Philips kreeg met LG de financiering niet rond voor het sociale plan voor de oorspronkelijke ontslagenen. Nu moeten ze allemaal de laan uit, zonder sociaal plan. Een mooi voorbeeld van wat je op je neus krijgt als je teveel vraagt.quote:510 Teletekst vr 27 jan
Honderden banen weg bij LG Philips
EINDHOVEN Televisiefabrikant LG Philips
Displays heeft voor drie vestigingen in
Nederland faillissement aangevraagd.In
totaal staan daardoor 547 banen op het
spel.Dat melden de vakbonden.
Het gaat om vestigingen in Eindhoven,
Sittard en Stadskanaal.Respectievelijk
werken daar 347,150 en 52 mensen.Zij
maken traditionele tv-toestellen,waar
steeds minder vraag naar is.
Volgens FNV Bondgenoten was nog onlangs
een akkoord bereikt over een sociaal
plan.Daarin was onder meer begeleiding
van overtollig personeel vastgelegd.De
bond zegt dat nu alle werkeners zonder
voorzieningen op straat komt te staan.
Dat doet Philips volgens mij al door middel van scholing helpen ze mensen om iets anders te zoekenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:25 schreef Vhiper het volgende:
Wees er maar blij mee, dat zijn weer 547 WW uitkeringen die we mogen gaan betalen, i.p.v. dat Philips gewoon zorgt dat die mensen goed terecht komen en niet uit de staatsruif hoeven te eten![]()
Uit het bericht van TS haal ik dat niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:05 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Dat doet Philips volgens mij al door middel van scholing helpen ze mensen om iets anders te zoeken
Een TV toestel naar China heen en weer slepen, is goedkoper dan gewoon hier repareren?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:11 schreef ABBAfan het volgende:
Een goede vriend van me repareert garantietoestellen. Hij vertelde me laatst dat hij niet meer zo zeker is van zijn baan, want reparaties kunnen in de nabije toekomst best wel eens in een laag lonen land gedaan worden.
ja ik heb soms ook mijn vraagtekens bij outsourcingquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een TV toestel naar China heen en weer slepen, is goedkoper dan gewoon hier repareren?
blijkt maar weer hoe rot die bv structuur is dit zou philips hoofd bv dan gewoon moeten regelenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Philips kreeg met LG de financiering niet rond voor het sociale plan voor de oorspronkelijke ontslagenen. Nu moeten ze allemaal de laan uit, zonder sociaal plan. Een mooi voorbeeld van wat je op je neus krijgt als je teveel vraagt.
Nee, maar in Roemeniä en dergelijke is het wel een stuk goedkoper.....quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een TV toestel naar China heen en weer slepen, is goedkoper dan gewoon hier repareren?
Bij één toestel misschien niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Heb al verhalen gehoord dat het vanaf een X tijd het al goedkoper is om gewoon een nieuw toestel te gevenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:11 schreef ABBAfan het volgende:
Een goede vriend van me repareert garantietoestellen. Hij vertelde me laatst dat hij niet meer zo zeker is van zijn baan, want reparaties kunnen in de nabije toekomst best wel eens in een laag lonen land gedaan worden.
kan zomaar, garnalen worden ook heen en weer naar Marroko gevaren omdat ze daar veel goedkoper gepeld worden!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:24 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Van wie/wat was je ook alweer beleidsmedewerker? Dat is iets wat ik me nu wel afvraag. Voordat mensen hierop in gaan haken: doe dat niet! Deze vraag is totaal niet inhoudelijk!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 03:26 schreef reem het volgende:
Fijn hoe "de bond" het weer verpest voor heel veel mensen. Ben benieuwd hoeveel mensen er onder de ontslagenen überhaupt lid waren van de fnv...
Dat is productie, we hebben het hier over reparatie. De hoeveelheden zijn dus flink minder, elke TV mankeert wat anders, de reparatie moet snel gedaan zijn (Anders komt je klant kagen), etc etc.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
kan zomaar, garnalen worden ook heen en weer naar Marroko gevaren omdat ze daar veel goedkoper gepeld worden!
Hoezo is er teveel gevraagd? Er was een akkoord over een sociaal plan. Als Philips/LG zich niet konden vinden in dat plan, dan hadden ze geen akkoord moeten sluiten. En als ze dat akkoord gesloten hebben in de wetenschap dat er een faillissement aan kwam waardoor het sociaal plan toch nooit doorgang zou vinden, dan zijn ze gewoon smerig bezig. Hoe dan ook, dit soort nieuws is slechte reclame voor Philips en LG, daar maak je geen vrienden mee.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:08 schreef McCarthy het volgende:
Philips kreeg met LG de financiering niet rond voor het sociale plan voor de oorspronkelijke ontslagenen. Nu moeten ze allemaal de laan uit, zonder sociaal plan. Een mooi voorbeeld van wat je op je neus krijgt als je teveel vraagt.
Ik ben geen beleidsmedewerker, maar student politicologie. Het schrijven van een beleidsadvies is onderdeel van mijn studiequote:Op zaterdag 28 januari 2006 05:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:Van wie/wat was je ook alweer beleidsmedewerker? Dat is iets wat ik me nu wel afvraag. Voordat mensen hierop in gaan haken: doe dat niet! Deze vraag is totaal niet inhoudelijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |