de bak komt bij die Gouden Generatie , de Gouden Schoen hebben gegeven ...
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:51:53 #23
pi_34653348
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:48 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Nederland en België zijn op het moment nou niet echt vergelijkbaar.
Het is ondertussen nochtans wel al van 1997 ! geleden dat Nederland nog van België kon winnen hé. Ondanks het feit dat we regelmatig tegen elkaar gespeeld hebben de laatste jaren. En dat is net wat we bedoelen ...
pi_34653977
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het is ondertussen nochtans wel al van 1997 ! geleden dat Nederland nog van België kon winnen hé. Ondanks het feit dat we regelmatig tegen elkaar gespeeld hebben de laatste jaren. En dat is net wat we bedoelen ...
Dat komt omdat Belgie tegen nederland altijd boven z'n niveau presteert net zoals wij tegen de duitsers. Wanneer hebben de duitsers voor het laatst van ons gewonnen, dat is ook al meer als 10 jaar geleden volgens mij.
pi_34654239
joost-mag-het-weten maar Nederland doet het de laatste 18 jaar een stuk beter dan de Rode Duivels....
volgende wedstrijden:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')