Geen foto'tje erbij?
![]()
Ik heb even wat nagedacht. Een momentje die ik niet in een uitgebreide reisverslag heb beschreven, het is eigenlijk niet echt een reismoment, maar meer een buitenland moment:
We schrijven begin zomer 2005, Zwitserland. ik heb net een week lang samen met buitenlandse studenten gewerkt aan een prototype voor een bedrijf, dit ter afronding van een half jaar lange Europees project. Bij dit project werkte ik samen met studenten uit heel Europa, dit via videoconference, msn en email. Pas begin die week hadden we elkaar voor het eerst real life gezien.
Met deze oud/nieuwe vrienden werden we aan het eind van de week uitgenodigd door het bedrijf voor een verrassing. Op een warme zaterdag worden we met de bus vervoerd naar het einde van het Meer van Geneve. Alhier bewandelen we een klein pad bergop, tussen de wijnvelden op de steile helling. Halverwege de berg, midden op een pad staat een klein hutje, met de baas van het bedrijf ervoor. Hij opent de deur en haalt enkele kisten koele witte Zwitserse wijn tevoorschijn. Hij had zijn kleine zoontje en dochtertje geronseld om ons te serveren.
![]()
Daar zit je dan.... halverwege op een berghelling, met op de voorgrond de wijnvelden, beneden aan de helling een spiegel gladde Meer van Geneve, aan de overkant de Alpen met het witte puntje van de Mont Blanc net zichtbaar..... Op de grond zittend, genietend van een glas koele wijn onder een stralende zon. Ondanks een bezoek een proeverij aan een chocolade fabriek erna en een tour door Zwitserland, dit was wel het ultieme hoogtepunt van de reis.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!