Exclusives zullen er zat zijn, dat kan niet anders met zoveel developers die de ps3 gaan ondersteunen..quote:Op donderdag 26 januari 2006 08:15 schreef SocialDisorder het volgende:
Waarom de PS3 zou kunnen floppen:
d) te weinig exclusives
Langere en betere games is een beetje voorbarig niet? Ook een kwestie van smaak.. En die 2 titels vind ik persoonlijk niet echt top.quote:Waarom de PS3 een succes kan worden:
c) langere en betere games
d) Devil May Cry, Guilty Gear
Fanboy.quote:Flame on
De televisiemarkt is al tientallen jaren een verzadigde markt. Toch zijn de prijzen van de 1366x768-HD-Ready tv's in slechts één jaar tijd al enorm gedaald. Dat zagen we een aantal jaren geleden ook met de 100Hz tv's die ineens "in" waren. Nieuwe technieken zijn altijd duur in het begin, dan wordt het een massaproduct en, vervolgens wordt het goedkoper. Gaat straks natuurlijk net zo goed met 1080p tv's gebeuren, óók in een verzadigde markt als die van televisies.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:10 schreef Retuobak het volgende:
Je vergeet dat een hoop van de mensen met centen inmiddels al een 'platte TV' hebben en niet binnen afzienbare tijd weer een nieuwe gaan halen, daarom verwacht ik ook een minder sterke daling van de prijzen dan jij.
Het is dezelfde markt, het zijn dezelfde bedrijven, het zijn dezelfde concurrenten. Uiteindelijk is het Microsoft's Xbox divisie tegen Sony Computer Entertainment, en of de apparaten zèlf nou vergelijkbaar zijn of niet dat maakt niet uit. Het draait om inkomsten en marktaandeel en bij allebei ligt Sony Computer Entertainment vèr voor. Neemt de interesse in het huidige apparaat (PS2) af, en/òf doet de concurrent het beter (xbox/xbox 360) dan wordt het pas tijd voor een nieuw apparaat.quote:Tja, dat kun je natuurlijk ook niet vergelijken. De PS2 is ziek goedkoop vergeleken met de 360. De early adoptor markt is natuurlijk stukken kleiner dan de massa-markt waar de PS2 nu vol in zit. Voorlopig heb ik niet het idee dat men zegt 'ik haal geen 360 want ik haal een PS2', maar eerder 'Ik haal geen 360 want ik wacht op de PS3'. Vandaar zie ik ook geen concurrentie tussen de PS2 en de 360 maar gewoon nu al een concurrentie tussen de PS3 en 360.
Niet dus!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ga voor 599 euro trouwens.
Dan denk ik niet dat ik um bij de launch koop, tenzij er echt hele vette spellen bij de launch zitten..
Het duurde tijden voordat breedbeeld ook maar enigszins in prijs daalde bijvoorbeeld, en 1080p TV's zijn in Europa nauwelijks geintroduceerd. Als ik er een zie dan zit ik echt alleen in de allergrootste electronicazaken van ons land.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:48 schreef P-Style het volgende:
De televisiemarkt is al tientallen jaren een verzadigde markt. Toch zijn de prijzen van de 1366x768-HD-Ready tv's in slechts één jaar tijd al enorm gedaald. Dat zagen we een aantal jaren geleden ook met de 100Hz tv's die ineens "in" waren. Nieuwe technieken zijn altijd duur in het begin, dan wordt het een massaproduct en, vervolgens wordt het goedkoper. Gaat straks natuurlijk net zo goed met 1080p tv's gebeuren, óók in een verzadigde markt als die van televisies.
Onzin, de PS2 en 360 zitten gewoon niet in hetzelfde gebied. Dat is zoiets als zeggen dat de goedkoopste Nokia telefoon direct concurreert met de allerduurste smartphones.quote:Het is dezelfde markt, het zijn dezelfde bedrijven, het zijn dezelfde concurrenten. Uiteindelijk is het Microsoft's Xbox divisie tegen Sony Computer Entertainment, en of de apparaten zèlf nou vergelijkbaar zijn of niet dat maakt niet uit. Het draait om inkomsten en marktaandeel en bij allebei ligt Sony Computer Entertainment vèr voor. Neemt de interesse in het huidige apparaat (PS2) af, en/òf doet de concurrent het beter (xbox/xbox 360) dan wordt het pas tijd voor een nieuw apparaat.
Breedbeeld tv's daalde ook gewoon geleidelijk in prijs hoor. En zo lang heeft dat niet geduurd. En de 1080p-golf moet nog komen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:51 schreef Retuobak het volgende:
Het duurde tijden voordat breedbeeld ook maar enigszins in prijs daalde bijvoorbeeld, en 1080p TV's zijn in Europa nauwelijks geintroduceerd. Als ik er een zie dan zit ik echt alleen in de allergrootste electronicazaken van ons land.
Onzin? Niet in hetzelfde gebied?quote:Onzin, de PS2 en 360 zitten gewoon niet in hetzelfde gebied. Dat is zoiets als zeggen dat de goedkoopste Nokia telefoon direct concurreert met de allerduurste smartphones.
En denk je serieus dat de PS3 meer of minder invloed uitoefent op de Xbox 360 verkopen dan de PS2? Een console kopen gebeurt altijd gepland en consumenten maken altijd een afweging, of het nou gaat om een PS2, PS3, Xbox, Xbox 360, GameCube, Revolution. Het zijn allemaal homeconsoles die met elkaar concurreren. Zelfs de PS2 en PS3 worden straks concurrenten van elkaar!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:20 schreef Retuobak het volgende:
Omdat ze elkaar nauwelijks beinvloeden qua verkopen, je kunt nog zo mooi opereren in dezelfde markt, maar als je niet in elkaars vaarwater zit concurreer je gewoon niet. Zo kun je wel zeggen dat Klipsch en Trust in dezelfde markt zitten (PC speakers), maar dacht je nou echt dat mensen een Klipsch speakerset lieten varen voor Trust exemplaren? Dat is hier niet anders.
De meeste mensen die de xbox 360 laten liggen voor de PS3 zijn tevreden PS2 bezitters. Die waren toch al van plan om een PS3 te kopen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:42 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk zeker wel dat de PS3 veel meer invloed heeft ja. De PS3 zal immers veel dichter bij het prijssegment van de 360 zitten. Zelfs nu al concurreert de PS3 met de 360, want men laat de 360 liggen omdat 'straks toch de PS3 uitkomt'.
Jij moet de eerste mensen nog horen?! Jij bekijkt toch zeker ook de wekelijkse hardware verkopen in Japan op Fok!games?!quote:Maar ik moet de eerste nog horen die de 360 laat liggen voor een PS2 of de PS2 laat liggen voor een 360.
Ik laat geen van beiden liggen denk ik zo. Er zijn inmiddels genoeg PS1/PS2/PS3 games die ik wil spelen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:25 schreef Retuobak het volgende:
Nee, de mensen laten niet de Xbox 360 liggen vanwege de PS2, de mensen laten de Xbox 360 liggen vanwege OF de PS3 (bijv. de interviews waarin mensen zeggen dat ze de 360 wel next-gen vonden maar dat ze meer verwachten van Sony met de PS3) of in de meeste gevallen het bizar kleine gamesaanbod in Japan. En die beide redenen hebben niks, maar dan ook helemaal niks te maken met de PS2.
Hoe je het ook wendt of keert, niet alles in dezelfde markt concurreert met elkaar.
Als ze de xbox 360 laten liggen vanwege de bizar kleine gamesaanbod in Japan en ze kopen vervolgens een PS2 vanwege z'n gigantische gamesaanbod, dan laten ze die xbox 360 toch wèl liggen vanwege de PS2.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:25 schreef Retuobak het volgende:
Nee, de mensen laten niet de Xbox 360 liggen vanwege de PS2, de mensen laten de Xbox 360 liggen vanwege OF de PS3 (bijv. de interviews waarin mensen zeggen dat ze de 360 wel next-gen vonden maar dat ze meer verwachten van Sony met de PS3) of in de meeste gevallen het bizar kleine gamesaanbod in Japan. En die beide redenen hebben niks, maar dan ook helemaal niks te maken met de PS2.
Wel dus! Waarom vind je toch dat de PS3 wèl concurrent is en de andere concoles niet?quote:Hoe je het ook wendt of keert, niet alles in dezelfde markt concurreert met elkaar.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 21:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
De meeste mensen die de xbox 360 laten liggen voor de PS3 zijn tevreden PS2 bezitters. Die waren toch al van plan om een PS3 te kopen.
[..]
Ik haal een PS3, weet nog niet of ik het op de launch ga doen, hangt van de release date van de Revo ook up, en de lijst met games die er ligt met de launch.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:02 schreef Deacon_Tigra het volgende:
[..]
Bij de launch.........en wel direct
![]()
Natuurlijk vindt ik de 360 mooie beelden hebben, maarja....je bent fanboy of niet![]()
Plus er komen nog tig lading must-haves uit voor de ps2, dus dat jaartje extra zit ik ook nog wel uit..........anders kom ik tijdsnood![]()
Jij loopt gewoon het hele begrip "concurrentie" te verdraaien!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 10:11 schreef Retuobak het volgende:
Ik zal in plaats van voor de 3e keer exact mijn standpunt te herhalen maar gewoon concluderen dat wij het hierover niet eens gaan worden.
Valt wel mee hoor, ik kon me er wel in vinden in wat hij zei..quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
Jij loopt gewoon het hele begrip "concurrentie" te verdraaien!![]()
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:23 schreef Retuobak het volgende:
Het wordt ook steeds gekker met die consoles he, eerst fikt de Xbox huizen af door defecte voedingskabels en nu gaat de PS3 vingers afhakken![]()
Ik vind het Design wel mooi, maar inderdaad zal zonde zijn van je vingers. Het zou mij benieuwen hoe de PS3 in de winkels komt te liggen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:10 schreef Morthill het volgende:
Agh, het hele design van de PS3 vind ik niks, maar dat vond ik ook van de Xbox, dus whatever. Maar het zou inderdaad irritant als die schijfjes afgeschoten worden en je plots een vinger kwijt bent
In een doos, gok ikquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:40 schreef Ipho het volgende:
[..]
Ik vind het Design wel mooi, maar inderdaad zal zonde zijn van je vingers. Het zou mij benieuwen hoe de PS3 in de winkels komt te liggen.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ga voor 599 euro trouwens.
Dan denk ik niet dat ik um bij de launch koop, tenzij er echt hele vette spellen bij de launch zitten..
Mag ik uitleg?quote:
Dosen zijn dope, ik hoop net zo'n vette doos als de Xbox 360.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
In een doos, gok ik
MOGGE MENSEN! Zijn we nog een beetje lief voor elkaar?
wel als er eem vertraginkje inzit, wat meestal wel zo is. Ik ken geen cd/dvd-speler bedenken die ik in handen heb gehad, waarvan de disc direct naar buiten kwam zeilen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:53 schreef P-Style het volgende:
Maar effe serieus... Er klopt toch geen zàk van die plaatsing van de eject-knop?
zit daar wel echt de knop en niet alleen dat tekentje van eject als waarschuwing voor de cd lade? En dat je hem alleen met joypad of afstandsbediening open kan krijgen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:53 schreef P-Style het volgende:
Maar effe serieus... Er klopt toch geen zàk van die plaatsing van de eject-knop?
Zou kunnen, maar waarom geen knop op dat ding zelfquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:39 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
zit daar wel echt de knop en niet alleen dat tekentje van eject als waarschuwing voor de cd lade? En dat je hem alleen met joypad of afstandsbediening open kan krijgen.
Precies. En verder zit dat universele eject-tekentjes àltijd op of vlak onder/boven een eject-knop.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:42 schreef Morthill het volgende:
Zou kunnen, maar waarom geen knop op dat ding zelf
Ik moet zeggen dat ik toch wel benieuwd ben naar die eject-knop hoor.quote:Op zondag 29 januari 2006 01:41 schreef SocialDisorder het volgende:
misschien wordt de eject-knop wel de grote onthulling tijdens PS-conference!
"Killzone haalt E3-graphics in real time!"
"Who cares, hoe zit het met de eject-knop?"
"geen idee man, Sony doet er onwijs geheimzinnig over."
"shit, wat voor vets zouden ze bedacht hebben?"
"Schijnt dat ze morgen met meer info komen!"
"We wachten af!"
Ik twijfel er niet aan !!quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
dat zou pas echt onhanding zijnquote:Op zaterdag 28 januari 2006 22:39 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
zit daar wel echt de knop en niet alleen dat tekentje van eject als waarschuwing voor de cd lade? En dat je hem alleen met joypad of afstandsbediening open kan krijgen.
he, ik wil niet dat ik continu een cd tegen mij aankreeg als ik geen matrix move perform na het drukken op de eject knop.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:29 schreef kepler het volgende:
[..]
dat zou pas echt onhanding zijn
maar goed, we hebben het nu over een fucking eject-knopje![]()
waar moet het heeeeeeeeeeeen met de wereld
quote:Op zondag 29 januari 2006 12:24 schreef SocialDisorder het volgende:
The ability to position the console diagonally?
Ja... de rest is al zo'n beetje besproken en het is nog steeds on-topic!quote:Op zondag 29 januari 2006 12:29 schreef kepler het volgende:
maar goed, we hebben het nu over een fucking eject-knopje![]()
waar moet het heeeeeeeeeeeen met de wereld
Eigenlijk is MS wel een beetje een na-aper, de 360 kan dat ook verticaal staan en die controller lijkt kwa indeling op de DS2quote:Op zondag 29 januari 2006 13:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Opizich was de PS2 wel een trendsetter met z'n mogelijkheid om een verticaal te plaatsen, dus wie weet met de PS3...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |