abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36650525
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..

- mijn zolder (hoe die moest worden, is nooit zo geworden)
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
welk(e) programma('s) gebruikte je daarbij?
pi_36650604
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..


[afbeelding]

Van boven naar beneden

- mijn zolder (hoe die moest worden, is nooit zo geworden)
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
Ik denk dat als je wat meer tijd aan de belichting besteed dat het er dan opeens veel mooier uit ziet. Render de bovenste scene eens met global illumination. Dan weerkaatsen de belichte oppervlaktes ook weer het licht en dan wordt bijv het plafond ook zichtbaar, net als in het echt...
pi_36651957
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:50 schreef xenophoniac het volgende:

[..]

welk(e) programma('s) gebruikte je daarbij?
Ik gebruik al een paar jaar Cinema 4D.
pi_36652204
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 19:52 schreef menesis het volgende:

[..]

Ik denk dat als je wat meer tijd aan de belichting besteed dat het er dan opeens veel mooier uit ziet. Render de bovenste scene eens met global illumination. Dan weerkaatsen de belichte oppervlaktes ook weer het licht en dan wordt bijv het plafond ook zichtbaar, net als in het echt...
Die bovenste had ik gemaakt op me AMD1500+ , ging allemaal al niet zo snel en met een paar lights erin was het helemaal huilen met de pet op. dus liet ik die belichting maar achterwegen omdat ik geen geduld had met renderen. en die file staat ergens op een backup DVD'tje dus ff opnieuw renderen gaat niet. ..

[ Bericht 5% gewijzigd door -Jewcookie- op 04-04-2006 22:19:12 ]
pi_36655767
-edit-

lamaa had mezelf gequote

[ Bericht 45% gewijzigd door -Jewcookie- op 04-04-2006 22:19:34 ]
pi_36664757
Mjah, er zijn zoveel tekenprogramma's tegenwoordig.
Ik ben eigelijk opzoek naar een tekenprogramma waarmee makkelijk maar goed te animeren valt.
Het schijnt dat Talpa van John Cinema 4D gebruikt.
Amstelveen de beste
pi_36666650
Ik zou wel eens met die nieuwe Hair module willen spelen van cinema. Ziet er echt heel vet uit.

Hier een filmpje ervan.

http://www.maxon.net/page(...)vie_symmetrycut.html

pi_36670804
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:29 schreef anisubs het volgende:
Mjah, er zijn zoveel tekenprogramma's tegenwoordig.
Ik ben eigelijk opzoek naar een tekenprogramma waarmee makkelijk maar goed te animeren valt.
Het schijnt dat Talpa van John Cinema 4D gebruikt.
staat talpa dan bekend om zijn supergeweldige 3d animaties?? niet bij mijn weten
kijk dan hoe de echte pro's het doen: http://www.blur.com/indexs.html
klik op about us en dan tools
kijk meteen even onder animation en dan bijv shorts want die zijn over het algemeen hilarisch!
  woensdag 5 april 2006 @ 13:23:53 #209
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_36671077
tvp
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_36675554
quote:
Op woensdag 5 april 2006 13:15 schreef menesis het volgende:

[..]

staat talpa dan bekend om zijn supergeweldige 3d animaties?? niet bij mijn weten
kijk dan hoe de echte pro's het doen: http://www.blur.com/indexs.html
klik op about us en dan tools
kijk meteen even onder animation en dan bijv shorts want die zijn over het algemeen hilarisch!

Die gasten zijn idd vrij pro. Die filmpjes met die holbewoner en die met dat knaagdier zijn echt grappig.
  woensdag 5 april 2006 @ 16:24:13 #211
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_36678294
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 18:51 schreef -Jewcookie- het volgende:
Dit zijn nog een paar werkjes van een paar jaar geleden. Het modelen gaat me nu wel wat beter af maarja moet ergens beginnen he..


[afbeelding]

Van boven naar beneden

- mijn zolder (hoe die moest worden, is nooit zo geworden)
- zomaar een modelletje
- Logo voor een feest
- Park in me woonplaats. Ben er al een stuk verder mee maar had niet zo snel een render bij de hand.
netjes
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_36684706
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:24 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

netjes
Dank dank.

