abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34448910
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Waren er meer van zulke ouders, dan zouden er minder Turkse en Marokkaanse hangjongeren zijn, die op straat rondlopen en hun school niet afmaken. Dergelijke ouders brengen hun kinderen de normen en waarden van de Islam bij en zien er op toe dat hun kinderen hun opleiding afmaken. Dit zijn ook de kinderen, die later succesvol zullen zijn.
Dochter is meerderjarig!
En jij vergeet dat in de diamantbuurt het zoontje van de imam gelukkig alleen zichzelf doodrijd en dat de politie hier de schuld van krijgt.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:37:32 #77
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_34448998
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:28 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Waren er meer van zulke ouders, dan zouden er minder Turkse en Marokkaanse hangjongeren zijn, die op straat rondlopen en hun school niet afmaken. Dergelijke ouders brengen hun kinderen de normen en waarden van de Islam bij en zien er op toe dat hun kinderen hun opleiding afmaken. Dit zijn ook de kinderen, die later succesvol zullen zijn.
Of het worden Mohammed B' tjes en Samir A' tjes natuurlijk.

Maar nu even serieus: jij doet net of de islam nodig is om je kinderen een beetje behoorlijk op te voeden. Dat kan ook buiten de islam om hoor. Normale gedragsregels en respect zijn niet afhankelijk van religie.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_34448999
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:33 schreef desiredbard het volgende:
Als kinderen volwassen zijn hebben ze die keuze, zelfs in de meest stragge zwartekousen families, er mee eens zijn nee, discussieren ja onder druk zetten nee. Beter zelfs belijdenis doen is in die kringen keuze van de poersoon die belijdenis doet. De families waar jij van die druk spreekt zijn weinig, en bovendien zullen de ouders niet groots doen over het feit dat zij hun kind dwingen.
Ik weet niet precies hoe het zit met het onder druk zetten maar als ik van een zwaar gelovige christen hoor dat iedereen die niet hetzelfde als hij gelooft slecht is en in de hel beland dan krijg ik niet het idee dat er enige ruimte is voor een discussie. I couldn't care less dat hij zo denkt maar dat er altijd discussie mogelijk is niet altijd waar.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_34449052
quote:

[..]

Als kinderen volwassen zijn hebben ze die keuze, zelfs in de meest stragge zwartekousen families, er mee eens zijn nee, discussieren ja onder druk zetten nee. Beter zelfs belijdenis doen is in die kringen keuze van de poersoon die belijdenis doet. De families waar jij van die druk spreekt zijn weinig, en bovendien zullen de ouders niet groots doen over het feit dat zij hun kind dwingen.
Christendom is een keuze
Wat een rigide onzin. Je wilt de kinderen die niet meer thuis hoeven te komen omdat ze niet naar de (orthodoxe) kerken gaan niet op de koffie hebben, dan moet je de Kuip afhuren, minimaal.

Christendom kent net zoveel dwang als de islam, maar misschien ben je er niet zo mee bekend, dat kan.
pi_34449056
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:27 schreef SCH het volgende:

[..]

IN het christendom uitzonderlijk dat kinderen door hun ouders onder druk worden gezet of dat er problemen in de familie zijn omdat kinderen niet meer mee naar de kerk gaan/willen - wake up dude.
Die problemen zijn eerder regel dan uitzondering. Maar zelden worden deze problemen met geweld beslecht ... Veel ouders zullen er ook niet blij mee zijn dat hun dochter met één of andere louge Marokkaan optrekt, maar lees zelden dat de ouders hun dochter vervolgens vervolgens verketteren of zelfs iets aandoen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34449125
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Christendom kent net zoveel dwang als de islam, maar misschien ben je er niet zo mee bekend, dat kan.
Bullshit! Het 'Christendom' bestaat amper meer in Nederland. Zelfs de meeste vrijgemaakt gereformeerden zijn veel vrijer dan de meeste moslims.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_34449337
quote:

[..]

Wat een rigide onzin. Je wilt de kinderen die niet meer thuis hoeven te komen omdat ze niet naar de (orthodoxe) kerken gaan niet op de koffie hebben, dan moet je de Kuip afhuren, minimaal.

Strengreligieuze Christenen oefenen vanuit hun geloofsopvattingen ook een grote druk uit op hun kroost, maar wanneer hun kinderen zich er uiteindelijk toch tegen gaan afzetten, gaan de ouders er over het algemeen wat beschaafder mee om. Eergevoel en zo, speelt binnen de Nederlandse cultuur nu eenmaal een veel kleinere rol.
Keep on drawing in the free world.
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:51:33 #83
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34449482
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:46 schreef local34 het volgende:

[..]

Strengreligieuze Christenen oefenen vanuit hun geloofsopvattingen ook een grote druk uit op hun kroost, maar wanneer hun kinderen zich er uiteindelijk toch tegen gaan afzetten, gaan de ouders er over het algemeen wat beschaafder mee om. Eergevoel en zo, speelt binnen de Nederlandse cultuur nu eenmaal een veel kleinere rol.
bij christenen is er veel meer sprake van geestelijke druk, van op je in praten tot dreigen met het huis uitzetten, daar ben je toch ook niet blij mee als minderjarig persoon
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_34449644
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:46 schreef local34 het volgende:

[..]

Kom op, alsof al die islamieten hun dochters omleggen. Man, ik ken genoeg kinderen uit orthodoxe gezinnen met een groot traumatisch familieverhaal.
pi_34449746
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:40 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Bullshit! Het 'Christendom' bestaat amper meer in Nederland. Zelfs de meeste vrijgemaakt gereformeerden zijn veel vrijer dan de meeste moslims.
  woensdag 25 januari 2006 @ 15:59:05 #86
42510 Baleog
semi kale wijsneus
pi_34449751
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op, alsof al die islamieten hun dochters omleggen. Man, ik ken genoeg kinderen uit orthodoxe gezinnen met een groot traumatisch familieverhaal.
ik heb het nog wel eens voorbij zien komen in het nieuws de laatste jaren
MrSASO's ille rhyme: DA SHIZNIT 33 1/3 (y)
pi_34449865
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Bedankt voor je sterke reactie ...
pi_34449879
quote:

[..]

'Tuurlijk wordt wakker en doe je ogen open.
pi_34449945
quote:

[..]

Eerwraak, excommunicatie..... daar lees je echt niets van van in de kranten.
pi_34449982
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef Meki het volgende:
Voor Brahim, een 53-jarige Marokkaanse bakker, is het startpunt ook meteen het einde van de discussie. ‘Ik leer mijn kinderen dat ze zich aan de Nederlandse wet moeten houden. Maar over geloof is er geen discussie. Niet naar de moskee gaan? Dat kan niet. Ik ben de vader.’

EENS , Nederland moet zich niet meebemoeien hoe mensen moeten leven
Eindelijk. Ik wist het wel. Op een mooie dag ben ik het ooit met Meki eens .

Die dag schijnt nu te zijn gekomen
pi_34449997
quote:

[..]

Christendom is een keuze

Belijdenis wordt in orthodox christelijke gezinnen wel degelijk verwacht hoor ... en trouwen met een christelijke partner ook.
pi_34450079
quote:

[..]

Dat gebeurt dus wel degelijk ... Waarom je dat eigenlijk ontkennen?
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:08:40 #93
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_34450129
Zo kennen we SCH weer, met zijn gekleurde gechargeerde bagatellen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_34450130
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:38 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Die problemen zijn eerder regel dan uitzondering. Maar zelden worden deze problemen met geweld beslecht ... Veel ouders zullen er ook niet blij mee zijn dat hun dochter met één of andere louge Marokkaan optrekt, maar lees zelden dat de ouders hun dochter vervolgens vervolgens verketteren
O ja hoor.
quote:
of zelfs iets aandoen.
Alsof dat iedere dag gebeurt bij moslims.
pi_34450209
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:28 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Iemand van 22 heeft daarentegen de mogelijkheden om een zelfstandig leven te gaan leiden of kan anders hulp inroepen.

Dat kunnen kinderen niet, maar die worden in Nederland massaal op scholen van alle gezinten en godsdiensten gestopt die er maar zijn. Met steun en geld van de overheid ook nog.
Waren het maar meer kinderen. Misschein was deze samenlevign dan weer stukje "levenswaardiger"

Wij atheisten hebben er een behoorlijke teringzooi van gemaakt.
pi_34450324
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef MrBean het volgende:

[..]

O ja hoor.
[..]

Alsof dat iedere dag gebeurt bij moslims.
Dat stel ik ook niet. Durf echter wel te beweren dat dochters van 'Orthodoxe' christenen een stuk toegankelijker zijn dan de gemiddelde moslima. En ja ... dit heeft wel degelijk met angst voor de familie te maken. Heb dit meerdere keren in mijn directe omgeving mogen waarnemen. Situaties waarbij een vriendschappelijke band tussen moslima en niet-moslim stukliep op bedreigingen uit de familie ... Familieleden die er zonder navraag van uit gingen dat hun dochter een relatie met desbetreffende persoon had. Dit soort situaties heb ik met 'Orthodoxen' nog nooit meegemaakt ...
pi_34450337
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:08 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Zo kennen we SCH weer, met zijn gekleurde gechargeerde bagatellen.
Ik leg je uit hoe het zit. Jij relativeert de christelijke situatie zeer onterecht weg om lekker moslims te kunnen bashen en dat duidt op veel onkunde in deze kwestie.
pi_34450416
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Dat stel ik ook niet. Durf echter wel te beweren dat dochters van 'Orthodoxe' christenen een stuk toegankelijker zijn dan de gemiddelde moslima. En ja ... dit heeft wel degelijk met angst voor de familie te maken. Heb dit meerdere keren in mijn directe omgeving mogen waarnemen. Situaties waarbij een vriendschappelijke band tussen moslima en niet-moslim stukliep op bedreigingen uit de familie ... Familieleden die er zonder navraag van uit gingen dat hun dochter een relatie met desbetreffende persoon had. Dit soort situaties heb ik met 'Orthodoxen' nog nooit meegemaakt ...
Hoe vaak heb jij dat meegemaakt dan?
pi_34450421
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik leg je uit hoe het zit. Jij relativeert de christelijke situatie zeer onterecht weg om lekker moslims te kunnen bashen en dat duidt op veel onkunde in deze kwestie.
Leg mij dan eens uit waarom zaken als eerwraak e.d. nooit in aan christenen gelinkte nieuwsberichten verschijnen?
pi_34450459
quote:

[..]

Niet alle, nee. Misinterpretatie van de Bijbel levert onder orthodoxe Christenen statistisch gezien wel minder geweldsmisdrijven op. Ik heb geen bron, maar ik durf er een fles Weduwe Joustra om te verwedden.
Keep on drawing in the free world.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')