abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34442589
Geen idee waar het anders zou moeten, maar weet iemand een forum over elektronische detentie ? Voor iemand die zo'n situatie meemaakt zijn er namelijk niet echt plekken op internet waar je de ervaringen kunt delen of vertellen.
Met google kwam ik iig niet ver..dus wie weet iets ?
pi_34442811
Is het niet zo dat je dan niet mag internetten?
pi_34443914
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef Conflict het volgende:
Is het niet zo dat je dan niet mag internetten?
Heel grappig
bedankt voor de nuttige bijdrage
pi_34443943
FF naar de bibliotheek lopen, daar hebben ze er boeken over.
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:09:05 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34444066
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34446007
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef G-SaS het volgende:
Geen idee waar het anders zou moeten, maar weet iemand een forum over elektronische detentie ? Voor iemand die zo'n situatie meemaakt zijn er namelijk niet echt plekken op internet waar je de ervaringen kunt delen of vertellen.
pi_34446139
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:05 schreef tonks het volgende:
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef G-SaS het volgende:

Ik kan je niet verder helpen
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_34452945
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:05 schreef tonks het volgende:

Het gaat om ervaring UITWISSELEN, zoals hierboven al is gemeld, ik zoek voor diegene dan ook een forum,geen boek..anders had ik daar wel om gevraagd.
pi_34453009
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:34 schreef G-SaS het volgende:

[..]

Het gaat om ervaring UITWISSELEN, zoals hierboven al is gemeld, ik zoek voor diegene dan ook een forum,geen boek..anders had ik daar wel om gevraagd.
Graag gedaan
pi_34453011
quote:
Zucht..ook daar kom ik op niks uit.
De meeste sites en discussiegroepen gaan over het voor of tegen,niet over de ervaring zelf.
pi_34453088
http://www.justitie.nl/Im(...)band_tcm74-82942.pdf

Het is ook wel erg moeilijk he dat google? 2e hit, en meteen prijs...
Hfst 2.2.2 bladzijde 13 ervaringen met de enkelband
pi_34453554
Wat wil je dan uitwisselen? Ontsnappings-tips ofzo
pi_34453603
Hoe je met behulp van een aardappelschil-mesje dat ding los kan peuteren?
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:54:56 #14
53054 Kebab
Salvia Divinorum
pi_34453658
Wat voor ervaringen wil je horen dan? Hoe je er onderuit kan komen en alsnog je buurvrouw kan stalken?
Het millennia oude levensbloed van mijn sjamanistische voorvaderen, dat door mijn nederige aderen stroomt, brandt heviger als nooit tevoren.
"...happy birthday son you got a bracelet!" - McManus
- ik heb 4 jaar aan de mafo gestudeert -
pi_34457678
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:38 schreef Brigadier_Blehrbek het volgende:
http://www.justitie.nl/Im(...)band_tcm74-82942.pdf

Het is ook wel erg moeilijk he dat google? 2e hit, en meteen prijs...
Hfst 2.2.2 bladzijde 13 ervaringen met de enkelband
heb je er uberhaupt 1 regel van gelezen ? dan weet je ook dat dit het wederom ook niet is. Wat jij aangaf is bijna een soort handleiding,en die heeft diegene zelf ook wel.
Er word door iedereen echt onzettend grappig gedaan,ik vermaak me ook onwijs,maar ik heb echt alles doorzocht en gelezen,dus kom niet quasi 'zucht'doen.

Ik vroeg of iemand een forum wist, zo niet, meld dan gewoon niks
  woensdag 25 januari 2006 @ 20:04:03 #16
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34457963
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:56 schreef G-SaS het volgende:

[..]

heb je er uberhaupt 1 regel van gelezen ? dan weet je ook dat dit het wederom ook niet is. Wat jij aangaf is bijna een soort handleiding,en die heeft diegene zelf ook wel.
Er word door iedereen echt onzettend grappig gedaan,ik vermaak me ook onwijs,maar ik heb echt alles doorzocht en gelezen,dus kom niet quasi 'zucht'doen.

Ik vroeg of iemand een forum wist, zo niet, meld dan gewoon niks
Je denkt dat er een heel forum is gewijd aan mensen met elektronische detentie.
Wat valt er eigenlijk te discussiëren over die enkelbanden?
Zoek anders naar een forum over (ex)criminelen, die kunnen je vast verder helpen.

Weet jij dan voor mij een forum waar ik ervaringen kan uitwisselen over aardappelschilmesjes.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34458556
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:56 schreef G-SaS het volgende:

[..]

quote:
Beleving deelnemers
Van Gestel12 heeft onderzoek gedaan naar de gevolgen van elektronisch huisarrest
voor het alledaagse leven van veroordeelden en hun huisgenoten. Tijdens het elektronisch
toezicht hebben sommigen meer waardering gekregen voor het verblijf in de
eigen woning. Ze nemen zich voor het huiselijke gezinsleven ook na het elektronisch
toezicht voort te zetten. Anderen vinden weliswaar voldoende discipline om zich aan
de regels en het dagprogramma van elektronisch toezicht te houden, maar geven aan
hun oude leven weer op te pakken zodra de straf er op zit. Het levert ook frustraties
op voor de deelnemers: ‘elektronisch toezicht is bedoeld voor herintreding in de
maatschappij, maar wat er van tevoren niet bij wordt gezegd, is dat je zo beperkt
wordt in je handelen en doen dat je eigenlijk niet capabel bent om aan de maatschappij

deel te nemen’13.
Een ander onbedoeld gevolg van elektronisch toezicht kan zijn dat sommige deelnemers
een aantal weken zonder geld zitten omdat de uitkering wordt stopgezet. Men
krijgt wel een vergoeding van Justitie maar niet iedere gemeente gaat hetzelfde om
met de uitkering van de deelnemers. Sommige deelnemers kunnen door de nijpende
11 Spaans, E.C. en C. Verwers, Elektronisch toezicht in Nederland. Uitkomsten van het experiment.
Den Haag (WODC) 1997.
12 Gestel, B. van, Tralies in je hoofd. Een onderzoek naar de gevolgen van elektronisch huisarrest
voor het alledaagse leven van veroordeelden en hun huisgenoten. Doctoraalscriptie Universiteit van
Amsterdam, febr. 1998
13 ibid.
15
financiële situatie in de verleiding worden gebracht om weer in de illegaliteit te duiken14.
Uit het onderzoek van Van Gestel blijkt dat over het algemeen deelnemers er de
voorkeur aan geven hun straf te verbergen voor mensen die niet op de hoogte zijn van
hun criminele verleden. Soms blijkt het moeilijk te zijn om het elektronisch toezicht
verborgen te houden. Situaties waarin het enkelbandje zou kunnen worden ontdekt
worden vermeden. Ook het aangaan van sociale relaties wordt uit de weg gegaan. Een
andere manier om stigmatiserende reacties tegen te gaan is liegen. Huisgenoten proberen
het criminele verleden van hun partner te verbergen en voelen zich soms genoodzaakt
leugens te verzinnen.

Tijdens het elektronisch toezicht krijgt het begrip ‘thuis’ een andere betekenis. Het
wordt namelijk in verband gebracht met controle, gevangenschap en met registratie.
Het toezicht dat wordt uitgevoerd is weliswaar onzichtbaar, maar de storende telefoon
en het knipperende kastje maken het niet minder voelbaar15. Mocht er sprake zijn van
een ontspannen vertrouwelijke sfeer in de huiskamer van veroordeelden dan kan die
alsnog verstoord worden door de onaangekondigde maar altijd te verwachten controle.
Deelnemers ervaren de vrijheidsbeperking tijdens elektronisch toezicht wel degelijk
als een straf, ondanks het feit dat zij (weer) thuis zijn en in de eigen omgeving vertoeven.

Gevoelens van relatieve deprivatie zorgen er voor dat men in sterkere mate
dan in de gevangenis geconfronteerd worden met het vrijheidsberovende karakter van
hun straf. Op de zelfdiscipline en de wilskracht wordt een groot beroep gedaan.
Vertel mij eens waarom dit geen ervaringen zijn van mensen onder electronisch toezicht?

Ben je nou gewoon zo dom, of doe je nou alsof? Ik hoop voor je dat het het laatste betreft.
pi_34458733
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:20 schreef Brigadier_Blehrbek het volgende:

Vertel mij eens waarom dit geen ervaringen zijn van mensen onder electronisch toezicht?

Ben je nou gewoon zo dom, of doe je nou alsof? Ik hoop voor je dat het het laatste betreft.
Volgens mij zit deze persoon te wachten op real life ervaringen ipv stomme onderzoeken waar altijd alles mooier gepresenteerd wordt dan het eigenlijk is.

En dan nog even lekker flamen
pi_34458760
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij zit deze persoon te wachten op real life ervaringen ipv stomme onderzoeken waar altijd alles mooier gepresenteerd wordt dan het eigenlijk is.

En dan nog even lekker flamen
Een onderzoek is gedaan onder mensen met die ervaring... En hoe kan iets wat negatief ervaren wordt mooier gepresenteerd worden?
Ben jij toevallig het infantiele broertje van de TS? Ze zouden je een electronische hoofdband om moeten doen en je een rotschok moeten geven elke keer als je weer iets stompzinnigs denkt.
pi_34458911
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:26 schreef Brigadier_Blehrbek het volgende:

[..]

Een onderzoek is gedaan onder mensen met die ervaring... En hoe kan iets wat negatief ervaren wordt mooier gepresenteerd worden?
Ben jij toevallig het infantiele broertje van de TS?
En maar lekker door gaan met flamen

Zoals ik al stelde is de TS gewoon op zoek naar gebruikers ervaringen, ik kan ook wel 100 onderzoeken over de werking van alcohol lezen, maar als dronkenschap mezelf overkomt is het toch leuker om het dan met een ander zat persoon erover te hebben.
pi_34459045
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En maar lekker door gaan met flamen

Zoals ik al stelde is de TS gewoon op zoek naar gebruikers ervaringen, ik kan ook wel 100 onderzoeken over de werking van alcohol lezen, maar als dronkenschap mezelf overkomt is het toch leuker om het dan met een ander zat persoon erover te hebben.
Bestond die hoofdband maar, dan had je nu iig al een rotschok te pakken gehad...
pi_34459242
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:33 schreef Brigadier_Blehrbek het volgende:

[..]

Bestond die hoofdband maar, dan had je nu iig al een rotschok te pakken gehad...
Enig sociaal inlevings vermogen is teveel gevraagd tegenwoordig?
pi_34459592
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Enig sociaal inlevings vermogen is teveel gevraagd tegenwoordig?
Hey, ik heb een enkelband om. Dus dan mag dat.
pi_34460121
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:46 schreef Brigadier_Blehrbek het volgende:

[..]

Hey, ik heb een enkelband om. Dus dan mag dat.
Als het hebben van zo'n enkelband hufterig gedrag rechtvaardigd zou die logica opgaan.

Aangezien ik van de TS geen lomp gedrag heb gezien zie ik die logica niet.

Als je dan al een enkelband zou hebben, dan zou je de TS toch wel wat meer feedback kunnen geven dan die droge onderzoeken.

Ben dan ook maar blij dat je zo'n band hebt en niet met de TS op 1 cel zit, waarschijnlijk had je dan morgen door dit puberaal gedrag wat moelijker gelopen.
pi_34491026
TS, vraag anders wat je erover wilt weten, ik kan er genoeg over vertellen omdat ik mensen met een enkelband begeleid. Ervaringen zat!
pi_34491742
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:21 schreef An24 het volgende:
TS, vraag anders wat je erover wilt weten, ik kan er genoeg over vertellen omdat ik mensen met een enkelband begeleid. Ervaringen zat!
Mogen die mensen thuis heel de dag doen wat ze willen?

En zijn er ook tijden dat ze buiten de zone mogen komen?

En houden jullie je bezig met dagbesteding voor die mensen? Mogen ze thuiswerk doen en zo wat bij verdienen? Wordt hun uitkering net als bij gewone gevangenen stop gezet?
pi_34495805
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:21 schreef An24 het volgende:
Ik hoef er niks over te weten, maar er is behoefte aan ervaringen uitwisselen..het verhaal kwijtkunnen, en op internet is daar schijnbaar (nog) geen enkele plek voor aangewezen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 21:27:09 #28
100054 Quarks
pi_34496137
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:20 schreef G-SaS het volgende:

[..]

Ik hoef er niks over te weten, maar er is behoefte aan ervaringen uitwisselen..het verhaal kwijtkunnen, en op internet is daar schijnbaar (nog) geen enkele plek voor aangewezen.
Waarom plaats je je ervaringen niet hier?
Blijkbaar is er nergens anders een forum voor dit soort zaken, dan gebruik je dit topic toch gewoon.
Hier komen sowieso genoeg criminelen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34528775
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:27 schreef Quarks het volgende:

[..]

Waarom plaats je je ervaringen niet hier?
Blijkbaar is er nergens anders een forum voor dit soort zaken, dan gebruik je dit topic toch gewoon.
Hier komen sowieso genoeg criminelen.
Ter eerste omdat het mijn ervaringen dus niet zijn,maar die van iemand anders , ten tweede omdat ik nou niet denk dat hier nou normale reacties op komen..dit topic is er een goed voorbeeld van, en ten derde omdat ik idd niet het idee heb dat hier nou veel mensen met dezelfde ervaringen zijn.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:32:27 #30
100054 Quarks
pi_34529020
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:26 schreef G-SaS het volgende:

[..]

Ter eerste omdat het mijn ervaringen dus niet zijn,maar die van iemand anders , ten tweede omdat ik nou niet denk dat hier nou normale reacties op komen..dit topic is er een goed voorbeeld van, en ten derde omdat ik idd niet het idee heb dat hier nou veel mensen met dezelfde ervaringen zijn.
Die reacties heb je aan jezelf te danken.
Zoek dan zelf naar een forum, alsof wij hier iets kunnen vinden dat je niet kunt vinden.
pi_34531684
Ik vind t niet zo raar dat je een mooie band van vrouwe justitia hebt gekregen
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_34543530
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 19:43 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Mogen die mensen thuis heel de dag doen wat ze willen?

En zijn er ook tijden dat ze buiten de zone mogen komen?

En houden jullie je bezig met dagbesteding voor die mensen? Mogen ze thuiswerk doen en zo wat bij verdienen? Wordt hun uitkering net als bij gewone gevangenen stop gezet?
Er is een verschil tussen elektronische detentie en elektronisch toezicht.

1: Elektronische detentie: is een vervangende straf voor mensen die bijvoorbeeld een boete moeten uitzitten. Zij krijgen de mogelijkheid thuis hun detentie uit te zitten. Deze mensen kunnen niets. Ze kunnen niet naar buiten (alleen dagelijks twee uur luchten, net als in de bak). Ze mogen niet werken, hebben geen hobby's buiten de deur etc. Vooral voor mensen met gezinnen is dit zwaar, frustraties lopen snel op, sommige mensen kiezen er dan ook voor om hun straf in de bak uit te zitten.

Ze mogen dus alleen twee uur per dag luchten

Deze mensen hebben dus geen dagbesteding, thuiswerk mag niet, want ze zijn gedetineerd. Ze krijgen ook geen uitkering, het is dus alleen weg gelegd voor mensen met een korte straf.

2: Elektronisch toezicht: Bij langdurig gestraften is er vaak sprake van detentiefasering. Dit houdt in dat er tijdens hun detentie een plan komt om te reintegreren. De client geeft aan of hij wil werken en/ of naar school wil, hij zoekt samen met met een degelijke uitvoering (werkplaats, opleiding etc). Er is ook de mogelijkheid dat de rechter dit als straf bij vonnis oplegt. Ik rapporteer dan naar de rechtbank over hoe zijn programma er uit gaat zien.

Deze mensen hebben dus wel dagbesteding. Ik controleer daarop alleen 24 uur per dag. Dat betekent dat ze in principe alleen naar school mogen en mogen werken, daarna moeten ze thuis zitten. Dit gaat zover dat we werken met schema's op de minuut. Een minuut te laat is een waarschuwing, na twee ernstige waarschuwingen gaat de client terug naar de bak.

Ze mogen snachts niet weg, bij problemen met ziekenhuis etc, moet de client dit eerst melden en bewijs meenemen van het ziekenhuis etc.

Hun uren in het weekend zijn beperkt, afhankelijk van hun fasering kan dit vier uur per dag tot 16 uur per dag zijn. Dit bouwt zich per vier weken op.

Voor de rest spreek ik deze mensen minstens 1 keer per week en houd me bezig met hoe hun programma verloopt, maar ook met gedragsbeinvloeding, therapieen en sociaal gedrag. Ook controleer ik om de zoveel tijd de werkplek, doe ik huisbezoeken en ga ik onverwacht langs op de opleidng. Dit alles om te proberen recidive te voorkomen. Intensief zowel voor de client als voor mij dus.

Wat betreft uitkerng: tijdens elektronisch toezicht moet alles opnieuw worden aangevraagd. Kan heel lang duren, wel 8 weken. Tot die tijd moeten ze zich zien te redden (als ze een opeldiing volgen, bij werken is er natuurlijk geen probleem) Kunnen ze dit alles niet rond breien, gaat het programma niet door, zo streng is het.

Hopelijk heb ik nu je vragen voldoende beantwoord
pi_34546545

[ Bericht 45% gewijzigd door G-SaS op 28-01-2006 13:19:25 ]
pi_34546639

[ Bericht 83% gewijzigd door G-SaS op 28-01-2006 13:23:45 ]
  zaterdag 28 januari 2006 @ 13:29:50 #35
100054 Quarks
pi_34547068
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 13:14 schreef G-SaS het volgende:

[..]

Van alle kinderachtige en domme reacties hier, is deze wel het toppunt denk ik...
9 van de 10 keer word er idd door andere users iets gevonden wat de ts niet zelf had kunnen vinden. 10 weten meer dan 1 natuurlijk (behalve in dit topic ). Dat is nou bijvoorbeeld ook een funtie van een forum. Jouw slimme opmerking 'zoek dan zelf naar een forum'
Refereer je altijd naar jezelf in de derde persoon?
Na 3 dagen heeft niemand iets voor je gevonden, daarom stelde ik voor om gewoon dit topic te gebruiken (op Fok kan immers alles besproken worden, niet waar?).

Er bestond eerst wel een forum op gevangenis.net, maar die is offline gehaald.
Ik ken wel http://www.prisonlife.nl/forum/ maar dat gaat meer over het buitenland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')