abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34456384

F**K SHOP


Mijn mengpaneel van het merk Soundraft maakte van de een op de andere dag een raar geluid dus de 12 maand en 2 weken oude mengpaneel bood ik aan ter reparatie bij Feedback in Rotterdam ze zeiden me dat ik me geen zorgen hoefde te maken want een Soundcraft product valt onder de Harman garantie en die is 2 jaar.

Dus ik gerust weer naar huis met de intentie, dat het goed zou komen, dit was op 24 september 2005.

Op de reparatiebon was netjes vermeld valt onder garantie en is ter reparatie aangeboden bij AudioXL in België (de importeur van het mengpaneel)

AudioXL


Na acht weken begon ik toch wel nieuwsgierig te worden hoe het zou zijn met mijn mengpaneel, op de bon staat dat het tot 6 weken kan duren.

Dus ik neem contact op met de reparatieafdeling van Feedback.

Ze vertelde mij dat ze hem nog niet terug hadden en ze zouden erover gaan informeren en mij terug bellen, later vertelde hij dat AudioXL gesloten was.

Eind november bel ik nogmaals en Feedback belt mij terug met de mededeling dat AudioXL geconstateerd heeft dat het een dure printplaat is die stuk is en een offerte zou maken.

Ik heb duidelijk gemaakt dat zij hem te allen tijde mogen repareren want hij valt onder garantie, de medewerker van Feedback (Martijn) zou dit doorgeven.

Half januari 2006 bel ik nogmaals en mijn mengpaneel is nog steeds niet gerepareerd want hij valt niet onder garantie, er was vloeistof aangetroffen in het mengpaneel, ik zei gelijk dat dit zeker niet mogelijk is! En waarom het in december nog een dure printplaat was?, En waarom ze toen niet met het vloeistof verhaal aan kwamen.

Ik heb zelf contact opgenomen met AudioXL in België om verhaal te halen.

Ik heb toen gesproken met Udo van Mechelen die vertelde mij dat het geen vloeistof was maar een overspanning op het mengpaneel waardoor hij stuk gegaan was en dat dit echter niet onder de garantie valt.

Zelf heb ik overspanningbeveiliging van Phoenix Contacts in huis die afslaat bij 250 volt, volgens de technische specificaties van het mengpaneel werkt hij op 230volt +/- 10% dus hij kan op 253Volt werken, nadat ik hem dat duidelijk had gemaakt kwam hij met andere argumenten zoals een computer die waarschijnlijk een overspanning naar het mengpaneel gestuurd heeft “ofzoiets dergelijks”

Ik had gelijk al het idee dat ze onder de garantie uit wilde komen, en dit had ik nooit verwacht van een merk als deze, en ook zeker niet van de winkel.

Ik heb vandaag mijn mengpaneel ontvangen, toen ik de doos openmaakte schrok ik me DOOD, ik was altijd zuinig op mijn spullen en er zat geen krasje of wat dan ook op het mengpaneel, hij ziet er nu echt niet meer uit, en ze hebben hem niet eens in elkaar gezet!... [FOTO]

Kijk dus uit als je wat koopt van dit merk of bij die winkel! garantie heb je niet

Oh en Soundcraft is een onderdeel van Harman International (dus je zou wat service verwachten maar nee )



[ Bericht 1% gewijzigd door Jonathon op 25-01-2006 22:12:08 ]
pi_34456644
Ik zie niets vreemds aan je mengpaneel, of ligt dat aan mij?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_34457132
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:27 schreef Skazminko het volgende:
Ik zie niets vreemds aan je mengpaneel, of ligt dat aan mij?
Ik ook niet.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_34457170
de krassen zie je idd niet op de foto..
Normaal ziet hij er zo uit



Hij ligt helemaal uit elkaar, zo hoor je een product zeker niet terug te krijgen en al helemaal niet onder de beschadigingen.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:27 schreef Skazminko het volgende:
Ik zie niets vreemds aan je mengpaneel, of ligt dat aan mij?
pi_34457262
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:41 schreef Jonathon het volgende:
de krassen zie je idd niet op de foto..
Normaal ziet hij er zo uit

[afbeelding]

Hij ligt helemaal uit elkaar, zo hoor je een product zeker niet terug te krijgen en al helemaal niet onder de beschadigingen.
[..]
Ahha, ze hebben al je knopjes en schuifdingetjes eraf gehaald. Waarom?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  Milf woensdag 25 januari 2006 @ 19:45:00 #6
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_34457281
Heb je al een klachtenbrief geschreven? Ik zou dit ook zeer zeker niet pikken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_34457301
Waar is dit garantie verhaal de schuld van Feedback?

Ik heb overigens alleen maar positieve ervaringen met feedback.

Wel schandalig van audioXL overigens en ik zou het er zeker niet bij laten zitten.
Misschien een brief aan de consumentenbond, radar of kassa een idee?
Life is a bitch, and it sucks......
..... Hey what else do you need.
Shit happens..., at least once a day.
rechts op de roltrap
  Milf woensdag 25 januari 2006 @ 19:46:19 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_34457320
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:44 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Ahha, ze hebben al je knopjes en schuifdingetjes eraf gehaald. Waarom?
Ik heb zo het vermoeden ( denk ook maar wat ) dat anders de bak niet uit elkaar kan.

Maar goed... ik ben dan ook blond
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:46:40 #9
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_34457330
En je hebt na het ontvangen van je mengpaneel met de beschadegingen, geen contact verder gehad met feedback zelf nog? En het is een vreemd verhaal met dat overspanning een oorzaak zou zijn, klinkt een beetje als afschuiven.
pi_34457335
Als je hem optilt valt hij uit elkaar..

de schuifjes en knopjes moeten eraf om hem open te maken..

Ik heb wel gezien aan de binnenkant dat er 1 IC ontploft is de kap is ook zwart op die plek
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:44 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Ahha, ze hebben al je knopjes en schuifdingetjes eraf gehaald. Waarom?
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:48:34 #11
108856 jehovaguerilla
Huilie counter @ 263
pi_34457402
feedback is een winkel waar je geen hele dure aankopen moet doen.
feedback in Apeldoorn is ook zo'n hol waar klantvriendelijkheid niet echt prioriteit heeft.
Ik kreeg daar toen woorden met zo'n molukse baboe die daar verkopertje speelt.
Echt zo'n arrogant flikkertje.
'k heb 'm voor straf een gitaar voor me laten pakken waar die echt even voor in de grote stapel moest graaien ,helemaal uit laten pakken ,2 seconden bekeken en gezegd "kutgitaar ,zet maar weer terug"
whehehe.. sukkel
The Holy Roman Church has been in power for two thousand years, and is responsible for great suffering and sexual repression.Despite all that, it has also given us the Catholic schoolgirl uniform, so I hereby declare all its sins forgiven.
pi_34457507
Daarom kocht ik daar ook altijd mijn spullen.. omdat het altijd leuk was om daar eens langs te gaan, daarom valt het me zo tegen van ze.. ik had dit echt nooit verwacht van hun.

Ik heb idd vandaag een brief geschreven naar een aantal tv programma's, overgens had ik dit al aangegeven in mijn email aan Feedback met de vraag of ze hem niet onder garantie nog gaan repareren, hier heb ik nooit meer een antwoord op terug gehad, en het feit dat ze hem stuk terug gestuurd hebben is voor mij een teken dat ze hem niet willen repareren dus dan maar contacten met TV en consumentenbond
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:45 schreef rucksichlos het volgende:
Waar is dit garantie verhaal de schuld van Feedback?

Ik heb overigens alleen maar positieve ervaringen met feedback.

Wel schandalig van audioXL overigens en ik zou het er zeker niet bij laten zitten.
Misschien een brief aan de consumentenbond, radar of kassa een idee?
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:00:21 #13
30560 2Mini
Official Logo
pi_34457819
Ik wilde dus morgen naar de Feedback om een lading aan apparatuur te kopen..
Ik denk dat ik dat morgen maar eens over sla..
Camera 1... 1!
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:00:51 #14
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_34457844
Maar je bent dus al teruggeweest naar feedback met de opmerking dat het niet waar is dat er drank over heen gegaan is en dat overspanning geen mogelijkheid is, wat je natuurlijk kunt aantonen...?
pi_34457996
Dit weten ze ook, toen hij dat zei heb ik gelijk contact opgenomen met Udo van Mechelen de monteur die mijn mengpaneel in mis(be)handeling heb genomen en hij zei nee er is zeker geen sprake van vloeistof maar van een overspanning

Nu ik het mengpaneel van binnen heb gezien is het ook duidelijk dat er geen vloeistof of vocht bij gekomen is zoals Feedback zei, hij is brandschoon van binnen.
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:00 schreef tsjsieb het volgende:
Maar je bent dus al teruggeweest naar feedback met de opmerking dat het niet waar is dat er drank over heen gegaan is en dat overspanning geen mogelijkheid is, wat je natuurlijk kunt aantonen...?
pi_34460104
Ik heb nog ff een detail fototje van de IC die geklapt is

FOTO
pi_34460289
consumetenbond inschakelen
Soms is 't beater iets moeis te verleeze, beater verlieze als dat ge 't noeit het gehad
pi_34460948
Het is ook zo raar dat het alleen de monokanalen zijn waar het zwart is aan de onderkant van de print...
De (geschakelde) voeding zit onder rechtsbovenin in het mengpaneel.... dan gaan er 5 draadjes van de voeding naar het connectorbord bovenin 1 etage hoger, daar lopen soldeerbanen naar het hoofdbord waar de schuiven en knoppen op zitten nog een etage hoger. en die banen gaan over dat hele bord en uitgerekend de linker 4 mono kanalen is de boel doorgebrandt.

Als er overspanning op komt dan moet er toch nog veel meer doorgebranden wat dichter bij de voeding zit??? of ligt het aan mij...

Hier heb ik nog een opname die ik heb gemaakt met het mengpaneel voordat ik hem naar Feedback heb gebracht.

dus zo klinkt de audio uit het mengpaneel
MP3

zoals je kan horen komt er wel audio doorheen...
pi_34462614
Ik heb dit zelfde topic ook geopend op het Nederlands radioforum, Feedback is daar erg bekend dus misschien hebben die nog leuke meningen...


RadioForum.NL
pi_34487315
Email van de baas nogwel van AudioXL

Nu zijn echt wel te ver aan het gaan mijnheer,

Ik heb opdracht gekregen om je console Zo terug te sturen omdat de klant EN DAT BENT U wou zien wat er nu mis was met de console.VANDAAR DAT IK DAT OOK GEDAAN HEB .
Ik ben je dreigementen nu echt wel zat .
Je vraagt achter de baas WEL IK BEN DE BAAS!!!!!
Als je niet eens wil ingaan op een regeling en absoluut een rechtzaak wil inspannen , ga uw gang en maak je belachelijk.
Ik had via je leverancier een regeling voor je probleem willen treffen ,maar als je daar niet wenst op in te gaan is dat nu
UW probleem.
Mijn probleem is dat ik hier GEEN GARANTIE op kan geven , vermits ik hier ook GEEN garantie op krijg van de fabricant.
Wat is daar nu zo onbegrijpelijk aan????
Dan moet je een rechtzaak inspannen tegen hen, niet tegen mij.


Dit gezegd zijnde,

een iets minder vriendelijke groet,

Udo Vanmechelen
Technical service manager
Audioxl Benelux
***@audioxl.be




-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Paul Steenbergen [mailto:]
Verzonden: woensdag 25 januari 2006 18:34
Aan: ***@audioxl.be
Onderwerp: FW: Garantie Soundcraft ES5 Mixer


Beste heer van M******



Na een week heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag, ik heb vandaag mijn menpaneel ontvangen en ik schrok me echt dood wat ik aantrof!

Dat hij bij mij weg ging ter reparatie zag hij er nog puntgaaf uit! En nu zit hij vol met krassen en is niet eens in elkaar gezet.

U zou zich dood moeten schamen voor wat u heb afgeleverd!

Ik zou ook van u graag de gegevens en naam willen hebben van uw chef…



Ik kom hier ook zeker op terug in de vorm van een rechtzaak tegen AudioXL, uw afhandeling van deze reparatie is zeker niet gegaan volgens de regels en rechten die gelden!



Paul Steenbergen






--------------------------------------------------------------------------------

Van: Paul Steenbergen [mailto:]
Verzonden: dinsdag 17 januari 2006 16:18
Aan: '***@audioxl.be'
Onderwerp: Garantie Soundcraft ES5 Mixer



Uw reparatienummer: 0015858



Geachte heer van M*********



Na ons telefoongesprek van een week geleden was ik zeer teleurgesteld in de garantie afhandeling van Harman International en AudioXL

Ik had van een merk als deze veel meer service verwacht!

Zoals ik u al had toegezegd laat ik het zeker hier niet bij zitten, ik zou graag op papier willen hebben wat u geconstateerd heeft in mijn Soundcraft mixer type ES5 (S/N: RW5653EU050851)



Met vriendelijke groet,

Paul Steenbergen.



[ Bericht 1% gewijzigd door Jonathon op 26-01-2006 20:37:23 (Naamcensuur) ]
pi_34487345
Reactie van Feedback.

Beste Paul,



Op een reparatiebon kan staan dat het onder de garantie valt, dit vullen wij zo in omdat wij er van uitgaan dat het product door technishe mankementen of constructie fouten defect is gegaan.



Mocht het inderdaad zo zijn dat door een constructie fout of technish mankement het product stuk gegaan is, dan is er spraken van recht op garantie.



Nu is alleen helaas gebleken dat het product d.m.v. vocht / kortsluiting defect is gegaan, en dit dus niet onder de garantie voorwaarden valt.



Zodra er door de reparateur en importeur wordt geconstateerd dat er geen garantie kan worden gegeven omdat de schade is veroorzaakt door redenen , anders dan een constructie fout , of overige de fabriek aan te rekenen oorzaken, kan Feedback Rotterdam B.V. het onderhavige artikel te weten, Soundcraft es 5 mixer, serienummer rw5653eu050851niet onder garantie laten repareren.



Het is altijd vervelend dat je apparaat een geruime tijd in reparatie staat en uiteindelijk niet onder garantie kan worden gerepareerd, en ik kan heel goed begrijpen dat je teleurgesteld en boos over de afhandeling van deze reparatie bent. Het is alleen aan de reparateur om te bepalen of iets wel of niet onder garantie valt, en niet door Feedback.



Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd en nogmaals excuses voor de afhandeling van deze reparatie i.v.m. tijd en de uiteindelijke bepaling met betrekking tot garantie die dus helaas nadelig voor je is uitgevallen.



Met vriendelijke groet,



M******** Feedback

----- Original Message -----
From: Paul Steenbergen
To: 'Feedback Muziek B.V. - Reparatie Afdeling'
Sent: Wednesday, January 25, 2006 6:40 PM
Subject: FW: Soundcraft ES


Na een week heb ik nog steeds geen reactie op mijn vraag terug gehad!



Ook heb ik vandaag mijn menpaneel ontvangen en ik schrok mij dood wat ik aantrof in de doos!

Er zat geen krasje op en nu ziet hij er niet meer uit!



Ik wil graag in contact komen met de chef van uw afdeling!, gezien ik het met u niet kan regelen hoop ik dit probleem met uw chef te kunnen regelen, en ik ga hier zeker een zaak van maken!



Paul Steenbergen






--------------------------------------------------------------------------------

Van: Paul Steenbergen [mailto:]
Verzonden: woensdag 18 januari 2006 18:04
Aan: 'Feedback Muziek B.V. - Reparatie Afdeling'
Onderwerp: RE: Soundcraft ES



M,



Toen ik een afhaalbericht ontving had ik het idee dat mijn mengpaneel gewoon onder garantie gerepareerd is, op uw reparatiebon staat vermeld "Valt onder garantie"; dus ik mag dan ook verwachten dat ik hem in goede staat weer kan ophalen.

Zelf ben ik er van overtuigd dat er niets mee gebeurt is!

Ik ben nu al sinds september bezig en aan het bellen over de status van mijn mengpaneel en ik vind het betreurend om na een dergelijk lange tijd nog eens te horen dat het geen garantie is.

Nogmaals verzoek ik u om mijn mengpaneel onder garantie waar ik recht op heb te laten repareren, als dit niet mogelijk is hoor ik dat zo spoedig mogelijk van u, ik zal zeker contact gaan zoeken met de media en consumentenbond.



Ook zou ik graag het telefoonnummer en de naam van uw chef willen hebben.



Met vriendelijke groet,

Paul Steenbergen

quote:


[ Bericht 0% gewijzigd door Jonathon op 26-01-2006 20:36:05 (Naamcensuur :)) ]
pi_34489297
TS, ik geloof je helemaal. Ik ga ook weleens bij Feedback in Rotterdam langs en het is de MINST klantvriendelijke zaak die ik ooit in mijn leven ben tegengekomen. En dat zegt nogal wat, aangezien winkels met vriendelijk personeel schaars aan het worden zijn.

Ik heb daar een Beyer 990pro hoofdtelefoon bij de reparatieservice ingeleverd. "Je hebt 'm opgeblazen", zeggen ze met een 'eigen-schuld-dikke-bult'-toon. Ik heb niks, want ik sloot 'm alleen aan op een digitale piano en een computer en het lijkt me sterk dat een professionele koptelefoon niet tegen de geluidsniveau's van zulke apparaten bestand is. Maar goed, ik had garantie dus ik zou een nieuwe krijgen.

Ik wacht er al 6 weken op. Als je naar die zaak belt nemen ze gewoon niet op. Of ze nemen wel op en een halve seconde later gooien ze de hoorn erop. Als ik zelf in die winkel ben valt het me vaak op dat de verkopers daar uit hun neus lopen te vreten terwijl er ontzettend veel klanten zijn en ook hoor ik de telefoon vaak gaan.

Nu wil ik niet zeggen dat de verkopers niet vriendelijk zijn. Alleen bij de receptie en reparatie-afdeling zijn het lullo's. Als je ze zelf benaderd willen ze je helpen en zijn gewoon beleefd. Maar vaak weten ze niet wat jij als klant wilt weten. Volgens mij krijgen ze weinig training en/of geen begeleiding en dat is vreemd in een speciaalzaak waar deskundigheid vereist zou moeten zijn.

Het is jammer dat ik niet weet naar welke winkel ik anders zou moeten gaan. Peter Verspuy heeft een iets betere service en deskundigheid, maar ligt ook (voor mij) een heel stuk verder weg. En bij andere zaken zijn de prijzen een heel stuk duurder, soms tot 50%. En het komt niet zelden voor dat in muziekwinkels de verkopers valse informatie verschaffen om van hun troep af te raken.
pi_34489361
Hij is dus niet gerepareerd? Niet netjes overigens om mensen met naam en achternaam in de OP te noemen.
pi_34489415
Proffelsionele manier van converseren heeft die 'baas'
pi_34489770
Ik zou toch ff alle namen en mailadressen weghalen als ik jou was.
pi_34489802
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:29 schreef Tobbes het volgende:
Proffelsionele manier van converseren heeft die 'baas'
Ja en? Heb JIJ daar problemen mee dat HIJ DE BAAS IS? Nou nou....NOU!!!!
pi_34489856
Udo klinktals *naar oor wijzend* Odol en Adolf
pi_34494559
Op het andere forum schreef iemand dat het goed werkt om op diversen forums wat te posten hierover..
quote:
Geplaatst: 26 Jan 2006 17:42 Onderwerp:
Het is al weer een tijdje geleden dat er bij de lokale radio een stukje stond van Zoetermeer FM, die een niet werkende straalverbinding had gekocht.

Een hoop BLA BLA gemaakt op dit forum, maar ook via de OLON webserver.

Omdat er meerdere klachten kwamen, en ZFM dus niet alleen stond merkte je dat er aardig over gepraat werd.
Na veel discussie en geroddel hebben ze eindelijk wat vergoed gekregen.

Dus hier kan je de conclusie uit halen om veel op forums te praten, zet het op de OLON server, en hebben ze in Belgie geen forum.

Negatieve reclame helpt echt.


Trouwens, dat IC kan statisch stuk gaan, bijvoorbeeld een PC aansluiten die op een niet geaard stopcontact staat enz.

Hint, gebruik altijd randaarde, niet aanwezig, maak het dan.

Succes met de voortgang.

Mark
pi_34495249
Maar de manier hoe hij dat in zijn emailtje bekend maakte aan mij vond ik toch wel zielig.

Aan de telefoon versprak hij zich ook 2maal met een woord welke weet ik niet meer maar daarna riep hij "godverdomme" en herhaalde zijn woord opnieuw...

Ik dach echt zo van nou nou maar toen was ik nog vriendelijk.. nu doe ik alles per email omdat ik alle communicatie zwart op wit wil hebben voor tv programma's en forums
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:43 schreef xman het volgende:

[..]

Ja en? Heb JIJ daar problemen mee dat HIJ DE BAAS IS? Nou nou....NOU!!!!
pi_34497544
Radar-voer
Ombudsman
Privé
Hart van Nederland
Telegraaf
Tal... ehh... Talpa
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_34498680
Op de voorpagina van de Telegraaf zou wel cool zijn
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:58 schreef Skv het volgende:
Radar-voer
Ombudsman
Privé
Hart van Nederland
Telegraaf
Tal... ehh... Talpa
pi_34498996
Misschien zou een Modje of ForumAdmin mij willen helpen door een punaise door mijn topic heen te prikken zodat mijn topic tijdelijk bovenaan blijft staan en dus veel bezoekers trekt en zo nog meer reacties te krijgen van benadeelde klanten van Feedback of Audio XL
  vrijdag 27 januari 2006 @ 10:02:56 #33
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_34509179
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 22:29 schreef Jonathon het volgende:
Misschien zou een Modje of ForumAdmin mij willen helpen door een punaise door mijn topic heen te prikken zodat mijn topic tijdelijk bovenaan blijft staan en dus veel bezoekers trekt en zo nog meer reacties te krijgen van benadeelde klanten van Feedback of Audio XL
Maar je hebt in dit hele topic nog niet ontkend dat je een ongeaarde pc op de mengtafel hebt aangesloten... en dan is het toch echt jou fout.
pi_34512752
Sorry hoor TS, maar professionaliteit in je conversaties is (zowel bij de "baas") als bij jouw ver te bespeuren. Gelijk al zeggen in je mailtje dat je met een "rechtzaak" gaat beginnen dan ga je al iets te ver. Geef aan dat je het er niet bij laat zitten, en dat je van plan bent om stappen te ondernemen. Zeg dat je een geschillencommisie of de ombudsman hebt ingeschakeld. Verder moet je de winkelier én de fabrikant op hun plichten wijzen. http://www.staiksterk.nl/ kan je daar aardig bij helpen. Zorg ook dat je kan aantonen dat het niet jouw fout is dat er iets kapot is gegaan (hoewel de winkelier juist moet aantonen dat jij hem kapot hebt gemaakt).


En nee, kleine kans dat dit topic een sticky verdient omdat we allemaal wel eens genaaid worden door een winkelier.

Edit: http://www.sgc.nl/ en
http://www.staiksterk.nl/StaIkSterk/Advies/geschillencommissieelektro.htm?prob=Defect&cat=ElektronicaTelecom&subc=AudioApparatuur&w=1
Hiermee kan je al een hoop oplossen (mits je jezelf gewoon professioneel en koel opstelt).

[ Bericht 9% gewijzigd door leejow op 27-01-2006 12:27:08 ]
pi_34522850
Ik heb mij 2 maanden lang professioneel en koel voorgedaan en dat heeft niet geholpen..

Het probleem ligt zeker niet aan mij, alles hier in huis is goed geaard dus ook de computer en mengpaneel zelf! de aardelectrode is nog niet eens zo lang geleden getest door een installateur en goedgekeurd!

Ik heb een email terug gehad van Feedback en daar staat in:

Hallo Paul,

Zoals alreeds gezegd zijn wij niet verantwoordelijk voor garantieclaims. Wij zijn hier een doorgeefluik voor. Twistpunten hieromtrent zijn dan ook een zaak tussen de fabrikant en de consument.

Mvg,

M*** B*****

ahha Doorgeefluik dus geen service...

Ik heb wel al een meerbelovend emailtje terug gehad van AudioXL, ik kan opnieuw mijn mengpaneel ter reparatie aanbieden (zonder tussenkomst van Feedback) en er is contact geweest over mijn probleem met Soundcraft zelf.
Zij willen hem op hun kosten opnieuw laten onderzoeken...

Ik krijg dus weer wat goede hoop!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 17:20:09 #36
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_34523290
Neem contact op met Soundcraft UK, als britse firma heb je daar denk ik de meeste kans op een beleefde behandeling...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_34528801
Ik denk dat AudioXL dat zelf al gedaan heeft.. er komen een paar engineers naar Belgie vertelde AudioXL mij en die wilde naar mijn mengpaneel gaan kijken.
Dus ik heb weer goede hoop..

Als ze hem uiteindelijk toch maken of vervangen dan laat ik dat ook zeker weten!... ik hoop er een beetje op dat ze in ieder geval ook de frontplaat vervangen zit een deuk in en krassen op. toen ik hem ter reparatie had aangeboden was hij nog puntgaaf...
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:20 schreef YuckFou het volgende:
Neem contact op met Soundcraft UK, als britse firma heb je daar denk ik de meeste kans op een beleefde behandeling...
pi_34530082
Wtf wat een mailtje ! Als hun niks gaan ondernemen zou ook naar Kassa o.i.d. stappen!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 21:06:14 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34530215
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 10:02 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Maar je hebt in dit hele topic nog niet ontkend dat je een ongeaarde pc op de mengtafel hebt aangesloten... en dan is het toch echt jou fout.
Staat er uitdrukkelijk in de handleiding dat ie geaard moet zijn?
Er zijn namelijk zat PC's in nederland die niet aan de aarde staan, als die dan kapot gaan, is het dan de schuld van de eigenaar?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 21:09:56 #40
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34530325
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:23 schreef Jonathon het volgende:
[ knip ]
Is die baas daar een CapsLock - huilie?

Oja, en hoeveel jaar garantie hun geven telt niet echt. Voor electronica staat namelijk over het algemeen 2 jaar. (Zie schiphol, tax-free gebied, álles wat daar verkocht wordt heeft minimaal 2 jaar garantie).
Dat is ook de standaard. Zo kan je er bij wasmachines van uit gaan dat ze 5 jaar meegaan. Gaat ie na 4 jaar kaput moet je er dus nog wel wat voor kunnen krijgen.

Staat allemaal in consumentenrechten. Vast wel ergens te vinden via de consumentenbond.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 21:14:01 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34530461
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:29 schreef Tobbes het volgende:
Proffelsionele manier van converseren heeft die 'baas'
Toch he
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_34533607
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:07 schreef Jonathon het volgende:

Hallo Paul,

Zoals alreeds gezegd zijn wij niet verantwoordelijk voor garantieclaims. Wij zijn hier een doorgeefluik voor. Twistpunten hieromtrent zijn dan ook een zaak tussen de fabrikant en de consument.
Onzin! Het bedrijf dat jouw het mengpaneel heeft verkocht is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie. Zij hebben te zorgen het mengpaneel kosteloos wordt gerepareerd of vervangen (zolang deze inderdaad onder garantie valt). De kosten van de reparatie moeten zij dan ook zelf verhalen op de fabrikant.
Bananenyoghurt...
  vrijdag 27 januari 2006 @ 23:09:51 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34534338
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 22:50 schreef groningerstudent het volgende:

[..]

Onzin! Het bedrijf dat jouw het mengpaneel heeft verkocht is verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie. Zij hebben te zorgen het mengpaneel kosteloos wordt gerepareerd of vervangen (zolang deze inderdaad onder garantie valt). De kosten van de reparatie moeten zij dan ook zelf verhalen op de fabrikant.
Al proberen bedrijven zichzelf het natuurlijk zo makkelijk mogelijk te maken.
Zo zijn die bordjes van 'producten in de aanbieding worden niet geruild' klinklare onzin.
Maar de gemiddelde burger weet niet dat je binnen 8 dagen altijd, hoe dan ook, met wellicht een uitzondering van levensmiddelen, altijd je geld terug moet kunnen krijgen, zonder compensaties.

Maar dat weet de gemiddelde consument niet, en dat is handig voor bedrijven.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_34534355
Trouwens, zorg dat je in je correspondentie altijd netjes en zakelijk blijft. Ook als ze bot tegen jou zijn, moet je je daar niet door op de kast laten jagen. Dus voorlopig ook niet meer gaan dreigen met rechtzaken. Zorg dat je dingen inderdaad op papier krijgt, via de post. Als je inzake in gegevens wilt hebben, vraag daar dan om in een aangetekende brief en bewaar overal een kopie en verzendbewijs van.

Komt er dan toch een punt dat je via rechterlijke weg je gelijk moet halen, dan heb je in ieder geval zwart op wit bewijs dat jij er alles aan gedaan hebt om redelijkerwijs tot een oplossing te komen. Je zaak staat dan veel sterker.

Ik weet hoe waardeloos dit is, aangezien ik zelf al meer dan een jaar bezig ben op mijn laptop gerepareerd te krijgen. Als ze bij het reparatiecentrum echt dwars willen gaan liggen (en als je onbeschoft zou ga doen, is de kans groot) is er een redelijke kans dat je hem nog wel een poosje kwijt bent.
Bananenyoghurt...
pi_34535189
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Al proberen bedrijven zichzelf het natuurlijk zo makkelijk mogelijk te maken.
Zo zijn die bordjes van 'producten in de aanbieding worden niet geruild' klinklare onzin.
Maar de gemiddelde burger weet niet dat je binnen 8 dagen altijd, hoe dan ook, met wellicht een uitzondering van levensmiddelen, altijd je geld terug moet kunnen krijgen, zonder compensaties.

Maar dat weet de gemiddelde consument niet, en dat is handig voor bedrijven.
Waar. Het is schokkend om te zien hoeveel bedrijven niet (willen) weten dat zij het probleem moeten oplossen. Kunnen ze dat niet zelf, dan zorgen ze dat zij het uitbesteden aan iemand anders. Zo simpel is het. Helaas blijkt alleen dat klantgerichtheid een steeds zeldzamer fenomeen is.
Bananenyoghurt...
pi_34536781
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:09 schreef Yildiz het volgende:

Maar de gemiddelde burger weet niet dat je binnen 8 dagen altijd, hoe dan ook, met wellicht een uitzondering van levensmiddelen, altijd je geld terug moet kunnen krijgen, zonder compensaties.
Ja, en er was ook iets met klokken en klepels.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 17:33:27 #47
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_34554254
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 21:06 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Staat er uitdrukkelijk in de handleiding dat ie geaard moet zijn?
Er zijn namelijk zat PC's in nederland die niet aan de aarde staan, als die dan kapot gaan, is het dan de schuld van de eigenaar?
Staat in de handleiding van jouw magnetron dat er geen katten in mogen?
Niet alles hoeft in een handleiding vermeld te staan, en als er op dit gebied een fout gemaakt zou zijn bij het aansluiten kan dat zeker je eigen schuld zijn en hoeft de verkoper hier niet voor op te draaien.
pi_34554692
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 23:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Al proberen bedrijven zichzelf het natuurlijk zo makkelijk mogelijk te maken.
Zo zijn die bordjes van 'producten in de aanbieding worden niet geruild' klinklare onzin.
Maar de gemiddelde burger weet niet dat je binnen 8 dagen altijd, hoe dan ook, met wellicht een uitzondering van levensmiddelen, altijd je geld terug moet kunnen krijgen, zonder compensaties.

Maar dat weet de gemiddelde consument niet, en dat is handig voor bedrijven.
Was dit een koop op afstand dan?
pi_34560098
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:33 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Staat in de handleiding van jouw magnetron dat er geen katten in mogen?
Niet alles hoeft in een handleiding vermeld te staan, en als er op dit gebied een fout gemaakt zou zijn bij het aansluiten kan dat zeker je eigen schuld zijn en hoeft de verkoper hier niet voor op te draaien.
Dat is nou eens een kut vergelijking!
  zondag 29 januari 2006 @ 11:10:26 #50
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_34573724
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:47 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Dat is nou eens een kut vergelijking!
Sorry , maar 't schijnt wel echt gebeurd te zijn, met als gevolg een aanklacht voor de fabrikant.
pi_34573806
Dat is idd echt gebeurt maar wel in America, als ik daar zou wonen had ik binnen een week al een nieuwe gehad!
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:10 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Sorry , maar 't schijnt wel echt gebeurd te zijn, met als gevolg een aanklacht voor de fabrikant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')