abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34609946
Meestal hond aan de lijn.. liep altijd vrij maar sinds er van die zielige wouten in burger overal rondlopen kan ik dat maar beter niet meer doen pff boete omdat je een onschuldig hondje even in een park rond laat rennen hoe zielig is deze maatschappij.
  maandag 30 januari 2006 @ 12:49:05 #77
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_34610043
Stinkbeesten. Niks erger dan de stank van zo'n vieze natte net-uit-de-regen stinkhond
Enige goeie hond is een dooie hond in de nasi bij de chinees....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_34610151
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:57 schreef harryharry het volgende:

[..]

Uhm dus als ik denk van goh een leuk bos laat ik hier eens gaan lopen, moet ik rekening houden met jouw hond of de mogelijkheid dat er honden los kunnen lopen? Je bent wettelijk verplicht om je hond (ook in het bos) aangelijnd te houden muv plaatsen waar het is toegestaan. De meeste bossen is net nl NIET toegestaan.
Ik vind het het een verkeerde insteek dat een ander rekening moet houden met jouw hond.
Ik vind dat je in een bos weldegelijk rekening mag houden met loslopende dieren ja, is dat zo vreemd? Die hond is namelijk niet het enige dat je tegen kan komen, of moeten we alle andere dieren in het bos ook proberen aan te lijnen?

OK, beetje extreem voorbeeld, maar juist in een bos vind ik dat je ook als wandelaar een beetje rekening mag houden met loslopende dieren. Doorgaans houden wij hondenbeitters ook zo veel mogelijk rekening met jou.
pi_34610204
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:49 schreef matthijst het volgende:
Stinkbeesten. Niks erger dan de stank van zo'n vieze natte net-uit-de-regen stinkhond
Enige goeie hond is een dooie hond in de nasi bij de chinees....
Superpost, hoog niveau, mooie oplossing, zeker afgestudeerd aan de universiteit?
Echt briljant, dat we daar niet eerder op gekomen zijn!
Jij komt met baanbrekende ideeen, waar we allemaal wat aan hebben.

pi_34612591
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:53 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik vind dat je in een bos weldegelijk rekening mag houden met loslopende dieren ja, is dat zo vreemd? Die hond is namelijk niet het enige dat je tegen kan komen, of moeten we alle andere dieren in het bos ook proberen aan te lijnen?
Aangezien we hier al eeuwen geen beren meer hebben zijn de dieren in het nederlandse bos banger voor jou dan jij voor hun. Dus hoef je daar geen rekening mee te houden, anders dan 'rustig' zijn om hun schamele leef omgeving niet te verstoren.

Ik heb geen hekel aan honden, mits goed opgevoed. Voor ieder dier zou moeten gelden prima maar een ander moet er geen (over)last van hebben. En dat gezeur over zielig en los lopen, daar heb je veldjes / ruimtes voor waar je geliefde maatje naar hartelust kan ravotten met soortgenoten.
There's no place like 127.0.0.1
pi_34612917
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:18 schreef harryharry het volgende:

[..]

Aangezien we hier al eeuwen geen beren meer hebben zijn de dieren in het nederlandse bos banger voor jou dan jij voor hun. Dus hoef je daar geen rekening mee te houden, anders dan 'rustig' zijn om hun schamele leef omgeving niet te verstoren.

Ik heb geen hekel aan honden, mits goed opgevoed. Voor ieder dier zou moeten gelden prima maar een ander moet er geen (over)last van hebben. En dat gezeur over zielig en los lopen, daar heb je veldjes / ruimtes voor waar je geliefde maatje naar hartelust kan ravotten met soortgenoten.
Daar heb je ook bossen voor
Maar op de veluwe bijvoorbeeld kom je gerust herten, zwijnen, dassen, noem maar op tegen . . . . !
En denk maar niet dat een zwijn met jongen voor jou terugdeinst als je langsloopt

OK OK. weer een beetje overdreven voorbeeld.

Maar ik vind dat we allemaal rekening met elkaar moeten houden . .
Hond, mens, ander dier . . .
pi_34614051
Sommige rassen honden, kunnen niet loslopen, omdat ze dan standaard weglopen met alle gevolgen van dien.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  maandag 30 januari 2006 @ 15:14:22 #83
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_34614308
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:59 schreef furanku het volgende:
[afbeelding]

Vanmiddag gewoon aangelijnd... is aangevallen door een:

[afbeelding]
die niet aangelijnd was..

Gisteravond was ik aan de wandel met ons hondje en niet mijn ma, en ik kwam dus in aanvaring met dezelfde hond die nog geen week geleden ons hondje ook al had aangevallen..

de sint bernard, die weer!! los liep, spotte onze hond van een kleine afstand en sprintte er direct met een agressieve toon op af.. nog voordat ik onze hond kon oppakken zat die bernard er al bij.. heb dat beest een enorme rotschop gegeven en ons hondje opgepakt terwijl die bernard compleet aan het flippen was.

dat wijf helemaal over de rooie, maar leer dat beest manieren zeg.. kuthond.

Op een grasveld zonder andere honden eromheen, ok, laat ze dan los, maar niet in een woonwijk waar er toch behoorlijk wat mensen rondlopen met hun dier,
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_34614621
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:53 schreef Robar het volgende:

[..]

OK, beetje extreem voorbeeld, maar juist in een bos vind ik dat je ook als wandelaar een beetje rekening mag houden met loslopende dieren. Doorgaans houden wij hondenbeitters ook zo veel mogelijk rekening met jou.
Wat een bullshit!

Jij kiest voor een hond, jij gaat lopen met zo'n beest.. zorg dan ook maar dat niemand verder last heeft van dat beest

Wilde dieren is iets heel anders, die horen bij dat bos (jouw hond niet) en als wandelaar weet je dat ze daar horen, de meeste wandelaars vinden dat ook juist het aantrekkelije van een echt bos. Het risico dat je loopt van een wild zwijn of rendier neem je dan op de koop toe, je loopt immers door HUN leefgebied!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34614957
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:26 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wat een bullshit!

Jij kiest voor een hond, jij gaat lopen met zo'n beest.. zorg dan ook maar dat niemand verder last heeft van dat beest

Wilde dieren is iets heel anders, die horen bij dat bos (jouw hond niet) en als wandelaar weet je dat ze daar horen, de meeste wandelaars vinden dat ook juist het aantrekkelije van een echt bos. Het risico dat je loopt van een wild zwijn of rendier neem je dan op de koop toe, je loopt immers door HUN leefgebied!
Het leven zou een stuk makkelijker zijn als je je wat toleranter op zou stellen, want dit slaat ook nergens op.

In Nederland mag je huisdieren hebben en mag je ermee op straat lopen aangelijnd.
2 kilometer bij ons vandaan is een bos waar honden los mogen lopen.
Als iemand daar gewoon wandelt voor de natuur, dan heb je kans honden tegen te komen.
honden die daar los mogen lopen.
Daar dien je dus ook als voetganger rekening mee te houden, anders ga je maar ergens anders lopen. Ik zal altijd heel goed op mijn hond letten en als ze iemand tot last is zal ik mijn hond ook tot de orde roepen, ook als we in dat bos lopen. Het gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt zal de hond zich aan moeten passen van ons. Maar je loopt daar wel een kans om door een hond voor de voeten gelopen te worden. Dat heb je naar mijn mening daar maar te accepteren.

En gaat het er eigenlijk wel om of dieren wel of niet ergens horen, zoals dat jij vindt dat wilde dieren in het bos "horen"? Het gaat erom of je er last van hebt. Maakt het dan uit of dieren wild zijn of niet? Waarschijnlijk accepteer je het wel van een wild dier (vogels???), waarom dan niet van een hond die alleen maar om een beetje aandacht vraagt? Een goed opgevoede hond doet echt niets wat niet mag. Als onze hond op je afloopt is dat pure interesse en nieuwsgierigheid. Het ligt dan aan jou gedrag daarbij wat een hond doet. Ga je schreeuwen en gillen, dan zal de hond dat alleen maar als "speels" gedrag intepreteren en met je meedoen. Negeer je een hond, dan negeert de hond jou ook. Erg simpel en als je dat in je achterhoofd houdt, dan zul je zien dat we allemaal rekening met elkaar kunnen houden.

Zijn we nu klaar met het in hokjes stoppen van honden en hondenbezitters? Dank u wel !
pi_34615098
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:26 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wat een bullshit!

En waarom zou je niet een klein beetje rekening met een hond mogen houden?
Wat is dat voor een egoistisch en asociaal gedrag?
Is het niet de bedoeling dat we in Nederland tolerant zijn naar elkaar toe?
Dit gedrag zorgt voor wrijving en is een hond nou zo een groot probleem dat jij je er zo druk om moet maken? Er zijn mensen die er een hoop plezier aan beleven, net als wij. Laat ze lekker. We zijn jou echt niet bewust tot last. En diegenen die dat wel doen, die mogen ze van mij op hun nummer zetten. Maar gelijk iedere hond en hondenbezitter degraderen tot een of andere laagste klasse van de bevolking, alleen maar vanwege die hond. No way. Ik respecteer een ieder en houd rekening met iedereen, maar ik ga niet kilometers omlopen of mezelf in allerhande bochten wringen, alleen maar omdat jij niks met honden hebt . . .
pi_34615149
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:14 schreef furanku het volgende:

[..]

Gisteravond was ik aan de wandel met ons hondje en niet mijn ma, en ik kwam dus in aanvaring met dezelfde hond die nog geen week geleden ons hondje ook al had aangevallen..

de sint bernard, die weer!! los liep, spotte onze hond van een kleine afstand en sprintte er direct met een agressieve toon op af.. nog voordat ik onze hond kon oppakken zat die bernard er al bij.. heb dat beest een enorme rotschop gegeven en ons hondje opgepakt terwijl die bernard compleet aan het flippen was.

dat wijf helemaal over de rooie, maar leer dat beest manieren zeg.. kuthond.

Op een grasveld zonder andere honden eromheen, ok, laat ze dan los, maar niet in een woonwijk waar er toch behoorlijk wat mensen rondlopen met hun dier,
Honden moeten gewoon altijd vast tenzij het echt kan.
Dat is toch simpel?
Zo lang iedereen zich daar aan houdt heeft niemand hier wat te zeuren!

Maar goed, sommige mensen zeuren hier echt alleen maar om te kunnen zeuren.
Mensen die volgens mij een abbonnement hebben op klaagbaak.
pi_34615531
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:37 schreef Robar het volgende:

[..]

Het leven zou een stuk makkelijker zijn als je je wat toleranter op zou stellen, want dit slaat ook nergens op.

In Nederland mag je huisdieren hebben en mag je ermee op straat lopen aangelijnd.
2 kilometer bij ons vandaan is een bos waar honden los mogen lopen.
Als iemand daar gewoon wandelt voor de natuur, dan heb je kans honden tegen te komen.
honden die daar los mogen lopen.
Daar dien je dus ook als voetganger rekening mee te houden, anders ga je maar ergens anders lopen. Ik zal altijd heel goed op mijn hond letten en als ze iemand tot last is zal ik mijn hond ook tot de orde roepen, ook als we in dat bos lopen. Het gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt zal de hond zich aan moeten passen van ons. Maar je loopt daar wel een kans om door een hond voor de voeten gelopen te worden. Dat heb je naar mijn mening daar maar te accepteren.

En gaat het er eigenlijk wel om of dieren wel of niet ergens horen, zoals dat jij vindt dat wilde dieren in het bos "horen"? Het gaat erom of je er last van hebt. Maakt het dan uit of dieren wild zijn of niet? Waarschijnlijk accepteer je het wel van een wild dier (vogels???), waarom dan niet van een hond die alleen maar om een beetje aandacht vraagt? Een goed opgevoede hond doet echt niets wat niet mag. Als onze hond op je afloopt is dat pure interesse en nieuwsgierigheid. Het ligt dan aan jou gedrag daarbij wat een hond doet. Ga je schreeuwen en gillen, dan zal de hond dat alleen maar als "speels" gedrag intepreteren en met je meedoen. Negeer je een hond, dan negeert de hond jou ook. Erg simpel en als je dat in je achterhoofd houdt, dan zul je zien dat we allemaal rekening met elkaar kunnen houden.

Zijn we nu klaar met het in hokjes stoppen van honden en hondenbezitters? Dank u wel !
Lul maar een end weg, ik heb gewoon gelijk.

Jammer dat je dat niet kunt accepteren dan..
pi_34615604
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:56 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Lul maar een end weg, ik heb gewoon gelijk.

Jammer dat je dat niet kunt accepteren dan..
Dit is je verweer?
Top, je bent echt helemaal top

Ik weiger gewoon onder alle omstandigheden rekening met jou te houden als jij niet een klein beetje rekening met mij kunt houden.

Ik ken mijn verantwoordelijkheden als hondenbezitter, maar ik wens niet anders behandeld te worden, zeker niet door jou
pi_34615638
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:41 schreef Robar het volgende:

blaat
Je haalt er nu allerlei dingen bij waar ik nog niet eens iets over hebt gezegd, maar dat hoort blijkbaar bij jezelf verdedigen.

Het verandert niets aan het feit dat je dingen in huis haalt (of dat nu een hond is of een alligator) en daarmee net doet alsof iedereen jou keuzes dus maar heilig moet verklaren.. omgekeerde redenatie
Ga er nou maar gewoon vanuit dat dat beest jouw verantwoordelijkheid is en dat jij moet zorgen dat anderen daar geen last van hebben ok
Als je blind bent, maar toch met 150 km/u over de a1 wil crossen, moet zeker ook iedereen maar accepteren dat dat bij jouw eigenaardigehden hoort en zijn auto even opzij zetten ofzo..
pi_34615830
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:28 schreef Robar het volgende:

[..]

Daar heb je ook bossen voor
Maar op de veluwe bijvoorbeeld kom je gerust herten, zwijnen, dassen, noem maar op tegen . . . . !
En denk maar niet dat een zwijn met jongen voor jou terugdeinst als je langsloopt
Een zwijn met jongen is de 'enige' uitzondering in nederland en maar gedurende een bepaalde periode in het jaar. Wanneer een zwijn geen jongen heeft zal haar natuurlijke schuwheid het winnen dan het verdedigen. Deze periode zou je moeten respecteren en _niet_ naar het bos te gaan. Maar dat is dus vers 2.
Grote verschil is dat je dieren in het wild en een huisdier door elkaar haalt. Iets wat je volgens mij toch uit elkaar moet houden. Het bos is van de dieren die er thuis horen en wij (ook de hondenbezitter) zijn daar even te gast.
quote:

OK OK. weer een beetje overdreven voorbeeld.
Inderdaad.
quote:
Maar ik vind dat we allemaal rekening met elkaar moeten houden . .
Hond, mens, ander dier . . .
Er is een wettelijke verplichting tot aanlijnen. In bossen geldt deze verplichting al langer dan op straat, voornaamste reden is dat honden het daar levende wild niet mogen verstoren. Grappig is altijd dat 'rekening' houden met een ander vaak tenkoste gaat van een ander.Denk eens aan het simpele feit dat er mensen zijn die angst hebben voor honden, hoe moeten ze rekening houden met andermans loslopende hond? Niet naar het bos gaan? of een blokje om? Maw maar aanpassen aan andermans wens?
Je hebt ook mensen die vanwege hun geloofsovertuiging het niet zo ophebben met honden, omdat ze 'onrein' zijn. Owja zij moeten zich ook 'aanpassen'. Als de hond maar vrij kan rondlopen

Letwel ik heb geen hekel aan honden, m'n lieve rottweiler al weer een paar jaartjes dood, ze was het toonbeeld van gehoorzaamheid en heeft de respectabele leeftijd van 13 gehaald.
pi_34639240
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:00 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Je haalt er nu allerlei dingen bij waar ik nog niet eens iets over hebt gezegd, maar dat hoort blijkbaar bij jezelf verdedigen.

Het verandert niets aan het feit dat je dingen in huis haalt (of dat nu een hond is of een alligator) en daarmee net doet alsof iedereen jou keuzes dus maar heilig moet verklaren.. omgekeerde redenatie
Ga er nou maar gewoon vanuit dat dat beest jouw verantwoordelijkheid is en dat jij moet zorgen dat anderen daar geen last van hebben ok
Als je blind bent, maar toch met 150 km/u over de a1 wil crossen, moet zeker ook iedereen maar accepteren dat dat bij jouw eigenaardigehden hoort en zijn auto even opzij zetten ofzo..
Wanneer ik mijn hond los laat in een bos waar duidelijk aangegeven staat dat mijn hond er los mag lopen, dan bega ik geen overtreding!

Als je 150 over de A1 rijdt wel, daar zit dus een duidelijk verschil in!!!

Zoals ik al zei, ik ken mijn verantwoordelijkheden en zal mijn hond altijd aanlijnen op een plek waar veel mensen lopen en kinderen spelen.
Maar daar waar ik mijn hond los laat lopen, kan er best rekening gehouden worden met honden!
Dat is het enige dat ik zeg.

Daarbuiten is de hond mijn complete verantwoordelijkheid.

En daarbij moet je mijn keuzes niet heilig verklaren, maar je moet mijn keuzes respecteren, net als dat ik jouw keuzes respecteer.

Blijkbaar lees jij mijn verhaal ook alleen maar in de negatieve zin, want ik heb drie postst neergezet met een compleet verhaal en je haalt alleen maar de kritiek eruit die ik op jou heb. . . .

Maar lees nu deze post nog eens goed door en herhaal dat drie maal, dan lees je misschien wel het positieve in mijn verhaal.

Ik vind gewoon je insteek nogal egocentrisch.
pi_34639398
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:06 schreef harryharry het volgende:

[..]

Een zwijn met jongen is de 'enige' uitzondering in nederland en maar gedurende een bepaalde periode in het jaar. Wanneer een zwijn geen jongen heeft zal haar natuurlijke schuwheid het winnen dan het verdedigen. Deze periode zou je moeten respecteren en _niet_ naar het bos te gaan. Maar dat is dus vers 2.
Grote verschil is dat je dieren in het wild en een huisdier door elkaar haalt. Iets wat je volgens mij toch uit elkaar moet houden. Het bos is van de dieren die er thuis horen en wij (ook de hondenbezitter) zijn daar even te gast.
[..]

Inderdaad.
[..]

Er is een wettelijke verplichting tot aanlijnen. In bossen geldt deze verplichting al langer dan op straat, voornaamste reden is dat honden het daar levende wild niet mogen verstoren. Grappig is altijd dat 'rekening' houden met een ander vaak tenkoste gaat van een ander.Denk eens aan het simpele feit dat er mensen zijn die angst hebben voor honden, hoe moeten ze rekening houden met andermans loslopende hond? Niet naar het bos gaan? of een blokje om? Maw maar aanpassen aan andermans wens?
Je hebt ook mensen die vanwege hun geloofsovertuiging het niet zo ophebben met honden, omdat ze 'onrein' zijn. Owja zij moeten zich ook 'aanpassen'. Als de hond maar vrij kan rondlopen

Letwel ik heb geen hekel aan honden, m'n lieve rottweiler al weer een paar jaartjes dood, ze was het toonbeeld van gehoorzaamheid en heeft de respectabele leeftijd van 13 gehaald.
Met dat laatste stuk loop je tegen een probleem aan waar je altijd mee zal zitten.
Er zijn ook mensen bang voor katten, hoe wil je dat dan oplossen?
Je kunt je kat binnen houden, maar dan krijg je weer dat deel van de bevolking over je heen dat het zielig vindt wanneer je kat niet naar buiten laat. (ik heb geen katten btw )

Je kunt gewoonweg niet overal rekening mee houden en er zijn ook zat bossen waar honden aangelijnd moeten blijven, dan ontwijk je toch dat kleine stukje bos wat gereserveerd is voor loslopende honden?

Tuurlijk is er een wettelijke verplichting tot aanlijnen en daar houd je je ook aan (althans zo veel mogelijk), maar jij weet net zo goed als ik dat een hond gewoonweg beweging nodig heeft en dus af en toe moet kunnen loslopen. Uiteraard dan wel op een daarvoor bestemd gebied. En binnen dat gebied moet iedereen rekening met elkaar houden. Ik houd rekening met Kamagurka, Kamagurka houdt rekening met mijn hond. De hond mag daar loslopen en dus kan je haar tegenkomen. Ik ken mijn hond door en door goed, dus ik weet 100% zeker dat mijn hond niet zal bijten, blaffen of grommen. Ze zal hooguit willen spelen. Ik bega geen overtreding als ik haar daar loslaat, dus wat dat betreft heeft Kamagurka gewoon niets te willen. En natuurlijk zal ik mijn hond weghalen wanneer ik zie dat iemand er niet van gediend is. Natuurlijk houd ik zelfs dan rekening met mensen die bang zijn voor honden. Maar wanneer je in zo een gebied loopt kun je ermee geconfronteerd worden. En dat is gewoon iets dat geaccepteerd moet worden. Ik mag een hond hebben, ik mag er aangelijnd overal meelopen (tenzij anders aangegeven), ik mag haar in sommige gebieden los laten lopen, dus als ik me aan die regels houd, dan heeft Kamagurka niets te zeuren. Ik houd me aan de regels en ik houd mijn hond scherp in de gaten.

Maar ik heb meermalen gezegd en ik zal het nog eens herhalen.
De hond is de verantwoordelijkheid van de hondenbezitter, maar er moet niet gedaan worden alsof je met een potentie(e)le moordwapen/lastpak naast je loopt.
Het egocentrisme van Kamagurka druipt ervan af en sinds wanneer zijn wij beter dan andere dieren?
pi_34645542
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:40 schreef Robar het volgende:

[..]

Met dat laatste stuk loop je tegen een probleem aan waar je altijd mee zal zitten.
Er zijn ook mensen bang voor katten, hoe wil je dat dan oplossen?
Je kunt je kat binnen houden, maar dan krijg je weer dat deel van de bevolking over je heen dat het zielig vindt wanneer je kat niet naar buiten laat. (ik heb geen katten btw )
Ik ben ook tegen loslopende katten, als je katten wil houden, binnen of op eigen terein. Katten zijn geen onderdeel van de natuurlijke habitat en een katvriendelijk huis is voldoende om een dergelijk dier tevreden te houden. Voor het gros geldt wat je ze niet leert zullen ze ook niet missen.
De kat naar buiten laten is mijn inziens meer gemakzucht dan noodzaak, scheelt je weer een kattenbak want ze schijten bij de buurt in de tuin. de actieradius van de kat ligt ongeveer op 5 km. rond de woning van de bezitter.

Nuf said, case closed.
pi_34646277
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:37 schreef harryharry het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen loslopende katten, als je katten wil houden, binnen of op eigen terein. Katten zijn geen onderdeel van de natuurlijke habitat en een katvriendelijk huis is voldoende om een dergelijk dier tevreden te houden. Voor het gros geldt wat je ze niet leert zullen ze ook niet missen.
De kat naar buiten laten is mijn inziens meer gemakzucht dan noodzaak, scheelt je weer een kattenbak want ze schijten bij de buurt in de tuin. de actieradius van de kat ligt ongeveer op 5 km. rond de woning van de bezitter.

Nuf said, case closed.
En nu antwoord op de rest van mijn betoog graag
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:09:39 #96
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_34646575
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:55 schreef Robar het volgende:

[..]

Superpost, hoog niveau, mooie oplossing, zeker afgestudeerd aan de universiteit?
Echt briljant, dat we daar niet eerder op gekomen zijn!
Jij komt met baanbrekende ideeen, waar we allemaal wat aan hebben.

Dank je, dank je
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:10:40 #97
77575 NiTiN
Move On Up
pi_34655919
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 08:40 schreef Robar het volgende:

[..]
Maar ik heb meermalen gezegd en ik zal het nog eens herhalen.
De hond is de verantwoordelijkheid van de hondenbezitter, maar er moet niet gedaan worden alsof je met een potentie(e)le moordwapen/lastpak naast je loopt.
Het egocentrisme van Kamagurka druipt ervan af en sinds wanneer zijn wij beter dan andere dieren?
Dude

dat doe je namelijk wel. Ongeacht hoe lang je je huisdier hebt, en hoe gek je op hem bent: Het is en blijft een dier. Wat voornamelijk door instinct gedreven wordt en primair reageert. JOU zal ie misschien nooit iets doen, maar je zal net diegene zijn die verkeerd ruikt, kijkt of loopt... en dan is ie eropaf. In elke hond zit nog een stuk wolf, en dat is een roofdier wat ook als zodanig leeft en andere dieren doodmaakt. En als ik als mens in de ogen van jou hondje toevallig me gevaarlijk of provocerend gedraag is niet mijn probleem, maar dat van die hond. En meteen daarmee ook jou probleem. Want die hond behoort aangelijnd te zijn.

Ik zou waarschijnlijk niet aarzelen om, wanneer het zou zijn toegestaan, een bus pepperspray of een taser (of hoe heet zon schokdinges) te gebruiken wanneer er een hond op mij afgerend komt. Ik voel me op zo'n moment serieus bedreigd. En dan kan iedere hondenbezitter z'n mooie praatjes verhaal afdraaien "nee hij doet echt niks" en "hij wil alleen maar spelen/snuffelen/kijken"... NOU MOOI NIET BIJ MIJ AUB, rot op met je mormel.

(loslopende) honden
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_34657998
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:10 schreef NiTiN het volgende:

[..]

Dude

dat doe je namelijk wel. Ongeacht hoe lang je je huisdier hebt, en hoe gek je op hem bent: Het is en blijft een dier. Wat voornamelijk door instinct gedreven wordt en primair reageert. JOU zal ie misschien nooit iets doen, maar je zal net diegene zijn die verkeerd ruikt, kijkt of loopt... en dan is ie eropaf. In elke hond zit nog een stuk wolf, en dat is een roofdier wat ook als zodanig leeft en andere dieren doodmaakt. En als ik als mens in de ogen van jou hondje toevallig me gevaarlijk of provocerend gedraag is niet mijn probleem, maar dat van die hond. En meteen daarmee ook jou probleem. Want die hond behoort aangelijnd te zijn.

Ik zou waarschijnlijk niet aarzelen om, wanneer het zou zijn toegestaan, een bus pepperspray of een taser (of hoe heet zon schokdinges) te gebruiken wanneer er een hond op mij afgerend komt. Ik voel me op zo'n moment serieus bedreigd. En dan kan iedere hondenbezitter z'n mooie praatjes verhaal afdraaien "nee hij doet echt niks" en "hij wil alleen maar spelen/snuffelen/kijken"... NOU MOOI NIET BIJ MIJ AUB, rot op met je mormel.

(loslopende) honden
Hulde!

Ik heb het gevoel dat we voor de 1000e keer het enige juiste punt maken, maar blijkbaar moet dat...
pi_34659845
quote:

[..]

Dude

(loslopende) honden
Overdrijven is ook een vak, want ook al is een hond idd dat roofdier, mensen zijn zijn prooi niet...
En daarbij de bijtincidenten bewijzen 1 ding echt goed en dat is dat je als vreemde niet zo angstig hoeft te zijn, het leeuwendeel van de beten valt binnen eigen kring door verkeerde omgang met het wezen hond.

En als jij je gevaarlijk/provocerend gedraagd tegenover het dier dan is het wel degelijk ook jouw probleem, dat is het igg snel zat dan.
Als jij zo denkt over honden doe je er verdomde verstandig aan ze dan ook echt met rust te laten en niet te provoceren.

Weet je wat het is, aan de ene kant hebben jullie gelijk als jullie zeggen het is jullie hobby, hou dat ook zo, maar aan de andere kant, het feit dat het jullie hobby niet is, dat jullie er een hekel aan hebben is mijn probleem dus weer niet.
Mijn enige verantwoordelijkheid is zorgen dat mijn dieren zich maatschappelijk aanvaardbaar gedragen.

En de eerste de beste idioot die het in zijn hoofd haalt 1 van mijn dieren kwaad te doen heeft een levensgroot probleem, niet met mijn honden, maar met mij, je weet wel, mens, het gevaarlijkste dier op aarde....

En uiteindelijk gaat het hierom, honden zijn er en gaan niet weg, wen er maar aan.
Ik zal als hondeneigenaar rekening met de rest van de wereld houden, maar ik verwacht ook dat er rekening gehouden wordt met mij en mijn dieren, zo simpel kan het zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34671534
quote:

[..]

[blaat]

En als ik als mens in de ogen van jou hondje toevallig me gevaarlijk of provocerend gedraag is niet mijn probleem, maar dat van die hond. En meteen daarmee ook jou probleem. Want die hond behoort aangelijnd te zijn.

Ik zou waarschijnlijk niet aarzelen om, wanneer het zou zijn toegestaan, een bus pepperspray of een taser (of hoe heet zon schokdinges) te gebruiken wanneer er een hond op mij afgerend komt. Ik voel me op zo'n moment serieus bedreigd.

[blaat]
Dit klinkt een beetje tegenstrijdig. Aan de ene kant is het niet jouw probleem als een dier vind dat jij gevaarlijk of provocerend overkomt, maar het is wel het probleem van het dier en de eigenaar als jij vind dat het dier gevaarlijk of provocerend overkomt.

Als je jouw voorgestelde reactie van pepperspray/taser op je geïntimideerd voelen goedpraat, praat je ook gelijk een hond die jouw bijt omdat hij zich geïntimideerd voelt goed.

Je meet met 2 maten, kerel....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')