quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:57 schreef zBus het volgende:[..]
Hoe is het je vergaan met die quattro aandrijving in dat mulle zand? Heb je nog problemen gehad omdat je geen low gearing had ofzo of trok hij zich er strak door heen?
Leuk dat je het vraagt, dát en de kleine wielomtrek is een handicap in het zware zand.
We moesten de zandpistes en duinen echt op snelheid en met tussen de 4500 en 6000 toeren nemen.
met 100 erin duiken en afhankelijk van de aard van het te nemen spoor haalden we het. Een paar keer dus flinke klappen gemaakt, 3 velgen krom en 4 van de 8 lampen stuk. Een paar keer vastgezeten en dan doe je er geen ruk aan. De koppeling trekt dat niet en je hebt hulp nodig, eenmaal los was het weer plankgas en dan ging het weer.
Lage gearing of een extra lage 1 en wielen/banden met grotere omtrek zijn eigenlijk een must.
Maar we hebben ook situaties gekend dat wij door of liever over het zand vlogen en de patrols en landcruisers vast kwamen te zitten. We hebben hoe dan ook wel risico's moeten nemen om snelheid te houden.
De patrol ging te water bij het strand van Campement Lac Rose. Die gasten reden hard door de vloedlijn, maar die is nogal steil en ze doken aan één kant de diepte in, gevolg was een slip naar links en plons de diepte in. Het water spoelde tot over de schoot van de bestuurder....We hebben hem eruit weten te krijgen en hij rijdt nog steeds!
De elektrische componenten zullen wel snel gaan opspelen met dat zoute water maar dat is nu geen zorg meer..
Voor de Arctic Challenge eind januari blijkt de audi niet op tijd terug te komen uit Gambia, maar niet getreurd; we gaan nu rijden met een Audi A4 RS4!!! Hij wordt volgende week in dezelfde kleuren gewrapt!
zie homepage
www.audiquattrotrio.nl !
en
http://www.audiquattrotrio.nl/arctic_2007