abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2006 @ 11:08:33 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_34510596
quote:
510 Teletekst vr 27 jan
Honderden banen weg bij LG Philips
EINDHOVEN Televisiefabrikant LG Philips
Displays heeft voor drie vestigingen in
Nederland faillissement aangevraagd.In
totaal staan daardoor 547 banen op het
spel.Dat melden de vakbonden.

Het gaat om vestigingen in Eindhoven,
Sittard en Stadskanaal.Respectievelijk
werken daar 347,150 en 52 mensen.Zij
maken traditionele tv-toestellen,waar
steeds minder vraag naar is.

Volgens FNV Bondgenoten was nog onlangs
een akkoord bereikt over een sociaal
plan.Daarin was onder meer begeleiding
van overtollig personeel vastgelegd.De
bond zegt dat nu alle werkeners zonder
voorzieningen op straat komt te staan.
Philips kreeg met LG de financiering niet rond voor het sociale plan voor de oorspronkelijke ontslagenen. Nu moeten ze allemaal de laan uit, zonder sociaal plan. Een mooi voorbeeld van wat je op je neus krijgt als je teveel vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door McCarthy op 27-01-2006 11:18:00 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_34511063
Wees er maar blij mee, dat zijn weer 547 WW uitkeringen die we mogen gaan betalen, i.p.v. dat Philips gewoon zorgt dat die mensen goed terecht komen en niet uit de staatsruif hoeven te eten
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:05:37 #3
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_34514298
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:25 schreef Vhiper het volgende:
Wees er maar blij mee, dat zijn weer 547 WW uitkeringen die we mogen gaan betalen, i.p.v. dat Philips gewoon zorgt dat die mensen goed terecht komen en niet uit de staatsruif hoeven te eten
Dat doet Philips volgens mij al door middel van scholing helpen ze mensen om iets anders te zoeken
pi_34514353
In de oostbloklanden is nog volop vraag naar traditionele 4:3 toestellen, maar ja, de kosten om ze hier nog te maken zijn torenhoog vergeleken met lage lonen landen.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_34514437
Een goede vriend van me repareert garantietoestellen. Hij vertelde me laatst dat hij niet meer zo zeker is van zijn baan, want reparaties kunnen in de nabije toekomst best wel eens in een laag lonen land gedaan worden.
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_34514792
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:05 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

Dat doet Philips volgens mij al door middel van scholing helpen ze mensen om iets anders te zoeken
Uit het bericht van TS haal ik dat niet.
pi_34514832
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:11 schreef ABBAfan het volgende:
Een goede vriend van me repareert garantietoestellen. Hij vertelde me laatst dat hij niet meer zo zeker is van zijn baan, want reparaties kunnen in de nabije toekomst best wel eens in een laag lonen land gedaan worden.
Een TV toestel naar China heen en weer slepen, is goedkoper dan gewoon hier repareren?
pi_34515128
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:24 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Een TV toestel naar China heen en weer slepen, is goedkoper dan gewoon hier repareren?
ja ik heb soms ook mijn vraagtekens bij outsourcing
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_34515171
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:08 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Philips kreeg met LG de financiering niet rond voor het sociale plan voor de oorspronkelijke ontslagenen. Nu moeten ze allemaal de laan uit, zonder sociaal plan. Een mooi voorbeeld van wat je op je neus krijgt als je teveel vraagt.
blijkt maar weer hoe rot die bv structuur is dit zou philips hoofd bv dan gewoon moeten regelen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:36:52 #10
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_34515277
quote:

[..]

Nee, maar in Roemeniä en dergelijke is het wel een stuk goedkoper.....
wat doet dit topic trouwens in POL??
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_34520720
quote:

[..]

Bij één toestel misschien niet.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:38:10 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34529229
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:11 schreef ABBAfan het volgende:
Heb al verhalen gehoord dat het vanaf een X tijd het al goedkoper is om gewoon een nieuw toestel te geven
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:41:22 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34529340
Anders douw je het personeel gewoon in een ander BV'tje, draai je dat BV'tje de nek om, verklaar je het failliet en hoppa. Zonder plan de straat op. En dan de 'goede' mensen de dag erna een baan aanbieden bij de nieuwe baas.

Staalvlechter Heijnemans deed het ook, komt zelfs in Zembla voor (in n uitzending over Sjoerd Kooistra)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 28 januari 2006 @ 02:44:20 #14
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34540541
quote:

[..]

kan zomaar, garnalen worden ook heen en weer naar Marroko gevaren omdat ze daar veel goedkoper gepeld worden!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 28 januari 2006 @ 03:26:10 #15
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_34540988
Fijn hoe "de bond" het weer verpest voor heel veel mensen. Ben benieuwd hoeveel mensen er onder de ontslagenen überhaupt lid waren van de fnv...
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 28 januari 2006 @ 05:38:59 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_34541706
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 03:26 schreef reem het volgende:
Fijn hoe "de bond" het weer verpest voor heel veel mensen. Ben benieuwd hoeveel mensen er onder de ontslagenen überhaupt lid waren van de fnv...
Van wie/wat was je ook alweer beleidsmedewerker? Dat is iets wat ik me nu wel afvraag. Voordat mensen hierop in gaan haken: doe dat niet! Deze vraag is totaal niet inhoudelijk!
pi_34541750
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 02:44 schreef rubbereend het volgende:

[..]

kan zomaar, garnalen worden ook heen en weer naar Marroko gevaren omdat ze daar veel goedkoper gepeld worden!
Dat is productie, we hebben het hier over reparatie. De hoeveelheden zijn dus flink minder, elke TV mankeert wat anders, de reparatie moet snel gedaan zijn (Anders komt je klant kagen), etc etc.

Lijkt me een beetje lastig om dat helemaal in China te gaan doen, maar goed, het kan...Belachelijk, maar het kan
  zaterdag 28 januari 2006 @ 09:52:45 #18
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_34542301
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 11:08 schreef McCarthy het volgende:
Hoezo is er teveel gevraagd? Er was een akkoord over een sociaal plan. Als Philips/LG zich niet konden vinden in dat plan, dan hadden ze geen akkoord moeten sluiten. En als ze dat akkoord gesloten hebben in de wetenschap dat er een faillissement aan kwam waardoor het sociaal plan toch nooit doorgang zou vinden, dan zijn ze gewoon smerig bezig. Hoe dan ook, dit soort nieuws is slechte reclame voor Philips en LG, daar maak je geen vrienden mee.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:51:13 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34549968
De politieke insteek ontbreekt bij dit onderwerp, dus hierbij een schopje naar NWS.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_34550015
Wat een gedoe om verlies van banen, jaarlijks worden er ook zo'n 12345 banen gecreeerd en daar hoor je niemand over...
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:05:43 #21
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_34553404
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 05:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:Van wie/wat was je ook alweer beleidsmedewerker? Dat is iets wat ik me nu wel afvraag. Voordat mensen hierop in gaan haken: doe dat niet! Deze vraag is totaal niet inhoudelijk!
Ik ben geen beleidsmedewerker, maar student politicologie. Het schrijven van een beleidsadvies is onderdeel van mijn studie
[b]@RemiLehmann[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')