abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34523408
Je heb 1 voordeel dat je er niets van merkt..
*Klik als je durf* Niet klikken als je snel bang bent!!!
pi_34523564
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:21 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed wachten op mensen die het wél willen. Dat lijkt me wel zo netjes.
Meld jij je aan dan . Goedzo niet verder zeuren.

Ik hoopte al dat hier een topic over was op Fok! want ik zie op internet dat het verhaal echt buiten proporties wordt geblazen!

Best mensen, dit zijn incidenten die niet op dagelijkse schaal voor komen. Er zullen altijd artsen zijn die in bijzonder cassusen (niet vaak voorkomende aandoeningen). Een mede collega arts-assistent of een co-assistent zullen vragen om mee te voelen. Daar leert de geneeskunde student van. Dit gebeurt zelden zonder toestemming, en zeer vaak onder narcose. Prettig voor beide partijen.

Goed nu wordt het zo opgeblazen dat mensen roepen dat het om een verkrachting gaat! Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als jou iets overkomt ben je toch ook erg blij dat er een dokter is die weet wat ie doet, en waar hij of zij naar moet zoeken. En ja daar hoort soms ook bij het voelen van de inwendige mens.
Iemand die onder narcose is voelt en herinnert zich daar niks meer van (ook daarna niet). Daarnaast kan een arts het zich niet veroorloven om zomaar zonder toestemming onder narcose onderzoeken uit te voeren. Stel dat het misgaat, dat wil een arts niet op zich geweten hebben.

Kortom laten we het niet zo opblazen en beredeneer het nou eens normaal.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:30:10 #261
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34523584
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:21 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed wachten op mensen die het wél willen. Dat lijkt me wel zo netjes.

als die er niet zijn of niet genoeg?
dan maar de studie met 5 jaar verlengen of ze zonder genoeg ervaring op pad sturen.

wat wil je nu eigenlijke, een goede arts of een slechte...
De wereld is op hol geslagen
pi_34523622
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:29 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Ik hoopte al dat hier een topic over was op Fok! want ik zie op internet dat het verhaal echt buiten proporties wordt geblazen!

Best mensen, dit zijn incidenten die niet op dagelijkse schaal voor komen. Er zullen altijd artsen zijn die in bijzonder cassusen (niet vaak voorkomende aandoeningen). Een mede collega arts-assistent of een co-assistent zullen vragen om mee te voelen. Daar leert de geneeskunde student van. Dit gebeurt zelden zonder toestemming, en zeer vaak onder narcose. Prettig voor beide partijen.

Goed nu wordt het zo opgeblazen dat mensen roepen dat het om een verkrachting gaat! Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als jou iets overkomt ben je toch ook erg blij dat er een dokter is die weet wat ie doet, en waar hij of zij naar moet zoeken. En ja daar hoort soms ook bij het voelen van de inwendige mens.
Iemand die onder narcose is voelt en herinnert zich daar niks meer van (ook daarna niet). Daarnaast kan een arts het zich niet veroorloven om zomaar zonder toestemming onder narcose onderzoeken uit te voeren. Stel dat het misgaat, dat wil een arts niet op zich geweten hebben.

Iemand op zo manier bestaten is zeker wel soort van aanranding.
Dan horen ze te vragen van te voren joh zit zo en zo zouden we mogen uitoefenen enz
pi_34523825
quote:

[..]

Ik heb momenteel niks aan m'n anus of penis hoor.
quote:

Hoe moeilijk is het nou om van te voren even te vragen? Of ben je bang dat ze "nee" zeggen? En is dat nou net niet een mooi teken om het te laten?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:39:09 #264
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_34523848
quote:

[..]

Het is wel degelijk verkrachting. Vraag jij ons soms om verkrachtingen te bagatelliseren ?
Ongevraagd iemands lichaam binnendringen is volgens de wet verkrachting.

Verkrachting
Artikel 242
Toelichting
Biologische factoren
Negatieve opvoedingservaringen
Categorieën verkrachters

Artikel 242 Sr.
Hij die

door geweld of een andere feitelijkheid of

bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid

iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen

die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam,

wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 12 jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Met seksueel binnendringen (het binnendringen van het lichaam met een seksuele strekking) wordt gedoeld op vaginaal, oraal of anaal binnendringen. Hierbij wordt niet alleen gedacht aan binnendringen door het mannelijk geslachtsorgaan maar ook door vingers, voorwerpen en de tong (tongzoenen). Oraal binnendringen is seksueel binnendringen als de bedoeling van de dader uitgesproken seksueel is (pijpen of tongzoenen).

Het lostrekken van de kleding van de vrouw en het betasten van haar vrouwelijkheid om haar tot vleselijke gemeenschap te dwingen, zijn geen voorbereidingshandelingen, maar uitvoeringshandelingen, zodat in dat geval reeds sprake is van een strafbare poging tot verkrachting.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_34523864
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:30 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

als die er niet zijn of niet genoeg?
dan maar de studie met 5 jaar verlengen of ze zonder genoeg ervaring op pad sturen.

wat wil je nu eigenlijke, een goede arts of een slechte...
Studies worden met 5 jaar verlengd omdat ze geen patienten genoeg hebben die zich aanbieden? Bron?
pi_34524145
Dan oefen ze het toch op elkaar als ze het zo graag willen! Maar zelf willen ze dat ook niet dus oefenen ze maar op mensen die er niets van af weten? Kom op zeg dat hoort niet en mag niet.
pi_34524159
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:31 schreef Lady-MOH het volgende:

[..]

Iemand op zo manier bestaten is zeker wel soort van aanranding.
Dan horen ze te vragen van te voren joh zit zo en zo zouden we mogen uitoefenen enz
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:38 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ik heb momenteel niks aan m'n anus of penis hoor.
[..]

Hoe moeilijk is het nou om van te voren even te vragen? Of ben je bang dat ze "nee" zeggen? En is dat nou net niet een mooi teken om het te laten?
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:39 schreef Super7fighter het volgende:

[..]
-knip-
Met citaten uit het wetboek smijten! Leuk misschien kan je even de voorwaarden van een behandelings overeenkomst voor me opzoeken, wat daar onder valt. Ben ik wel erg benieuwd naar.

Verder heb je er blijkbaar geen verstand van.

Waar het om gaat is dat je eens moet nadenken waarom er dergelijk onderzoeken gedaan worden. In wat voor situaties, door welke personen. En wat de gedachte daarbij is.

Ik ben het met je eens dat er toestemming verleend moet worden voor een behandeling. Maar hoe ziet die er dan uit. Als ik tegen jou zeg dat ik je ga behandelen en ik vertel je niet dat dat inhoud dat ik je onder narcose anaal moet toucheren. Dan klaagt niemand erover.
Er zijn zoveel voorbeelden te noemen van afspraken of behandelingen die onder narcose gedaan worden waar de gemiddelde nederlander geen weet van heeft. Maar die ga ik je niet vertellen want dan staat dat morgen weer in de nieuwe Telegraaf. Dit is puur geld verdienen aan een leuk spraakmakend artikel. Niet meer en niet minder!

[ Bericht 0% gewijzigd door NoXxa op 27-01-2006 17:56:17 ]
pi_34524179
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:50 schreef Lady-MOH het volgende:
Dan oefen ze het toch op elkaar als ze het zo graag willen! Maar zelf willen ze dat ook niet dus oefenen ze maar op mensen die er niets van af weten? Kom op zeg dat hoort niet en mag niet.
Ik nodig je uit om eens een dagje mee te komen kijken. Dan zul je zien hoe het er aan toe gaat. Mag je daarna weer commentaar leveren... (en leer spellen)
pi_34524208
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:51 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Ik nodig je uit om eens een dagje mee te komen kijken. Dan zul je zien hoe het er aan toe gaat. Mag je daarna weer commentaar leveren...
als ik kom mag ik dan ook eens zo'n abces voelen

het is fout en je weet het
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34524246
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:52 schreef Aarde het volgende:

[..]

als ik kom mag ik dan ook eens zo'n abces voelen

het is fout en je weet het
Abces lijtk me niet verstandig om aan te voelen. Het is niet fout en jij weet er niks vanaf.
pi_34524266
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:53 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Abces lijtk me niet verstandig om aan te voelen. Het is niet fout en jij weet er niks vanaf.
als het niet fout is waarom wordt er dan geen toestemming gevraagd zoals normaal voor andere zaken het geval lijkt te zijn?

pi_34524304
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:54 schreef Aarde het volgende:

[..]

als het niet fout is waarom wordt er dan geen toestemming gevraagd zoals normaal voor andere zaken het geval lijkt te zijn?
Lezen.....

En voor de rest is Super7Fighter het nu aan het uitzoeken voor me! .
pi_34524356
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:51 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Ik nodig je uit om eens een dagje mee te komen kijken. Dan zul je zien hoe het er aan toe gaat. Mag je daarna weer commentaar leveren... (en leer spellen)
Hoef niet.
Ze horen dit gewoon niet te doen bij mensen die er niets van af weten.
Je zeg het is niet fout? Wie zeg dat diegene het ook zo evaard als bij diegene is gebeurd? Dat weet je idd niet.

Zou zelfde zijn als iemand neergeslagen word, verkracht word. En diegene vervolgens alleen word angeklaag voor het neerslaan want ach van verkrachting weet ze toch niets meer.
pi_34524402
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:57 schreef Lady-MOH het volgende:

[..]

Hoef niet.
Ze horen dit gewoon niet te doen bij mensen die er niets van af weten.
Je zeg het is niet fout? Wie zeg dat diegene het ook zo evaard als bij diegene is gebeurd? Dat weet je idd niet.

Zou zelfde zijn als iemand neergeslagen word, verkracht word. En diegene vervolgens alleen word angeklaag voor het neerslaan want ach van verkrachting weet ze toch niets meer.
Wederom zeg ik "lezen" dan snap je waarom ik bepaalde dingen zeg.
pi_34524463
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:55 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Lezen.....

En voor de rest is Super7Fighter het nu aan het uitzoeken voor me! .
ikl had je eerdere post niet gelezen. als het met toestemming gebeurt is het een andere zaak. maar daar gaat het hier niet om. er staat:
quote:
Als de patiënt eenmaal onder narcose is en niets meer merkt, doen geneeskundestudenten ervaring op met inwendig, vaginaal onderzoek.

De praktijken, waarbij soms vier mensen na elkaar de bewusteloze patiënt bevoelen, spelen zich af in grote ziekenhuizen in ons land. Opleiders, gynaecologen, sporen studenten daartoe aan.
dit lijkt toch te impliceren dat het met regelmaat gebeurt (en in dit artikel gaat het er dus om dat het zonder toestemming gebeurt). leuk dat jouw ervaringen leren dat het op een gepaste wijze (met toestemming) gebeurt, maar dit nieuwsartikel zegt dus juist wat anders. wat er in het nieuwsartikel staat zijn niet in de medische wereld thuishorende praktijken, of vind je dat het wel moet kunnen , zonder toestemming met studenten patienten onder narcose bevoelen?

pi_34524564
Wat een ophef. Calvinistisch gedoe.

Als jij onder volledige narcose gaat, en er zijn 10 studenten die jou tijdens die narcose anaal bevoelen, en jij merkt daar niets van (want je bent onder narcose), BEN jij dan eigenlijk wel anaal bevoeld?

Het doel heiligt de middelen, in dit geval.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_34524577
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:04 schreef Capa het volgende:

Als jij onder volledige narcose gaat, en er zijn 10 studenten die jou tijdens die narcose anaal bevoelen, en jij merkt daar niets van (want je bent onder narcose), BEN jij dan eigenlijk wel anaal bevoeld?

ik ben een andere mening toegedaan.

vrijdag 27 januari 2006 @ 18:09:15 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34524667
quote:

Hier joh, neem een borrel van me
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34524832
Dat het stiekem moet zegt eigenlijk al genoeg he ...
pi_34524852
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Zulk vrijgevig gezelschap kan ik altijd erg waarderen.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_34524868
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Nog ééntje?
Ohhw, lekker, zet je hem ook even voor mij klaar, dan duw ik mijn vinger ook even naar binnen! Even de buren vragen of zij ook zin hebben. Hij merkt er toch niks van ja.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:21:04 #283
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34524974
quote:

Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat het doel de middelen heiligt. Artsen (in opleiding) dienen zich aan de wet te houden. En in die wet is o.a. geregeld dat de behandelend arts toestemming nodig heeft van de patiënt. Zo simpel is het.
The love you take is equal to the love you make.
pi_34524984
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:01 schreef Aarde het volgende:

[..]

ikl had je eerdere post niet gelezen. als het met toestemming gebeurt is het een andere zaak. maar daar gaat het hier niet om. er staat:
[..]

dit lijkt toch te impliceren dat het met regelmaat gebeurt (en in dit artikel gaat het er dus om dat het zonder toestemming gebeurt). leuk dat jouw ervaringen leren dat het op een gepaste wijze (met toestemming) gebeurt, maar dit nieuwsartikel zegt dus juist wat anders. wat er in het nieuwsartikel staat zijn niet in de medische wereld thuishorende praktijken, of vind je dat het wel moet kunnen , zonder toestemming met studenten patienten onder narcose bevoelen?
Ik ben van mening dat je als arts voorafgaande aan de narcose moet zeggen dat je anaal dan wel vaginaal onderzoek doet. Ik ben dan ook van mening dat je er niet bij hoeft te vertellen dat er ook studenten mee kijken en eventueel ook voelen. Je moet mensen niet wijzer maken dan ze al zijn in sommige gevallen. En daarom zei ik ook al dat er meer dingen gebeuren waar de gemiddelde mens geen weet van heeft. Omdat er anders weer van dergelijke spookverhalen de wereld in gaan.
pi_34525002
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:21 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat je als arts voorafgaande aan de narcose moet zeggen dat je anaal dan wel vaginaal onderzoek doet. Ik ben dan ook van mening dat je er niet bij hoeft te vertellen dat er ook studenten mee kijken en eventueel ook voelen. Je moet mensen niet wijzer maken dan ze al zijn in sommige gevallen. En daarom zei ik ook al dat er meer dingen gebeuren waar de gemiddelde mens geen weet van heeft. Omdat er anders weer van dergelijke spookverhalen de wereld in gaan.
dat heet onder het tapijt vegen.

openheid is vaak het beste. dan kunnen patienten goed geinformeerd de discussie aan.

noem nog eens wat 'dilemma's'.

trouwens, je doet je voor als afgazant van de medische wereld en praat het goed. dit punt staat als ik het goed begreep ook in de medische wereld ter discussie nu.

vrijdag 27 januari 2006 @ 18:22:52 #286
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34525009
quote:
Toestemming van de patiënt voor opleidingshandelingen?
Met het co-schap interne nog vers in het geheugen begeeft Co Q zich naar ziekenhuis Y voor het co-schap heelkunde. Op de SEH komt een patiënt die door de huisarts wordt ingestuurd met verdenking appendicitis acuta. De chirurg acht een appendectomie geïndiceerd. Uit de anamnese blijkt patiënt al een paar weken af en toe bloed bij de ontlasting te hebben. Bij rectaal toucher palpeert de chirurg flinke hemorroïden. Eenmaal op OK wordt de patiënt onder narcose gebracht. De chirurg nodigt hierop de co-assistent uit (ter lering) de patiënt rectaal te toucheren, daar er hemorroïden palpabel zijn. Aarzelend maar ook leergierig kijkt Co Q de chirurg aan, wat zou de patiënt nou hier van vinden?

