Tuig is het, ik zeg het je!
De afgelopen weken werd ik geteisterd door een zwerm van dit soort lui. Voor mijn ouderlijk huis ligt een mooi ongerept stuk land, het uitzicht vanuit het huis op dit land, met daarachter de oude duinen is dan ook fenomenaal
![]()
. Wanneer ik de glazuren pot bestijg kijk ik altijd uit het raam op één hoog, het schouwspel van vissende reigers en zich wassende kwinkstaartvinken en wat al geeft mij altijd een ontspannen gevoel. Dit gevoel helpt mij bij het klaren van de zogenaamde grote boodschap. Echter, zoals de topictitel doet vermoeden is er niks meer van deze rust over. Er bleek een x aantal weken geleden een kolonie zogenaamde pestvogels te zijn neergestreken. Opzichzelf natuurlijk geen probleem, ware het niet dat er van heinde en verre vogelspotters naar MIJN landgoed komen om deze eens even op de gevoelige plaat vast te leggen
![]()
. Gewapend met de nieuwste Nikon flexbreedhoek camera's en vergrootlenzen van soms wel een halve meter lang gingen deze koene ridders de kou in. Voor een buitenstaander als ik zelf is het natuurlijk verwonderlijk om te zien hoeveel moeite men kan doen om een vogeltje van pak em beet 15cm te zien, maargoed ieder zijn hobby, als ze er niemand mee van last zijn, waarom niet!
Echter, ik had weldegelijk last van dit stel halvegaren, het aanwezig zijn van een eerdergenoemde zoeklens, stelt mij al bruine trui breiend, niet op mijn gemak. Ik ervaar dit als een rechtstreekse inbreuk op mijn privacy. Mijn stoelgang is nog nooit zo onregelmatig geweest als nu, ik ben haast genoodzaakt om een family pack Activia in te slaan!
Mochten er nog Fok!kende vogelspotters aanwezig zijn, wanneer kan ik verwachten dat deze pest
![]()
vogel weer naar het zuiden gaat trekken, om mjin welverdiende rust terug te winnen?