Ben je inmiddels al weer aan iets begonne JapyDooge ??
  woensdag 5 april 2006 @ 20:33:47 #213
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_36687038
quote:
Op woensdag 5 april 2006 19:32 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

Dank dank.

Ben je inmiddels al weer aan iets begonne JapyDooge ??
lol nee niet echt zit nu op mn werk (ja, sinds ik werk heb hou ik geen tijd meer over ) maar kan mn pc niet meer bereiken Apache is down, niet te pingen, geen telnet en geen remote desktop schiet niet op
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_36694064
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:33 schreef JapyDooge het volgende:

[..]

lol nee niet echt zit nu op mn werk (ja, sinds ik werk heb hou ik geen tijd meer over ) maar kan mn pc niet meer bereiken Apache is down, niet te pingen, geen telnet en geen remote desktop schiet niet op
In 1 woord.... "Klote !" zeg maar. En om half 9 hoor je niet meer op je werk te zitten. Dan hoor je lekker op de bank of zo te zitten met een biertje ofzo.
  donderdag 6 april 2006 @ 13:39:49 #215
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_36706249
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:36 schreef -Jewcookie- het volgende:

[..]

In 1 woord.... "Klote !" zeg maar. En om half 9 hoor je niet meer op je werk te zitten. Dan hoor je lekker op de bank of zo te zitten met een biertje ofzo.
mja idd ach weekje avonddienst ook wel relaxed
hij draait weer trouwens had mn nvidiadriver gesloopt en heb een reboot gegeven van afstand, toen wilde ie niet meer starten
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_36895726
Nou, heb weer eens de tijd (en zin gevonden om een beetje te moddelen. Ben bezig een koets te bouwen die ik voor mijn huisje kan zetten.

Een rendertje van me huisje dichtbij..


Dit word de koets die ik aan het fixen ben.


wielen zijn een beetje low poly maar dat zie je strax toch niet met een mooie texture erop en wat meer afstand.
  woensdag 12 april 2006 @ 19:23:00 #217
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_36896351
Oeh je huisje heeft een lief sfeertje van dichtbij gezellig

Ik wil ook weer wat 3d-zooien maar heb mn OpenGL driver gesloopt
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  woensdag 12 april 2006 @ 19:31:03 #218
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_36896577
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  woensdag 12 april 2006 @ 21:18:58 #219
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_36900567
heeh funny GVR Zomaar? of ist voor een game?
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  woensdag 12 april 2006 @ 21:35:50 #220
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_36901473
Het was voor een isometrische flash site, voor een klant die we verder niet bij name hoeven te noemen.
Dit was de binnenkant van datzelfde winkeltje.


Ik heb het gemaakt in Lightwave.
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  woensdag 12 april 2006 @ 22:16:51 #221
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_36903762
netjes
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  woensdag 12 april 2006 @ 23:06:56 #222
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_36905896
isometrisch tekenen in een 3d programma
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_36909970
@ deGVR. Ziet er leuk uit man, zou idd zo uit een spelletje kunnen zijn.
  donderdag 13 april 2006 @ 08:18:20 #224
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_36911268
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:06 schreef coz het volgende:
isometrisch tekenen in een 3d programma
Jup.
Eigenlijk is het truukje heel simpel.

Het enige wat je hoeft te doen is de camera onder een hoek van 45 graden op het object te richten... Vervolgens de camera heeeeeeelllllll veeeeeeeerrrrr de ruimte insturen en dan vanaf die grote afstand heeeeellll veeeeerrr inzoomen. Dan raakt het perspectief verloren en krijg je dus dit isometrische effect.

Het zelfde vertekende perspectieft zie je bijvoorbeeld ook bij satelietfoto's

Daarnaast heb ik ook een celshader gebruikt om het wat vrolijker te krijgen.



Leuk detail is ook wel dat ik geen enkele texture heb gebruikt in dit project, dat maakt dat ook dat het zo snel als de bliksem rendert... Heerlijk.

Bedankt voor de complimentjes!

