Heel grappigquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef Conflict het volgende:
Is het niet zo dat je dan niet mag internetten?![]()
quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef G-SaS het volgende:
Geen idee waar het anders zou moeten, maar weet iemand een forum over elektronische detentie ? Voor iemand die zo'n situatie meemaakt zijn er namelijk niet echt plekken op internet waar je de ervaringen kunt delen of vertellen.
Met google kwam ik iig niet ver..dus wie weet iets ?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:05 schreef tonks het volgende:
FF naar de bibliotheek lopen, daar hebben ze er boeken over.
Ik kan je niet verder helpenquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef G-SaS het volgende:
Met google kwam ik iig niet ver..dus wie weet iets ?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:05 schreef tonks het volgende:
FF naar de bibliotheek lopen, daar hebben ze er boeken over.
Graag gedaanquote:Op woensdag 25 januari 2006 17:34 schreef G-SaS het volgende:
[..]
![]()
Het gaat om ervaring UITWISSELEN, zoals hierboven al is gemeld, ik zoek voor diegene dan ook een forum,geen boek..anders had ik daar wel om gevraagd.
Zucht..ook daar kom ik op niks uit.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:09 schreef zoalshetis het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=forum+over+elektronische+detentie+&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3Dlang_nl
zucht
heb je er uberhaupt 1 regel van gelezen ? dan weet je ook dat dit het wederom ook niet is. Wat jij aangaf is bijna een soort handleiding,en die heeft diegene zelf ook wel.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:38 schreef Brigadier_Blehrbek het volgende:
http://www.justitie.nl/Im(...)band_tcm74-82942.pdf
Het is ook wel erg moeilijk he dat google?2e hit, en meteen prijs...
Hfst 2.2.2 bladzijde 13ervaringen met de enkelband
Je denkt dat er een heel forum is gewijd aan mensen met elektronische detentie.quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:56 schreef G-SaS het volgende:
[..]
heb je er uberhaupt 1 regel van gelezen ? dan weet je ook dat dit het wederom ook niet is. Wat jij aangaf is bijna een soort handleiding,en die heeft diegene zelf ook wel.
Er word door iedereen echt onzettend grappig gedaan,ik vermaak me ook onwijs,maar ik heb echt alles doorzocht en gelezen,dus kom niet quasi 'zucht'doen.
Ik vroeg of iemand een forum wist, zo niet, meld dan gewoon niks
quote:Op woensdag 25 januari 2006 19:56 schreef G-SaS het volgende:
[..]
heb je er uberhaupt 1 regel van gelezen ? dan weet je ook dat dit het wederom ook niet is. Wat jij aangaf is bijna een soort handleiding,en die heeft diegene zelf ook wel.
Vertel mij eens waarom dit geen ervaringen zijn van mensen onder electronisch toezicht?quote:Beleving deelnemers
Van Gestel12 heeft onderzoek gedaan naar de gevolgen van elektronisch huisarrest
voor het alledaagse leven van veroordeelden en hun huisgenoten. Tijdens het elektronisch
toezicht hebben sommigen meer waardering gekregen voor het verblijf in de
eigen woning. Ze nemen zich voor het huiselijke gezinsleven ook na het elektronisch
toezicht voort te zetten. Anderen vinden weliswaar voldoende discipline om zich aan
de regels en het dagprogramma van elektronisch toezicht te houden, maar geven aan
hun oude leven weer op te pakken zodra de straf er op zit. Het levert ook frustraties
op voor de deelnemers: ‘elektronisch toezicht is bedoeld voor herintreding in de
maatschappij, maar wat er van tevoren niet bij wordt gezegd, is dat je zo beperkt
wordt in je handelen en doen dat je eigenlijk niet capabel bent om aan de maatschappij
deel te nemen’13.
Een ander onbedoeld gevolg van elektronisch toezicht kan zijn dat sommige deelnemers
een aantal weken zonder geld zitten omdat de uitkering wordt stopgezet. Men
krijgt wel een vergoeding van Justitie maar niet iedere gemeente gaat hetzelfde om
met de uitkering van de deelnemers. Sommige deelnemers kunnen door de nijpende
11 Spaans, E.C. en C. Verwers, Elektronisch toezicht in Nederland. Uitkomsten van het experiment.
Den Haag (WODC) 1997.
12 Gestel, B. van, Tralies in je hoofd. Een onderzoek naar de gevolgen van elektronisch huisarrest
voor het alledaagse leven van veroordeelden en hun huisgenoten. Doctoraalscriptie Universiteit van
Amsterdam, febr. 1998
13 ibid.
15
financiėle situatie in de verleiding worden gebracht om weer in de illegaliteit te duiken14.
Uit het onderzoek van Van Gestel blijkt dat over het algemeen deelnemers er de
voorkeur aan geven hun straf te verbergen voor mensen die niet op de hoogte zijn van
hun criminele verleden. Soms blijkt het moeilijk te zijn om het elektronisch toezicht
verborgen te houden. Situaties waarin het enkelbandje zou kunnen worden ontdekt
worden vermeden. Ook het aangaan van sociale relaties wordt uit de weg gegaan. Een
andere manier om stigmatiserende reacties tegen te gaan is liegen. Huisgenoten proberen
het criminele verleden van hun partner te verbergen en voelen zich soms genoodzaakt
leugens te verzinnen.
Tijdens het elektronisch toezicht krijgt het begrip ‘thuis’ een andere betekenis. Het
wordt namelijk in verband gebracht met controle, gevangenschap en met registratie.
Het toezicht dat wordt uitgevoerd is weliswaar onzichtbaar, maar de storende telefoon
en het knipperende kastje maken het niet minder voelbaar15. Mocht er sprake zijn van
een ontspannen vertrouwelijke sfeer in de huiskamer van veroordeelden dan kan die
alsnog verstoord worden door de onaangekondigde maar altijd te verwachten controle.
Deelnemers ervaren de vrijheidsbeperking tijdens elektronisch toezicht wel degelijk
als een straf, ondanks het feit dat zij (weer) thuis zijn en in de eigen omgeving vertoeven.
Gevoelens van relatieve deprivatie zorgen er voor dat men in sterkere mate
dan in de gevangenis geconfronteerd worden met het vrijheidsberovende karakter van
hun straf. Op de zelfdiscipline en de wilskracht wordt een groot beroep gedaan.
Volgens mij zit deze persoon te wachten op real life ervaringen ipv stomme onderzoeken waar altijd alles mooier gepresenteerd wordt dan het eigenlijk is.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:20 schreef Brigadier_Blehrbek het volgende:
Vertel mij eens waarom dit geen ervaringen zijn van mensen onder electronisch toezicht?
Ben je nou gewoon zo dom, of doe je nou alsof? Ik hoop voor je dat het het laatste betreft.![]()
Een onderzoek is gedaan onder mensen met die ervaring... En hoe kan iets wat negatief ervaren wordt mooier gepresenteerd worden?quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij zit deze persoon te wachten op real life ervaringen ipv stomme onderzoeken waar altijd alles mooier gepresenteerd wordt dan het eigenlijk is.
En dan nog even lekker flamen![]()
En maar lekker door gaan met flamenquote:Op woensdag 25 januari 2006 20:26 schreef Brigadier_Blehrbek het volgende:
[..]
Een onderzoek is gedaan onder mensen met die ervaring... En hoe kan iets wat negatief ervaren wordt mooier gepresenteerd worden?![]()
Ben jij toevallig het infantiele broertje van de TS?
Bestond die hoofdband maar, dan had je nu iig al een rotschok te pakken gehad...quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En maar lekker door gaan met flamen![]()
Zoals ik al stelde is de TS gewoon op zoek naar gebruikers ervaringen, ik kan ook wel 100 onderzoeken over de werking van alcohol lezen, maar als dronkenschap mezelf overkomt is het toch leuker om het dan met een ander zat persoon erover te hebben.![]()
Enig sociaal inlevings vermogen is teveel gevraagd tegenwoordig?quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:33 schreef Brigadier_Blehrbek het volgende:
[..]
Bestond die hoofdband maar, dan had je nu iig al een rotschok te pakken gehad...
Hey, ik heb een enkelband om. Dus dan mag dat.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Enig sociaal inlevings vermogen is teveel gevraagd tegenwoordig?
Als het hebben van zo'n enkelband hufterig gedrag rechtvaardigd zou die logica opgaan.quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:46 schreef Brigadier_Blehrbek het volgende:
[..]
Hey, ik heb een enkelband om. Dus dan mag dat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |