Dochter is meerderjarig!quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waren er meer van zulke ouders, dan zouden er minder Turkse en Marokkaanse hangjongeren zijn, die op straat rondlopen en hun school niet afmaken. Dergelijke ouders brengen hun kinderen de normen en waarden van de Islam bij en zien er op toe dat hun kinderen hun opleiding afmaken. Dit zijn ook de kinderen, die later succesvol zullen zijn.![]()
Of het worden Mohammed B' tjes en Samir A' tjes natuurlijk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waren er meer van zulke ouders, dan zouden er minder Turkse en Marokkaanse hangjongeren zijn, die op straat rondlopen en hun school niet afmaken. Dergelijke ouders brengen hun kinderen de normen en waarden van de Islam bij en zien er op toe dat hun kinderen hun opleiding afmaken. Dit zijn ook de kinderen, die later succesvol zullen zijn.![]()
Ik weet niet precies hoe het zit met het onder druk zetten maar als ik van een zwaar gelovige christen hoor dat iedereen die niet hetzelfde als hij gelooft slecht is en in de hel beland dan krijg ik niet het idee dat er enige ruimte is voor een discussie. I couldn't care less dat hij zo denkt maar dat er altijd discussie mogelijk is niet altijd waar.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:33 schreef desiredbard het volgende:
Als kinderen volwassen zijn hebben ze die keuze, zelfs in de meest stragge zwartekousen families, er mee eens zijn nee, discussieren ja onder druk zetten nee. Beter zelfs belijdenis doen is in die kringen keuze van de poersoon die belijdenis doet. De families waar jij van die druk spreekt zijn weinig, en bovendien zullen de ouders niet groots doen over het feit dat zij hun kind dwingen.
Wat een rigide onzin. Je wilt de kinderen die niet meer thuis hoeven te komen omdat ze niet naar de (orthodoxe) kerken gaan niet op de koffie hebben, dan moet je de Kuip afhuren, minimaal.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Als kinderen volwassen zijn hebben ze die keuze, zelfs in de meest stragge zwartekousen families, er mee eens zijn nee, discussieren ja onder druk zetten nee. Beter zelfs belijdenis doen is in die kringen keuze van de poersoon die belijdenis doet. De families waar jij van die druk spreekt zijn weinig, en bovendien zullen de ouders niet groots doen over het feit dat zij hun kind dwingen.
Christendom is een keuze
Die problemen zijn eerder regel dan uitzondering. Maar zelden worden deze problemen met geweld beslecht ... Veel ouders zullen er ook niet blij mee zijn dat hun dochter met één of andere louge Marokkaan optrekt, maar lees zelden dat de ouders hun dochter vervolgens vervolgens verketteren of zelfs iets aandoen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]IN het christendom uitzonderlijk dat kinderen door hun ouders onder druk worden gezet of dat er problemen in de familie zijn omdat kinderen niet meer mee naar de kerk gaan/willen - wake up dude.
Bullshit! Het 'Christendom' bestaat amper meer in Nederland. Zelfs de meeste vrijgemaakt gereformeerden zijn veel vrijer dan de meeste moslims.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Christendom kent net zoveel dwang als de islam, maar misschien ben je er niet zo mee bekend, dat kan.
Strengreligieuze Christenen oefenen vanuit hun geloofsopvattingen ook een grote druk uit op hun kroost, maar wanneer hun kinderen zich er uiteindelijk toch tegen gaan afzetten, gaan de ouders er over het algemeen wat beschaafder mee om. Eergevoel en zo, speelt binnen de Nederlandse cultuur nu eenmaal een veel kleinere rol.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een rigide onzin. Je wilt de kinderen die niet meer thuis hoeven te komen omdat ze niet naar de (orthodoxe) kerken gaan niet op de koffie hebben, dan moet je de Kuip afhuren, minimaal.
Christendom kent net zoveel dwang als de islam, maar misschien ben je er niet zo mee bekend, dat kan.
bij christenen is er veel meer sprake van geestelijke druk, van op je in praten tot dreigen met het huis uitzetten, daar ben je toch ook niet blij mee als minderjarig persoonquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:46 schreef local34 het volgende:
[..]
Strengreligieuze Christenen oefenen vanuit hun geloofsopvattingen ook een grote druk uit op hun kroost, maar wanneer hun kinderen zich er uiteindelijk toch tegen gaan afzetten, gaan de ouders er over het algemeen wat beschaafder mee om. Eergevoel en zo, speelt binnen de Nederlandse cultuur nu eenmaal een veel kleinere rol.
Kom op, alsof al die islamieten hun dochters omleggen. Man, ik ken genoeg kinderen uit orthodoxe gezinnen met een groot traumatisch familieverhaal.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:46 schreef local34 het volgende:
[..]
Strengreligieuze Christenen oefenen vanuit hun geloofsopvattingen ook een grote druk uit op hun kroost, maar wanneer hun kinderen zich er uiteindelijk toch tegen gaan afzetten, gaan de ouders er over het algemeen wat beschaafder mee om. Eergevoel en zo, speelt binnen de Nederlandse cultuur nu eenmaal een veel kleinere rol.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:40 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Bullshit! Het 'Christendom' bestaat amper meer in Nederland. Zelfs de meeste vrijgemaakt gereformeerden zijn veel vrijer dan de meeste moslims.
ik heb het nog wel eens voorbij zien komen in het nieuws de laatste jarenquote:Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op, alsof al die islamieten hun dochters omleggen. Man, ik ken genoeg kinderen uit orthodoxe gezinnen met een groot traumatisch familieverhaal.
Bedankt voor je sterke reactie ...quote:
'Tuurlijk wordt wakker en doe je ogen open.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een rigide onzin. Je wilt de kinderen die niet meer thuis hoeven te komen omdat ze niet naar de (orthodoxe) kerken gaan niet op de koffie hebben, dan moet je de Kuip afhuren, minimaal.
Eerwraak, excommunicatie..... daar lees je echt niets van van in de kranten.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op, alsof al die islamieten hun dochters omleggen. Man, ik ken genoeg kinderen uit orthodoxe gezinnen met een groot traumatisch familieverhaal.
Eindelijk. Ik wist het wel. Op een mooie dag ben ik het ooit met Meki eensquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef Meki het volgende:
Voor Brahim, een 53-jarige Marokkaanse bakker, is het startpunt ook meteen het einde van de discussie. ‘Ik leer mijn kinderen dat ze zich aan de Nederlandse wet moeten houden. Maar over geloof is er geen discussie. Niet naar de moskee gaan? Dat kan niet. Ik ben de vader.’
EENS , Nederland moet zich niet meebemoeien hoe mensen moeten leven
quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Christendom is een keuze
Dat gebeurt dus wel degelijk ... Waarom je dat eigenlijk ontkennen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
O ja hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:38 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Die problemen zijn eerder regel dan uitzondering. Maar zelden worden deze problemen met geweld beslecht ... Veel ouders zullen er ook niet blij mee zijn dat hun dochter met één of andere louge Marokkaan optrekt, maar lees zelden dat de ouders hun dochter vervolgens vervolgens verketteren
Alsof dat iedere dag gebeurt bij moslims.quote:of zelfs iets aandoen.
Waren het maar meer kinderen. Misschein was deze samenlevign dan weer stukje "levenswaardiger"quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:28 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iemand van 22 heeft daarentegen de mogelijkheden om een zelfstandig leven te gaan leiden of kan anders hulp inroepen.
Dat kunnen kinderen niet, maar die worden in Nederland massaal op scholen van alle gezinten en godsdiensten gestopt die er maar zijn. Met steun en geld van de overheid ook nog.
Dat stel ik ook niet. Durf echter wel te beweren dat dochters van 'Orthodoxe' christenen een stuk toegankelijker zijn dan de gemiddelde moslima. En ja ... dit heeft wel degelijk met angst voor de familie te maken. Heb dit meerdere keren in mijn directe omgeving mogen waarnemen. Situaties waarbij een vriendschappelijke band tussen moslima en niet-moslim stukliep op bedreigingen uit de familie ... Familieleden die er zonder navraag van uit gingen dat hun dochter een relatie met desbetreffende persoon had. Dit soort situaties heb ik met 'Orthodoxen' nog nooit meegemaakt ...quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef MrBean het volgende:
[..]
O ja hoor.
[..]
Alsof dat iedere dag gebeurt bij moslims.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zo kennen we SCH weer, met zijn gekleurde gechargeerde bagatellen.
Hoe vaak heb jij dat meegemaakt dan?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Dat stel ik ook niet. Durf echter wel te beweren dat dochters van 'Orthodoxe' christenen een stuk toegankelijker zijn dan de gemiddelde moslima. En ja ... dit heeft wel degelijk met angst voor de familie te maken. Heb dit meerdere keren in mijn directe omgeving mogen waarnemen. Situaties waarbij een vriendschappelijke band tussen moslima en niet-moslim stukliep op bedreigingen uit de familie ... Familieleden die er zonder navraag van uit gingen dat hun dochter een relatie met desbetreffende persoon had. Dit soort situaties heb ik met 'Orthodoxen' nog nooit meegemaakt ...
Leg mij dan eens uit waarom zaken als eerwraak e.d. nooit in aan christenen gelinkte nieuwsberichten verschijnen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
[..]Ik leg je uit hoe het zit. Jij relativeert de christelijke situatie zeer onterecht weg om lekker moslims te kunnen bashen en dat duidt op veel onkunde in deze kwestie.
Niet alle, nee. Misinterpretatie van de Bijbel levert onder orthodoxe Christenen statistisch gezien wel minder geweldsmisdrijven op. Ik heb geen bron, maar ik durf er een fles Weduwe Joustra om te verwedden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |