abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35545235
Ey cheukert, wanneer beginnen jullie eigenlijk weer met vliegen?
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35546421
Als het veld goed is en kwa materieel vliegbaar is
Slepen doe we ook 's winters
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 27 februari 2006 @ 17:09:35 #103
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35547055
quote:
Op maandag 27 februari 2006 16:15 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ey cheukert, wanneer beginnen jullie eigenlijk weer met vliegen?
Ging jij niet skieen?
FCT
pi_35547141
skieen? mis ik iets ?
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 27 februari 2006 @ 17:18:25 #105
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35548429
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:09 schreef Mojave het volgende:

[..]

Ging jij niet skieen?
Mejonge, ik ben al weer terug. Zolang gingen we niet hoor
Maar ik zag op de terugweg wel wat moois he, ik zat zo in de auto op een parkeerplaats omdat ik te lui was om er uit te gaan en door wou lezen in mijn boek toen ik vanuit mijn ooghoek een weerspiegeling van een TMG in de ruiten van de auto naast me zag. Dus toen ben ik maar ff uit de auto gaan hangen, bleek later dus dat we vlak in de buurt waren van een zweefvliegveld want ik zag ze later wel op het veld staan. En toen dacht ik, verdomme dat wil ik ook weer. Maar over 2 weekjes is het als het goed is zover
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35548519
Waar was je?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35548614
quote:
Op maandag 27 februari 2006 17:54 schreef cheukert het volgende:
Waar was je?
Euhmz, als je bedoelt waar ik heen skiën was dan was dat in de Harz . Als je die zweefvliegtuigen bedoelt die ik zag dan was dat in de buurt van Osnabruck in Duitsland.
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 27 februari 2006 @ 20:59:20 #109
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35555080
Mooi man, waar zweef jij dan?
FCT
pi_35555645
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:59 schreef Mojave het volgende:
Mooi man, waar zweef jij dan?
Vliegbasis Twenthe bij de Twentsche Zweefvlieg Club. Maar met het sluiten van Twenthe als MOB moeten we nog maar zien of we er kunnen blijven. Maar natuurlijk gaan we uit van het positieve
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 27 februari 2006 @ 21:15:20 #111
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35555695
EHTW het uber veld

Kom je hier uit de buurt?
FCT
pi_35558611
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:15 schreef Mojave het volgende:
EHTW het uber veld

Kom je hier uit de buurt?
Maar natuurlijk Ik neem aan dat jij dan ook hier uit de buurt komt?
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 27 februari 2006 @ 22:48:13 #113
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35559107
Jazeker, Enschede
FCT
pi_35559183
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:48 schreef Mojave het volgende:
Jazeker, Enschede
Dat is dichterbij dan mij, ik woon in Tilligte. Je weet wel, tussen Denekamp en Ootmarsum in. Ligt nog net in de CTR als ik me niet vergis
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 27 februari 2006 @ 22:52:50 #115
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35559296
Haha ja klopt, wel op de rand dan!

Ben helaas maar twee keer op Twente geland met een kist van school, beetje duur 75 euro!!
Twijfel nu of ik lid word van die club hier... ken je VCT een beetje?
FCT
pi_35559425
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:52 schreef Mojave het volgende:
Haha ja klopt, wel op de rand dan!

Ben helaas maar twee keer op Twente geland met een kist van school, beetje duur 75 euro!!
Twijfel nu of ik lid word van die club hier... ken je VCT een beetje?
Nee, niet echt. Ik kom eigenlijk alleen bij de zweefvliegclub. Ik ken hun kisten echter wel en een paar van hun leden vliegen ook bij de TZC.

Wat ik verder nog wel weet is dat sommigen niet uitkijken bij het taxien Paar keer gebeurd dat er een kist van ons op final 29 zat en dat hun er dan nog net voor voor langs taxieden Scheelde metertje ofzo
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 27 februari 2006 @ 22:58:50 #117
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35559557
haha lekker, talenten!
Ook altijd feest op een zonnige zaterdag middag op Dutch Mill Info, alle hobby vliegers op 132.35 constant de freq bezet houden met de meest onzinnige calls
FCT
pi_35560392
Hehe, als we op 11 vliegen dan hebben we zicht op 06/24 waar de VCT vliegt en dan zie je ook nog wel eens van die bumpy landingen. Het zijn soms net stuiterballen
Tralalalala Die Dom Die Dom
  maandag 27 februari 2006 @ 23:28:04 #119
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35560593
whahaha
FCT
pi_35561173


Dit callsign is zo komisch als men de hele tijd touch and go's maakt Echt een keer zo'n gast 10 tocuh and go's ofzo en telkens papa hotel romeo romeo romeo echt 10 keer achter elkaar ofzo. Maar wel een mooie kist
Tralalalala Die Dom Die Dom
  dinsdag 28 februari 2006 @ 08:34:29 #121
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35565080
haha ja hoorde hem ook wel eens op Dutch Mill
wel mooi ding voor een redelijke prijs
FCT
pi_35567481
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 08:34 schreef Mojave het volgende:
haha ja hoorde hem ook wel eens op Dutch Mill
wel mooi ding voor een redelijke prijs
De reden waarom ie er is is echter wat minder. De vorige is namelijk verongelukt in de bossen van klausheide tijdens een oefening nachtvliegen
Tralalalala Die Dom Die Dom
  dinsdag 28 februari 2006 @ 11:11:08 #123
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35567517
Mja dat is zeker een triest verhaal.
De vriend van een meisje wat op Teuge para's vliegt zat er in

Stond de triple R niet eerst op Texel?
FCT
pi_35568245
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 11:11 schreef Mojave het volgende:
Mja dat is zeker een triest verhaal.
De vriend van een meisje wat op Teuge para's vliegt zat er in

Stond de triple R niet eerst op Texel?
De vader van een kameraad van me zat er ook bij in, deze was tevens instructeur bij de TZC. En ook bij de VCT. Een erg triest verhaal inderdaad

[edit]Of de RRR eerst op texel staat weet ik niet maar ik neem aan van wel (zie foto)[/edit
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35568993
Op Texel maken ze heelvaak van bezoekende kisten een foto, dus moeilijk te zeggen eigenlijk
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:13:19 #126
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35570603
oh weet al waar ik hem van ken ACT Air Centre Teuge
FCT
pi_35573233
Zaterdag maken we de hangaar klaar voor het vliegseizoen En als het weer meezit wordt er misschien ook nog gevlogen
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35575796
Afgelopen zondag is er alweer gelierd bij ons
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 28 februari 2006 @ 16:19:08 #129
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35576321
Wat gaat dat eigenlijk allemaal kosten (dus de cursus enzo) voordat je eindelijk je papieren hebt om zelf te mogen vliegen. Hoe gaat alles in zijn werking? En vliegen jullie met eigen toestellen? Of kan je die huren. Wie kan mij in's en out's vertellen.
pi_35576550
Zweefvliegen/motorzweefvliegen/motorvliegen wat wil je precies weten?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35577693
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 16:04 schreef cheukert het volgende:
Afgelopen zondag is er alweer gelierd bij ons
SChooier Het enigste wat er bij ons de afgelopen tijd de lucht in is geweest is de TMG en onze Husky nadat deze weer gerepareerd was
Tralalalala Die Dom Die Dom
  woensdag 1 maart 2006 @ 00:37:06 #132
141503 haphaphap
Ik ben een moviestar
pi_35594015
Nou als het zou kunnen allemaal Laat ik het zo zeggen ik heb nog geen van alle meegemaakt maar toch trekt het me onwijs. Ik kan niet zeggen dat wil ik weten want ik heb geen van alle geprobeerd. Dacht misschien is er iets waar ik mee moet beginnen wat makkelijker is dan de rest en dat ik zo op kan bouwen.
pi_35598049
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:37 schreef haphaphap het volgende:
Nou als het zou kunnen allemaal Laat ik het zo zeggen ik heb nog geen van alle meegemaakt maar toch trekt het me onwijs. Ik kan niet zeggen dat wil ik weten want ik heb geen van alle geprobeerd. Dacht misschien is er iets waar ik mee moet beginnen wat makkelijker is dan de rest en dat ik zo op kan bouwen.
Dan moet je met zweefvliegen beginnen . Het is een betaalbare sport (ik denk voor het vliegen zelfs de betaalbaarste), je leert er echt vliegen en het is nog eens ontzettend leuk ook. En de meeste clubs hebben ook wel een motorzwever in het bezit dus dan zou je daar eventueel ook kunnen gaan lessen. Bijkomend voordeel is ook nog eens dat er waarschijnlijk altijd wel een zweefvliegclub bij je in de buurt zit omdat er in principe geen verharde startbanen nodig zijn maar een grasstrook al genoeg is.

http://www.zweefportaal.nl/ <---- Dit is ook een erg goede link mocht je meer over zweefvliegen te weten willen komen

Motorvliegen kan ik je helaas niks over vertellen
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35603325
Ligt er ook sterk aan hoeveel tijd en moeite je beschikbaar wilt stellen.

Zweefvliegen is echt een clubsport, vergt veel tijd. Je kan niet zomaar als je zin hebt om te vliegen een uurtje gaan vliegen en weer wegwezen. Als je wil vliegen meot je ook anderen in de lucht helpen. Het kan dus zijn dat je een hele dag op t veld staat mensen weg te helpen en zelf maar 2 korte vluchtjes maakt. Ook moet je in de winter meehelpen aan het onderhoud bij bijna alle clubs. Bij zweefvliegen heb je ook niet echt een speciale aparte cursus ofzo, er zijn altijd instructeurs aanwezig (althans is de bedoeling)

Motorvliegen en zweefvliegen kan je niet echt met elkaar vergelijken. Bij motorvliegen boek je 2 uurtjes, ga je vliegen en kan je weer naar huis, je hebt veel minder het clubgevoel dus. Daarentegen kan je weer wel bijv. relaxte vliegtripjes maken naar andere velden, waar je zweefvliegend niet of met moeite zou kunnen komen. Je vertrekt, landt op een ander veld, bestelt een tosti en gaat weer weg. De opleiding van motorvliegen is vaak wel een cursus, je boekt bij een vleigtuig een instructeur erbij.

Zelf vind ik zweefvliegen gewoon leuker, maar motorvliegen zo nu en dan is ook heel leuk..

En kwa poen>
Zweefvliegen is heel betaalbaar, met een jaartje vliegen beginnend moet je rekening houden met 750e á 1000e, vaak zijn er ook jeugdtarieven, betaal je net ietsjes minder, verschilt per club;
Motorvliegen is vrij prijzig. Voor je brevet (PPL) ben je zo rond de 10k15-20k kwijt. Ligt er natuurlijk ook aan of je aanleg ervoor hebt of niet. Een uurtje vliegen in een 4zitter kost vaak zo rond de 150e. De prijs op jaarbasis ligt er dus aan hoeveel je vliegt.

Ik zou zeggen, neem een introductie vluchtje bij een motorvliegclub en een zweefvliegclub, laat je goed informeren en neem een besluit of doe het allebei

[ Bericht 0% gewijzigd door cheukert op 01-03-2006 13:40:30 ]
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:13:20 #135
36666 Furious
animalist.
pi_35603449
Je bent eerder rond de 15-20k kwijt voor je PPL, het wettelijk minimum is 45 uur voor je examen, daar gaan ze dus vanuit in de prijs, maar meestal kom je uit op zo'n 60-65 uur.
Ik post om het posten.
pi_35604301
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:13 schreef Furious het volgende:
Je bent eerder rond de 15-20k kwijt voor je PPL, het wettelijk minimum is 45 uur voor je examen, daar gaan ze dus vanuit in de prijs, maar meestal kom je uit op zo'n 60-65 uur.
Is gewijzigd er zijn trouwens zat mensen die het binnen die 45 uur doen, ook nog een hele hoop dus die dat niet lukt. Als je veel vliegt in een korte tijd leer je t ook sneller
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:58:19 #137
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35613605
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:13 schreef Furious het volgende:
maar meestal kom je uit op zo'n 60-65 uur.
Prutsers!
FCT
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:02:11 #138
36666 Furious
animalist.
pi_35613724
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:58 schreef Mojave het volgende:

[..]

Prutsers!
Ik vertel alleen maar wat mij verteld word. Ik ben nog niet eens met de praktijk begonnen.
Ik post om het posten.
  woensdag 1 maart 2006 @ 18:08:57 #139
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35613937
hehe, naja het zal best waar zijn.
bij een intergrated f-ATPL opleiding zie je veel meer progressie dan bij een club oid, grotendeels omdat het een fulltime opleiding is.
FCT
pi_35618144
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:58 schreef Mojave het volgende:

[..]

Prutsers!
Niet iedereen heeft Twents vliegtalent
Tralalalala Die Dom Die Dom
pi_35620278
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 18:08 schreef Mojave het volgende:
hehe, naja het zal best waar zijn.
bij een intergrated f-ATPL opleiding zie je veel meer progressie dan bij een club oid, grotendeels omdat het een fulltime opleiding is.
Bij Stella krijg je toch als één van de weinige integrated f-atpl ppl tussendoor?
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 1 maart 2006 @ 21:52:33 #142
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35623066
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:00 schreef YellowLedbetter het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft Twents vliegtalent
haha
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 20:53 schreef cheukert het volgende:

[..]

Bij Stella krijg je toch als één van de weinige integrated f-atpl ppl tussendoor?
Klopt! op solo verklaring mag je niet naar het buitenland vandaar.
Vroeger toen het nog rob vd sigtenhorst was kreeg je in je PPL nog een beperking zodat je buiten school om niet kon vliegen!
FCT
pi_35623751
Op hoeveel uur hebben ze je PPL gepland daar?
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 1 maart 2006 @ 22:14:37 #144
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35624378
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 22:04 schreef cheukert het volgende:
Op hoeveel uur hebben ze je PPL gepland daar?
Dat is een goeie, heb dat deel van de syllabus niet hier dus kan het je niet exact vertellen.

Bij mij was het in elk geval zo dat mijn eerste solo vlucht na 11 uur was, daarna 10 maand ATPL theorie zonder vliegen.
Na die ATPL heb ik nog 43 uur gevlogen tot aan PPL, dat was incl. een aantal (stuk of 4) opfris lessen vanwege de theorie tijd.
FCT
  donderdag 2 maart 2006 @ 01:36:32 #145
36666 Furious
animalist.
pi_35631207
Heeft iemand trouwens enig idee hoeveel een Instrument Rating kost bovenop je PPL?
Ik post om het posten.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:13:58 #146
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35633698
ook weer 45 uur waarvan er 15 in een sim mogen zijn.
Onze IFR single engine kist kost 250,- uur dus dat gaat hard!
FCT
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:27:25 #147
36666 Furious
animalist.
pi_35633918
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:13 schreef Mojave het volgende:
ook weer 45 uur waarvan er 15 in een sim mogen zijn.
Onze IFR single engine kist kost 250,- uur dus dat gaat hard!
Hmm, onze IFR kist kost geen cent meer. Maar ik kan dus verwachten dat het nog een ~15k wordt?
Ik post om het posten.
  donderdag 2 maart 2006 @ 09:42:47 #148
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_35634264
ja zoiets ben je wel kwijt maar wel vet hoor IFR vliegen!!
FCT
pi_35637650
En nog een hoop theorie
Ik steek je moeder in de fik!
pi_35811262
Kai Tak is cool!
Ik vindt het wel jammer dat ze hem nu gaan sluiten.
747's kunnen er moeilijk landen vanwege de flats en de bergen, maar kleine vliegtuigen 737 en fokker's en dergelijke kunnen daar wel gewoon makkelijk landen.
Pilooten gingen ook klagen dat de baan te kort was.
Mjah, waarom hebben ze dan niet gewoon de landingsbaan verlengt?
Een groot vliegveld bij een grote berg en een stad bouwen is niet handig he.

http://video.google.com/videoplay?docid=3767197400006514326&q=Kai+Tak
Amstelveen de beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')