Geweldig weer.quote:Stadionverbod via de pc
Vier veroordeelde hooligans worden bij thuiswedstrijden van Feyenoord gebeld door een computer die hun stem controleert om vast te stellen of zij thuis zijn.
De straffen tegen de relschoppers, die vorig jaar april tekeergingen rond Feyenoord-Ajax, zijn in hoger beroep veelal lager uitgevallen. Het gerechtshof negeerde de wens van justitie om forse celstraffen uit te delen aan de supporters, die verantwoordelijk waren voor het uitbreken van ‘een oorlog’ tegen de politie.
Ruim vijftig politiemensen raakten gewond bij de gevechten rond De Kuip, die door agenten als ‘de ergste ooit’ werden omschreven. Het hof vond echter dat de voetbalvandalen niet konden weten dat deze ongeregeldheden ‘veel schokkender zouden verlopen’ dan eerder. ,,Er is dus geen reden bij de betraffing nieuwe wegen in te slaan.’’
De hoogste straf die werd uitgedeeld aan de twaalf verdachten, was vijf maanden celstraf waarvan tweederde voorwaardelijk. Bij de Rotterdamse rechtbank was dit nog acht maanden én een werkstraf.
Nieuw is dat deze Feyenoord-supporter - net als drie anderen - zich niet meer op het politiebureau hoeft te melden tijdens voetbalwedstrijden. Gisteren legde de rechter voor de eerste keer een stadionverbod met elektronische stemherkenning op. De vier worden als Feyenoord speelt thuis gebeld, waarna een computer de identiteit van de persoon aan de telefoon controleert.
Het OM is blij dat de rechter deze maatregel heeft opgelegd, maar teleurgesteld over de hoogte van de straffen. ,,Het doel van de hoge eisen is er niet helemaal uitgekomen.’’ Volgens de aanklaagster pasten werkstraffen en voorwaardelijke straffen niet bij het gebruikte geweld. ,,Aan dit ontzettend gewelddadige gedrag moet een einde komen. Het enige dat helpt is pure gevangenisstraf. Dan laat je het de volgende keer wel uit je hoofd.’’
Zondag speelt Feyenoord voor de eerste keer sinds de ernstige rellen weer thuis tegen Ajax.
Neem aan dat je je dan dus gewoon op het bureau moet melden.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 17:38 schreef JaWi het volgende:
Gewoon de huistelefoon opzeggen, is toch overbodig.
Ze kunnen je weinig maken als je alleen een mobiel hebt, hebben zoveel mensen.
Lijkt me..
wtf meer info ? waarom enzo ?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:37 schreef Cart_man het volgende:
Inderdaad...
Nu even wat anders. Geen vechtpartijen buiten het veld maar erop: http://ja.metacafe.com/watch/61740/saturn_cska_fight/
waaromquote:
serieusquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:55 schreef PyTh het volgende:
[..]
waarom![]()
omdat ze elkaar zo lief vinden
echt een geinig filmpje cm
Dat zal allemaal afhangen van de uitslag. En zo massaal als vorig jaar zal het echt niet worden. Ben wel benieuwd met wat de politie allemaal op de proppen komt...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:49 schreef paultjuhhh het volgende:
A.s zondag vast weer nieuwe rellen @ feyenoord - ajax
ben wel benieuwd naar het verhaal hier achter, dit is niet een ordinary fight.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:37 schreef Cart_man het volgende:
Inderdaad...
Nu even wat anders. Geen vechtpartijen buiten het veld maar erop: http://ja.metacafe.com/watch/61740/saturn_cska_fight/
maar waaroohoomquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:17 schreef Cart_man het volgende:
Schop, schop, boos, vecht, 4 keer rood.
Duidelijk toch.
Zoiets komt vaak als je het niet echt verwacht. Nu verwacht iedereen van alles en zal er niks gebeuren (gok ik).quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:01 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Dat zal allemaal afhangen van de uitslag. En zo massaal als vorig jaar zal het echt niet worden. Ben wel benieuwd met wat de politie allemaal op de proppen komt...
Maar jij verwacht niets, dus dat zou betekenen...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:37 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Zoiets komt vaak als je het niet echt verwacht. Nu verwacht iedereen van alles en zal er niks gebeuren (gok ik).
sjeezusquote:Op dinsdag 31 januari 2006 20:37 schreef Cart_man het volgende:
Inderdaad...
hmhm. Ajacied die ik ken zei dat als de uitslag 4-0 zou worden hij er persoonlijk voor zou zorgen dat Ajax de komende 5 jaar niet meer met de eigen supporters naar de Kuip magquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:01 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Dat zal allemaal afhangen van de uitslag.
Dat sowieso. Heeft geen zin om het daar van te voren over te hebben. We zien wel wat er gebeurd.quote:
Een internethooligan / grootbekquote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:41 schreef anoukforza het volgende:
hmhm. Ajacied die ik ken zei dat als de uitslag 4-0 zou worden hij er persoonlijk voor zou zorgen dat Ajax de komende 5 jaar niet meer met de eigen supporters naar de Kuip mag
Dat zijn we allemaal toch?quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:52 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Een internethooligan / grootbek![]()
![]()
Hij heeft niet eens internet, werkt in een kroeg op de wallen en heeft al vaker een stadionverbod gehad dus neem maar van mij aan..quote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:52 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Een internethooligan / grootbek![]()
![]()
Wordt toch geen 4-0. En ik weet ook niet waar ik zieker van zou zijn. 4-0 verliezen, of verliezen met 3-2 op de manier zoals wij vorig jaar wonnen in de kuip.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 21:41 schreef anoukforza het volgende:
hmhm. Ajacied die ik ken zei dat als de uitslag 4-0 zou worden hij er persoonlijk voor zou zorgen dat Ajax de komende 5 jaar niet meer met de eigen supporters naar de Kuip mag
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 11:39 schreef Jelminho het volgende:
Heeft Livorno daar in Italie de enige extreem linkse harde kern?
Moet je maar niet heulen met de moffen.quote:Op woensdag 1 februari 2006 11:37 schreef DarkShine het volgende:
Twee busruiten gesneuveld in Helmond gisteren, in Rotterdam was er ook al 1 gesneuveld vorige week.
Jullie zijn in trekquote:Op woensdag 1 februari 2006 11:37 schreef DarkShine het volgende:
Twee busruiten gesneuveld in Helmond gisteren, in Rotterdam was er ook al 1 gesneuveld vorige week.
quote:Op donderdag 2 februari 2006 09:58 schreef M0NTANA het volgende:
Vage bekenden van me reisden zondag via Utrecht (CS) naar huis, ligt er nu nog één in ziekenhuis.
Ik dacht dat Utrecht daarmee was opgehouden, nadat ajax een keer een bezoek had gebracht na ajax - ac milan...quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
![]()
'k Woon zelf in Utrecht, herkende zondag ook iemand van de harde kern van Utreg op het station. Laffe kenkerhazen zijn het, met 4 kerels achter een vrouw met een Ajax-shirt aanrennen etc heb ik wel eens zien gebeuren (CL-seizoen '02-'03).
Die incidenten waar ik op doelde waren juist net die wedstrijden daarvoor ja...Zag afgelopen zondag één bekend gezicht, met twee andere gasten. Was dus niet zo als twee jaar geleden.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:51 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ik dacht dat Utrecht daarmee was opgehouden, nadat ajax een keer een bezoek had gebracht na ajax - ac milan...
Vind het wel droevig, ja. Maar weet uit ervaring dat ook ajax er wel pap van lust...
Kijk, als ik Utrechter was en ik zou 's middags met 4-1 bij Ajax gewonnen hebben, zou ik ook wel even Ajax-suppoters gaan plagen op Utrecht CS. Maar degene die ze afgelopen zondag pakten, waren helemaal geen partij voor die Utrechters. Maar goed, ieder zo zijn hobby.quote:Op donderdag 2 februari 2006 16:49 schreef Silenus het volgende:
[..]
![]()
'k Woon zelf in Utrecht, herkende zondag ook iemand van de harde kern van Utreg op het station. Laffe kenkerhazen zijn het, met 4 kerels achter een vrouw met een Ajax-shirt aanrennen etc heb ik wel eens zien gebeuren (CL-seizoen '02-'03).
wat vertelquote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:06 schreef MaxPower het volgende:
Pittige confrontatie in de rust bij Heerenveen - Ajax...
picsquote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:14 schreef MaxPower het volgende:
Zaten 50 oud F-siders in vak 9, pal naast vak 10, fanatieke aanhang Heerenveen. Eerst al gezeik omdat er 20 ajacieden in vak 10 stonden, maar dat bleken naieve studentjes te zijn die alleen bij Heerenveen en Groningen-uit komen kijken. Die zijn eerst het vak uitgebonjourd, daarna begonnen die gasten in vak 9 te irriteren. Mensen klappen geven op het toilet en bij de snacktent. In de rust escaleerde het toen iedereen beneden in de gracht stond. En toen moesten de heren F-siders op de loop... ME en arrestatie-eenheid in het stadion, toch zeker 10 jaar geleden denk ik.
Ow, ik hoorde van ajax kant andere verhalen. Dat er inderdaad enkele klappen over en weer zijn gevallen maar dat NN zich vooral beperkte tot het gooien van bier.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:14 schreef MaxPower het volgende:
Zaten 50 oud F-siders in vak 9, pal naast vak 10, fanatieke aanhang Heerenveen. Eerst al gezeik omdat er 20 ajacieden in vak 10 stonden, maar dat bleken naieve studentjes te zijn die alleen bij Heerenveen en Groningen-uit komen kijken. Die zijn eerst het vak uitgebonjourd, daarna begonnen die gasten in vak 9 te irriteren. Mensen klappen geven op het toilet en bij de snacktent. In de rust escaleerde het toen iedereen beneden in de gracht stond. En toen moesten de heren F-siders op de loop... ME en arrestatie-eenheid in het stadion, toch zeker 10 jaar geleden denk ik.
Klinkt vrij agressief, maar ze zijn gewoon door Heerenveen stewards vriendelijk doch dringend verzocht om in vak 9 plaats te nemen, waar ook een hoop Ajacieden zaten. Wat toch raar was, het uitvak zat maar halfvol dus daar konden er nog een hoop bij..maar daar was Ajax het weer niet mee eens?quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:14 schreef MaxPower het volgende:
Die zijn eerst het vak uitgebonjourd,
Op losse kaarten ergens zitten is veel leuker en beter dan in het uitvak plaatsnemen, doh.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:21 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klinkt vrij agressief, maar ze zijn gewoon door Heerenveen stewards vriendelijk doch dringend verzocht om in vak 9 plaats te nemen, waar ook een hoop Ajacieden zaten. Wat toch raar was, het uitvak zat maar halfvol dus daar konden er nog een hoop bij..maar daar was Ajax het weer niet mee eens?
By the way, ik heb dit gehoord van andere Ajax-supporters en ik ben er niet bij geweest dus ik pretendeer hier niet de waarheid in pacht te hebben.
Natuurlijk raar en triest dat zoiets bij een club als Heerenveen moet gebeuren.
Voor sommigen idd ja, maar ik denk dat het hier ook personen betrof die geen seizoenskaart van Ajax hadden en dus ook een uitkaart. Dan kán je niet eens in het uitvak plaatsnemen en zal je wel tussen de Friezen moeten gaan zitten.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:23 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Op losse kaarten ergens zitten is veel leuker en beter dan in het uitvak plaatsnemen, doh.
www.jadatwordtafgesprokenviainternet.nlquote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:25 schreef jorienvdherik het volgende:
vanavond nog ergens feest ?
Ja... en die muur van stewards was niet voor niks.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:21 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klinkt vrij agressief, maar ze zijn gewoon door Heerenveen stewards vriendelijk doch dringend verzocht om in vak 9 plaats te nemen, waar ook een hoop Ajacieden zaten.
Als je als Ajacied in het uitvak plaats wil nemen moet je een scc en uitkaart hebben, dat hadden deze gasten niet. Vind het wel begrijpelijk dat Ajax die gasten er dan niet in wil hebben, dan zouden ze dat de volgende keer ook moeten doen, en dat accepteren die gasten met een uitkaart niet. Overigens creeert het wel onveilige situaties in de thuisvakken... maar goed, wat is die registratieplicht een geweldig middel. :')quote:Wat toch raar was, het uitvak zat maar halfvol dus daar konden er nog een hoop bij..maar daar was Ajax het weer niet mee eens?
Klopt wel wat je zegt dusquote:By the way, ik heb dit gehoord van andere Ajax-supporters en ik ben er niet bij geweest dus ik pretendeer hier niet de waarheid in pacht te hebben.
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:14 schreef MaxPower het volgende: Eerst al gezeik omdat er 20 ajacieden in vak 10 stonden, maar dat bleken naieve studentjes te zijn die alleen bij Heerenveen en Groningen-uit komen kijken.
Mooie verhalen maak jij er vanquote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:14 schreef MaxPower het volgende:
En toen moesten de heren F-siders op de loop...
Sukkelquote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:25 schreef jorienvdherik het volgende:
vanavond nog ergens feest ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |