abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34454382
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Antillianen en Colombianen zijn over het algemeen Christen (net als Kosovaren meen ik). Nu jij weer.
Christendom kent geen eerwraak: Antilianen hebben een familiewraak colombianen evenzo, kosovo zou ik zo even niet weten.
Als iemand mijn dochter aanrand, kan de dader ook rekenen op mijn wraak....niet mijn dochter.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_34454396
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:14 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat het een normale zaak is
Ik beweer dat het voorkomt binnen de islam zoals die ook in Nederland en Belgie wordt gepractiseerd, Daarvan hierboven twee links. En tenzij de Qualiteit van Google achteruitloopt heb ik niets gevonden over christenen budhisten of zelfs jehova's die zoiets doen
Nee je beschouwt het als onderdeel van de Islam. Een culturele uiting is niet hetzelfde als een religieuze uiting. En kennelijk komt het dus ook onder Christenen voor zoals je in het Elsevier stuk liet zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34454422
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:17 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Christendom kent geen eerwraak: Antilianen hebben een familiewraak colombianen evenzo, kosovo zou ik zo even niet weten.
Als iemand mijn dochter aanrand, kan de dader ook rekenen op mijn wraak....niet mijn dochter.
Nee evenmin kent de Islam geen eerwraak. Wat is de relevantie dus van de eerwraak cijfers? Het komt kennelijk net zo goed voor onder Christelijke gezinnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34454430
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:38 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Misschien is het een eerste stap, maar blijkens de vetgedrukte zinnen nog lang niet genoeg (ook bij zware christenen trouwens, maar daar is het gelukkig uitzonderlijk).
Ik vind het nogal wat dat je een volwassene (22 jaar) niet de vrijheid gunt om zijn/haar eigen keuzes in het leven te maken. Dat vind ik dus eigenlijk niet kunnen in een land als Nederland.
Ik vind het nogal wat, dat jij een 22-jarige vrouw ziet als niet verantwoordelijk voor haar keuzes.
Dat jij haar vader als gezaghebbend beschouwd, als iemand die iets te gunnen heeft, als iemand die anderen keuzes kan ontnemen.

Uiteraard staat het familieleden vrij er veel belang aan te hechten dat je kinderen zich ontwikkelen tot fatsoenlijke mensen. En per familie verschilt het idee van 'fatsoen' nogal.

Zolang de 22-jarige dochter een Nederlandse is heeft ze alle recht, vrijheid en mogelijkheid haar leven zo in te vullen als ze wil. Ze kan vaders wens negeren, uitvoeren, bestrijden, net wat ze wil. En zo hoort het ook.

Veel mensen hechten nogal waarde aan de waardering door hun ouders. Dat staat ze vrij.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_34454520
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:10 schreef Mutant01 het volgende:
. Bovendien wil je nog aan het geweldadige incident in ik meen Urk herinneren waarbij een Turkse jongen overgereden werd door een Christenfundamentalist omdat hij een relatie zou hebben met een christelijk- meisje.
Zoals gezegd kan ik me niet herrineren, maar allereerst werd het vriendje niet het meisje aangepakt, (Niet dat ik dat goedkeur) maar wie bestuurde auto en wat was het daadwerkelijke motief.

Doe me even een linkje tot die tijd kan ik geen mening maken over dit incident
pi_34454557
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:21 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zoals gezegd kan ik me niet herrineren, maar allereerst werd het vriendje niet het meisje aangepakt, (Niet dat ik dat goedkeur) maar wie bestuurde auto en wat was het daadwerkelijke motief.

Doe me even een linkje tot die tijd kan ik geen mening maken over dit incident
Ja je hoeft jezelf niet te herhalen, wil je gewoon reageren op mijn vorige 2 posts.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34454579
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee evenmin kent de Islam geen eerwraak. Wat is de relevantie dus van de eerwraak cijfers? Het komt kennelijk net zo goed voor onder Christelijke gezinnen.
Nogmaals bewijzen...cijfers ...waar staat dat die kossovaren(?) al dan niet christen waren.
Verder zou ik eerwraak willen toespitsen op eigen familieleden , niet op wraak voor eigen familieleden
pi_34454657
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja je hoeft jezelf niet te herhalen, wil je gewoon reageren op mijn vorige 2 posts.
Zeg, rustig maar hoor.
Mijn edit had jouw reacties gekruisd dus ik dacht als ik mezelf even herhaal kan ik mischien even lezen waar dit precies over ging, Waarschijnlijk tijdens mijn vacantie gebeurd...want er staat me niets van bij
pi_34454810
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:23 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nogmaals bewijzen...cijfers ...waar staat dat die kossovaren(?) al dan niet christen waren.
Verder zou ik eerwraak willen toespitsen op eigen familieleden , niet op wraak voor eigen familieleden
Eerwraak is eerwraak vriend, geweld is geweld. De cijfers heb je zelf net gegeven, je eigen post notabene.

Antillianen zijn voor het overgrote deel Rooms-Katholiek, net als Colombianen. Kosovaren is een mix .
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 26 januari 2006 @ 00:44:51 #210
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_34468600
Ik vind alle religie achterlijk, Islam, Christendom, Boedhisme, etc. Toch is tolerantie heel belangrijk. Wat mij betreft mogen mensen gewoon geloven in alles, zoals allerlei enge sektes of sprookjes. Zolang ze mij ook maar kunnen respecteren en tolereren, en me niet behandelen als een varken ofzo...of brandhout voor de hel.
Drink ik.
  donderdag 26 januari 2006 @ 01:16:34 #211
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34469224
Dat waren 20+ offtopic reakties [over discussietechnieken].
Start anders een topic over discussietechnieken in [GC].
Dit is [NWS]
Of kijk even in NWS-FB om deze vraag buiten deze discussie te plaatsen, en wellicht aldaar te beantwoorden.

[ Bericht 32% gewijzigd door Drugshond op 26-01-2006 01:22:22 ]
pi_34473138
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Eerwraak is eerwraak vriend, geweld is geweld. De cijfers heb je zelf net gegeven, je eigen post notabene.

Antillianen zijn voor het overgrote deel Rooms-Katholiek, net als Colombianen. Kosovaren is een mix .
We hebben het hier in dit topic dus over eerwraak uit geloofsredenen.
Het niet naar wat voor ook gebedshuis gaan en een partner hebben die niet hetzelfde/geen geloof aanhangt, een levenstijl hebben die niet binnen de opgedwongen religie valt.

Ik zou van een mod verwachten dat ie bij het topic blijft.

En nogmaals graag een nieuwsberichtje over die Turk, of gebruik jij dezelfde medicijnen als SCH?
pi_34473175
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:44 schreef SpaRood het volgende:
Ik vind alle religie achterlijk, Islam, Christendom, Boedhisme, etc. Toch is tolerantie heel belangrijk. Wat mij betreft mogen mensen gewoon geloven in alles, zoals allerlei enge sektes of sprookjes. Zolang ze mij ook maar kunnen respecteren en tolereren, en me niet behandelen als een varken ofzo...of brandhout voor de hel.
pi_34473193
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:20 schreef desiredbard het volgende:

[..]

We hebben het hier in dit topic dus over eerwraak uit geloofsredenen.
Pardon? Eerwraak wordt er in dit topic bijgesleept maar is inhoudelijk volstrekt niet relevant.
pi_34473325
quote:
Wat doet u als uw dochter van 22 jaar niet meer naar de moskee wil gaan?

Achmed, modern uitziende Turk met drie maatschappelijk geslaagde kinderen, leunt achterover. Hij glimlacht verontschuldigend. ‘Dat kan niet. Wat Allah heeft gezegd is de wet voor ons. Daar is grens. Kan niet over.’
Het werd aangehaald als voorbeeld wat er kan gebeuren als die 22jarige dochter toch besluit over
die weet "waar niet over kan" heen te stappen.

Als je over dingen niet kunt discussieren...lijdt het dus tot geweldsexcessen
pi_34473498
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:29 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Het werd aangehaald als voorbeeld wat er kan gebeuren als die 22jarige dochter toch besluit over
die weet "waar niet over kan" heen te stappen.

Als je over dingen niet kunt discussieren...lijdt het dus tot geweldsexcessen
Dat is erg speculatief. Misschien wordt er wel groentesoep of kebab van haar gemaakt. Het lijkt me niet zo handig om op basis van dit soort veronderstellingen te gaan discussieren.
pi_34473909
Nogmaals kranten afgelopen jaar hadden hier Minimaal 3 zaken over, dus niets speculatiefs aan, me dunkt. In tegenstelling tot jouw immer slap ge-OH kan ik mijn stellingen onderbouwen.
Het staat je volledig vrij mijn stelling onderuit te halen met bewijzen zodat ik mijn mening aan kan passen. Maar aangezien jke dat niet lijkt te kunnen....
het enige dat jij bewijst is dat mijn stelling aangaande jouw handle/persoonlijkheid correct is.
Je bent een domme napratende zwetser die zijn lulverhalen uit zijn droomwereldje niet kan onderbouwen.
pi_34474043
Wanneer de vader de dochter zou ombrengen zou er geen sprake zijn van eerwraak. Van eerwraak spreek je wanneer het uitsluitend gaat om verlies van de zedelijke eer en wel na een fysieke aantasting daarvan.
pi_34474133
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:52 schreef desiredbard het volgende:
Nogmaals kranten afgelopen jaar hadden hier Minimaal 3 zaken over, dus niets speculatiefs aan, me dunkt.
Drie zaken van eerwraak nadat een dochter een discussie over het geloof was aangegaan?
pi_34474819
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Drie zaken van eerwraak nadat een dochter een discussie over het geloof was aangegaan?
Drie zaken van eerwraak waar de dochter niet volgens de koran leefde en/of een niet moslim-partner had.
pi_34474882
Het niet leven volgens de koran heeft niks met eerwraak te maken. Eerwraak is geen islamitisch verschijnsel maar een regionaal verschijnsel. Eerwraak heeft niks met de koran te maken.
pi_34474895
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:24 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Drie zaken van eerwraak waar de dochter niet volgens de koran leefde en/of een niet moslim-partner had.
Eerwraak is een uiting niet omschreven in de Koran noch in het Christendom. Nu jij weer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_34474897
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:24 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Altijd dat laatste, dat weet je best, dus sleep die eerwraak niet overal bij aub.
pi_34474954
Misschien is het handig dit door te lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerwraak
pi_34475531
quote:
n tegenstelling tot wat in het westen vaak gedacht wordt, is eerwraak geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Eerwaak komt voor in Turkije, Egypte, Jordanië, Irak, Iran, Syrië, Israël, het Saoedisch Schiereiland, Pakistan en Afghanistan. In Noord-Afrika bestaat weliswaar dezelfde gedachtegang, maar wordt de schuldige (zie verder) in het algemeen niet gedood. In Europa komt eerwraak voor in migrantengemeenschappen uit de desbetreffende regio's.
Hmmm toch landen doe over het algemeen islamitisch zijn
quote:
Lang niet alle moordaanslagen op doodslagen op vrouwen zijn gevallen van eerwraak. De bewering dat X het slachtoffer is van eerwraak suggereert dat ze 'schuldig' was aan buitenhuwelijkse seksuele contacten. Deze suggestie is niet erg respectvol jegens het slachtoffer. In veel gevallen was ze ook niet eens schuldig, en heeft de dader in een overspannen, dronken of boze bui op eigen houtje gehandeld. Of een bepaalde zaak een eerwraakzaak is dient daarom goed te worden uitgezocht.
pi_34475549
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:48 schreef desiredbard het volgende:

[..]
Precies: Lang niet alle moordaanslagen op doodslagen op vrouwen zijn gevallen van eerwraak.
Jij hebt het wel over eerwraak, terwijl in het stukje wat je zelf quote aan wordt gegeven dat er geen sprake is van eerwraak..
pi_34475682
Ok mijn fout de islam erkent alleen gevallen van eerwraak in het geval van getuigen.
Maar uit het hele stuk tekst blijkt ook dat de familie zelf overgaat tot eerwraak,ongeacht is de mening van de Imam.

Wat was de tennisspeelster waarvan (onterecht) de ronde ging dat er een fatwa tegen haar was omdat haar kleding op de tennisbaan te strak was...... genoeg getuigen daar ... en die vieze ouwe rukker van een imam zag daarin zijn eer aangetast
pi_34475753
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:53 schreef desiredbard het volgende:
Ok mijn fout de islam erkent alleen gevallen van eerwraak in het geval van getuigen.
Nee, om helemaal correct te zijn: eerwraak heeft niks te maken met de islam. Het is een regionaal verschijnsel.
quote:
Maar uit het hele stuk tekst blijkt ook dat de familie zelf overgaat tot eerwraak,ongeacht is de mening van de Imam.
Uit welk stuk?
pi_34477453
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:55 schreef TheMassive het volgende:

[..]

Nee, om helemaal correct te zijn: eerwraak heeft niks te maken met de islam. Het is een regionaal verschijnsel.
[..]

Uit welk stuk?
Je eigen link naar wickipedia.....Namelijk dat dat soort moord eerwraak genoemd wordt maar dat dus niet is: het is gewoon moord, zelfs als je het eerwraak zoals beschreven acceptabel zou vinden
pi_34522367
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:33 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Pffff .... met jou is geen normale discussie te voeren. 'Zwarte kousen' e.d. zijn jarenlang een geliefd mispunt van spot geweest. In de media is het zeker geen taboe over deze groepen te berichten, maar toch verschijnen er geen geweldsdelicten in de media ...
Dan durf ik wel te stellen dat het waarschijnlijk niet voorkomt.

De Islam is zeker interessanter ... Het is een religie afkomstig van immigranten uit minder ontwikkelde gebieden, moslims presteren ronduit slecht in westerse maatschappijen, ..., ....
Dan is het niet meer dan logisch dat dit een discussiepunt gaat worden. Orthodoxe christenen daarentegen zijn niet oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken en zijn uit mijn eigen ervaring zelfs vaak zeer softe mensen.
En waar komt het christendom vandaan???
pi_34523144
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat, dat jij een 22-jarige vrouw ziet als niet verantwoordelijk voor haar keuzes.
Dat jij haar vader als gezaghebbend beschouwd, als iemand die iets te gunnen heeft, als iemand die anderen keuzes kan ontnemen.

Uiteraard staat het familieleden vrij er veel belang aan te hechten dat je kinderen zich ontwikkelen tot fatsoenlijke mensen. En per familie verschilt het idee van 'fatsoen' nogal.

Zolang de 22-jarige dochter een Nederlandse is heeft ze alle recht, vrijheid en mogelijkheid haar leven zo in te vullen als ze wil. Ze kan vaders wens negeren, uitvoeren, bestrijden, net wat ze wil. En zo hoort het ook.

Veel mensen hechten nogal waarde aan de waardering door hun ouders. Dat staat ze vrij.
Ik weet natuurlijk niet wat alle huisregels zijn bij de 22 jarige dame in kwestie, maar toe ik nog thuis woonde had ik mij gewoon te houden aan de regels van mijn ouders, heel simpel " hun huis, hun regels". Als bij haar thuis de regel is dat ze met ze alleen naar de moskee gaan dan is dat de regel. Simpel. Mijn ouders zeiden altijd: Als je het er niet mee eens bent dan ga je maar op je zelf wonen, dan maak jij de regels in jouw huis.

Voor de duidelijkheid: Ik ben eenNederlandse vrouw, geen christen of moslima.

[ Bericht 3% gewijzigd door InSanne op 27-01-2006 17:17:43 (verklaring van afkomst) ]
pi_34524598
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:15 schreef InSanne het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet wat alle huisregels zijn bij de 22 jarige dame in kwestie, maar toe ik nog thuis woonde had ik mij gewoon te houden aan de regels van mijn ouders, heel simpel " hun huis, hun regels". Als bij haar thuis de regel is dat ze met ze alleen naar de moskee gaan dan is dat de regel. Simpel. Mijn ouders zeiden altijd: Als je het er niet mee eens bent dan ga je maar op je zelf wonen, dan maak jij de regels in jouw huis.

Voor de duidelijkheid: Ik ben eenNederlandse vrouw, geen christen of moslima.
Oh en jij wilt beweren dat die regels consequent hetzelfde bleven tussen laten we zeggen je 12 en 22 . Huisregels is echt iets anders. Ik neem niet aan dat jouw ouwelui hoefde te proberen je kledingvoorschriften te geven of je je vriendjes te verbieden (Waar ze bij jou thuis sliepen is een heel andere zaak) En wat de gevolgen van overtredeing waren.

Christendom is een geloof dat met zijn tijd mee is gegaan, hou ouderwets het ook is / mag zijn op sommige punten, het loopt qua sociale cultuur nog altijd 700 jaar voor op de islam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')