Het gaat om de liedjes, niet om de artiesten.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:28 schreef Posdnous het volgende:
Jose Gonzalez en Volumia onder elkaar.
Luister naar Nick Drake, Joni Mitchell, Jackson Browne, James Taylor, Ani Di Franco o.a.
Veryquote:Op donderdag 26 januari 2006 18:16 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Hier moet ik Fleetwood Mac - Landslide posten![]()
Dat is een mooi nummer, maar ingetogen?quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:12 schreef Cool_Runner het volgende:
billy idol - eyes without a face
Die CD moest ik nog eens kopen, bedankt voor de herinnering!quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:36 schreef wise het volgende:
creed - lullaby
He-le-maal mee eens. Echt, I couldn't agree morequote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:11 schreef Eric_Cantona het volgende:Coldplay - Don't panic
Meesterlijk nummer, alles klopt. Alleen jammer dat 't zo kort is
Ik wist wel dat ik muzieksmaak hadquote:Op zaterdag 28 januari 2006 23:21 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
He-le-maal mee eens. Echt, I couldn't agree more![]()
![]()
En Joseph Arthur's A Smile that explodes en natuurlijk Honey and the moonquote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:39 schreef DocPzql het volgende:
Joseph Arthur - In The Sun
Daniel Lemma - Run Tell John
en Lingerquote:Op zondag 29 januari 2006 15:05 schreef Misstique het volgende:
The Cranberries - Twenty One en No need to argue
You know I even think that she smiled like youquote:Op zondag 29 januari 2006 18:28 schreef Brahimov het volgende:
Zet ik een hele waslijst aan hele mooie kleine ingetogen liedjes neer, vergeet ik m'n allermooiste hele mooie kleine ingetogene liedje:
The Cure - Catch![]()
Misschien een domme vraag, ben niet zo bekend met het werk van Elvis Costello maar is dat "I want you" misschien een cover van Bob Dylan? Dylan's "I want you" is namelijk ook een perfect klein, lief liedje!quote:Op zondag 29 januari 2006 16:15 schreef Homdeck het volgende:
Elvis Costello - I want you![]()
Leonard Cohen - Suzanne![]()
Geen domme vraag, maar ook geen cover. Costello's I want you is van hem zelf. Met een lengte van 6:40 is het niet echt klein. Maar wel heel mooi. En ingetogen.quote:Op zondag 29 januari 2006 21:36 schreef googoodoll het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, ben niet zo bekend met het werk van Elvis Costello maar is dat "I want you" misschien een cover van Bob Dylan? Dylan's "I want you" is namelijk ook een perfect klein, lief liedje!![]()
Na twee pagina's van dit topic zal daar wel verandering in gekomen zijn, toch?quote:Op zondag 29 januari 2006 22:00 schreef PAA-053 het volgende:
Ik ook, maar ik ken er te weinig
Luister ook eens naar het origineel van Leonard Cohen. Is naar mijn mening nog veel mooier dan de versie van Van Veen (die overigens ook mooi is).quote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:28 schreef Posdnous het volgende:
Nick Drake
Idem voorquote:Op maandag 30 januari 2006 18:59 schreef pfaf het volgende:
Eigenlijk kunnen 3/4 van de Elliott Smith nummers ook wel genoemd worden.
Die ken ik ook wel, hoor. Maar voor mij kan niets tippen aan de versie van Van Veen.quote:Op maandag 30 januari 2006 13:29 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Luister ook eens naar het origineel van Leonard Cohen. Is naar mijn mening nog veel mooier dan de versie van Van Veen (die overigens ook mooi is).
Aanvulling:quote:Op zondag 29 januari 2006 22:39 schreef Arcee het volgende:
* Arcee houdt van mooie kleine ingetogen liedjes.
Frans Halsema - Voor Haar (dit moet de nummer 1 uit deze categorie zijn)
Standfast - Carcrashes (zooooooo mooi)
This Mortal Coil - You and Your Sister
Enya - Caribbean Blue
Wim Sonneveld - Het Dorp
Vanessa Paradis - Joe Le Taxi
Herman van Veen - Suzanne
Aaliyah - At Your Best (You Are Love)
Boudewijn de Groot - Avond
Blof - Liefs uit Londen
Spicegirls - Mama
Jewel - You Were Meant For Me
Sixpence None The Richer - Kiss Me
Lene Marlin - Sitting Down Here
Atomic Kitten - If You Come To Me (dat einde...)
ook:quote:hey little apple blossom
what seems to be the problem
all the ones you tell your troubles to
they don't really care for you
come and tell me what you're thinking
cause just when the boat is sinking
a little light is blinking
and i will come and rescue you
lots of girls walk around in tears
but that's not for you
you've been looking all around for years
for someone to tell your troubles to
come and sit with me and talk awhile
let me see your pretty little smile
put your troubles in a little pile
and i will sort them out for you
i'll fall in love with you
i think i'll marry you
Nieuwe cd, michel?quote:Op maandag 30 januari 2006 18:57 schreef methodmich het volgende:
The Weakerthans - Time's Arrow
Ja, nieuwe plaat. Our Daily Reminders vind ik overigens niet echt heel ingetogen hoor.quote:Op donderdag 2 februari 2006 10:24 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Nieuwe cd, michel?Uit het Weakerthans oeuvre ga ik eerder voor Everything must go of Left & Leaving.
Verder: Caesar - Horrorscope, Zita Swoons Our Daily Reminders en er zitten er nog 3 of 4 verstop her en der op The Hour of the Bewilderbeast van Badly Drawn Boy. Laten we de opener The Shining maar noemen dan.
Het kloptquote:Op zaterdag 4 februari 2006 12:20 schreef Brahimov het volgende:
Winter Hours - Churches (kan ook andersom zijn)
Fok leeft weer
![]()
is onderweg!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 13:11 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Het klopt![]()
http://www.rpi.edu/~willid2/discography.html
En erg prettig idd dat Fok! weer up is, ik heb me toch verveeld
Brahi, kun je me dat nummer misschien doen toekomen?![]()
basvanbaar@gmail.com![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |