volgens mij is dat van Patrick Hernandezquote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:15 schreef Revelation het volgende:
The Village People - Born To Be Alive. Dat is echt zoeen oldies jaren tachtig nummer![]()
Dat is wel zeker van Patrick Hernandez.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:20 schreef buzzer het volgende:
[..]
volgens mij is dat van Patrick Hernandez
Dat wijf moeten ze inderdaad afschieten.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:08 schreef Candera het volgende:
Meest recente voorbeeld is ene Lucie Silvas, die met het nummer 'Nothing else matters' wereldwijde bekendheid geniet.
Moahhh, wat ha'k da gemist eh!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:15 schreef Revelation het volgende:
The Village People - Born To Be Alive. Dat is echt zoeen oldies jaren tachtig nummer![]()
Voor deze opmerking verdien je eigenlijk wel een paar flinke zweepslagen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:13 schreef Tobbes het volgende:
Over het algemeen heb je gelijk. Lucie Silvas vind ik nog wel aardig...
Klopt, maar je heb ook een versie van the Village People.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:20 schreef buzzer het volgende:
[..]
volgens mij is dat van Patrick Hernandez
Die Lucie Silvas versie wel ja.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:37 schreef Maikuuul het volgende:
Verschrikkelijk liedje dat Nothing else matters
Ja oke, maar dat liedje duurt zo lang :/quote:
Nooit van gehoord en Discogs kent 'm ook niet:quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:41 schreef Revelation het volgende:
[..]
Klopt, maar je heb ook een versie van the Village People.
Lang?? LANG?!?!?!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:47 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat liedje duurt zo lang :/
Vond em al zo vaag bekend klinken.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:09 schreef JaFFe het volgende:
Talk van coldplay is ook nogal gejat.. Het orgineel is computerlove van Kraftwerk
Die heeft enkel het beroemde rifje gebruikt... En zelfs meneer Page zo ver gekregen om in de clip te verschijnen...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:15 schreef Mei-li het volgende:
Led Zeppelin - Kashmir geruďneerd door onze negroide vrind: Puff Daddy - Come With Me
Toptopic!
Inderdaad, daar stoorde ik mij dus ook aan! Kut pauperquote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:19 schreef Sjoewe het volgende:
Jamie Cullum moet ook echt met z'n smerige nepjazz vingers van Jeff Buckley en Radiohead afblijven
Dat is nou juist wat het nummer kék maaktquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:48 schreef Bebop het volgende:
[..]
Die heeft enkel het beroemde rifje gebruikt... En zelfs meneer Page zo ver gekregen om in de clip te verschijnen...
Maar het is niet het nummer. Die sloerie uit de OP heeft doodleuk het hele nummer van Metallica door de Sky Radio relaxte muziekmixer gegooid...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:52 schreef Mei-li het volgende:
[..]
Dat is nou juist wat het nummer kék maakt![]()
Ja daar heb je gelijk in lieve Bebop, totaal inspiratieloos.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:56 schreef Bebop het volgende:
[..]
Maar het is niet het nummer. Die sloerie uit de OP heeft doodleuk het hele nummer van Metallica door de Sky Radio relaxte muziekmixer gegooid...
Wat lul je nou? Die versie is stukken beter dan de zeer overgewaardeerde versie van Metallica met die kutzanger. Deze klinkt tenminste mooi en rustig, precies zoals dat nummer moet zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:08 schreef Candera het volgende:
Meest recente voorbeeld is ene Lucie Silvas, die met het nummer 'Nothing else matters' wereldwijde bekendheid geniet.
Wat lul jij nou? Natuurlijk is James Hetfield niet de meest geweldige zanger, maar hij zingt het lied zoals het hoort. Er hoort ook gewoon en scheurende gitaarsolo in het midden en niet kut geplingel op een tyfus piano. Neem trouwens als voorbeeld Phil Collins met "Against all odds" ook niet de meest zuivere uitvoering en ook niet de meest schitterende stem, maar zo hoort het lied gewoon gebracht te worden. Later krijg je die hijghoer Mariah Carrey met al haar valse lucht die het lied ongetwijfeld veel zuiverder zingt maar het klinkt nergens naar... I rest my casequote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Die versie is stukken beter dan de zeer overgewaardeerde versie van Metallica met die kutzanger. Deze klinkt tenminste mooi en rustig, precies zoals dat nummer moet zijn.
James....wat een kutzanger is dat toch
En wie bepaalt dat? Jij? I don't bloody think so.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:43 schreef Outside_lines het volgende:
[..]
Wat lul jij nou? Natuurlijk is James Hetfield niet de meest geweldige zanger, maar hij zingt het lied zoals het hoort.
Een cover is pas overbodig als het een exacte kopie van het origineel is. Dat is in het geval van Nothing Else Matters niet zo.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:26 schreef Outside_lines het volgende:
Moet niet hoor, mensen zijn toch wel creatief genoeg om zelf iets te schrijven (ook al is het afgeleid van iets anders)? Beter dan gewoon jatten/coveren/hoe je het ook wilt noemen
Altijd al zo geweest hoor. In 1963 was de eerste Rolling Stones single ook gewoon een Chuck Berry cover.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:08 schreef Candera het volgende:
Het coveren van succesnummers uit het verleden. De laatste jaren is het aan de orde van de dag.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:11 schreef Jordy-B het volgende:
Nothing Else Matters een golden oldie noemen...
Als je dan toch een nummer wil afkraken...
och nou vind ik lucie silvas nou ook weer niet zo slecht... ik stoor me mateloos aan dat esmee-gebler in listen to your heart. Maar goed, er word hier heel heilig gedaan over rockbands terwijld ie juist hun grootste inspiratie maar ook leentjebuur halen uit de kalssieke richting. maar omda tpop zo lekker "commercieel" is (wat een term weer...) is pop natuurlijk de boosdoener...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:52 schreef Rocho het volgende:
Maar aan de andere kant vind ik bands die Golden Oldies met een knipoog aanranden wel leuk. Neem bijvoorbeeld alles van Me First & The Gimme Gimmes, Wonderwall van Mike Flower Pops, Vienna van Bad Newz.. 't is allemaal niet serieus bedoelt (itt. Lucie Silvas of Jan Wayne) en dan moet 't wat mij betrefd wel kunnen...
Ben 't compleet met je eens. Zelf ook fan van Richard Cheese, meesterlijkquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:52 schreef Rocho het volgende:
Maar aan de andere kant vind ik bands die Golden Oldies met een knipoog aanranden wel leuk. Neem bijvoorbeeld alles van Me First & The Gimme Gimmes, Wonderwall van Mike Flower Pops, Vienna van Bad Newz.. 't is allemaal niet serieus bedoelt (itt. Lucie Silvas of Jan Wayne) en dan moet 't wat mij betrefd wel kunnen...
Ah, dus een nummer hoort niet zo te zijn als het oorspronkelijk gecomponeerd is. Dat hoort anders te zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Die versie is stukken beter dan de zeer overgewaardeerde versie van Metallica met die kutzanger. Deze klinkt tenminste mooi en rustig, precies zoals dat nummer moet zijn.
Ja... alleen is z'n laatste album echt heel zwak.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:06 schreef BSE-kippetje het volgende:
[..]
Ben 't compleet met je eens. Zelf ook fan van Richard Cheese, meesterlijk![]()
en toen klikte je er opquote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:12 schreef MrBean het volgende:ik dacht dat dit topic over de golden oldies onder de verkrachtingen ging.
Al is die van 'nothing else meatters' wel een kutlied, die nieuwe.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:29 schreef Yildiz het volgende:
Man, dat is al 300 jaar zo.
300 jaar geleden klaagde men al dat Beethoven spul van Mozart jatte, ofzoiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |