Godverdegodver.... zie ik net hier m'n factuur van debitel. Staat er ¤20,- op voor een uur bellen naar betaalde servicenummers.
Van voor af aan:
Abbonnement loopt bijna af dus ik ga naar de debitel shop waar zo'n incompetente grafsnol mij weet te vertellen dat ik alleen het allergoedkoopste toestel van LG
![]()
kan krijgen bij een verlenging van 2 jaar.
Wel kan ik een nieuw (goedkoper en meer belminuten) abbonnement afsluiten en dan de allerduurste Samsung gratis meenemen.
Ik probeer het arme schaap aan het verstand te brengen dat ik gewoon wil VER-LENG-EN en een nieuw toestel, nee ik hoef geen ander nummer en een gratis printer. Na 10 minuten verlaat ik, totaal verbijsterd over zoveel bureaucratie en onkunde, de Debitel shop.
Thuis denk ik... laat ik eens bellen naar die geile servicelijn van ze: 0900-DEBITEL!
Dit gesprek kost 1 cent per minuut exclusief het gebruik van uw mobiele telefoon. Mooi, ik heb toch genoeg belminuten...
50 minuten later krijg ik een vriendelijke kerel aan de telefoon die er ook niks aan kan doen dat ik zolang moet wachten. Hij weet mij binnen 2 minuten te vertellen dat ik gewoon dat dure type telefoon kan krijgen bij verlenging. Binnen 10 dagen hebt u hem in huis. Mooi! Dat is dat, ik sluit nog een extra abbonnement af bij debitel (sim-only) en hang op.
![]()
Goed geregeld!
Nu krijg ik een factuur waar ik dus ¤20,- moet betalen om de servicelijn te bellen van debitel waar ik al 5 jaar klant ben en inmiddels dus 3 abbonnementen heb lopen.
Dit weiger ik echt te betalen. Als ze een uur aan belminuten hadden afgetrokken snap ik. Maar nu moet ik ¤20,- om aan die frotters door te geven dat ik klant wil blijven en dat ik nog een extra dienst van ze wil kopen.
Het ergste nog... als ik 0900-debitel met de KPN vaste aansluiting had gebeld zou het maar 60 cent kosten!