Voor het uitvoeren van een medische (be)handeling heeft de behandelend arts toestemming nodig van de patiënt. Deze toestemming kan de patiënt alleen geven wanneer hij goed is geïnformeerd over datgene wat er gaat gebeuren. De patiënt heeft ook recht op deze informatie. Dit noemt men informed consent. Het informed consent is een belangrijk onderdeel van de behandelingsovereenkomst tussen de arts en de patiënt. Uitzonderingsituaties waarin er geen toestemming behoeft te worden gevraagd zijn noodsituaties en niet ingrijpende verrichtingen, zoals het meten van de bloeddruk.

De vraag is nu: heeft deze patiënt nu toestemming gegeven voor het rectaal toucher dat de co-assistent zo mogelijk zou verrichten? Anders gezegd, tot hoe ver strekt deze toestemming? Een operatie zoals hierboven omschreven is samengesteld uit meerdere medische verrichtingen waarvoor in principe niet afzonderlijk toestemming behoeft te worden gegeven. Toch mag men er niet vanuit gaan dat hij automatisch toestemming geeft voor alle verrichtingen die tijdens de operatie wanneer hij onder narcose is worden verricht. Het rectaal toucher wat door de co-assistent zal worden verricht is niet een onderdeel van de behandeling, maar dient uitsluitend onderwijsdoeleinden. Dit fenomeen hoort binnen de geneeskunde. Maar wanneer de patiënt zou worden geïnformeerd dat een ´jonge dokter´ hem tevens ter lering zal onderzoeken wanneer hij onder narcose is, kan hij daar toestemming voor geven. Dan is er sprake van informed consent en wordt er niet ongevraagd inbreuk gemaakt op de lichamelijke integriteit van de patiënt.

Bron

Om dat laatste gaat het dus: dat er niet ongevraagd inbreuk mag worden gemaakt op de lichamelijke integriteit van de patiënt.
pi_34525040
quote:
quote:
Je zal er maar liggen met je hamerteen! Ik kan dit eigenlijk niet geloven.
Zo moet je het dus niet zien! Het gaat dus uitsluitend om onderzoeken die passen bij de aard van de operatie. Er staan echt geen 12 studenten achter de deur klaar om je eens goed in je anus te betasten zodra je onder zeil bent.
pi_34525077
Gezien de reacties hier is het begrijpelijk waarom men dit niet wereldkundig willen maken. Mensen zijn te dom om het te begrijpen.
pi_34525090
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bron

Om dat laatste gaat het dus: dat er niet ongevraagd inbreuk mag worden gemaakt op de lichamelijke integriteit van de patiënt.
Co-assistent voert handelingen uit in opdracht van de arts. Hij/zij is in feite de verlengde arm van de arts. Zo voer ik handelingen uit voor een arts waar hij verantwoordelijkheid draagt. (ben overigens geen co-assistent)

Super7Fighter, waar blijven de wetsartikelen...
pi_34525099
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:25 schreef thabit het volgende:
Gezien de reacties hier is het begrijpelijk waarom men dit niet wereldkundig willen maken. Mensen zijn te dom om het te begrijpen.
Woehoe nog iemand die het wel snapt! Dacht dat ik de enige was..
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:27:14 #291
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34525136
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:25 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Co-assistent voert handelingen uit in opdracht van de arts. Hij/zij is in feite de verlengde arm van de arts. Zo voer ik handelingen uit voor een arts waar hij verantwoordelijkheid draagt. (ben overigens geen co-assistent)

Super7Fighter, waar blijven de wetsartikelen...
Lees dan het hele citaat: het gaat hier om handelingen die geen deel uitmaken van de behandeling, maar uitsluitend onderwijsdoeleinden dienen. En dat de patiënt daar geen toestemming voor heeft verleend.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:27:57 #292
45206 Pietverdriet
pi_34525158
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:25 schreef thabit het volgende:
Tuuuurlijk,
We moeten het allemaal aan de expertise van mensen als jij overlaten.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:28:27 #293
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_34525173
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat het doel de middelen heiligt. Artsen (in opleiding) dienen zich aan de wet te houden. En in die wet is o.a. geregeld dat de behandelend arts toestemming nodig heeft van de patiënt. Zo simpel is het.
Als het zo makkelijk was om toestemming te krijgen dan werd dat wel gevraagd, maar nee jullie mutsen zeggen altijd nee en als die gyneacoloog straks niet beschikt over voldoende handigheid en basis kennis dan is het land ook weer te klein.

Ik persoonlijk vind deze guldenmidden weg een mooie maar bovenal pragmatische oplossing en zie dus niet in waarom hier überhaupt ruchtbaarheid aan gegeven moet worden,
pi_34525194
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:22 schreef Aarde het volgende:

[..]

dat heet onder het tapijt vegen.

openheid is vaak het beste. dan kunnen patienten goed geinformeerd de discussie aan.

noem nog eens wat 'dilemma's'.

trouwens, je doet je voor als afgazant van de medische wereld en praat het goed. dit punt staat als ik het goed begreep ook in de medische wereld ter discussie nu.
Goed voorbeeld. De anesthesist zegt tegen jou dat hij je in slaap gaat maken. Voor een narcose krijgt elke patien O2 toegedient. Stel nou dat de anesthesist jou zuurstof geeft en ik (zijn assistent) spuit het narcose middel.
Ben ik dan ook strafbaar? Zou jij daar als patient bezwaar op aantekenen als je dat van te voren wist? En zo kan ik er nog vele geven, maar dat heb ik dus al gezegd ik ga het niet doen omdat de meeste mensen hier te dom zijn om te begrijpen hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt.

En ik ben geen afgezant van de medische wereld. Ik zit hier prive, en geeft prive mijn mening. En ik wist niet (tot vandaag) dat dit ter discussie stond.
pi_34525237
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lees dan het hele citaat: het gaat hier om handelingen die geen deel uitmaken van de behandeling, maar uitsluitend onderwijsdoeleinden dienen. En dat de patiënt daar geen toestemming voor heeft verleend.
Lees zelf eens goed...
pi_34525246
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:26 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Woehoe nog iemand die het wel snapt! Dacht dat ik de enige was..
ik denk dat je de medische wereld met deze eng-technische houding meer kwaad dan goed doet. wetsartikelen? ...

ga je nog inhoudelijk reageren op het feit dat dit nu binnen medische kringen een discussiepunt is ? en wat is jouw beroep precies. je impliceert dat je er veel van af weet, dus het lijkt me relevante informatie.

vrijdag 27 januari 2006 @ 18:32:25 #297
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34525266
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:31 schreef NoXxa het volgende:

[..]

Lees zelf eens goed...
Wat lees ik niet goed?
pi_34525296
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat lees ik niet goed?
Ik had een andere link gelezen die jij gaf. (die van Aarde)
pi_34525326
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:31 schreef Aarde het volgende:

[..]

wetsartikelen? ...
Ook juristen behoren tot de groep mensen die te dom zijn om het te begrijpen.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 18:35:09 #300
45206 Pietverdriet
pi_34525342
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 18:28 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk was om toestemming te krijgen dan werd dat wel gevraagd, maar nee jullie mutsen zeggen altijd nee en als die gyneacoloog straks niet beschikt over voldoende handigheid en basis kennis dan is het land ook weer te klein.

Ik persoonlijk vind deze guldenmidden weg een mooie maar bovenal pragmatische oplossing en zie dus niet in waarom hier überhaupt ruchtbaarheid aan gegeven moet worden,
Omdat ik dat niet wil.
Het is mijn lichaam, en als met wil oefenen, dan heb je dat te vragen, knurft!
Als ik naar mijn huisarts ga en die heeft een student meelopen, dan vraagt ie ook of dat okay is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')