[ Bericht 3% gewijzigd door deGVR op 13-04-2006 08:50:39 ]
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  donderdag 13 april 2006 @ 08:43:36 #225
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_36911446
Ik zou nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag een 3-d poppetje willen hebben met mijn eigen verhoudingen voor op mijn modelwebsite, dus als iemand nog een uitdaging zoekt.........
That's the way the cookie crumbles
pi_36914311
netjes netjes GVR Ik ga dat ook eens proberen :D
@ IJzercookie: zo goed ben ik er niet in maar mss iemand anders
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  donderdag 13 april 2006 @ 10:58:14 #227
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_36914600
Dit heb ik een tijdje geleden gemaakt met truespace 6.6
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  donderdag 13 april 2006 @ 11:03:34 #228
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_36914755
woei, dat ziet er hendig sjiek uit
Mocht effe duren denk?
Hoewel de vormen op zich, niet echt lastig zijn. Brood en beker zijn denk het lastigst om te maken
Wel top
Signature.
  donderdag 13 april 2006 @ 11:08:22 #229
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_36914888
Ik ben ook helemaal geen goede modeller, meer een lighting en texture nerd ghehe

Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  donderdag 13 april 2006 @ 11:23:31 #230
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_36915330
quote:
Op donderdag 13 april 2006 11:08 schreef clowncloon het volgende:
Ik ben ook helemaal geen goede modeller, meer een lighting en texture nerd ghehe
Dat doet er verder toch ook niet echt toe..
Het ziet er leuk uit, en daar gaat hem om
Signature.
pi_36916350
@clowncloon: tof man
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_36916868
@Clowcloon, een goede texture doet soms meer dan een goed model. Dat plaatje met dat glas melk ziet er mooi uit. Vooral die belletjes op de melk doen het hem. Dat plaatje met die vage huisjes is grappig. Strall een leuk sfeertje uit. Heb je die bomen ook zelf gemoddeld ?
  donderdag 13 april 2006 @ 12:17:28 #233
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_36916941
idd, goede belichting en textures doen zelfs een rukmodel goed uit de verf komen
Het is eigenlijk maar 1 boom, beetje gedraaid e.d. Heel simpel gewoon een stam met nurbs en die blaadjes is een transparante map geroteerd en gebundeld in bosjes....easy peasy!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_36917287
Zat al te kijken of die boom een kopie was. Kon het maar 1 keer ontdekken in de boom die het dichtste bij staat en de doom die het 1 na verst staat. De rest lijkt een ander model te zijn. Mooi gemaakt man.
  donderdag 13 april 2006 @ 13:42:54 #235
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_36919688
thanks, ik moet meestal redelijk saaie technische profielen modellen, dus dit soort dingen is een soort afleiding....erg leuk om te doen!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_36922280
Die huisjes zijn idd wel vet hoor Zou je een hele leuke game mee kunnen maken!
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
  donderdag 13 april 2006 @ 15:04:08 #237
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_36922368
quote:
Op donderdag 13 april 2006 15:01 schreef JapyDooge het volgende:
Die huisjes zijn idd wel vet hoor Zou je een hele leuke game mee kunnen maken!
ja met een gigantiese trol die ze met een grote hamer platslaat..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_36922718
zoiets idd en de lemmings wonen er dan in ofzo
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_36923362
quote:
Op donderdag 13 april 2006 13:42 schreef clowncloon het volgende:
thanks, ik moet meestal redelijk saaie technische profielen modellen, dus dit soort dingen is een soort afleiding....erg leuk om te doen!
Jij moet second life gaan spelen ... kun je nog geld verdienen!

Calm down, please!
pi_36923532


Een cell render van me koetsje
pi_36924409
Netjes cookie, alleen het perspectief doet me wat vreemd aan, net of het huis voorover hangt
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_36928464
Heb je je drivers nou al gefixt jaapie ?
pi_36939357
nee zojuist heel mn kernel gesloopt zelfs, zit nu op een unstable development branch
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_36979719
enkele render-vraagjes voor de kenners hier:

Op dit moment maak ik voor mijn afstudeerproject een 3dmodel van het door mij ontworpen gebouw in 3D studio.
Ik heb in mijn scene een skylight als lichtbron. Echter, om enkele extra effecten te krijgen (qua uitlichting e.d.) wil ik enkele spots/omnis toevoegen. Maar, zodra ik een lamp in mijn model gooi, overruled hij de skylight (met andere woorden, je ziet alleen nog maar de ingevoegde lamp). Is er ergens een vinkje waarmee je aan kan geven dat het complementair aan de skylight is o.i.d.?

Ten tweede: ik heb veel glas in mijn model. Heel veel glas. Nu weet ik dat het behoorlijk tricky is om goed glas te krijgen. Dus met een tutorial http://www.3dnuts.com/tutorials/mat_glass.shtml heb ik een glasmateriaal gemaakt. In een voorbeeldje (twee glasplaten met een betonnen wandje erachter, gras eronder etc. ziet het er echt behoorlijk goed uit:



echter, wanneer ik het in mijn model toepas, krijg ik hetvolgende resultaat:



zoals te zien is: grijze puntjes in het glas. Heel veel grijze puntjes. Ik heb het aantal bounces van het licht op 3 staan, dus dat zou het niet moeten zijn. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, of hoe dit op te lossen is?
pi_37137116
Glassex.. krijg je die puntjes wel mee weg denk ik
pi_37137654
ehhh ...
blader deze tut eens door: http://www.munkmotion.com/tutorials/nsx/index.htm

erg mooi glas aldaar

quote:
After much hastle I was able to make realistic windows, which by the way, are only transperent to the camera, and RAYTRACE lights, Normal lights will not shine through a raytrace material.
Calm down, please!
pi_37143072
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:57 schreef Tim59 het volgende:
enkele render-vraagjes voor de kenners hier:

Op dit moment maak ik voor mijn afstudeerproject een 3dmodel van het door mij ontworpen gebouw in 3D studio.
Ik heb in mijn scene een skylight als lichtbron. Echter, om enkele extra effecten te krijgen (qua uitlichting e.d.) wil ik enkele spots/omnis toevoegen. Maar, zodra ik een lamp in mijn model gooi, overruled hij de skylight (met andere woorden, je ziet alleen nog maar de ingevoegde lamp). Is er ergens een vinkje waarmee je aan kan geven dat het complementair aan de skylight is o.i.d.?
In welke renderer? Als je gewoon de scanline gebruikt moet je wel de lighttracer aan hebben
In mentalray moet je finalgather aanzetten voor skylights dacht ik
quote:
Ten tweede: ik heb veel glas in mijn model. Heel veel glas. Nu weet ik dat het behoorlijk tricky is om goed glas te krijgen. Dus met een tutorial http://www.3dnuts.com/tutorials/mat_glass.shtml heb ik een glasmateriaal gemaakt. In een voorbeeldje (twee glasplaten met een betonnen wandje erachter, gras eronder etc. ziet het er echt behoorlijk goed uit:

[afbeelding]

echter, wanneer ik het in mijn model toepas, krijg ik hetvolgende resultaat:

[afbeelding]

zoals te zien is: grijze puntjes in het glas. Heel veel grijze puntjes. Ik heb het aantal bounces van het licht op 3 staan, dus dat zou het niet moeten zijn. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, of hoe dit op te lossen is?
Waarschijnlijk ook weer een probleempje door die skylight icm foute instellingen. Misschien kun je ervoor zorgen dat het glas geen schaduw werpt? (rechtsklikken op t glas en dan cast/receive shadow uitzetten. Het glas is toch doorzichtig, tenzij het vies is )
En verder ligt het weer aan de gebruikte renderer
  vrijdag 21 april 2006 @ 01:45:04 #248
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_37150387
woei mn OpenGL werkt weer binnenkort weer eens wat proberen )
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
pi_37150724
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 01:45 schreef JapyDooge het volgende:
woei mn OpenGL werkt weer binnenkort weer eens wat proberen )
Wat ga je maken dan Japy ?
  vrijdag 21 april 2006 @ 10:06:58 #250
114740 JapyDooge
NoxiousPluK
pi_37153359
ik heb geen flauw idee een fiets ofzo
EVE Online: CEO van Jovian Legacy, alliance executor van Jovian Empire. Join 'JOVLEG Public' ingame. Blink spelen? http://cogdev.net/blink/ gebruik referalcode 'jovianblink' voor gratis startcredits. IRC
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')