FOK!forum / Klaagbaak / (GEEN)Garantie Feedback winkels!!!
Jonathonwoensdag 25 januari 2006 @ 19:20

F**K SHOP


Mijn mengpaneel van het merk Soundraft maakte van de een op de andere dag een raar geluid dus de 12 maand en 2 weken oude mengpaneel bood ik aan ter reparatie bij Feedback in Rotterdam ze zeiden me dat ik me geen zorgen hoefde te maken want een Soundcraft product valt onder de Harman garantie en die is 2 jaar.

Dus ik gerust weer naar huis met de intentie, dat het goed zou komen, dit was op 24 september 2005.

Op de reparatiebon was netjes vermeld valt onder garantie en is ter reparatie aangeboden bij AudioXL in België (de importeur van het mengpaneel)

AudioXL


Na acht weken begon ik toch wel nieuwsgierig te worden hoe het zou zijn met mijn mengpaneel, op de bon staat dat het tot 6 weken kan duren.

Dus ik neem contact op met de reparatieafdeling van Feedback.

Ze vertelde mij dat ze hem nog niet terug hadden en ze zouden erover gaan informeren en mij terug bellen, later vertelde hij dat AudioXL gesloten was.

Eind november bel ik nogmaals en Feedback belt mij terug met de mededeling dat AudioXL geconstateerd heeft dat het een dure printplaat is die stuk is en een offerte zou maken.

Ik heb duidelijk gemaakt dat zij hem te allen tijde mogen repareren want hij valt onder garantie, de medewerker van Feedback (Martijn) zou dit doorgeven.

Half januari 2006 bel ik nogmaals en mijn mengpaneel is nog steeds niet gerepareerd want hij valt niet onder garantie, er was vloeistof aangetroffen in het mengpaneel, ik zei gelijk dat dit zeker niet mogelijk is! En waarom het in december nog een dure printplaat was?, En waarom ze toen niet met het vloeistof verhaal aan kwamen.

Ik heb zelf contact opgenomen met AudioXL in België om verhaal te halen.

Ik heb toen gesproken met Udo van Mechelen die vertelde mij dat het geen vloeistof was maar een overspanning op het mengpaneel waardoor hij stuk gegaan was en dat dit echter niet onder de garantie valt.

Zelf heb ik overspanningbeveiliging van Phoenix Contacts in huis die afslaat bij 250 volt, volgens de technische specificaties van het mengpaneel werkt hij op 230volt +/- 10% dus hij kan op 253Volt werken, nadat ik hem dat duidelijk had gemaakt kwam hij met andere argumenten zoals een computer die waarschijnlijk een overspanning naar het mengpaneel gestuurd heeft “ofzoiets dergelijks”

Ik had gelijk al het idee dat ze onder de garantie uit wilde komen, en dit had ik nooit verwacht van een merk als deze, en ook zeker niet van de winkel.

Ik heb vandaag mijn mengpaneel ontvangen, toen ik de doos openmaakte schrok ik me DOOD, ik was altijd zuinig op mijn spullen en er zat geen krasje of wat dan ook op het mengpaneel, hij ziet er nu echt niet meer uit, en ze hebben hem niet eens in elkaar gezet!... [FOTO]

Kijk dus uit als je wat koopt van dit merk of bij die winkel! garantie heb je niet

Oh en Soundcraft is een onderdeel van Harman International (dus je zou wat service verwachten maar nee )



[ Bericht 1% gewijzigd door Jonathon op 25-01-2006 22:12:08 ]
Skazminkowoensdag 25 januari 2006 @ 19:27
Ik zie niets vreemds aan je mengpaneel, of ligt dat aan mij?
existenzwoensdag 25 januari 2006 @ 19:40
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:27 schreef Skazminko het volgende:
Ik zie niets vreemds aan je mengpaneel, of ligt dat aan mij?
Ik ook niet.
Jonathonwoensdag 25 januari 2006 @ 19:41
de krassen zie je idd niet op de foto..
Normaal ziet hij er zo uit



Hij ligt helemaal uit elkaar, zo hoor je een product zeker niet terug te krijgen en al helemaal niet onder de beschadigingen.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:27 schreef Skazminko het volgende:
Ik zie niets vreemds aan je mengpaneel, of ligt dat aan mij?
Skazminkowoensdag 25 januari 2006 @ 19:44
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:41 schreef Jonathon het volgende:
de krassen zie je idd niet op de foto..
Normaal ziet hij er zo uit

[afbeelding]

Hij ligt helemaal uit elkaar, zo hoor je een product zeker niet terug te krijgen en al helemaal niet onder de beschadigingen.
[..]
Ahha, ze hebben al je knopjes en schuifdingetjes eraf gehaald. Waarom?
nikkywoensdag 25 januari 2006 @ 19:45
Heb je al een klachtenbrief geschreven? Ik zou dit ook zeer zeker niet pikken.
rucksichloswoensdag 25 januari 2006 @ 19:45
Waar is dit garantie verhaal de schuld van Feedback?

Ik heb overigens alleen maar positieve ervaringen met feedback.

Wel schandalig van audioXL overigens en ik zou het er zeker niet bij laten zitten.
Misschien een brief aan de consumentenbond, radar of kassa een idee?
nikkywoensdag 25 januari 2006 @ 19:46
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:44 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Ahha, ze hebben al je knopjes en schuifdingetjes eraf gehaald. Waarom?
Ik heb zo het vermoeden ( denk ook maar wat ) dat anders de bak niet uit elkaar kan.

Maar goed... ik ben dan ook blond
tsjsiebwoensdag 25 januari 2006 @ 19:46
En je hebt na het ontvangen van je mengpaneel met de beschadegingen, geen contact verder gehad met feedback zelf nog? En het is een vreemd verhaal met dat overspanning een oorzaak zou zijn, klinkt een beetje als afschuiven.
Jonathonwoensdag 25 januari 2006 @ 19:46
Als je hem optilt valt hij uit elkaar..

de schuifjes en knopjes moeten eraf om hem open te maken..

Ik heb wel gezien aan de binnenkant dat er 1 IC ontploft is de kap is ook zwart op die plek
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:44 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Ahha, ze hebben al je knopjes en schuifdingetjes eraf gehaald. Waarom?
jehovaguerillawoensdag 25 januari 2006 @ 19:48
feedback is een winkel waar je geen hele dure aankopen moet doen.
feedback in Apeldoorn is ook zo'n hol waar klantvriendelijkheid niet echt prioriteit heeft.
Ik kreeg daar toen woorden met zo'n molukse baboe die daar verkopertje speelt.
Echt zo'n arrogant flikkertje.
'k heb 'm voor straf een gitaar voor me laten pakken waar die echt even voor in de grote stapel moest graaien ,helemaal uit laten pakken ,2 seconden bekeken en gezegd "kutgitaar ,zet maar weer terug"
whehehe.. sukkel
Jonathonwoensdag 25 januari 2006 @ 19:51
Daarom kocht ik daar ook altijd mijn spullen.. omdat het altijd leuk was om daar eens langs te gaan, daarom valt het me zo tegen van ze.. ik had dit echt nooit verwacht van hun.

Ik heb idd vandaag een brief geschreven naar een aantal tv programma's, overgens had ik dit al aangegeven in mijn email aan Feedback met de vraag of ze hem niet onder garantie nog gaan repareren, hier heb ik nooit meer een antwoord op terug gehad, en het feit dat ze hem stuk terug gestuurd hebben is voor mij een teken dat ze hem niet willen repareren dus dan maar contacten met TV en consumentenbond
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:45 schreef rucksichlos het volgende:
Waar is dit garantie verhaal de schuld van Feedback?

Ik heb overigens alleen maar positieve ervaringen met feedback.

Wel schandalig van audioXL overigens en ik zou het er zeker niet bij laten zitten.
Misschien een brief aan de consumentenbond, radar of kassa een idee?
2Miniwoensdag 25 januari 2006 @ 20:00
Ik wilde dus morgen naar de Feedback om een lading aan apparatuur te kopen..
Ik denk dat ik dat morgen maar eens over sla..
tsjsiebwoensdag 25 januari 2006 @ 20:00
Maar je bent dus al teruggeweest naar feedback met de opmerking dat het niet waar is dat er drank over heen gegaan is en dat overspanning geen mogelijkheid is, wat je natuurlijk kunt aantonen...?
Jonathonwoensdag 25 januari 2006 @ 20:04
Dit weten ze ook, toen hij dat zei heb ik gelijk contact opgenomen met Udo van Mechelen de monteur die mijn mengpaneel in mis(be)handeling heb genomen en hij zei nee er is zeker geen sprake van vloeistof maar van een overspanning

Nu ik het mengpaneel van binnen heb gezien is het ook duidelijk dat er geen vloeistof of vocht bij gekomen is zoals Feedback zei, hij is brandschoon van binnen.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:00 schreef tsjsieb het volgende:
Maar je bent dus al teruggeweest naar feedback met de opmerking dat het niet waar is dat er drank over heen gegaan is en dat overspanning geen mogelijkheid is, wat je natuurlijk kunt aantonen...?
Jonathonwoensdag 25 januari 2006 @ 20:58
Ik heb nog ff een detail fototje van de IC die geklapt is

FOTO
DLTFwoensdag 25 januari 2006 @ 21:02
consumetenbond inschakelen
Jonathonwoensdag 25 januari 2006 @ 21:18
Het is ook zo raar dat het alleen de monokanalen zijn waar het zwart is aan de onderkant van de print...
De (geschakelde) voeding zit onder rechtsbovenin in het mengpaneel.... dan gaan er 5 draadjes van de voeding naar het connectorbord bovenin 1 etage hoger, daar lopen soldeerbanen naar het hoofdbord waar de schuiven en knoppen op zitten nog een etage hoger. en die banen gaan over dat hele bord en uitgerekend de linker 4 mono kanalen is de boel doorgebrandt.

Als er overspanning op komt dan moet er toch nog veel meer doorgebranden wat dichter bij de voeding zit??? of ligt het aan mij...

Hier heb ik nog een opname die ik heb gemaakt met het mengpaneel voordat ik hem naar Feedback heb gebracht.

dus zo klinkt de audio uit het mengpaneel
MP3

zoals je kan horen komt er wel audio doorheen...
Jonathonwoensdag 25 januari 2006 @ 21:57
Ik heb dit zelfde topic ook geopend op het Nederlands radioforum, Feedback is daar erg bekend dus misschien hebben die nog leuke meningen...


RadioForum.NL
Jonathondonderdag 26 januari 2006 @ 17:23
Email van de baas nogwel van AudioXL

Nu zijn echt wel te ver aan het gaan mijnheer,

Ik heb opdracht gekregen om je console Zo terug te sturen omdat de klant EN DAT BENT U wou zien wat er nu mis was met de console.VANDAAR DAT IK DAT OOK GEDAAN HEB .
Ik ben je dreigementen nu echt wel zat .
Je vraagt achter de baas WEL IK BEN DE BAAS!!!!!
Als je niet eens wil ingaan op een regeling en absoluut een rechtzaak wil inspannen , ga uw gang en maak je belachelijk.
Ik had via je leverancier een regeling voor je probleem willen treffen ,maar als je daar niet wenst op in te gaan is dat nu
UW probleem.
Mijn probleem is dat ik hier GEEN GARANTIE op kan geven , vermits ik hier ook GEEN garantie op krijg van de fabricant.
Wat is daar nu zo onbegrijpelijk aan????
Dan moet je een rechtzaak inspannen tegen hen, niet tegen mij.


Dit gezegd zijnde,

een iets minder vriendelijke groet,

Udo Vanmechelen
Technical service manager
Audioxl Benelux
***@audioxl.be




-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Paul Steenbergen [mailto:]
Verzonden: woensdag 25 januari 2006 18:34
Aan: ***@audioxl.be
Onderwerp: FW: Garantie Soundcraft ES5 Mixer


Beste heer van M******



Na een week heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag, ik heb vandaag mijn menpaneel ontvangen en ik schrok me echt dood wat ik aantrof!

Dat hij bij mij weg ging ter reparatie zag hij er nog puntgaaf uit! En nu zit hij vol met krassen en is niet eens in elkaar gezet.

U zou zich dood moeten schamen voor wat u heb afgeleverd!

Ik zou ook van u graag de gegevens en naam willen hebben van uw chef…



Ik kom hier ook zeker op terug in de vorm van een rechtzaak tegen AudioXL, uw afhandeling van deze reparatie is zeker niet gegaan volgens de regels en rechten die gelden!



Paul Steenbergen






--------------------------------------------------------------------------------

Van: Paul Steenbergen [mailto:]
Verzonden: dinsdag 17 januari 2006 16:18
Aan: '***@audioxl.be'
Onderwerp: Garantie Soundcraft ES5 Mixer



Uw reparatienummer: 0015858



Geachte heer van M*********



Na ons telefoongesprek van een week geleden was ik zeer teleurgesteld in de garantie afhandeling van Harman International en AudioXL

Ik had van een merk als deze veel meer service verwacht!

Zoals ik u al had toegezegd laat ik het zeker hier niet bij zitten, ik zou graag op papier willen hebben wat u geconstateerd heeft in mijn Soundcraft mixer type ES5 (S/N: RW5653EU050851)



Met vriendelijke groet,

Paul Steenbergen.



[ Bericht 1% gewijzigd door Jonathon op 26-01-2006 20:37:23 (Naamcensuur) ]
Jonathondonderdag 26 januari 2006 @ 17:23
Reactie van Feedback.

Beste Paul,



Op een reparatiebon kan staan dat het onder de garantie valt, dit vullen wij zo in omdat wij er van uitgaan dat het product door technishe mankementen of constructie fouten defect is gegaan.



Mocht het inderdaad zo zijn dat door een constructie fout of technish mankement het product stuk gegaan is, dan is er spraken van recht op garantie.



Nu is alleen helaas gebleken dat het product d.m.v. vocht / kortsluiting defect is gegaan, en dit dus niet onder de garantie voorwaarden valt.



Zodra er door de reparateur en importeur wordt geconstateerd dat er geen garantie kan worden gegeven omdat de schade is veroorzaakt door redenen , anders dan een constructie fout , of overige de fabriek aan te rekenen oorzaken, kan Feedback Rotterdam B.V. het onderhavige artikel te weten, Soundcraft es 5 mixer, serienummer rw5653eu050851niet onder garantie laten repareren.



Het is altijd vervelend dat je apparaat een geruime tijd in reparatie staat en uiteindelijk niet onder garantie kan worden gerepareerd, en ik kan heel goed begrijpen dat je teleurgesteld en boos over de afhandeling van deze reparatie bent. Het is alleen aan de reparateur om te bepalen of iets wel of niet onder garantie valt, en niet door Feedback.



Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd en nogmaals excuses voor de afhandeling van deze reparatie i.v.m. tijd en de uiteindelijke bepaling met betrekking tot garantie die dus helaas nadelig voor je is uitgevallen.



Met vriendelijke groet,



M******** Feedback

----- Original Message -----
From: Paul Steenbergen
To: 'Feedback Muziek B.V. - Reparatie Afdeling'
Sent: Wednesday, January 25, 2006 6:40 PM
Subject: FW: Soundcraft ES


Na een week heb ik nog steeds geen reactie op mijn vraag terug gehad!



Ook heb ik vandaag mijn menpaneel ontvangen en ik schrok mij dood wat ik aantrof in de doos!

Er zat geen krasje op en nu ziet hij er niet meer uit!



Ik wil graag in contact komen met de chef van uw afdeling!, gezien ik het met u niet kan regelen hoop ik dit probleem met uw chef te kunnen regelen, en ik ga hier zeker een zaak van maken!



Paul Steenbergen






--------------------------------------------------------------------------------

Van: Paul Steenbergen [mailto:]
Verzonden: woensdag 18 januari 2006 18:04
Aan: 'Feedback Muziek B.V. - Reparatie Afdeling'
Onderwerp: RE: Soundcraft ES



M,



Toen ik een afhaalbericht ontving had ik het idee dat mijn mengpaneel gewoon onder garantie gerepareerd is, op uw reparatiebon staat vermeld "Valt onder garantie"; dus ik mag dan ook verwachten dat ik hem in goede staat weer kan ophalen.

Zelf ben ik er van overtuigd dat er niets mee gebeurt is!

Ik ben nu al sinds september bezig en aan het bellen over de status van mijn mengpaneel en ik vind het betreurend om na een dergelijk lange tijd nog eens te horen dat het geen garantie is.

Nogmaals verzoek ik u om mijn mengpaneel onder garantie waar ik recht op heb te laten repareren, als dit niet mogelijk is hoor ik dat zo spoedig mogelijk van u, ik zal zeker contact gaan zoeken met de media en consumentenbond.



Ook zou ik graag het telefoonnummer en de naam van uw chef willen hebben.



Met vriendelijke groet,

Paul Steenbergen

quote:


[ Bericht 0% gewijzigd door Jonathon op 26-01-2006 20:36:05 (Naamcensuur :)) ]
Netflierdonderdag 26 januari 2006 @ 18:25
TS, ik geloof je helemaal. Ik ga ook weleens bij Feedback in Rotterdam langs en het is de MINST klantvriendelijke zaak die ik ooit in mijn leven ben tegengekomen. En dat zegt nogal wat, aangezien winkels met vriendelijk personeel schaars aan het worden zijn.

Ik heb daar een Beyer 990pro hoofdtelefoon bij de reparatieservice ingeleverd. "Je hebt 'm opgeblazen", zeggen ze met een 'eigen-schuld-dikke-bult'-toon. Ik heb niks, want ik sloot 'm alleen aan op een digitale piano en een computer en het lijkt me sterk dat een professionele koptelefoon niet tegen de geluidsniveau's van zulke apparaten bestand is. Maar goed, ik had garantie dus ik zou een nieuwe krijgen.

Ik wacht er al 6 weken op. Als je naar die zaak belt nemen ze gewoon niet op. Of ze nemen wel op en een halve seconde later gooien ze de hoorn erop. Als ik zelf in die winkel ben valt het me vaak op dat de verkopers daar uit hun neus lopen te vreten terwijl er ontzettend veel klanten zijn en ook hoor ik de telefoon vaak gaan.

Nu wil ik niet zeggen dat de verkopers niet vriendelijk zijn. Alleen bij de receptie en reparatie-afdeling zijn het lullo's. Als je ze zelf benaderd willen ze je helpen en zijn gewoon beleefd. Maar vaak weten ze niet wat jij als klant wilt weten. Volgens mij krijgen ze weinig training en/of geen begeleiding en dat is vreemd in een speciaalzaak waar deskundigheid vereist zou moeten zijn.

Het is jammer dat ik niet weet naar welke winkel ik anders zou moeten gaan. Peter Verspuy heeft een iets betere service en deskundigheid, maar ligt ook (voor mij) een heel stuk verder weg. En bij andere zaken zijn de prijzen een heel stuk duurder, soms tot 50%. En het komt niet zelden voor dat in muziekwinkels de verkopers valse informatie verschaffen om van hun troep af te raken.
#ANONIEMdonderdag 26 januari 2006 @ 18:27
Hij is dus niet gerepareerd? Niet netjes overigens om mensen met naam en achternaam in de OP te noemen.
#ANONIEMdonderdag 26 januari 2006 @ 18:29
Proffelsionele manier van converseren heeft die 'baas'
xmandonderdag 26 januari 2006 @ 18:41
Ik zou toch ff alle namen en mailadressen weghalen als ik jou was.
xmandonderdag 26 januari 2006 @ 18:43
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:29 schreef Tobbes het volgende:
Proffelsionele manier van converseren heeft die 'baas'
Ja en? Heb JIJ daar problemen mee dat HIJ DE BAAS IS? Nou nou....NOU!!!!
#ANONIEMdonderdag 26 januari 2006 @ 18:45
Udo klinktals *naar oor wijzend* Odol en Adolf
Jonathondonderdag 26 januari 2006 @ 20:51
Op het andere forum schreef iemand dat het goed werkt om op diversen forums wat te posten hierover..
quote:
Geplaatst: 26 Jan 2006 17:42 Onderwerp:
Het is al weer een tijdje geleden dat er bij de lokale radio een stukje stond van Zoetermeer FM, die een niet werkende straalverbinding had gekocht.

Een hoop BLA BLA gemaakt op dit forum, maar ook via de OLON webserver.

Omdat er meerdere klachten kwamen, en ZFM dus niet alleen stond merkte je dat er aardig over gepraat werd.
Na veel discussie en geroddel hebben ze eindelijk wat vergoed gekregen.

Dus hier kan je de conclusie uit halen om veel op forums te praten, zet het op de OLON server, en hebben ze in Belgie geen forum.

Negatieve reclame helpt echt.


Trouwens, dat IC kan statisch stuk gaan, bijvoorbeeld een PC aansluiten die op een niet geaard stopcontact staat enz.

Hint, gebruik altijd randaarde, niet aanwezig, maak het dan.

Succes met de voortgang.

Mark
Jonathondonderdag 26 januari 2006 @ 21:07
Maar de manier hoe hij dat in zijn emailtje bekend maakte aan mij vond ik toch wel zielig.

Aan de telefoon versprak hij zich ook 2maal met een woord welke weet ik niet meer maar daarna riep hij "godverdomme" en herhaalde zijn woord opnieuw...

Ik dach echt zo van nou nou maar toen was ik nog vriendelijk.. nu doe ik alles per email omdat ik alle communicatie zwart op wit wil hebben voor tv programma's en forums
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:43 schreef xman het volgende:

[..]

Ja en? Heb JIJ daar problemen mee dat HIJ DE BAAS IS? Nou nou....NOU!!!!
Skvdonderdag 26 januari 2006 @ 21:58
Radar-voer
Ombudsman
Privé
Hart van Nederland
Telegraaf
Tal... ehh... Talpa
Jonathondonderdag 26 januari 2006 @ 22:22
Op de voorpagina van de Telegraaf zou wel cool zijn
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:58 schreef Skv het volgende:
Radar-voer
Ombudsman
Privé
Hart van Nederland
Telegraaf
Tal... ehh... Talpa
Jonathondonderdag 26 januari 2006 @ 22:29
Misschien zou een Modje of ForumAdmin mij willen helpen door een punaise door mijn topic heen te prikken zodat mijn topic tijdelijk bovenaan blijft staan en dus veel bezoekers trekt en zo nog meer reacties te krijgen van benadeelde klanten van Feedback of Audio XL
tsjsiebvrijdag 27 januari 2006 @ 10:02
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:29 schreef Jonathon het volgende:
Misschien zou een Modje of ForumAdmin mij willen helpen door een punaise door mijn topic heen te prikken zodat mijn topic tijdelijk bovenaan blijft staan en dus veel bezoekers trekt en zo nog meer reacties te krijgen van benadeelde klanten van Feedback of Audio XL
Maar je hebt in dit hele topic nog niet ontkend dat je een ongeaarde pc op de mengtafel hebt aangesloten... en dan is het toch echt jou fout.
leejowvrijdag 27 januari 2006 @ 12:20
Sorry hoor TS, maar professionaliteit in je conversaties is (zowel bij de "baas") als bij jouw ver te bespeuren. Gelijk al zeggen in je mailtje dat je met een "rechtzaak" gaat beginnen dan ga je al iets te ver. Geef aan dat je het er niet bij laat zitten, en dat je van plan bent om stappen te ondernemen. Zeg dat je een geschillencommisie of de ombudsman hebt ingeschakeld. Verder moet je de winkelier én de fabrikant op hun plichten wijzen. http://www.staiksterk.nl/ kan je daar aardig bij helpen. Zorg ook dat je kan aantonen dat het niet jouw fout is dat er iets kapot is gegaan (hoewel de winkelier juist moet aantonen dat jij hem kapot hebt gemaakt).


