abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34507676
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:24 schreef kamagurka het volgende:
Grappig, zo'n post over het jachtinstinct van de hond en het feit dat hij het liefst andere dieren (kinderen) verscheurt... ik meen dat in het vorige topic iemand dacht dat honden gedomesticeerder waren dan katten en eigenlijk al helemaal geen jachtinstinct meer hebben, of dat dat anders makkelijk was te onderdrukken door de eigenaar met de goede opvoeding..

Stelletje hypocrieten dus.
Ik was dat dus, maar ik had een uitzondering gemaakt voor jachthonden Jachthonden zijn juist gefokt om het jachtinstinct te hebben....
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:35 schreef kamagurka het volgende:

[..]

eh dit:
[..]

Bewijst wel weer dat hondeneigenaren weinig over honden weten of dieren in het algemeen. Jij reageert tenminste eerlijk. Daar verder geen misverstand over
Ja daar zei ik dat inderdaad
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:32 schreef Nonneke het volgende:
Ik vind het schijt irritant als mensen overal en altijd maar hun hond los hebben, die er niet aan denken dat hun hond niet de enige hond is op de wereld, en dat er ook honden zijn die niet van andere honden (met name andere reutjes) houden. Ikzelf heb bijna altijd mn honden vast, omdat ik ze gewoon niet samen los vertrouw, ze stoken mekaar op, neemt de een een sprint is de ander ook weg
De tijd van uren naar je hond zoeken, met zaklampen schijnen over de weg omdat je hond daar misschien wel eens kan liggen, heb ik wel gehad. Ze komen alleen nog los op plekken waar ik zeker weet dat ze nergens heen kunnen, en er geen reutjes zijn (heb 1 reu, die haat andere reutjes)
Maar daar ging het topic niet over. De stelling was dat het zielig is als iemand een hond NOOIT los laat lopen (waarop vrij veel anti-honden-in-het-algemeen reacties kwamen). Er zijn niet veel mensen die de hond ALTIJD los laten lopen, vooral niet binnen een stad/dorp. De meeste mensen laten de honden alleen los lopen in open gebieden zodat het beest even z'n energie kwijt kan. In tegenstelling tot katten die je vooral in dorpen/steden (volledig zonder toezicht) los ziet lopen...
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:59 schreef NiTiN het volgende:
Honden: Kunnen exact NIKS, alleen blaffen, stinken, poepen, kwijlen, verharen, stom zijn.
katten: Kunnen ALLES, over daken rennen alsof het niks is, recht tegen muren op lopen beter dan spiderman, vechten als een gek, slim zijn.

Helaas kunnen ook zij symptomen van honden vertonen, met name stinken, poepen en verharen kunnen ook zij goed. Maar al met al: Kat >>>> hond.
Honden: worden gebruikt om: mensen uit het water te halen, mensen onder het puin/sneew/wherever te vinden, explosieven en drugs te vinden, terreinen te bewaken, blinden te leiden, etc, etc, etc...

Katten: worden gebruikt om: ................. eh..... de kattenbak te vullen?

[edit]
even een vergelijk met katten toegevoegd bij m'n NOOIT/ALTIJD alinea.
[/edit]
pi_34507939
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Wat heeft dat nou met pingpongen te maken...?

Motorisch zijn honden gewoon zwaar inferieur, da's een simpel feit
Tuurlijk..... jij je zin joh! Honden zijn inferieur.
pi_34512693
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:47 schreef NiTiN het volgende:
STEMT ALLEN!

En liefst even inhoudelijk reageren aub. Dus toelichten waarom je het hondenbeest zo klote vindt. Of juist goed vindt, als je van de andere kant bent.
Ok dan, een uitleg bij de stem die ik gebracht heb, natuurlijk is die stem dat honden top zijn!

Maar waarom?
Honden zijn heerlijke wezens om bij je in de buurt te hebben, ze zijn erg liefdevol, spelen graag, je hebt een maatje om lekker buiten mee rond te struinen, een voetenwarmer voor de koude dagen, altijd een schouder beschikbaar om op te leunen, zonder dat er voorwaarden gesteld worden.
Het zijn echt gezinsleden, ze nemen actief deel aan het gezinsleven.
Het is ontzettend leuk voor kinderen om een hond in huis te hebben, het is dan ook wetenschappelijk bewezen dat dieren in huis goed zijn voor de ontwikkeling van een kind.

Ze zijn gewoon ontzettend gezellig, een heerlijk huis vol met leven.

Dat is de korte versie waarom honden zo leuk zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34512803
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:59 schreef NiTiN het volgende:
Honden: Kunnen exact NIKS, alleen blaffen, stinken, poepen, kwijlen, verharen, stom zijn.
katten: Kunnen ALLES, over daken rennen alsof het niks is, recht tegen muren op lopen beter dan spiderman, vechten als een gek, slim zijn.

Helaas kunnen ook zij symptomen van honden vertonen, met name stinken, poepen en verharen kunnen ook zij goed. Maar al met al: Kat >>>> hond.
Ach ze kunnen alleen maar onze kinderen terugvinden als we ze kwijt zijn, ons vee beschermen en vervoeren, mensen onder het puin vinden, onder de sneeuw vandaan halen, beschermen, bewaken, helpen blinde mensen, helpen gehandicapte mensen(weleens gezien wat die allemaal kunnen?), epeleptische aanvallen detecteren en tijdig waarschuwen, huidkanker opsporen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De mogelijkheden zijn legio en vele malen meer toepasbaar en nuttig voor de mens als dat de talenten van de kat dat zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34512949
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Ach ze kunnen alleen maar onze kinderen terugvinden als we ze kwijt zijn, ons vee beschermen en vervoeren, mensen onder het puin vinden, onder de sneeuw vandaan halen, beschermen, bewaken, helpen blinde mensen, helpen gehandicapte mensen(weleens gezien wat die allemaal kunnen?), epeleptische aanvallen detecteren en tijdig waarschuwen, huidkanker opsporen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

De mogelijkheden zijn legio en vele malen meer toepasbaar en nuttig voor de mens als dat de talenten van de kat dat zijn.
Erodome, dat is toch niks.

Je weet zelf ook wel dat een hond nutteloos is en totaal geen functie heeft!

pi_34514066
Niks mis met honden, ook geen loslopende, maar hun eigenaar moeten ze wel de baas kunnen zijn

Mijn buurman heeft 3 (drie!) Duitse herders, die stuk voor stuk schijt hebben aan die gast, en elke keer als die honden iemand zien, bespringen ze diegene
En dat is niet leuk. Vooral als ze eerst door het uitlaatveldje rennen en dan beladen met stront en gras je nieuwe broek besmeuren.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_34515185
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:57 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Niks mis met honden, ook geen loslopende, maar hun eigenaar moeten ze wel de baas kunnen zijn
Daar ben ik het dan natuurlijk wel weer mee eens.
pi_34515617
Leuk weer een hondendiscussie
De hoeveelste is dit?

Honden moeten gewoon los kunnen lopen op plekken waar dat mogelijk is en wanneer het beestje goed luistert naar de eigenaar/eigenares. sim-pel
pi_34515664
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:46 schreef Robar het volgende:
Leuk weer een hondendiscussie
De hoeveelste is dit?

Honden moeten gewoon los kunnen lopen op plekken waar dat mogelijk is en wanneer het beestje goed luistert naar de eigenaar/eigenares. sim-pel
Zo simpel vind ik het ook, maar enkele hondenhaters hier niet.
Overigens ook enkele hondenbezitters niet, die vinden dat ze ten alle tijden mogen los lopen.
pi_34516839
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:47 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zo simpel vind ik het ook, maar enkele hondenhaters hier niet.
Overigens ook enkele hondenbezitters niet, die vinden dat ze ten alle tijden mogen los lopen.
Tsja, soms kun je een hond gewoon niet los laten lopen, tenzij de hond echt niet van je zijde wijkt.
Maar dat kunnen gewoon niet alle honden zeker niet als ze nieuwsgierig zijn.
En veel van de hondenhaters hier kunnen zo ontzettend overdrijven, daar moet je gewoon niet eens serieus op ingaan
pi_34517799
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 12:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Tsjah, tot het moment dat je last krijgt van ziekteverspreidende soorten als ratten of muizen... Of griepverspreidende vogels

Maar het gaat niet over dat handjevol honden dat nuttig gedrag is aan te leren, maar over die vele miljoenen nutteloze blaffende en bijtende agressieve stinkbeesten...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34517936
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:55 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Tsjah, tot het moment dat je last krijgt van ziekteverspreidende soorten als ratten of muizen... Of griepverspreidende vogels

Maar het gaat niet over dat handjevol honden dat nuttig gedrag is aan te leren, maar over die vele miljoenen nutteloze blaffende en bijtende agressieve stinkbeesten...
Nee, jij trekt volle zalen
pi_34518077
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:58 schreef Robar het volgende:

[..]

Nee, jij trekt volle zalen
Ja, eigenlijk ben ik Theo Maassen, maar dat weet gelukkig niemand hier

Waar slaat die opmerking op binnen dit topic
pi_34518175
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:02 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk ben ik Theo Maassen, maar dat weet gelukkig niemand hier

Waar slaat die opmerking op binnen dit topic
Ik neem generaliserende opmerkingen over honden niet serieus, dat verklaart dus mijn antwoord.
(maar was uiteraard niet serieus bedoeld hoor, hence the )
pi_34518209
Als de hond luisterd enz dan heb ik er geen poblemen mee dat ze los lopen.

Laten mensen hun hond los terwijl die tegen iedereen aanspring, en niet luisterd tja dan moeten ze hem wel aangelijnt houden.

Mensen moeten niet om alles zo drama maken. Zijn ergere dingen.
*Klik als je durf* Niet klikken als je snel bang bent!!!
pi_34518244
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:55 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zoveel honden kunnen dat, alleen halen hun eigenaren dat er niet uit omdat ze dat niet nuttig vinden voor zichzelf.
Over het algemeen zijn ze gewoon voor gezeldschap, een maatje om lekker mee te rousen buiten.
pi_34518541
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Zoveel honden kunnen dat, alleen halen hun eigenaren dat er niet uit omdat ze dat niet nuttig vinden voor zichzelf.
Over het algemeen zijn ze gewoon voor gezeldschap, een maatje om lekker mee te rousen buiten.
Hetzelfde geldt voor katten overigens...

Maargoed, blijft jammer dat honden tegelijkertijd voor zoveel overlast kunnen zorgen. Als mensen die beesten nou gewoon hadden op grotere landerijen was er niet zoveel aan de hand. Maar nee, jan modaal moet ook met zo'n bonzoverslindend blafbeest 4 hoog achter gaan zitten in een kamertje van 3 bij 4
pi_34518756
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:15 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Maargoed, blijft jammer dat honden tegelijkertijd voor zoveel overlast kunnen zorgen. Als mensen die beesten nou gewoon hadden op grotere landerijen was er niet zoveel aan de hand. Maar nee, jan modaal moet ook met zo'n bonzoverslindend blafbeest 4 hoog achter gaan zitten in een kamertje van 3 bij 4
Gelukkig ben ik geen Jan Modaal
pi_34518845
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:15 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dat is dan ook zielig voor de hond en maakt de hond wel een groter potienteel gevaar.

Nu zullen er vast mensen op 4 hoog zitten met een hond die hartstikke veel met dat dier doen waardoor het wel gaat, maar de meeste mensen werken e.d. en hebben niet de tijd om dan die extra tijd eraan te besteden die nodig is, wat leidt tot gefrustreerde dieren die neurotisch gedrag gaan vertonen en zelfs agressief gedrag kunnen gaan vertonen.

Ik heb jaren in een dierenasiel gewerkt en vele honden langs zien komen met problemen, ik heb geen enkele eigenaar die serieus bezig was met zijn hond daar aan zien komen met een probleemhond(soms een uitzondering die buiten de macht omgaat zoals bv echte allergie), alleen maar mensen die of uit onwetendheid grove fouten gemaakt hadden of uit laksheid en soms zelfs pure slechtheid.

Ik denk dat je je beter kan richten op hoe mensen met dieren omspringen dan dat je je richt op dat honden zo vervelend zouden zijn, want als die honden goed behandeld zouden worden zoals ze behandeld dienen te worden dan zouden ze niet die problemen hebben.
pi_34519320
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is dan ook zielig voor de hond en maakt de hond wel een groter potienteel gevaar.

Nu zullen er vast mensen op 4 hoog zitten met een hond die hartstikke veel met dat dier doen waardoor het wel gaat, maar de meeste mensen werken e.d. en hebben niet de tijd om dan die extra tijd eraan te besteden die nodig is, wat leidt tot gefrustreerde dieren die neurotisch gedrag gaan vertonen en zelfs agressief gedrag kunnen gaan vertonen.

Ik heb jaren in een dierenasiel gewerkt en vele honden langs zien komen met problemen, ik heb geen enkele eigenaar die serieus bezig was met zijn hond daar aan zien komen met een probleemhond(soms een uitzondering die buiten de macht omgaat zoals bv echte allergie), alleen maar mensen die of uit onwetendheid grove fouten gemaakt hadden of uit laksheid en soms zelfs pure slechtheid.

Ik denk dat je je beter kan richten op hoe mensen met dieren omspringen dan dat je je richt op dat honden zo vervelend zouden zijn, want als die honden goed behandeld zouden worden zoals ze behandeld dienen te worden dan zouden ze niet die problemen hebben.
Dan komen we weer uit op het certificaat dus

Ik heb een hele tijd in een volksbuurt van Amsterdam gewoond en daar waren idd veel problemen met honden (4 hoog e.d.). Het asiel daar zat ook bomvol met die beesten...
Dan zie je pas op grote schaal hoe dom en kortzichtig deze mensen zijn Honden en zwakzinnigheid van eigenaren gaat niet zo goed samen, helaas zie je deze combinatie veel te vaak..
pi_34606240
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:36 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dan komen we weer uit op het certificaat dus

Ik heb een hele tijd in een volksbuurt van Amsterdam gewoond en daar waren idd veel problemen met honden (4 hoog e.d.). Het asiel daar zat ook bomvol met die beesten...
Dan zie je pas op grote schaal hoe dom en kortzichtig deze mensen zijn Honden en zwakzinnigheid van eigenaren gaat niet zo goed samen, helaas zie je deze combinatie veel te vaak..
Ik denk dat de meeste mensen niet zo veel problemen zouden hebben met een hondenbewijs... Behalve natuurlijk als het weer veel ¤¤¤¤¤ zou kosten.... Is voor alle partijen beter dat men zeker weet dan een persoon met z'n beest om kan gaan.
pi_34607377
Ik walg zo erg van de mensen die hun schijtbeest maar overal laten schijten zonder het ff op te ruimen. Ik ga toch ook niet op hun oprit staan poepen?
Ik vind zowieso dat dat in een dichtbevolkt land als Nederland gewoon niet kan. Dan moet je gewoon de schijt van die beesten opruimen.
Waar ik ook van moet kotsen is van die lui in die pauperbuurten die allemaal een herder hebben maar wel op een klein pokkeflatje wonen, dat doe je zo'n beest toch niet aan?!
Ik kots zowieso op volkbuurten sinds ik met oud en nieuw erachter ben gekomen wat voor tyfus aso volk daar woont

De maatschappij dat ben jij is iedereen die gewoon normaal mee wil doen, en anders optiefen!
pi_34607709
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:11 schreef wegwerp2004 het volgende:
Ik walg zo erg van de mensen die hun schijtbeest maar overal laten schijten zonder het ff op te ruimen. Ik ga toch ook niet op hun oprit staan poepen?
Ik vind zowieso dat dat in een dichtbevolkt land als Nederland gewoon niet kan. Dan moet je gewoon de schijt van die beesten opruimen.
Waar ik ook van moet kotsen is van die lui in die pauperbuurten die allemaal een herder hebben maar wel op een klein pokkeflatje wonen, dat doe je zo'n beest toch niet aan?!
Ik kots zowieso op volkbuurten sinds ik met oud en nieuw erachter ben gekomen wat voor tyfus aso volk daar woont

De maatschappij dat ben jij is iedereen die gewoon normaal mee wil doen, en anders optiefen!
en lucht dit nu op ?

Maar het ging over het loslaten van honden, niet over het laten liggen van poep, daar is weer een ander topic voor volgens mij

Maar verder een vermakelijk stukje hoor
  maandag 30 januari 2006 @ 11:29:12 #74
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_34607752
Ik moet um wel aan de lijn houden, anders issie pleite

(ruwharige teckel )
pi_34608605
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik loop altijd in een bos waar alleen maar honden uitgelaten worden, mensen die niet van honden houden moeten daar gewoon niet komen.. soms lopen er wel een paar, maar als ze van te voren geen gebaar maken kan ik het ook niet ruiken dat ze willen dat ik hem vast doe. Alleen als er kleine kinderen bij zijn doe ik hem vast, aangezien ze nogal enthousiast kan zijn.
Uhm dus als ik denk van goh een leuk bos laat ik hier eens gaan lopen, moet ik rekening houden met jouw hond of de mogelijkheid dat er honden los kunnen lopen? Je bent wettelijk verplicht om je hond (ook in het bos) aangelijnd te houden muv plaatsen waar het is toegestaan. De meeste bossen is net nl NIET toegestaan.
Ik vind het het een verkeerde insteek dat een ander rekening moet houden met jouw hond.
There's no place like 127.0.0.1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')