abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:32:37 #101
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_34671858
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:10 schreef NiTiN het volgende:
Ik zou waarschijnlijk niet aarzelen om, wanneer het zou zijn toegestaan, een bus pepperspray of een taser (of hoe heet zon schokdinges) te gebruiken wanneer er een hond op mij afgerend komt. Ik voel me op zo'n moment serieus bedreigd. En dan kan iedere hondenbezitter z'n mooie praatjes verhaal afdraaien "nee hij doet echt niks" en "hij wil alleen maar spelen/snuffelen/kijken"... NOU MOOI NIET BIJ MIJ AUB, rot op met je mormel.
(loslopende) honden

"Wilt u misschien even iets uit dit flesje in de oogjes van het hondje spuiten"
Haters everywhere but I don't really care.
pi_34672590
Het gemak waarmee elke hond hier wordt neergezet als potentieel moordwapen......
pi_34672925
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:11 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Dit klinkt een beetje tegenstrijdig. Aan de ene kant is het niet jouw probleem als een dier vind dat jij gevaarlijk of provocerend overkomt, maar het is wel het probleem van het dier en de eigenaar als jij vind dat het dier gevaarlijk of provocerend overkomt.

Als je jouw voorgestelde reactie van pepperspray/taser op je geïntimideerd voelen goedpraat, praat je ook gelijk een hond die jouw bijt omdat hij zich geïntimideerd voelt goed.

Je meet met 2 maten, kerel....
Nee, hij zegt dat een hond dient te worden aangelijnd, omdat voor huisdieren nu eenmaal andere regels gelden als voor mensen
Als een dier niet is aangelijnd en agressief wordt tegen een omstander heb je imo idd het recht om je hier tegen te verdedigen (aangezien de lieve eigenaars dat niet altijd geneigd zijn te doen... ).
Een goed opgevoede hond kan zich niet zomaar geïntimideerd voelen door een wandelaar lijkt me, en dan nog zou hij daar niet zoveel mee kunnen doen, want hij wordt aangelijnd/in de gaten gehouden door zijn baas... niks geen twee maten
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34680604
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:26 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nee, hij zegt dat een hond dient te worden aangelijnd, omdat voor huisdieren nu eenmaal andere regels gelden als voor mensen
Als een dier niet is aangelijnd en agressief wordt tegen een omstander heb je imo idd het recht om je hier tegen te verdedigen (aangezien de lieve eigenaars dat niet altijd geneigd zijn te doen... ).
Een goed opgevoede hond kan zich niet zomaar geïntimideerd voelen door een wandelaar lijkt me, en dan nog zou hij daar niet zoveel mee kunnen doen, want hij wordt aangelijnd/in de gaten gehouden door zijn baas... niks geen twee maten
Stel, even een vb'tje pakken van hoe ver dit gaat of niet???

Ik heb nu net een kersverse pup die de regels nog niet zo heel best kent natuurlijk, onbevangen als hij is wil hij op iedereen af, nu voorkom ik dat zoveel mogelijk, want vroeg geleerd is oud gedaan, ik probeer ervoor te zorgen dat hij alleen op iemand af gaat als iemand dat zelf wil.

Maar het is een pup en aangezien ze hier overal los mogen(losloopgebied) loopt hij dus ook vaak los en als er dan mensen langs komen kan het soms zijn dat hij er al opaf speert voordat ik hem bij me heb gehaalt.

Hij is lekker onstuimig dus zal om iemand heen stuiteren, wat doodeng zal zijn voor iemand die bang is voor honden, eerlijk is eerlijk.
Nu kan ik zeggen, is losloopgebied, dus moet iemand maar weg blijven daar als hij bang is, maar het is zo dat alles hier om het dorp losloopgebied is en dus iemand die bang is helemaal geen wandelingetje meer kan maken dan.

Is het terrecht om in dit geval het dier kwaad te doen?

Het is in princiepe fout dat mijn hond iemand lastig valt, dat voorop, maar is het dan ook terrecht om dit dier kwaad te doen dat zelf geen enkel kwaad in de zin heeft?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34680707
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Stel, even een vb'tje pakken van hoe ver dit gaat of niet???

Ik heb nu net een kersverse pup die de regels nog niet zo heel best kent natuurlijk, onbevangen als hij is wil hij op iedereen af, nu voorkom ik dat zoveel mogelijk, want vroeg geleerd is oud gedaan, ik probeer ervoor te zorgen dat hij alleen op iemand af gaat als iemand dat zelf wil.

Maar het is een pup en aangezien ze hier overal los mogen(losloopgebied) loopt hij dus ook vaak los en als er dan mensen langs komen kan het soms zijn dat hij er al opaf speert voordat ik hem bij me heb gehaalt.

Hij is lekker onstuimig dus zal om iemand heen stuiteren, wat doodeng zal zijn voor iemand die bang is voor honden, eerlijk is eerlijk.
Nu kan ik zeggen, is losloopgebied, dus moet iemand maar weg blijven daar als hij bang is, maar het is zo dat alles hier om het dorp losloopgebied is en dus iemand die bang is helemaal geen wandelingetje meer kan maken dan.

Is het terrecht om in dit geval het dier kwaad te doen?

Het is in princiepe fout dat mijn hond iemand lastig valt, dat voorop, maar is het dan ook terrecht om dit dier kwaad te doen dat zelf geen enkel kwaad in de zin heeft?
Tis overal losloopgebied...
pi_34680787
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:52 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Er staat "stel"
pi_34681209
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:54 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Er staat "stel"
Dan nog is eigenaar verantwoordelijk voor de hond...

Als die hem bij zich kan houden, prima
pi_34681357
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:08 schreef kamagurka het volgende:

[..]

En nu nog de vraag beantwoorden!
pi_34681387
Een hond een moordwapen
pi_34681479
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 14:52 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ja serieus, in het dorp zelf niet, maar om het dorp heen ligt een bosrand, daar liggen mooie fiets/wandelpaden, aan de overkant en zijkant van het dorp hebben we over de 80 weg nog 2 stukken bos liggen en dan nog een veld voor het dorp, alles is losloopgebied...
Staan overal groene bordjes met een blij hondje, alleen bij de speeltuin een rood bordje, niet meer dan logisch.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34681537
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:08 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Maar beantwoord de vraag eens....

Dat dat mijn verantwoordelijkheid is begrijp ik prima, maar laten we even van dit geval uitgaan zoals ik hem neerzet, dat ik irl onmiddelijk zou reageren en mijn hond bij me zal halen en excuse's zou aanbieden voor het onbehoorlijke gedrag is even een ander verhaal...
pi_34685631
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 15:12 schreef Rekkie het volgende:

[..]

En nu nog de vraag beantwoorden!
Als iemand dat doet omdat de eigenaar de hond niet in de hand heeft kan ik me dat heel goed voorstellen ja
Van mij kan zo'n beest dan ook een rotschop krijgen als ik het niet vertrouw
pi_34693734
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:19 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Als iemand dat doet omdat de eigenaar de hond niet in de hand heeft kan ik me dat heel goed voorstellen ja
Van mij kan zo'n beest dan ook een rotschop krijgen als ik het niet vertrouw
Zelfs een puppy van zeg een maand of 4?
pi_34695255
weet niet hoe het in de stad is maar hier heb je zoveel ruimte om de hond uit te laten
en als de hond gewoon niet irritant blaft wat is er dan mis mee
pi_34696232
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:08 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zelfs een puppy van zeg een maand of 4?
Nee, dat zou ik persoonlijk niet doen...

Maar ik kan me voorstellen als zo'n beesje grommend in je been hangt dat sommige mensen dat wel doen.
pi_34696279
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:02 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nee, dat zou ik persoonlijk niet doen...

Maar ik kan me voorstellen als zo'n beesje grommend in je been hangt dat sommige mensen dat wel doen.
Dan ik zou ik ook iets feller reageren.
Maar dat was niet de stelling!
pi_34697328
honden zijn liev
  woensdag 1 februari 2006 @ 22:43:59 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_34698028
Honden, onderwezens.
De mooiste honden heb ik in Thailand gezien. Stinkende, gore beesten maar in ieder geval zo mak als een lammetje en nauwelijks in beweging te krijgen. Beter...

Mijn vader sprak ooit de gevleugelde woorden: "Honden zijn zichzelf bevuilende kadavervreters."

(Ere wie ere toekomt.)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_34698068
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:03 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dan ik zou ik ook iets feller reageren.
Maar dat was niet de stelling!
Dat is de eventuele consequentie van de stelling...
pi_34699621
Binnen de bebouwde kom moeten honden aan de lijn. Dat is een wettelijke verplichting. Ik vind dat dat strenger nageleefd moet worden. Als je zonodige met je hond los wil lopen ga je maar de polder of de grienden in, maar doe het niet in een woonwijk.
pi_34699772
...de grienden
pi_34701774
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 20:52 schreef erodome het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak, want ook al is een hond idd dat roofdier, mensen zijn zijn prooi niet...
En daarbij de bijtincidenten bewijzen 1 ding echt goed en dat is dat je als vreemde niet zo angstig hoeft te zijn, het leeuwendeel van de beten valt binnen eigen kring door verkeerde omgang met het wezen hond.
In verband met je altijd goed onderbouwde en uitgewerkte reacties ga ik er vanuit dat wat je zegt klopt. Meeste incidenten in de eigen kring. Oke. Dan nog behoren honden niet te bijten. Goddamn, als ze zelfs de mensen in hun directe omgeving gaan bijten, hoe kan dan gegarandeerd worden dat ze mij niks doen.
quote:
En als jij je gevaarlijk/provocerend gedraagd tegenover het dier dan is het wel degelijk ook jouw probleem, dat is het igg snel zat dan.
Als jij zo denkt over honden doe je er verdomde verstandig aan ze dan ook echt met rust te laten en niet te provoceren.
Ik ga ze uit de weg. Moet niks van hen hebben, en zij niks van mij. En als ik er langs moet dan liefst met een boog. Desnoods loop ik om.
quote:
Weet je wat het is, aan de ene kant hebben jullie gelijk als jullie zeggen het is jullie hobby, hou dat ook zo, maar aan de andere kant, het feit dat het jullie hobby niet is, dat jullie er een hekel aan hebben is mijn probleem dus weer niet.
Op zich een goed punt. Jammer
quote:
Mijn enige verantwoordelijkheid is zorgen dat mijn dieren zich maatschappelijk aanvaardbaar gedragen.

En de eerste de beste idioot die het in zijn hoofd haalt 1 van mijn dieren kwaad te doen heeft een levensgroot probleem, niet met mijn honden, maar met mij, je weet wel, mens, het gevaarlijkste dier op aarde....
Toevallig behoor ik ook tot dezelfde soort Dat maakt 2 gevaarlijksten op aarde.
quote:
En uiteindelijk gaat het hierom, honden zijn er en gaan niet weg, wen er maar aan.
Ik zal als hondeneigenaar rekening met de rest van de wereld houden, maar ik verwacht ook dat er rekening gehouden wordt met mij en mijn dieren, zo simpel kan het zijn.
Jups. 'Helaas' heb je gelijk dat het organisme hond nooit zal verdwijnen, maar op het moment dat hondenbezitters hun viervoeters netjes conform de regels aangelijnd houden (en ik blijf voorstander van de muilkorf!!) dan zal ik ze ontlopen.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_34702189
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:11 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Dit klinkt een beetje tegenstrijdig. Aan de ene kant is het niet jouw probleem als een dier vind dat jij gevaarlijk of provocerend overkomt, maar het is wel het probleem van het dier en de eigenaar als jij vind dat het dier gevaarlijk of provocerend overkomt.
Aangezien ik een mens ben, en mij ook als zodanig gedraag, vind ik dat ik binnen deze samenleving (een mensensamenleving) mijn gedrag niet hoef aan te passen aan de eventuele goeddunk van een lager organisme (hond). En aangezien een ander mens de verantwoordelijkheid heeft genomen voor het dier, zal deze ook de consequenties die deze taak met zich meebrengt moeten accepteren: Hij zal moeten inschatten of ik het dier benader met de intentie het opzettelijk en serieus te verwonden/beschadigen, en dan actie ondernemen. Het mooie van 2 organismen van dezelfde soort, wanneer zij beide mensen zijn, is dat zij kunnen communiceren dmv spraak. En dus kan de hondeneigenaar mij via een aantal woorden vragen wat de bedoeling is. En eventueel actie ondernemen.

Maar stel dat de situatie omgekeerd is: De hond komt op mij af. Dan kan ik niet aan hem vragen: 'wat kom jij doen vies beest?'. Want dat verstaat ie niet. Sowieso is het fout dat het dier in staat wordt gesteld bij mij in de buurt te komen, waar is de halsband+riem+baas? maar das een andere discussie. ik kan het dus niet vragen, en moet dus zelf actie ondernemen. Als ik mijzelf zodanig bedreigd voel door het aan komen rennen van een hond, eventueel gecombineerd met dat geblaf wat ze doen, dan zal ik, mits mogelijk, alles wat voorhanden is gebruiken om mijzelf te verdedigen. En als het hondje daar fysiek slechter van wordt: tsja Had het baasje maar meoten opletten.

Ik noem expres niet de mogelijkheid dat ik de baas van de hond (die op mij af komt) te vragen om zn beest bij zich te houden. Want meestal zijn die al aan het schreeuwen: KOM EENS HIER FIKKIE/NERO/BELLO/FIFI/...., en mag jij raden of het beestje ook luistert.... Daarnaast is er in de gestelde situatie maar een tijd beschikbaar van een paar seconden, en das niet genoeg om al dat gedoe te doen. Zelf actie ondernemen dus dan maar.

Het is dus niet zo dat ik alle honden zou peppersprayen of taseren (als het zou mogen), puppy's zijn oke zolang ze niet met hun blubberpoten tegen mn kleding gaan staan rijden. Een beetje een kwestie van inschatten he.
quote:
Als je jouw voorgestelde reactie van pepperspray/taser op je geïntimideerd voelen goedpraat, praat je ook gelijk een hond die jouw bijt omdat hij zich geïntimideerd voelt goed.

Je meet met 2 maten, kerel....
Helaas helaas.

Ik = Mens.
jou diertje = Hond

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar volgens mijn logica en waarden is het nog altijd zo: Mens > hond. En dus gelden er andere maten. Waarom ben je een van zovelen die meedoen met het vermenselijken van hun hond. Het is geen mens, heeft neit dezelfde rechten als een mens, en is kortom minderwaardig. Jups, i said it.

Vervolgens: zoals al aangegeven valt de hond onder het beleid van zijn eigenaar/uitlater. En die heeft de verantwoordelijkheid over het dier. Met de eigenaar zou ik bv kunnen COMMUNICEREN. over en weer. Met de hond niet! Zie het zo:
communicatie tussen NiTiN en de hond, met eigenaar hond als 'vertaler'

• Ik --> Eigenaar v. hond --> Poepmachien
  • Mens --> mens --> hond.
  • Nederlandse taal --> Nederlandse taal omzetten naar voor de hond begrijpelijke dingen --> hond luistert naar baas.

En in een tijdskritische situatie zal de vertaalslag er tussenuit vallen (want meestal loopt de eigenaar een meter of 30 achter de aanstormende hond) en dus: eigen actie van NiTiN.

Helaas zal ik het in de praktijk niet doen want voordat die kutbeesten me zien loop ik wel een blokkie om. blegh
  • I went clubbing. Softest coat ever.
    pi_34706020
    quote:
    Op woensdag 1 februari 2006 23:21 schreef Ill-Skillz het volgende:
    Binnen de bebouwde kom moeten honden aan de lijn. Dat is een wettelijke verplichting. Ik vind dat dat strenger nageleefd moet worden. Als je zonodige met je hond los wil lopen ga je maar de polder of de grienden in, maar doe het niet in een woonwijk.
    Binnen de bebouwde kom zijn er uitlaatgebieden voor honden, waar ze ook los mogen lopen.
    Maar stel nu eens dat ik buiten de bebouwde kom loop en jij loopt daat toevallig ook, wat nog redelijk goed voor te stellen is. Hoe reageer je dan als mijn hond speels op je af loopt?

Volgens de wet mag de hond daar los, ik bega dus geen overtreding.
    Is dat dan opeens anders dan wanneer ik binnen de de bebouwde kom met mijn hond jouw pad kruis in een gebied waar de hond los mag lopen?
    pi_34707224
    quote:
    Op donderdag 2 februari 2006 00:35 schreef NiTiN het volgende:
    Helaas helaas.

Ik = Mens.
    jou diertje = Hond

Ik weet niet hoe het bij jou zit maar volgens mijn logica en waarden is het nog altijd zo: Mens > hond. En dus gelden er andere maten. Waarom ben je een van zovelen die meedoen met het vermenselijken van hun hond. Het is geen mens, heeft neit dezelfde rechten als een mens, en is kortom minderwaardig. Jups, i said it.

Vervolgens: zoals al aangegeven valt de hond onder het beleid van zijn eigenaar/uitlater. En die heeft de verantwoordelijkheid over het dier. Met de eigenaar zou ik bv kunnen COMMUNICEREN. over en weer. Met de hond niet! Zie het zo:
    communicatie tussen NiTiN en de hond, met eigenaar hond als 'vertaler'

• Ik --> Eigenaar v. hond --> Poepmachien
  • Mens --> mens --> hond.
  • Nederlandse taal --> Nederlandse taal omzetten naar voor de hond begrijpelijke dingen --> hond luistert naar baas.

En in een tijdskritische situatie zal de vertaalslag er tussenuit vallen (want meestal loopt de eigenaar een meter of 30 achter de aanstormende hond) en dus: eigen actie van NiTiN.

Helaas zal ik het in de praktijk niet doen want voordat die kutbeesten me zien loop ik wel een blokkie om. blegh

• Betere reactie
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')