En nee, kleine kans dat dit topic een sticky verdient omdat we allemaal wel eens genaaid worden door een winkelier.

Edit: http://www.sgc.nl/ en
http://www.staiksterk.nl/StaIkSterk/Advies/geschillencommissieelektro.htm?prob=Defect&cat=ElektronicaTelecom&subc=AudioApparatuur&w=1
Hiermee kan je al een hoop oplossen (mits je jezelf gewoon professioneel en koel opstelt).

[ Bericht 9% gewijzigd door leejow op 27-01-2006 12:27:08 ]
Jonathonvrijdag 27 januari 2006 @ 17:07
Ik heb mij 2 maanden lang professioneel en koel voorgedaan en dat heeft niet geholpen..

Het probleem ligt zeker niet aan mij, alles hier in huis is goed geaard dus ook de computer en mengpaneel zelf! de aardelectrode is nog niet eens zo lang geleden getest door een installateur en goedgekeurd!

Ik heb een email terug gehad van Feedback en daar staat in:

Hallo Paul,

Zoals alreeds gezegd zijn wij niet verantwoordelijk voor garantieclaims. Wij zijn hier een doorgeefluik voor. Twistpunten hieromtrent zijn dan ook een zaak tussen de fabrikant en de consument.

Mvg,

M*** B*****

ahha Doorgeefluik dus geen service...

Ik heb wel al een meerbelovend emailtje terug gehad van AudioXL, ik kan opnieuw mijn mengpaneel ter reparatie aanbieden (zonder tussenkomst van Feedback) en er is contact geweest over mijn probleem met Soundcraft zelf.
Zij willen hem op hun kosten opnieuw laten onderzoeken...

Ik krijg dus weer wat goede hoop!
YuckFouvrijdag 27 januari 2006 @ 17:20
Neem contact op met Soundcraft UK, als britse firma heb je daar denk ik de meeste kans op een beleefde behandeling...
Jonathonvrijdag 27 januari 2006 @ 20:26
Ik denk dat AudioXL dat zelf al gedaan heeft.. er komen een paar engineers naar Belgie vertelde AudioXL mij en die wilde naar mijn mengpaneel gaan kijken.
Dus ik heb weer goede hoop..

Als ze hem uiteindelijk toch maken of vervangen dan laat ik dat ook zeker weten!... ik hoop er een beetje op dat ze in ieder geval ook de frontplaat vervangen zit een deuk in en krassen op. toen ik hem ter reparatie had aangeboden was hij nog puntgaaf...
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:20 schreef YuckFou het volgende:
Neem contact op met Soundcraft UK, als britse firma heb je daar denk ik de meeste kans op een beleefde behandeling...
Roivrijdag 27 januari 2006 @ 21:02
Wtf wat een mailtje ! Als hun niks gaan ondernemen zou ook naar Kassa o.i.d. stappen!
Yildizvrijdag 27 januari 2006 @ 21:06
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:02 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Maar je hebt in dit hele topic nog niet ontkend dat je een ongeaarde pc op de mengtafel hebt aangesloten... en dan is het toch echt jou fout.
Staat er uitdrukkelijk in de handleiding dat ie geaard moet zijn?
Er zijn namelijk zat PC's in nederland die niet aan de aarde staan, als die dan kapot gaan, is het dan de schuld van de eigenaar?
Yildizvrijdag 27 januari 2006 @ 21:09
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:23 schreef Jonathon het volgende:
[ knip ]
Is die baas daar een CapsLock - huilie?

Oja, en hoeveel jaar garantie hun geven telt niet echt. Voor electronica staat namelijk over het algemeen 2 jaar. (Zie schiphol, tax-free gebied, álles wat daar verkocht wordt heeft minimaal 2 jaar garantie).
Dat is ook de standaard. Zo kan je er bij wasmachines van uit gaan dat ze 5 jaar meegaan. Gaat ie na 4 jaar kaput moet je er dus nog wel wat voor kunnen krijgen.

Staat allemaal in consumentenrechten. Vast wel ergens te vinden via de consumentenbond.
Yildizvrijdag 27 januari 2006 @ 21:14
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:29 schreef Tobbes het volgende:
Proffelsionele manier van converseren heeft die 'baas'
Toch he
groningerstudentvrijdag 27 januari 2006 @ 22:50
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:07 schreef Jonathon het volgende:

Hallo Paul,

Zoals alreeds gezegd zijn wij niet verantwoordelijk voor garantieclaims. Wij zijn hier een doorgeefluik voor. Twistpunten hieromtrent zijn dan ook een zaak tussen de fabrikant en de consument.
Onzin! Het bedrijf dat jouw het mengpaneel heeft verkocht is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie. Zij hebben te zorgen het mengpaneel kosteloos wordt gerepareerd of vervangen (zolang deze inderdaad onder garantie valt). De kosten van de reparatie moeten zij dan ook zelf verhalen op de fabrikant.
Yildizvrijdag 27 januari 2006 @ 23:09
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:50 schreef groningerstudent het volgende:

[..]

Onzin! Het bedrijf dat jouw het mengpaneel heeft verkocht is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie. Zij hebben te zorgen het mengpaneel kosteloos wordt gerepareerd of vervangen (zolang deze inderdaad onder garantie valt). De kosten van de reparatie moeten zij dan ook zelf verhalen op de fabrikant.
Al proberen bedrijven zichzelf het natuurlijk zo makkelijk mogelijk te maken.
Zo zijn die bordjes van 'producten in de aanbieding worden niet geruild' klinklare onzin.
Maar de gemiddelde burger weet niet dat je binnen 8 dagen altijd, hoe dan ook, met wellicht een uitzondering van levensmiddelen, altijd je geld terug moet kunnen krijgen, zonder compensaties.

Maar dat weet de gemiddelde consument niet, en dat is handig voor bedrijven.
groningerstudentvrijdag 27 januari 2006 @ 23:10
Trouwens, zorg dat je in je correspondentie altijd netjes en zakelijk blijft. Ook als ze bot tegen jou zijn, moet je je daar niet door op de kast laten jagen. Dus voorlopig ook niet meer gaan dreigen met rechtzaken. Zorg dat je dingen inderdaad op papier krijgt, via de post. Als je inzake in gegevens wilt hebben, vraag daar dan om in een aangetekende brief en bewaar overal een kopie en verzendbewijs van.

Komt er dan toch een punt dat je via rechterlijke weg je gelijk moet halen, dan heb je in ieder geval zwart op wit bewijs dat jij er alles aan gedaan hebt om redelijkerwijs tot een oplossing te komen. Je zaak staat dan veel sterker.

Ik weet hoe waardeloos dit is, aangezien ik zelf al meer dan een jaar bezig ben op mijn laptop gerepareerd te krijgen. Als ze bij het reparatiecentrum echt dwars willen gaan liggen (en als je onbeschoft zou ga doen, is de kans groot) is er een redelijke kans dat je hem nog wel een poosje kwijt bent.
groningerstudentvrijdag 27 januari 2006 @ 23:29
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Al proberen bedrijven zichzelf het natuurlijk zo makkelijk mogelijk te maken.
Zo zijn die bordjes van 'producten in de aanbieding worden niet geruild' klinklare onzin.
Maar de gemiddelde burger weet niet dat je binnen 8 dagen altijd, hoe dan ook, met wellicht een uitzondering van levensmiddelen, altijd je geld terug moet kunnen krijgen, zonder compensaties.

Maar dat weet de gemiddelde consument niet, en dat is handig voor bedrijven.
Waar. Het is schokkend om te zien hoeveel bedrijven niet (willen) weten dat zij het probleem moeten oplossen. Kunnen ze dat niet zelf, dan zorgen ze dat zij het uitbesteden aan iemand anders. Zo simpel is het. Helaas blijkt alleen dat klantgerichtheid een steeds zeldzamer fenomeen is.
Lightzaterdag 28 januari 2006 @ 00:12
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:09 schreef Yildiz het volgende:

Maar de gemiddelde burger weet niet dat je binnen 8 dagen altijd, hoe dan ook, met wellicht een uitzondering van levensmiddelen, altijd je geld terug moet kunnen krijgen, zonder compensaties.
Ja, en er was ook iets met klokken en klepels.
tsjsiebzaterdag 28 januari 2006 @ 17:33
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Staat er uitdrukkelijk in de handleiding dat ie geaard moet zijn?
Er zijn namelijk zat PC's in nederland die niet aan de aarde staan, als die dan kapot gaan, is het dan de schuld van de eigenaar?
Staat in de handleiding van jouw magnetron dat er geen katten in mogen?
Niet alles hoeft in een handleiding vermeld te staan, en als er op dit gebied een fout gemaakt zou zijn bij het aansluiten kan dat zeker je eigen schuld zijn en hoeft de verkoper hier niet voor op te draaien.
veldmuiszaterdag 28 januari 2006 @ 17:47
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Al proberen bedrijven zichzelf het natuurlijk zo makkelijk mogelijk te maken.
Zo zijn die bordjes van 'producten in de aanbieding worden niet geruild' klinklare onzin.
Maar de gemiddelde burger weet niet dat je binnen 8 dagen altijd, hoe dan ook, met wellicht een uitzondering van levensmiddelen, altijd je geld terug moet kunnen krijgen, zonder compensaties.

Maar dat weet de gemiddelde consument niet, en dat is handig voor bedrijven.
Was dit een koop op afstand dan?
#ANONIEMzaterdag 28 januari 2006 @ 20:47
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:33 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Staat in de handleiding van jouw magnetron dat er geen katten in mogen?
Niet alles hoeft in een handleiding vermeld te staan, en als er op dit gebied een fout gemaakt zou zijn bij het aansluiten kan dat zeker je eigen schuld zijn en hoeft de verkoper hier niet voor op te draaien.
Dat is nou eens een kut vergelijking!
tsjsiebzondag 29 januari 2006 @ 11:10
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:47 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat is nou eens een kut vergelijking!
Sorry , maar 't schijnt wel echt gebeurd te zijn, met als gevolg een aanklacht voor de fabrikant.
Jonathonzondag 29 januari 2006 @ 11:13
Dat is idd echt gebeurt maar wel in America, als ik daar zou wonen had ik binnen een week al een nieuwe gehad!
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:10 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Sorry , maar 't schijnt wel echt gebeurd te zijn, met als gevolg een aanklacht voor de fabrikant.
Lord_Vetinarizondag 29 januari 2006 @ 11:21
Het verhaal van FB rammelt aan alle kanten. Zij kunnen zich niet beroepen op hun 'doorgeefluik' functie. Zij zijn de verkopende partij en dienen derhalve voor de oplossing te zorgen. ZIJ horen met AudioXL in de clinch te gaan.

Om dezelfde reden rammelt het verhaal van AXL.

TS moet een aangetekende brief sturen aan FB (rustig en kalm, geen hyperteksten), met daarin:
a) Het probleem
b) de tot nu toe uitgevoerde zaken van FB en AXL
c) het bericht dat hij hiermee niet akkoord gaat
d) een redelijke termijn waarbinnen FB het probleem moet hebben opgelost
e) het voorbehoud juridische stappen te ondernemen indien FB niet aan zijn wettelijke verplichtingen voldoet
f) eventueel aangeven, dat je bereid bent het paneel door een onafhankelijke derde partij te laten onderzoeken.

Vervolgens zou ik zeker even kijken of je een rechtsbijstandsverzekering hebt (of je ouders) en anders even langs een rechtswinkel gaan.
Lightzondag 29 januari 2006 @ 12:51
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:10 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Sorry , maar 't schijnt wel echt gebeurd te zijn, met als gevolg een aanklacht voor de fabrikant.
Met als gevolg dat er nu in de handleidingen staat dat magnetrons alleen geschikt zijn voor het opwarmen van voedsel.
Gebleektezondag 29 januari 2006 @ 13:19
Aardige leuke spulletjes heb je trouwens TS! Vooral die iRiver mp3 !

Wat doe je er eigenlijk allemaal mee, met al die audio-electronica?

Ik wou net volgende week een versterker gaan kopen daar, denk dat ik nog ff ga zoeken naar een andere winkel.

Succes ermee!
#ANONIEMzondag 29 januari 2006 @ 13:26
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:10 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Sorry , maar 't schijnt wel echt gebeurd te zijn, met als gevolg een aanklacht voor de fabrikant.
In Nederland heb je onderzoeksplicht, een rechter zal het opwarmen in een magnetron eerder als ´dom´ van de consument zien dan een wel of niet geaarde computer waar niks over in staat in de handleiding-
Skvzondag 29 januari 2006 @ 13:58
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:26 schreef Tobbes het volgende:

[..]

In Nederland heb je onderzoeksplicht, een rechter zal het opwarmen in een magnetron eerder als ´dom´ van de consument zien dan een wel of niet geaarde computer waar niks over in staat in de handleiding-
Als je dergelijke apparatuur koopt, neem ik aan dat je wel een beetje verstand hebt van zaken. Dus ook dat je er beter een geaarde stekker bij kan gebruiken.
Lijkt me stug dat je honderden euros aan een apparaat uitgeeft terwijl je helemaal niet weet hoe het werk. Als ik TS zijn posts lees, krijg ik iig wel de indruk dat hij er verstand van heeft.
Jonathonmaandag 30 januari 2006 @ 21:47
Ik weet idd wel waar ik mee bezig ben, en ik heb dit mengpaneel alleen maar gekocht om simpel m'n audio te regelen naar de computer md speler tv en weer terug etc etc..
Natuurlijk weet ik dat ik een apparaat op een geaard stopcontact moet aansluiten indien er een stekker aan zit met een randaarde erop.
Al mijn spullen zijn aangesloten zoals dit aangegeven is.
Omdat ik er van bewust ben dat ik dure spullen heb staan heb ik ook gezorgd voor overspannings beveiligingen.

Dus wat kan ik als consument nou nog meer doen?

Ik weet dan wel vrij veel van een heleboel dingen, maar ik ben totaal niet zakelijk aangelegd en daarom begin ik het wel zat te worden met dit gezeik...
Ik kocht namelijk altijd spullen van een A merk omdat ik dit soort gezeur juist wou voorkomen als ik er eens wat mee zou hebben...
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Als je dergelijke apparatuur koopt, neem ik aan dat je wel een beetje verstand hebt van zaken. Dus ook dat je er beter een geaarde stekker bij kan gebruiken.
Lijkt me stug dat je honderden euros aan een apparaat uitgeeft terwijl je helemaal niet weet hoe het werk. Als ik TS zijn posts lees, krijg ik iig wel de indruk dat hij er verstand van heeft.
Jonathondinsdag 31 januari 2006 @ 18:06
Ik krijg van AudioXL een nieuw mengpaneel
In ruil daarvoor moest ik wel de forum posts verwijderen.. aangezien ik dit niet zelf kan is er een modje of admin die dit kan?
Of een soort van rectificatie in mijn OP????
#ANONIEMdinsdag 31 januari 2006 @ 18:32
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:06 schreef Jonathon het volgende:
Ik krijg van AudioXL een nieuw mengpaneel
In ruil daarvoor moest ik wel de forum posts verwijderen.. aangezien ik dit niet zelf kan is er een modje of admin die dit kan?
Of een soort van rectificatie in mijn OP????
AudioXL dwingt censuur af?

Je bent gek als je dat doet, desnoods klaag je ze aan.

Daarnaast vind ik dat een mod hier niet aan mee moet werken.

Dan moet je maar niet zo dom zijn dergelijke imagokillende posts te plaatsen.
Jonathondinsdag 31 januari 2006 @ 19:38
Als ik dat niet gedaan had dan had ik nu geen nieuw mengpaneel gehad... ik heb ook tegen AudioXL gezegt dat ik het in iedergeval duidelijk zou maken.
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:32 schreef Tobbes het volgende:

[..]

AudioXL dwingt censuur af?

Je bent gek als je dat doet, desnoods klaag je ze aan.

Daarnaast vind ik dat een mod hier niet aan mee moet werken.

Dan moet je maar niet zo dom zijn dergelijke imagokillende posts te plaatsen.
#ANONIEMdinsdag 31 januari 2006 @ 19:41
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:38 schreef Jonathon het volgende:
Als ik dat niet gedaan had dan had ik nu geen nieuw mengpaneel gehad... ik heb ook tegen AudioXL gezegt dat ik het in iedergeval duidelijk zou maken.
[..]
AudioXL gaat in op kleuters die gaan lopen bashen op een forum?

Goed om te weten!
bierglasdinsdag 31 januari 2006 @ 19:49
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:06 schreef Jonathon het volgende:
Ik krijg van AudioXL een nieuw mengpaneel
In ruil daarvoor moest ik wel de forum posts verwijderen.. aangezien ik dit niet zelf kan is er een modje of admin die dit kan?
Of een soort van rectificatie in mijn OP????
WTF... dat vind ik pure chantage eigenlijk...
Moeten ze maar wat klantvriendelijker zijn.
2Miniwoensdag 1 februari 2006 @ 00:26
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:06 schreef Jonathon het volgende:
Ik krijg van AudioXL een nieuw mengpaneel
In ruil daarvoor moest ik wel de forum posts verwijderen.. aangezien ik dit niet zelf kan is er een modje of admin die dit kan?
Of een soort van rectificatie in mijn OP????
Ze lezen je posts? Ik denk niet dat een modje in staat is om je posts te veranderen..

Hey Feedback en AudioXL, dikke middelvinger kunnen jullie van me krijgen.

Zo... is dat er ook uit

[ Bericht 3% gewijzigd door 2Mini op 01-02-2006 00:32:47 ]
YuckFouwoensdag 1 februari 2006 @ 08:48
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 18:06 schreef Jonathon het volgende:
Ik krijg van AudioXL een nieuw mengpaneel
In ruil daarvoor moest ik wel de forum posts verwijderen.. aangezien ik dit niet zelf kan is er een modje of admin die dit kan?
Of een soort van rectificatie in mijn OP????


veel plezier met je nieuwe mixer!
Gunnerwoensdag 1 februari 2006 @ 09:00
Ben blij dat je met een beetje publiciteit zoeken wel het gewenste resultaat kan behalen

Jammer dat sommige winkels het zover doen komen, ze moeten toch weten dat negatieve reclame langer blijft hangen, en sneller gaat dan positieve
Jonathonwoensdag 1 februari 2006 @ 17:16
En nog ff voor de duidelijkheid ik heb een nieuwe van de importeur gekregen AudioXL en NIET van Feedback de winkel waar ik hem gekocht!!!
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:00 schreef Gunner het volgende:
Ben blij dat je met een beetje publiciteit zoeken wel het gewenste resultaat kan behalen

Jammer dat sommige winkels het zover doen komen, ze moeten toch weten dat negatieve reclame langer blijft hangen, en sneller gaat dan positieve
tsjsiebwoensdag 1 februari 2006 @ 17:25
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:16 schreef Jonathon het volgende:
En nog ff voor de duidelijkheid ik heb een nieuwe van de importeur gekregen AudioXL en NIET van Feedback de winkel waar ik hem gekocht!!!
[..]

[offtopic] je kunt trouwens ook onder de laatste [/quote] beginnen met typen he, dan staat je tekst gewoon onder de post die je quote i.p.v. erboven.[/offtopic]
Skvwoensdag 1 februari 2006 @ 18:06
Das wel chill van AudioXL. Maar posts verwijderen doen we hier niet aan.
Als iemand dit topic leest zal diegene alsnog zien dat Feedback een kutzaak is, en AudioXL het goed oplost. No need to delete.
Gunnerwoensdag 1 februari 2006 @ 19:04
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:16 schreef Jonathon het volgende:
En nog ff voor de duidelijkheid ik heb een nieuwe van de importeur gekregen AudioXL en NIET van Feedback de winkel waar ik hem gekocht!!!
Kan wel wezen, maar ik heb nu al van meer mensen hier gelezen dat ze bij FB niets meer kopen. Als FB het netter had opgelost, was dat niet gebeurt en kost ze dus klanten. Nu is het eingelijk nog erger dat AudioXL het heeft opgelost, en niet FB
2Miniwoensdag 1 februari 2006 @ 19:43
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:16 schreef Jonathon het volgende:
En nog ff voor de duidelijkheid ik heb een nieuwe van de importeur gekregen AudioXL en NIET van Feedback de winkel waar ik hem gekocht!!!
[..]
Toch krijgen beide van mij me middelvinger
jehovaguerillazondag 26 februari 2006 @ 15:53
Bij deze dus nog even de groeten aan dat stelletje tuig dat zich Feedback noemt. Met name de locatie in Apeldoorn waar het personeel uitblinkt in onverschilligheid en arrogantie.
De lievste groetjes van allemaal krijgt die Molukker die denkt dat ie heel mannelijk bezig is door klanten te beledigen en af te bekken. Zo iemand als verkoper in je toko stuwt je omzet vast wel omhoog. Ik koop van hun nog geen plectrum ,stelletje eikels
Jonathondinsdag 4 april 2006 @ 21:54
Ik heb nog steeds mijn nieuwe mengpaneel binnen die mij is belooft

Mijn mengpaneel heeft ie 5 weken geleden ontvangen en heeft een nieuwe afgestuurd

Ik heb vorige week donderdag maar eens een mailtje die kant op gestuurd, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad...

quote:
Van: *****@audioxl.be [mailto:]
Verzonden: donderdag 23 februari 2006 11:02
Aan:
Onderwerp: RE: RE2: Garantie Soundcraft ES5 Mixer


Hallo Paul,

Er is een nieuwe naar u vertrokken . De oude is aangekomen.

Veel plezier ermee.
YuckFoudinsdag 4 april 2006 @ 22:55
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:54 schreef Jonathon het volgende:
Ik heb nog steeds mijn nieuwe mengpaneel binnen die mij is belooft

Mijn mengpaneel heeft ie 5 weken geleden ontvangen en heeft een nieuwe afgestuurd

Ik heb vorige week donderdag maar eens een mailtje die kant op gestuurd, maar daar heb ik nog geen reactie op gehad...


[..]
er mist een 'niet'
Wouteywoensdag 5 april 2006 @ 12:53
Feedback... die naam ga ik onthouden.

En ik zal mijn omgeving indien nodig informeren over dit feit.
Dat ze maar snel failliet gaan

Ik zal hier nooit wat kopen. Er is geen professionaliteit aanwezig. Kutwinkel, kutmedewerkers.

Slotje op die zaak.
Zo ik ben klaar.
Jonathonwoensdag 5 april 2006 @ 17:10
Ik handel dit af met de importeur AudioXL, feedback heeft niets voor me WILLEN betekenen dus gewoon klote...
Heb vandaag NOG maar eens hetzelfde mailtje verzonden naar Udo van AudioXL...

Mijn mengpaneel is GVD al 6 maanden weg... ze moeten zich diep schamen zowel AudioXL als Feedback

Jonathonmaandag 10 april 2006 @ 21:31
Update:

Lang gewacht en uiteindelijk toch gekregen...

Iedereen bedankt voor het reageren op dit topic, dit heeft er mede toe geleidt dat ik een nieuwe mixer heb gekregen.
RedDevil085maandag 10 april 2006 @ 22:52
quote:
Op maandag 10 april 2006 21:31 schreef Jonathon het volgende:
Update:

Lang gewacht en uiteindelijk toch gekregen...

Iedereen bedankt voor het reageren op dit topic, dit heeft er mede toe geleidt dat ik een nieuwe mixer heb gekregen.
Congrats... weer een wijze les geleerd: doorzeiken werkt
michiel-dinsdag 11 april 2006 @ 00:06
Ik vind dit wel een maf verhaal hoor.
Je krijgt een nieuwe mixer mits je al je negatieve posts laat verwijderen ... men had je gewoon bij voorbaat al moeten helpen.