Nu het verhaal
![]()
Ik heb enorme problemen met mn pc, waaronder een half functionerend toetsenbord, dus er kunnen hier en daar wat letters missen.
Dat ik een hotel in Can Pastilla genomen had, had zowel voordelen als nadelen. Voordelen: Heel dicht bij het vliegveld, en er zitten daar relatief veel spaanse mensen. Nadelen: Er komen eigenlijk alleen gezinnen en duitse stelletjes, 's nachts is het er dan ook zo dood als een pier. De tentjes zijn wel tot 12-2uur open, maar tis allemaal om tafeltjes zitten, niet echt uitgaan.
Om uit te gaan moet je naar El Arenal gaan. Let wel op tijdens het uitgaan tho: Arenal is extreem gesplitst. Op het gedeelte aan de Can Pastilla kant zitten alleen maar duitsers. En dan ook echt alleen maar: Spanjaarden zijn daar zeldzamer dan marokkanen op de Veluwe. Mijn hotelmeisje had het zogenaamde Megaplace en het Riu Palace sterk aanbevolen, maar de enorme getalen duitsers (en vooral het gebrek aan andere mensen) zorgden er voor mij voor dat er maar weinig aan was daar. Een kwartiertje - half uurtje lopen verderop vindt je het 'Nederlandse' gedeelte van Arenal. Iedereen spreekt daar Nederlands, maar toch is de culturele diversiteit wat groter als in het duitse gedeelte. Er zitten een aantal discotheken waar je leuk uit kunt gaan. Beetje vervelend zijn de mensen die voor werkelijk elke club staan om je naar binnen te praten op een vreselijk opdringerige manier, maar als je eenmaal binnen bent (na betalen van entree, dit moet eigenlijk bijna overal wel) is het
![]()
Uiteraard kan je ook naar Palma gaan, maar dat is er bij mij niet meer van gekomen. Wat mn hotelmeisje erover vertelde: Daar is het internationaal uitgaan met veel spanjaarden en spaanse muziek, en geen opdringerige promoteams.
Verder heb ik eigenlijk bijzonder weinig gedaan
![]()
Vantevoren had ik wat dingen gevonden van duiken, een waterpretpark in dit topic, en ik had me voorgenomen een keer een jetski te huren, maar dat is er allemaal niet meer van gekomen.. Het strand was voor mij genoeg om me een week lang overdag bezig te houden. Voor een 10tje heb je een waterbed en een parasol -> fun
![]()
Leuk detail is dat het strand daar het omgekeerde is van hier: In plaats van dikke, vadsige ouwe vrouwen zijn het de knappe meisjes in de 20 die daar doorgaans topless zonnen
![]()
Verder is het water mooi en schoon (zie foto), en er zitten geen kwallen in (
![]()
) maar soms zie je wel kleine visjes
![]()
Wat kan ik verder nog vertellen? Al met al was het gewoon een gave week, en zou ik zo weer terug willen
![]()
Spaanse meisjes zijn ook
![]()
En oh ja, mocht je met de bus gaan, hou je dan goed vast aan zon paal.. Die scheve golf-sjonnies hier rijden rustig en verantwoordelijk vergeleken met die buschauffeurs daar
![]()
Hou er ook rekening mee dat de taxi-chauffeurs geen woord engels spreken.. Dat leverde bij mij nogal wat problemen op toen ik mn passport op het hotel had laten liggen en ik geen geld bij me had om de taxi terug heen en weer te betalen