ik las de eerste paar keer over het woordje niet heenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:28 schreef menesis het volgende:
[..]
Hmz. Over dat 2d ben ik ABSOLUUT niet met je eens! Natuurlijk is er zoiets als concept art, maar er zijn JUIST ook heel veel 3d artiesten die met 3d programma\'s werken omdat ze niet kunnen tekenen (of nooit de moeite hebben genomen). zowiezo is 2d tekenen en 3d modelleren een totaal andere wereld in mijn ogen. Hetgene wat wel overeen komt is het oog voor compositie, kleur en dat soort dingen.
Ik volg nu 2 jaar een opleiding waar je best aardig leert tekenen (industrieel ontwerpen @ delft), maar toch werk ik mijn persoonlijke projecten direct in 3d programma\'s uit.
Dies wel nicequote:Op donderdag 16 februari 2006 01:39 schreef Esc het volgende:
[afbeelding]
moest een nieuw vervoermiddel ontwerpen voor school
Booleans to the rescue!quote:Op donderdag 16 februari 2006 01:39 schreef Esc het volgende:
[afbeelding]
moest een nieuw vervoermiddel ontwerpen voor school
Grappig, eens proberenquote:Op donderdag 16 februari 2006 14:19 schreef eer-ik het volgende:ik had gister nog een topic geopend over een programmaatje: Sketchup.
Had dit topic niet eens gezien![]()
sketchup
Kan je ook wel geinige dingen mee. Heel makkelijk programma is het
klein voorbeeldje:
[afbeelding]
Wow nice! Lijkt er idd op!quote:Op donderdag 16 februari 2006 14:09 schreef menesis het volgende:
Ik weet niet in hoeverre de fokkers op tweakers in het 3d topic kijken, maar ik post het hier ook maar:
ik wilde al een tijd de onderwater lichteffecten van finding nemo namaken. Ik probeerde het eerst de hele tijd met een spotlight met een geanimeerde projector map (dus dan is het een soort beamer) maar dat gaf nooit het gewenste resultaat.
Nu ben ik sinds kort begonnen met mental ray en meteen heb ik het water probleem weten op te lossen
[afbeelding]
Naar mijn idee komt dit vrij precies overeen met het water uit finding nemo!
klik hier voor een filmpje (divX 6)
(rendertijd dik een uuren dan te bedenken dat volumelight nog uit staat!)
je kan de paaltjes ook door array laten genererenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:35 schreef JapyDooge het volgende:
[..]
lol jaresizen ergens mee? (Jasc Animation Shop ofzo?)
iemand een idee hoe je zoiets makkelijk maakt?
[afbeelding]
wat ik nu doe is 1 paal tekenen, dmv 2 blokjes op invert de schuine hoekjes eraf halen en een latje erachter, daarna iedere paal kopierenmss is het wel de snelste manier hoor
of?
Hmm klinkt logisch allemaal ja, maar mijn software heeft die functie dus niet. Copy/paste van de objectgroep werkt dus wel en dan verschalen naar locatie > x0,y4,z0quote:Op donderdag 16 februari 2006 16:25 schreef menesis het volgende:
of 'snapshot'
(dan laat je 1 paatlje over een line bewegen, vervolgens kies je snapshot en dan kun je aangeven om de hoveel frames hij een snapshot moet maken en dan zie je een rij paaltjes op je getekende lijn.)
Kun je met array dan ook makkelijk een rij paaltjes in een kronkel neerzetten?
KPov Modelerquote:Op donderdag 16 februari 2006 22:49 schreef menesis het volgende:
wat gebruik je dan?
Het gebruikt idd povray als rendererquote:Op donderdag 16 februari 2006 23:11 schreef menesis het volgende:
wauw; die kende ik nog nietis dat van dezelfde tent als 'povray' (dat is dan weer een renderer)
Wow idd nicequote:Op donderdag 16 februari 2006 23:57 schreef Googolplexian het volgende:
Beste 3D car tutorial OOIT:
http://www.munkmotion.com/tutorials/nsx/index.htm
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 00:17 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik zweer bij 3DS MAX. Een paar voorbeeltjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |