Dus iemand anders die achter jouw computer weet te komen, kan zo in je paypal account? Lijkt me niet zo handig.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik op paypal.com kom, vult Firefox standaard braaf m'n accountnaam + wachtwoord in. Kom je via zo'n spamlink op een andere site, en moet je alles zelf invullen, dan moeten er alarmbellen gaan rinkelen
NIEMAND komt aan mijn user-account! Zodra ik wegloop is-ie gelockt.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:07 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dus iemand anders die achter jouw computer weet te komen, kan zo in je paypal account? Lijkt me niet zo handig.
Dat is vreemd....die URL lijkt wel heel veel op een officiele PayPal site..sterker nog ik zie geen verschiquote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:01 schreef scanman01 het volgende:
Van deze heb ik er gisteren 3 gekregen.
Dear valued PayPal® member:
It has come to our attention that your PayPal® account information needs to be
updated as part of our continuing commitment to protect your account and to
reduce the instance of fraud on our website. If you could please take 5-10 minutes
out of your online experience and update your personal records you will not run into
any future problems with the online service.
However, failure to update your records will result in account suspension.
Please update your records on or before July 31, 2006.
Once you have updated your account records, your PayPal® session will not be
interrupted and will continue as normal.
To update your PayPal® records click on the following link:
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_login-run
Thank You.
PayPal® UPDATE TEAM
Ook zo fake als maar kan dus. Eén keer ben ik er ingetrapt, toen ik een melding kreeg dat er met mijn account voor een paar duizend euro was gekocht. Ze wilden met de email zogenaamd de boel verifieren. Er stond een link om in te loggen en de boel te controleren. Ik heb dus inderdaad ingelogd, toen ik het opeens door had. Meteen wachtwoord veranderd natuurlijk. Dan is er niets meer aan de hand.
Precies. Om het hier te plaatsen moet je de hele tekst van de email kopieren en dan hier plakken. Fok ziet dan alleen de paypal.com tekst... en niet de site waar de orginele email naar verwees.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 14:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee, dat lijkt maar zo. Fok heeft een link gemaakt van de tekst. Maar de originele link in het mailtje linkt naar heel iets anders. Voorbeeldje:
https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_login-run
Ik koop nooit iets van iemand die geen feedbackscore heeft. Als ik jou was zou ik ook het risico niet lopen.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:25 schreef gronk het volgende:
Overigens, wel verontrustend: de verkoper geen verkoophistorie. Nou kan dat, maar 't is wel typisch..
Same here!quote:Op maandag 31 juli 2006 19:17 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik koop nooit iets van iemand die geen feedbackscore heeft. Als ik jou was zou ik ook het risico niet lopen.
Da's heel goed van je, maar hoe komen al die andere ebay-verkopers dan aan hun feedbackscores?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:17 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik koop nooit iets van iemand die geen feedbackscore heeft. Als ik jou was zou ik ook het risico niet lopen.
Fijn dat je het goed vindt, maar ik vind het een te groot risico om uit buitenland van iemand te kopen zonder feedback. Dat laat ik dan wel over aan landgenoten. Als iemand uit buitenland je belazert, is het echt heel moeilijk om daar wat aan te doen.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:47 schreef gronk het volgende:
[..]
Da's heel goed van je, maar hoe komen al die andere ebay-verkopers dan aan hun feedbackscores?![]()
Probleem heeft zichzelf opgelost: ik kreeg zonet een mailtje van ebay dat 't account van de verkoper op nonactief is gezet.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:25 schreef gronk het volgende:
Overigens, wel verontrustend: de verkoper geen verkoophistorie. Nou kan dat, maar 't is wel typisch..
Een gezond gevoel voor wantrouwen is prima, maar de volgende stap in de paranoia-keten is dat je, zoals de typische marktplaatspuber, gaat eisen dat de verkoper eerst dingen opstuurt voordat je betaalt.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:52 schreef scanman01 het volgende:
Fijn dat je het goed vindt, maar ik vind het een te groot risico om uit buitenland van iemand te kopen zonder feedback. Dat laat ik dan wel over aan landgenoten. Als iemand uit buitenland je belazert, is het echt heel moeilijk om daar wat aan te doen.
Precies. Bij dat soort dingen is feedback dus heel erg handig. Dan krijg je een vrij goed beeld van hoe iemand te werk gaat. Paypal heeft tegenwoordig ook een soort van dekking trouwens, alleen zit daar wel een maximum aan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Probleem heeft zichzelf opgelost: ik kreeg zonet een mailtje van ebay dat 't account van de verkoper op nonactief is gezet.Ik had nog niets overgemaakt, omdat de verkoper ontzettend aan 't teuten was met de verzendkosten.
![]()
Paypal-dekking slaat NERGENS op! De "dekking" moet namelijk van de verkoper z'n account komen, en als daar niks op staat, krijg je niks. En een verkoper die de boel belazert, haalt z'n geld er snel af...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Precies. Bij dat soort dingen is feedback dus heel erg handig. Dan krijg je een vrij goed beeld van hoe iemand te werk gaat. Paypal heeft tegenwoordig ook een soort van dekking trouwens, alleen zit daar wel een maximum aan.
die dekking geld alleen bij mensen met kopersbescherming..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Paypal-dekking slaat NERGENS op! De "dekking" moet namelijk van de verkoper z'n account komen, en als daar niks op staat, krijg je niks. En een verkoper die de boel belazert, haalt z'n geld er snel af...
Is dat zo? Vandaar dat ik al een keer 250 euro heb teruggekregen? Wordt gewoon door paypal betaald hoor. NIET door de verkoper.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Paypal-dekking slaat NERGENS op! De "dekking" moet namelijk van de verkoper z'n account komen, en als daar niks op staat, krijg je niks. En een verkoper die de boel belazert, haalt z'n geld er snel af...
Nee het is niet erg, sterker nog ik ontving het 17 uur laterquote:Op maandag 31 juli 2006 18:03 schreef Plots het volgende:
kut, ik deed i.p.v "PayPal International Ltd" ->" PayPal Internatiol Ltd"
bij naam de naam en stad.
Is dit erg?
geen kopersbescherming is volgens mij ook geen bescherming van paypal's kant..quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:34 schreef 3FM het volgende:
Ik heb iets leuks op ebay gespot.
Verkoper accepteert paypal, maar heeft zelf een lage feedback dus beetje tricky.
Maar heb ik geod begrepen dat als ik met paypal betaal, en verkoper blijkt achter niet te vertrouwen (stuurt niet op, kan geen trackingbewijs overleggen) ik sowies m'n geld terugkrijg via paypal als ik een claim neerleg?
Ook als verkoper dezelfde dag nog het geld wegsluist van zijn paypal bijvoorbeeld?
Dit aanbod heeft niet het tot 500 euro kopersbescherming logo trouwens en het is niet op de nederlandse ebay.
je hebt toch ook zoiets als de standaard kopersbescherming tegen verkopers die niet sturen en niet kunnen aantonen dat ze hebben verstuurd?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:37 schreef mschol het volgende:
[..]
geen kopersbescherming is dus ook geen bescherming van paypal's kant..
dat zou ik niet wetenquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 12:38 schreef 3FM het volgende:
[..]
je hebt toch ook zoiets als de standaard kopersbescherming tegen verkopers die niet sturen en niet kunnen aantonen dat ze hebben verstuurd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |