Er zijn meer mensen die een open relatie hebben, zijn die allemaal gestoord o.i.d.? Of bedoel je dat niet?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:11 schreef DoctorB het volgende:
Probeer eerst voor jezelf maar eens de vraag te beantwoorden WAAROM je deze behoefte hebt.
Los van allerlei excuses en drogredenen die je in je openingspost noemt.
Als dat lukt, weet je ook wat je moet doen.
Zoals hij dat er neer zet, lijkt 't wel..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die een open relatie hebben, zijn die allemaal gestoord o.i.d.? Of bedoel je dat niet?
Vreemdgaan is 't niet, vreemdgaan is meer dat de vrouw er pas later achterkomt, en dat is hierbij niet 't geval; ze hebben er openlijk met elkaar over gesproken, en dat zet dit geval in een veel ander daglicht..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:17 schreef NeoGenic1982 het volgende:
Ik kan mezelf niet indenken dat als je je leven met iemand wil delen, in jouw geval je vrouw dus, dat je behoefte hebt aan een andere vrouw. Ik denk dat je voor jezelf eens moet uitzoeken wat je echt wilt, want hoe ik dit leest houd je vrouw je tegen en wil je wat vrijer zijn, je sexuele verlangen delen met andere vrouwen. Ik zou nooit vreemdgaan, dat is het domste wat je kunt doen.
We hebben hierover al gesproken en dat is mogelijk voor later een optie. Mijn vrouw is er nu zeker nog niet aan toe en moet ook nog aan het idee wennen en alles in het juiste hokje plaatsenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:35 schreef TR08 het volgende:
Voor TS: Er zijn ook stellen die naar een parenclub gaan en dan geen sex hebben met een ander. Je zou er dus ook eerst (een keer of een paar keer, wat je wil) heen kunnen gaan met zijn tweeen en dan geen sex hebben met een ander. Dan kunnen jullie beide zien hoe het er aan toe gaat en nog eens rustig nadenken over of sex met een ander echt is wat je wilt.
Ik zou daar geen moeite mee hebben zolang het maar niet stiekem gebeurt. Wat dat betreft ben ik erg "open minded"quote:
Hoe zou jij er trouwens tegenover staan als je vrouw met een andere man zou vrijen?
Ja, hier heb je helemaal gelijk in Erodome. Mss weet ze eigenlijk zelf nog niet hoe open minded ze eigenlijk is. Rustig aan zal ik zeker doen, ik wil zeker niks forceren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:53 schreef erodome het volgende:
In het geval zoals het er nu voorstaat zou ik als ik de ts was eerst eens bezig gaan met leuk expirimenteren binnen de bestaande relatie, onderwijl lekker samen fantaseren over dingen en wie weet wat daaruit voortkomt.
Ze reageerd toch al niet echt heel negatief, voor zo'n eerste balletje die je opgooit is het zelfs wel positief te noemen, ze heeft dus een open mind, nu maar eens ontdekken waar haar fantasieen liggen.
Dat kan in seks tussen jullie beiden liggen en misschien in dingen daarbuiten.
Het enige advies wat ik kan geven is blijf lekker zo open en eerlijk tegenover elkaar, zet er geen druk op, hou het een fantasie met de wil dat deze uitkomt, maar dat het geen must is en duik nergens in voordat je zeker bent dat de ander daar echt ok mee is en het niet alleen toestaat om jou gelukkig te maken terwijl het aan haar zou knagen stiekum, dat zou het niet waard zijn.
Het begin is goed gezet igg, zonder druk, zonder verwijten naar elkaar, gewoon eens lekker de boel opengooien op een gezonde manier.
Wat eruit voortkomt kan alleen de tijd ons vertellen.
Hierover heb je dus niet gelezen wat ik schreef. Zoals jij het voorsteld zou ze gewoon vreemdgaan maar ik schreef: als ze het maar niet stiekem doet!!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:11 schreef ratteman het volgende:
Probeer je eens voor te stellen dat je de slaapkamer inkomt en je ziet je vrouw het met een ander doen en oh oh oh, wat een genot heeft ze, want je hoorde haar gillen toen je naar boven liep. Hoe zou jij je dan voelen? Niet gelijk zeggen dat je het niet erg zou vinden omdat je dan misschien je zin zou krijgen om het zelf ook met een ander te doen, maar probeer er goed over na te denken en eerlijk te antwoorden.
Dat is nu juist het punt. Ik wil haar niet kwetsen en gewoon onze relatie in stand houden. Daarom heb ik het ook bespreekbaar gemaakt zodat we samen naar oplossingen kunnen zoeken. Ik had ook eerst vreemd kunnen gaan maar dat is dus niet de oplossing.quote:Ten tweede, mocht je vrouw het niet goed vinden, stel jezelf de vraag, is het je dan waard om het toch met een ander te doen en zodoende je vrouw te kwetsen en te stressen? En wellicht het tot een ruzie en misschien wel beëindiging van de relatie te pushen. Als je van haar houdt, kun je dit gevoel wellicht laten varen.
Dat ik af en toe masturbeer weet ze al lang, daar heeft ze niet zo'n moeite mee.quote:Tot slot misschien een tip. Het is minder erg, maar je vrouw zou het misschien ook wel vervelend vinden, maar kijk anders naar geile plaatjes ofzo en ga op de wc zitten. Wie weet helpt je dat wel aan je behoefte als je andere lichamen ziet. En je hoeft het zo toch niet echt te doen met een ander.
hier zijn de meningen dan over verdeeldquote:Want ik zou het vies vinden als er iemand aan mijn liefje heeft gezeten. Het zou voelen als het opeten van eten wat al een keer in iemands mond is geweest...
Dus denk goed na voordat je dit doorzet.
Misschien bedoel ik dat inderdaad wel...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen die een open relatie hebben, zijn die allemaal gestoord o.i.d.? Of bedoel je dat niet?
Vertel eens, van hoeveel mensen heb je dit gehoort als reden van uit elkaar bij een open relatie, of denk je dit alleen maar?quote:(en bij veel anderen gaat dat ook niet op, daar gaat op de lange duur vaak toch e.e.a. gierend mis omdat jarenlange geforceerd weggestopte jaloezie uiteindelijk de relatie volkomen vergiftigd)
Ja idd, al wat je hoort bij huwelijken die stuk lopen is dat er 1 van beide is vreemd gegaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Vertel eens, van hoeveel mensen heb je dit gehoort als reden van uit elkaar bij een open relatie, of denk je dit alleen maar?
Ik meen dat 1 op de 3 scheidingen om die reden is...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:05 schreef tommie38 het volgende:
[..]
Ja idd, al wat je hoort bij huwelijken die stuk lopen is dat er 1 van beide is vreemd gegaan.
Nou, het gaat echt wel verder dan "het gras bij de buren", het is ook niet iets dat ff bij me opkwam, ik loop hier zelf al geruime tijd mee.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:09 schreef lammegiraf het volgende:
je gevoelens vallen in mijn optiek onder de categorie 'het gras bij de buren'.
De gevoelens an sich zijn niet zo'n probleem. denk dat het menselijk is. Het uitvoeren ervan lijkt me niet zo gezond.
Het al oude argument van mensen die niet genoeg houden en/of geven om hun partners en vreemd gaan en dit zo tegenover zichzelf proberen goed te pratenquote:Op donderdag 26 januari 2006 23:52 schreef tommie38 het volgende: Monogamie is natuurlijke schijn
Dus met andere woorden.quote:Je partners angst is niet weg te nemen zolang ze sex en liefde als onscheidbaar van elkaar ziet.
Jou beleving van een relatie is dan blijkbaar anders dan die van mij. Kijk voor de aardigheid eens naar de topic: Monogamie is natuurlijke schijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:28 schreef zebra87 het volgende:
Waarom heb je die behoefte?:S Blijkbaar heb je dan geen goed sexleven als je nog iets mist... Maar goed, ik denk dat je gewoon heel erg slap bent, om het maar zo te zeggen, als je een relatie hebt en toch naar anderen verlangt. De bedoeling van een relatie is om alleen maar voor elkaar te kiezen.. Dus ik vind met anderen sexuele dingen doen gewoon niet kunnen. Je kiest niet zomaar voor je partner. Alleen als je er gewoon met je partner over kan praten en je het allebei wilt, dan vind ik dat je het kan overwegen naar een parenclub of whatever te gaan. Maar als mijn vriend met iemand anders zou gaan, zou ik de relatie meteen beïndigen. Eerlijk, hoe zou jij het vinden als je vriend of vriendin zegt dat hij of zij eigenlijk OOK met iemand anders dingen zou doen.. Ik zou zoiets hebben van: "ok.. dan ben ik zeker niet goed genoeg..?" Ik vind dat jouw vriendin het ZEER goed op heeft gevat en dat je haar dankbaar mag zijn, omdat zij dus blijkbaar heel veel voor je voelt.
Ik zou dus kiezen voor 2. omdat ik inderdaad denk dat je behoefte aan iemand anders afneemt als je je relatie spannend houd.
Ik denk er dus precies zo over. Ik weet heus wel dat seks alleen maar seks is, maar kan het dus niet los zien van liefde binnen een relatie.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:28 schreef zebra87 het volgende:
Waarom heb je die behoefte?:S Blijkbaar heb je dan geen goed sexleven als je nog iets mist... Maar goed, ik denk dat je gewoon heel erg slap bent, om het maar zo te zeggen, als je een relatie hebt en toch naar anderen verlangt. De bedoeling van een relatie is om alleen maar voor elkaar te kiezen.. Dus ik vind met anderen sexuele dingen doen gewoon niet kunnen. Je kiest niet zomaar voor je partner. Alleen als je er gewoon met je partner over kan praten en je het allebei wilt, dan vind ik dat je het kan overwegen naar een parenclub of whatever te gaan. Maar als mijn vriend met iemand anders zou gaan, zou ik de relatie meteen beïndigen. Eerlijk, hoe zou jij het vinden als je vriend of vriendin zegt dat hij of zij eigenlijk OOK met iemand anders dingen zou doen.. Ik zou zoiets hebben van: "ok.. dan ben ik zeker niet goed genoeg..?" Ik vind dat jouw vriendin het ZEER goed op heeft gevat en dat je haar dankbaar mag zijn, omdat zij dus blijkbaar heel veel voor je voelt.
Ik zou dus kiezen voor 2. omdat ik inderdaad denk dat je behoefte aan iemand anders afneemt als je je relatie spannend houd.
Zie jij het voor je? Je vrouw genietend in de armen van een hele mooie man?Zijn handen strelen liefkozend haar lichaam, en zij geniet zo, dat ze even het gevoel heeft opgetild te worden door iets wat mooier is, dan wat jullie twee ooit hebben gehad.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:40 schreef tommie38 het volgende:
[..]
Jou beleving van een relatie is dan blijkbaar anders dan die van mij. Kijk voor de aardigheid eens naar de topic: Monogamie is natuurlijke schijn.
De maatschappij en de diverse geloven hebben de mensheid monogamie opgelegd.
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |