Dat vind jij, ik vind het prima.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
niet?
als jij iemand die in je huis aan het inbreken is overmeesterd zonder buitensporig geweld (dus niet zoals sommige nerds hier in dit topic stoer lopen te doen met bijlen en heggenscharen enz![]()
) dan kan dat hoor.
Netzoals dat je bij zelfweer geweld mag gebruiken om je te beschermen, maar als je door gaat trappen als iemand al op de grond ligt dan is dat gewoon buitensporig geweld.
jij speelt voor eigen rechter. Als iedereen zulke achterlijke gedachtes zou hebben zou de wereld binnen no time in elkaar zakken.quote:
Ik ben ook eigen rechter, des te meer omdat ik de overheid eerder een groot probleem vind dan een oplossing voor wat dan ook.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:12 schreef Repeat het volgende:
[..]
jij speelt voor eigen rechter. Als iedereen zulke achterlijke gedachtes zou hebben zou de wereld binnen no time in elkaar zakken.
tof, dan ga ik je doodschieten als je verkeerd geparkeerd staat. Dat is namelijk in mijn ogen een goede straf...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik ben ook eigen rechter, des te meer omdat ik de overheid eerder een groot probleem vind dan een oplossing voor wat dan ook.
Het gaat niet over fout parkeren Repeat!quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
tof, dan ga ik je doodschieten als je verkeerd geparkeerd staat. Dat is namelijk in mijn ogen een goede straf...
geeft alleen maar even de absurdheid van het eigen rechter spelen aan...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Het gaat niet over fout parkeren Repeat!
Het gaat over inbreken in andermans huis.
Dat is alleen voorbehouden aan de inbrekerquote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
niet?
als jij iemand die in je huis aan het inbreken is overmeesterd zonder buitensporig geweld (dus niet zoals sommige nerds hier in dit topic stoer lopen te doen met bijlen en heggenscharen enz![]()
) dan kan dat hoor.
Netzoals dat je bij zelfweer geweld mag gebruiken om je te beschermen, maar als je door gaat trappen als iemand al op de grond ligt dan is dat gewoon buitensporig geweld.
Ach het feit dat jij voor je noten geschoten kan worden, weerhoudt mensen er misschien van in te breken. Het risico is nu toch echt groter.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:34 schreef Repeat het volgende:
[..]
geeft alleen maar even de absurdheid van het eigen rechter spelen aan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Als het jouw parkeerplek is, prima.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
tof, dan ga ik je doodschieten als je verkeerd geparkeerd staat. Dat is namelijk in mijn ogen een goede straf...
Ik vind het iets te ver gaan dat iemand voor inbraak dood geschoten mag worden. Het gaat in het algemeen om diefstal van spullen, waarbij er niet direct een mensenleven in gevaar loopt.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:16 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik ben op zich helemaal voor deze wet.
Het beschermt het eigendomsrecht welke anderen proberen weg te nemen. Met het oog hierop meen ik dat elke burger het recht moet hebben om zijn of haar eigendommen te beschermen.
Alle tegenstanders die zeggen dat dit juist geweld in de hand werkt verwijs ik naar fabeltjesland.
Zoals ik in het verleden al eens schreef zijn er beperkingen in het gebruik van een vuurwapen.
Helaas meet men dit weer breed uit in de pers en zodoende ligt men weer overhoop.
Laat ik het maar simpel houden: iemand die mijn huis betreed zonder dat ik hem daar enige bevoegdheid voor heb gegeven en dat door middel van inbraak toegang word verschaft tot een woning en daarbij geweld gebruikt zou ik neer schieten als ik dat recht had.
Wel graag 1 voorwaarde, dat men een verplichte training volgt bij aanschaf van een vuurwapen. Bij het niet voldoen aan die verplichting verliest men het recht om er eentje aan te schaffen.
Tevens grondige screening door politie en veiligheidsdiensten van de persoon die een wapen wilt aanschaffen.
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet zo en waar men zich druk overmaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |